Jump to content

Héctor Bellerín Moruno


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • 6 months later...

http://goonertalk.com/2014/07/28/hector-bellerin-close-to-joining-spanish-side-real-zaragoza-on-loan/

 

Bellerin på utlån til Real Zaragoza, som spiller i spansk første divisjon. Har stor tro på gutten, og for en attenåring er spilletid alfa omega. Likevel er jeg stygt redd for at han aldri vil få tatt steget opp på vårt a-lag. Debuchy holder i 3-4 sesonger, mens Chambers er kjøpt inn i backup samtidig som vi har Jenkinson i samme posisjon. Omskoleres han til høyre kant?

Link to comment
Share on other sites

http://goonertalk.com/2014/07/28/hector-bellerin-close-to-joining-spanish-side-real-zaragoza-on-loan/

 

Bellerin på utlån til Real Zaragoza, som spiller i spansk første divisjon. Har stor tro på gutten, og for en attenåring er spilletid alfa omega. Likevel er jeg stygt redd for at han aldri vil få tatt steget opp på vårt a-lag. Debuchy holder i 3-4 sesonger, mens Chambers er kjøpt inn i backup samtidig som vi har Jenkinson i samme posisjon. Omskoleres han til høyre kant?

 

Hvis han fortsetter den utviklingen han har hatt et par år, tror jeg han kan bli en veldig anvendlig spiller. Har vel spilt både back, kant, samt offensiv og defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Har definitivt stort potensiale denne unggutten, det ene raidet hans var klasse, kan ikke huske sist jeg så en Arsenalback med slik teknikk!

Da sitter vi på fire gode høyrebacker, Jenkinson er allerede utlånt, spørs om det samme skjer med Bellerin, kommer også litt an på hvor Wenger ønsker å spille Chambers som gjorde en grei jobb i midtforsvaret i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...

http://www.football-espana.net/58629/bellerin-rules-out-barca-return?

Dette er jo uttalelser nærmast stikk i strid med Fabregas sine som uttalte at døra alltid ville stå på gløtt for Barca, klubben alltid i hans hjarte.
Nei fokuser på klubben du er i! Slik som Bellerin. Det er vi som har gitt deg sjansene og gitt deg utviklingen og moglegheitene du har tatt dei siste par sesongane.

Link to comment
Share on other sites

http://www.football-espana.net/58629/bellerin-rules-out-barca-return?

 

Dette er jo uttalelser nærmast stikk i strid med Fabregas sine som uttalte at døra alltid ville stå på gløtt for Barca, klubben alltid i hans hjarte.

Nei fokuser på klubben du er i! Slik som Bellerin. Det er vi som har gitt deg sjansene og gitt deg utviklingen og moglegheitene du har tatt dei siste par sesongane.

Flotte uttalelser, og fult fortjent at han fikk prisen som årets høyreback i PL. Han kom også på tredjeplass i kåringen av årets spiller i Arsenal, back Alexis og Özil.

Link to comment
Share on other sites

Dani Alves ser ut til å gå til Juventus nå. Da får vi se om det er hold i ordene hans. Kjenner jeg er litt spent på akkurat det der.. Hadde vært helt krise å miste han i sommer!

Debuchy er tilgjengelig :). Hvis de betaler £15 mill for Vermaelen kan vi sikkert få det samme for "Psycho".

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Gutten spilte 90 minutter for Spania i dag,og blir mest sannsynlig med til EM grunnet carvajal sin skade i går.

Fine nyheter! Kan trenge å spille en slik stor turnering selv om det sannsynligvis blir mye benk.

Ser for meg at Hector kunne vært "en av overraskelsene" i årets EM og han hadde nok vært et soleklart førstevalg hos mange nasjoner, som trenger en hurtig, offensiv høyreback (ser for meg at han blir nedprioritert fordi han har mer å hente defensivt).

Selv om han var "tredjevalget" til Spania kan man jo håpe at han imponerer på trening og river til seg plassen?

Link to comment
Share on other sites

Fine nyheter! Kan trenge å spille en slik stor turnering selv om det sannsynligvis blir mye benk.

Ser for meg at Hector kunne vært "en av overraskelsene" i årets EM og han hadde nok vært et soleklart førstevalg hos mange nasjoner, som trenger en hurtig, offensiv høyreback (ser for meg at han blir nedprioritert fordi han har mer å hente defensivt).

Selv om han var "tredjevalget" til Spania kan man jo håpe at han imponerer på trening og river til seg plassen?

Jeg er ikke så sikker. Nå kan de ekle Barcelona-spillerne bruke en måned på å hjernevaske gutten, akkurat som de gjorde med Fabregas. Håper forøvrig hans unge kropp tåler påkjenningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker. Nå kan de ekle Barcelona-spillerne bruke en måned på å hjernevaske gutten, akkurat som de gjorde med Fabregas. Håper forøvrig hans unge kropp tåler påkjenningen.

