Jump to content

Stewart Downing


1Bergkamp0

Recommended Posts

Vi har visstnok kastet oss inn i kampen om Stewart Downing, er selv en beundrer av Downing og mener han besitter kvaliteter vi kan ta i bruk. Han er en klassisk kantspiller som har vært et av Villas får lyspunkter denne sesongen. Har vel ikke oppnådd statusen han ble spådd når han slo gjennom i 'boro i ung alder, hvertfall ikke ENDA.

 

Link til et av ryktene btw: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...-Liverpool.html

Link to comment
Share on other sites

For guds skyld, NEI.

 

De få Aston Villa kampene jeg har sett, har Downing vært en av de beste, han har 9 assist og vært på banen 38 ganger for Villa. Trenger Arsenal en stabil kantspiller med god venstrefot som kan spille både høyre og venstre? For guds skyld, JA :D

Link to comment
Share on other sites

Må Wenger skjerpe seg Villa har hatt ewn elendig sesson og Dowing er alt for dårlig for Arsenal...

 

Han er mye dårligere en Nasri siom er en topp klasse spiller, Theo er ogspå mye bedre spiller.

 

Hent hazard som vill hergje på vingen under Wenger, Wenger skjer på deg, du henter ikke spiller som vil bli mye benk sliter og vil akkurat styke Arsenal på noe helt måte tragisk :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.givemefootball.com/premier-leag...r-transfer-scra

 

Håper dette bare er bullshit. Hvis Wenger i det hele tatt vurderer Downing som god nok for Arsenal så burde noen slå han i hodet med en hammer for å banke den tanken ut derfra. £15M for Downing uansett? Herre Jesus for en gal verden vi lever i.

Link to comment
Share on other sites

Downing har kvaliteter som vi etterlyser, han er engelsk, naturlig kantspiller, hardtarbeidende og har gode innlegg, men han er ikke kvalitet nok, og hvertfall ikke til å forsvare den prisen.

 

Fint han har de kvalitetene vi etterlyser, men kunne du være så vennlig å forklare meg hvilken kvalitet man innehar når man er engelsk? Jeg har nemlig aldri helt forstått det jeg. Orker de å løpe mer enn andre folkeslag? Har de mer "guts" og ståpåvilje? Er de flinkere til å heade ballen?

 

Hvis man samler elleve av de beste engelskmennene i et lag og lar dem spille mot de beste spillerene fra andre land, ville da engelskmennene dominert slike kamper stort fordi de har noe ingen andre har, nemlig kvaliteten "engelsk"`?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man samler elleve av de beste engelskmennene i et lag og lar dem spille mot de beste spillerene fra andre land, ville da engelskmennene dominert slike kamper stort fordi de har noe ingen andre har, nemlig kvaliteten "engelsk"`?

 

Det er turneringer annethvert år der dette måles. Av en eller annen uforklarlig grunn faller superstjernene fra England gjennom hver gang, og av en eller annen grunn er det tilnærmet ingen engelske spillere som virker det spor attraktive for toppklubbene i de andre store europeiske ligaene. Forbløffende fakta.

Link to comment
Share on other sites

Fint han har de kvalitetene vi etterlyser, men kunne du være så vennlig å forklare meg hvilken kvalitet man innehar når man er engelsk? Jeg har nemlig aldri helt forstått det jeg. Orker de å løpe mer enn andre folkeslag? Har de mer "guts" og ståpåvilje? Er de flinkere til å heade ballen?

 

Hvis man samler elleve av de beste engelskmennene i et lag og lar dem spille mot de beste spillerene fra andre land, ville da engelskmennene dominert slike kamper stort fordi de har noe ingen andre har, nemlig kvaliteten "engelsk"`?

Når 1Bergkamp0 drar frem at han er engelsk, mener han nok ikke at det å være engelsk er en kvalitet i seg selv, men det viser seg ofte at hjemlige spillerne har en større tendens til å gå foran i krigen enn de utenlandske. De har vokst opp i England, vokst opp med store følelser for et eller flere lag og det engelske ligasystem. Vi har jo sett de siste årene at engelsk vinnermentalitet er noe vi har manglet. United har Ferdinand i midtforsvaret, Chelsea Terry og Liverpool Carragher. For oss kan man jo se på hvor viktige Adams og Sol var i sin tid, disse to dro opp viljen i laget gang på gang. Eller hva med Jack? I hele år har en 19 åring vist mer vinnervilje og følelser for klubben enn mange av de etablerte, og selvfølgelig er ikke det tilfeldig, han er jo tross alt født og oppvokst i klubben. Jack har kommet inn med enn vinnervilje vi har manglet, men desverre kan ikke alt ligge på skuldrene til en 19 åring.

