Jump to content

Newcastle United


Arsenalboy93

Recommended Posts

Så lenge Arsenal selv til slutt havner over Newcastle på tabellen, håper jeg de fortsetter å vinne. Det skal litt til at de klarer å ta igjen Tottenham, men Chelsea kan de fint klare og det håper jeg virkelig de gjør. Jeg utelukker såklart ikke at Chelsea tar igjen samtlige av de nevnte lagene.

 

Newcastle, Liverpool, Man City, Chelsea, Manu/Tottenham - det er like-dislike-rekkefølgen blant våre utfordrere.

 

Drømmen til ChL i 2012 må være de to fra Manchester oss og Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Alan Pardew:

"I saw a headline saying Arsenal are flying the flag for Britain," he said.

"I kind of wondered where that British involvement actually was when I looked at their team.

"It's important that top clubs don't lose sight of the fact that it's the English Premier League and English players should be involved."

Pardew added: "Foreign players have been fantastic. We have learned from them and from foreign coaches.

 

o.gif

 

"But, to some extent, we could lose the soul of British football - the English player.

"We have a young team at West Ham and we are proud we have so many Englishmen.

"The soul of this team will remain with at least three or four English players as long as I am West Ham. I think that's important, I really do."

Professional Footballers' Association chief executive Gordon Taylor said: "It's an English club but not an English success, it's probably a greater reflection of youngsters from France and elsewhere in Europe.

"It's hard to say that it speaks volumes for English football when none of the players are homegrown."

Taylor said of Arsenal's victory against Real Madrid: "It's tinged with disappointment. Arsene Wenger chooses the team and has got them through and the quality is there for all to see.

"However, it would be more enjoyable if we saw Ashley Cole and Sol Campbell as part of it.

"It's a bit odd to look for the silver lining being England's players being fresh for the World Cup."

Newcastle:

Krul

Janmaat-Ayoze-Coloccini-Santon

Tiote-Anita

Ben Arfa-Cabella-Gouffran

Riviere

Reserver: ELLIOT, WILLIAMSON, COLBACK, Obertan, De Jong, Marveuax, Cisse

3 engelskmenn, alle på benken, klart svakeste spillerne i laget også, at NEWCASTLE skulle bygge et sånt lag var utenkelig for et par år siden da de hadde et lag fullt av britiske troublemakers(Carroll, Nolan, Barton, Dyer, Bowyer, Bellamy osv.)

 

Alan Pardew har bedre spillere enn når han tok over, men et langt svakere lag. Tvilsom mann også, nedskallingen forrige sesong viste vel hvor ute å kjøre han er.

Link to comment
Share on other sites

Jepp.

Newcastle var allerede en "fransk koloni"; nå er det en fransknederlandsk koloni.

De har hentet Ajax' kaptein Siem de Jong, regner med at han går rett inn på førstelaget.

 

EDIT: Ser nå at du har nevnt han på benken. Jeg tror derimot han går rett inn på førstelaget.
MEGET god spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jepp.

Newcastle var allerede en "fransk koloni"; nå er det en fransknederlandsk koloni.

De har hentet Ajax' kaptein Siem de Jong, regner med at han går rett inn på førstelaget.

 

EDIT: Ser nå at du har nevnt han på benken. Jeg tror derimot han går rett inn på førstelaget.

MEGET god spiller.

Var usikker på hvor jeg skulle putte han inn, skal ikke skryte på meg å ha sett mye av han, men veit han er god. Cabella og Riviere hadde begge gode sesonger i Ligue 1 så tenkte at de ville starte, men Cabella kan vel også spille ving og det betyr De Jong bak spissen(Eller som spisspar)

 

Man kan si mye om Newcastle, men de henter inn spennede spillere.

 

Og jeg har FULL forståelse for at de henter franske/afrikanske spillere fremfor dyre overvurderte britiske spillere.

Jeg har også full forståelse på at de gjør det og de har hentet inn mange klassespillere, men laget har ingen leder føler jeg og de har hentet inn spillere fordi de er gode, ikke fordi de klarer å spille bra ball sammen. Dessuten føler jeg at Pardew gjør mange taktiske feilvalg(endrer for mye på spillestilen og hele laget virker dårlig samspilt).

 

Forøvrig ser det ut som han har en større plan bak det han har gjort i sommer, unge, tekniske, kreative spillere, får de inn en stopper(og kvitter seg med/benker Coloccini som vil hjem til Argentina annenhver måned) tror jeg de kan ha en god sesong. Likevel håper jeg de får en dårlig sesong ettersom de har hatt mange ufyselige spillertyper og at Pardew alltid har vært ute etter å ta Wenger og hans franske lag.

 

4-4 hjalp ikke det heller, forøvrig har jeg litt sansen for supporterene siden de støtter laget sitt uke inn og ut og jeg har definitivt sansen for et par av spillerene.(Spesielt Cabella og Ben Arfa)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par Newcastlekollegaer, og DEN 4-4 kampen dukker stadig opp rundt lunsjbordet. Det er en av de kampene jeg husker hvor jeg var da jeg så den. Grøss..

Da er jeg påpasselig å nevne at han har reist over to år på rad for å se derbykampen mot Sunderland på St.James.

Det har som kjent endt med 2 ganger 0-3. Da blir det stille.

 

Ellers har Newcastle etter hvert et veldig bra lag, men man vet aldri helt hva man får. De går fra det briljante til det absolutte katastrofale.

Men som nevnt over, har de en manager som fort blir høy på seg selv (litt som Phil Brown), jeg glemmer aldri den feiringen rett foran trynet til Wenger på Upton Park.

De to tingene sammen gjør han til en kvalm og ekkel type, som jeg unner absolutt null suksess.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...