Akkurat dette jeg også tenkte på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Liker ikkje ryktene rundt Bellerin i kjølvatnet av at ny kontrakt med Arsenal forhandles. "Nære" kontakter i City meiner å vite at Bellerin favoriserer å spele for Guardiola som han gjorde i ungdomsåra i Barçelona. City treng snart nytt blod på backplass. Eg merka ei angst i kroppen når eg tenker over scenarioet;

- Guardiola

- City må fornye backplass

- Bellerin 21 år allerede topp topp kvalitet

- minst 10 år igjen av toppkarriera

- rask som vinden

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

- Guardiola

- City må fornye backplass

- Bellerin 21 år allerede topp topp kvalitet

 

Er vel disse tre som gjør at ryktene oppstår, forhåpentligvis. Tipper gutten signerer ny Arsenal-kontrakt, snakker bedre engelsk enn Jon Toral som er halvt britisk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi bør la Bellerinryktene bli forbigått i relativt stillhet. Selvsagt vil Bellerin være et ettertraktet objekt, men denne rykteflommen kommer automatisk når våre beste spillere nærmer seg en kontraktsforhandling.

 

Man sier gjerne at ingen røyk uten ild, det finnes en grobunn for et hvert rykte, men når det gjelder fotballrykter så kreves det hverken ild eller grobunn, bare en blogger med en ørliten anelse fantasi. Mer skal det ikke til for å starte et rykte og deretter hopper resten av idiotene i "fotballpressen" (mange useriøse og noen som normalt er seriøse) på limpinnen og spinner videre på ryktene.

 

Nå sier jeg ikke at det er uaktuelt at Bellerin tenker City, men det er mange hinder før han kan komme dit.

 

Først og fremst så går hans inneværende kontrakt først ut sommeren 2019. Spillere kan forsåvidt i praksis presse frem en overgang fra en klubb, men de har ikke den samme styringen med å presse denne overgangen mot en konkret klubb. Hvis f.eks. Bellerin nekter å skrive under på en ny kontrakt så har Arsenal såpass makt til å hindre en overgang til hans foretrukne klubb.

 

Hvis Bellerin ikke skriver under på en ny kontrakt så kan selvsagt Arsenal forlange at han står ut kontrakten (noe de sannsynligvis ikke kommer til å gjøre), og hvis han blir til sommeren 2019 så er sjansen stor for at Guardiola ikke lenger er i City. Guardiola har ikke som praksis å bli lenge i sine klubber og City har eiere som ikke stusser på å finne frem støvelen som trengs for å sparke treneren når ting ikke går helt etter oppskriften.

 

Jeg tar Bellerin-, Sanchez- og Özilforhandlingene med stor ro. Jeg tror ikke på noen rykter og hvis det værste skjer så kan en eller flere av de forsvinne. Ingen er uerstattelige, men selvsagt så er det noen spillere der det er litt vanskeligere å finne en erstatter.

 

Men skulle noen av de tre mot formodning forsvinne så anser jeg Spania som er mer sannsynlig mål enn Manchester.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det spekuleres i en overgangsum på 400 millioner for Bellerin i dag. Jeg ser helst at vi beholder han!

MEN! Hvis man ser på filmen som Arsenal la ut på facebook, som Bellerin viser Steve Aioki rundt på Emirates, syns det ser ut som Hector er jordnær og oppriktig glad for å ha slått gjennom for Arsenal.

Edited by Oivster
Link to comment
Share on other sites

Tror neppe han er interessert i å gå til en sjelløs kjedelig klubb som City. Hvis han en dag drar så blir det Barcelona.

Sett fra mitt perspektiv så har jeg ingen problemer med å følge din beskrivelse av ManC som en sjelløs klubb (selv om City-supporterne selvsagt vil være uenig i det). Men når det er sagt så er det mange "toppspillere" som har gått til denne "sjelløse" klubben så jeg har ingen illusjoner om at en eventuell mangel på sjel i en klubb vil hindre spillere som Bellerin å eventuelt velge å gå til slike klubber. En managers personlighet kan til en viss grad dra enkelte spillere hvor som helst, men hovedårsaken til at ingen klubber kan utelukkes hverken for Bellerin eller andre er veldig enkel: PENGER!!

 

Når det gjelder spekulasjonene som er nå, så har jeg i en post over skrevet utførlig om hvorfor jeg tar disse ryktene med en stor klype, men man skal aldri si aldri!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det spekuleres i en overgangsum på 400 millioner for Bellerin i dag. Jeg ser helst at vi beholder han!

400 millioner er lite i dagens fotball, pr. i dag er det få backer som kan utrette det Hector kan offensivt og han bedrer seg defensivt fra kamp til kamp.

Veldig viktig for måten vi spiller på er han også og med Kostafi i midten og Monreal, som "alltid" tar de riktige valgene på andre backen får han mye frihet.

 

Går nok til Barca etterhvert, men slik som forsvaret vårt ser ut pdd. kan han være med å vinne mye med denne stallen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...