Jeg vil heller se en engelsk spiller i klubben som er villig til å dø for laget sitt, enn en eller annen sør amerikaner eller spanjakk som egentlig ønsker å spille for Real eller Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo sett de siste årene at engelsk vinnermentalitet er noe vi har manglet.

 

Merkelig at det engelske landslaget ikke vinner noe som helst siden de har et helt lag bestående av engelskmenn med vinnermentalitet. Hvis engelskmennene har vinnermentalitet så lurer jeg på hva tyskerne har som knuste England i siste VM. Eller Spania som faktisk ble verdensmestere.

 

United har Ferdinand i midtforsvaret, Chelsea Terry og Liverpool Carragher.

 

United har vel primært Vidic i midtforsvaret som er PL beste stopper etter mitt syn og han er serber.

 

Jeg vil heller se en engelsk spiller i klubben som er villig til å dø for laget sitt, enn en eller annen sør amerikaner eller spanjakk som egentlig ønsker å spille for Real eller Barcelona.

 

Artig at du dikotomiserer virkeligheten på slik en outrert måte. Valget står i følge deg mellom;

 

1. Engelskmann som er villig til å dø for klubben sin (hvilken spiller er det???)

2. Eller en spanjakk eller søramerikaner som vil spille for Real eller Barca.

 

La oss si at engelskmannen som oppfyller dine kriterier, som er villig til å dø for klubben, heter Lee Cattermole. En skikkelig kriger som jobber og sliter, takler som gal og la si et spanjakken som heller vil spille for Barca heter Fabregas. Personlig ville jeg heller hatt Fabregas på laget til tross for at han sikkert heller vil spille for Barca. Slik jeg ser fotball så er det en avgrunn i kvalitet mellom disse to spillerne i vår kapteins favør.

 

Det er mulig jeg karrikerer ved å bruke Cattermole som eksempel og at du har andre engelske spillere i bakhodet når du skriver som du gjør. Personlig ser jeg ikke en eneste engelsk spiller som kvalitetsmessig er i nærheten av Fabregas sitt nivå og ingen jeg ville byttet mot ham. Den engelske spilleren jeg syns kommer nærmest Fabregas er vår egen Wilshere og han er kvalitetsmessig en divisjon under slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg det er positivt med engelsk blod i klubben.

Men når det er sagt kunne en like gjerne sagt en franskmann med Vieira's kvaliteter.

Engelskmenn har hatt et rykte på å ha en never say die attitude, og akkurat den ser vi i f.eks Wilshere,Scholes,Terry,Adams,Keown osv.

Når det er sagt betyr ikke det at andre lands spillere ikke har den attituden....bare at Wenger har slitt med å finne den på en del

spillere han har kjøpt inn.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en Kuyt el Downing på siden som jobber som besatt kampen igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at det engelske landslaget ikke vinner noe som helst siden de har et helt lag bestående av engelskmenn med vinnermentalitet. Hvis engelskmennene har vinnermentalitet så lurer jeg på hva tyskerne har som knuste England i siste VM. Eller Spania som faktisk ble verdensmestere.

United har vel primært Vidic i midtforsvaret som er PL beste stopper etter mitt syn og han er serber.

Artig at du dikotomiserer virkeligheten på slik en outrert måte. Valget står i følge deg mellom;

 

1. Engelskmann som er villig til å dø for klubben sin (hvilken spiller er det???)

2. Eller en spanjakk eller søramerikaner som vil spille for Real eller Barca.

 

La oss si at engelskmannen som oppfyller dine kriterier, som er villig til å dø for klubben, heter Lee Cattermole. En skikkelig kriger som jobber og sliter, takler som gal og la si et spanjakken som heller vil spille for Barca heter Fabregas. Personlig ville jeg heller hatt Fabregas på laget til tross for at han sikkert heller vil spille for Barca. Slik jeg ser fotball så er det en avgrunn i kvalitet mellom disse to spillerne i vår kapteins favør.

 

Det er mulig jeg karrikerer ved å bruke Cattermole som eksempel og at du har andre engelske spillere i bakhodet når du skriver som du gjør. Personlig ser jeg ikke en eneste engelsk spiller som kvalitetsmessig er i nærheten av Fabregas sitt nivå og ingen jeg ville byttet mot ham. Den engelske spilleren jeg syns kommer nærmest Fabregas er vår egen Wilshere og han er kvalitetsmessig en divisjon under slik jeg ser det.

Jeg vil ikke sammenligne klubb og landslag, fordi det er to vidt forskjellige ting.

 

United har et stopperpar bestående av Ferdinand og Vidic, de har ikke primært Vidic. Vidic kom til United i 2006, Ferdinand har vært en hærfører der siden 2002. Jeg nevner bl.a Ferdinand fordi han har noe av det jeg skulle ønske vi hadde hatt i Arsenal, som vi ikke har hatt siden Sol Campbell. En engelsk kriger som vet noe om den engelske kulturen, fansen og hva alt sammen betyr. Vi så jo bare hva en middelaldrene Campbell brakte med seg av innsats og glød da han kom inn på tampen av 2009/2010 sesongen.

Selvfølgelig er det ikke alltid slik at man må være engelsk for å ha følelser for klubben og den ekstra gutsen på banen, men det viser seg ofte at det er de som er født og oppvokst rundt klubben som har dette.

 

Cattermole er et utmerket eksempel Tapapa, men sammenligningen med Cesc det motsatte. Cesc er en klassespiller med enorme tekniske kvaliteter, men for at vi skal få utbytte av han må han få ganske frie tøyler offensivt, og da er vi avhengige av å ha en spillertype som Cattermole bak han. En spiller som river og sliter, en spiller med litt pondus og vinnervilje som jobber ræva av seg.

Nå har vi dette i Song, som jeg trur har mange av de samme kvalitetene som jeg nevner hos de engelske spillerne, i og med hvor lenge han har vært i klubben og hvordan Arsenal har tatt seg av han. Når det er sagt har ikke Song de samme lederegenskapene til Cattermole, Song gjør som regel jobber sin og tier stille, mens Cattermole er en leder på bana, en som sier i fra når noe ikke er greit. Missforstå meg rett, jeg mener Song er en mye bedre spiller en Cattermole, og velger han anytime.

Du nevner Jack, som jeg også gjorde, og jeg synes han er en spiller som går enda mer i krigen enn det Cesc gjør.

 

United et et vinnerlag, og i troppen har de britiske ledere som Ferdinand, Giggs, Scholes og Rooney. Det er slike spillere jeg mener vi har manglet de siste årene, vinner sjeler. Spillere som tar tak i de andre og pisker de fremover da de henger med hodet på en dårlig dag.

De må ikke være engelske, men hadde jeg fått valget mellom en utenlandsk og en engelsk spiller med de samme fotballmessige kvalitetene, hadde jeg valgt engelskmannen.

Link to comment
Share on other sites

Skrev aldri at engelsk var en kvalitet, skrev at det var noe som er ettersøkt på forumet her. Men som presisert, engelsk guts og vinnervilje er noe vi mangler(Selv om jeg som Tysklandfan aller helst vil ha tysk guts og vinnervilje da den er enda bedre jfr. Stanley Matthews sitt sitat) Om vi har valget mellom Marcelo og Baines så vil jeg ha Marcelo, valget mellom Vidic og Ferdinand så velger jeg Vidic, valget mellom Hazard/Gervinho og Downing og jeg tar Hazard/Gervinho. Alt handler om kvalitet på spiller, men poenget mitt er uansett, Downingryktet blir kritisert altfor mye her. Spilleren innehar faktisk det 90% her ønsker seg og han har bra statistikker også. Så selv om jeg ikke er en stor fan så må dere se at han faktisk er den vingspilleren, som er rask, har gode innlegg og går til dødlinja og at han er engelsk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Downing til ca. samme pris som hva man kan få Mata for. Attpåtil er ikke Downing i nærheten av det samme kaliberet som hva Mata er.

 

Skal vi kjøpe en vingspiller som har kjennskap til Premier League så burde det bli Charles N'Zogbia.

Link to comment
Share on other sites

Downing til ca. samme pris som hva man kan få Mata for. Attpåtil er ikke Downing i nærheten av det samme kaliberet som hva Mata er.

 

Skal vi kjøpe en vingspiller som har kjennskap til Premier League så burde det bli Charles N'Zogbia.

 

Veldig enig med deg der!

Link to comment
Share on other sites

Downing er absolutt en spennende spiller, men det er noe usikkert på hva han vil tilføre. Klarer han å fortsette utviklingen fra sist sesong, en sesong han virkelig var på vei til å finne tilbake til sitt gamle nivå i et kaospreget Villa-lag?

Han har et meget godt innleggsfot, og det er jo en mangelvare i vårt register fra før.

Han er flink til å drive med ballen, flink til å angripe back i fart, og hadde vel faktisk 7 mål i PL sist sesong?

 

Prisen vil være høy, og jeg er usikker på om det vil være en fantastisk signering. Men; at han vil øke nivået i troppen, det er klart. Holder et høyere nivå enn Rosicky, og kan gjøre at Theo kan bli brukt mer sentralt. Downing er en bedre ving enn Theo, så jeg hadde ikke blitt lei meg om dette skjedde. Føler at Downing er en spiller som har mer å gå på, og har kvaliteter vi heller trenger enn en N`Zogbia. Klarer ikke å se at en N`Zogbia skal være i et lag, som skal sloss om pokaler og ære.......

Tviler likevel på om det skjer. Er jo en rimelig høy sum det er snakk om, og da rygger nok Wenger (kanskje fornuftig i dette tilfelle) kjapt unna.

 

Hazard er en spiller jeg heller hadde betalt noen £ millioner ekstra for å få, om man først skulle hatt et kjøp på denne posisjonen. Mata er jeg fortsatt usikker på i PL, men har kanskje ikke sett han nok til å føle meg trygg....

 

Downing og Nasri på hver sin kant, samt Theo og Persie på topp i 4-4-2, det kunne faktisk ha vært spennende.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alle dager bruke så mye penger på Downing når man kan få Mata for bitte litt mer?

 

Går Mata, så vil det bli budkrig blandt ganske mange store klubber både i England, Spania, og Italia..... Det føler jeg meg ganske sikker på, og da vil antakelig prisen bli "ganske mye mer".

Uansett er det vel likevel tvilsomt at Downing blir hentet, når man ikke gjorde noe for å hente Young.

Link to comment
Share on other sites

Går Mata, så vil det bli budkrig blandt ganske mange store klubber både i England, Spania, og Italia..... Det føler jeg meg ganske sikker på, og da vil antakelig prisen bli "ganske mye mer".

Uansett er det vel likevel tvilsomt at Downing blir hentet, når man ikke gjorde noe for å hente Young.

Det er jo akkurat derfor det kan lønne seg å være tidlig ute. Venter man til transferdeadline så vil det jo uten tvil blir dyrere

Link to comment
Share on other sites

Det er jo akkurat derfor det kan lønne seg å være tidlig ute. Venter man til transferdeadline så vil det jo uten tvil blir dyrere

 

Mata har allerede fått seg et navn ute i fotballeuropa. Det hjelper ikke å legge inn bud nå, og tro at ingen av de andre klubben får "nyss" i akkurat dette. Valencia (og agent) vil selvsagt få mest mulig for en slik spiller, og da vil dette spre seg. Mastercard og sjekkhefter blir kastet frem fra enkelte klubber, og krigen vil være igang.

 

Skulle man fått han til en ok pris, så burde budet kanskje ha kommet i januar eller for et år siden......, ikke etter en slik turnering som i sommer. I den turneringen har han virkelig stått frem, og ble vel ikke akkuart mindre attraktiv fra de mange storklubbene som satt å speidet.

Link to comment
Share on other sites

Mata har allerede fått seg et navn ute i fotballeuropa. Det hjelper ikke å legge inn bud nå, og tro at ingen av de andre klubben får "nyss" i akkurat dette. Valencia (og agent) vil selvsagt få mest mulig for en slik spiller, og da vil dette spre seg. Mastercard og sjekkhefter blir kastet frem fra enkelte klubber, og krigen vil være igang.

 

Skulle man fått han til en ok pris, så burde budet kanskje ha kommet i januar eller for et år siden......, ikke etter en slik turnering som i sommer. I den turneringen har han virkelig stått frem, og ble vel ikke akkuart mindre attraktiv fra de mange storklubbene som satt å speidet.

 

Faktisk har det seg slik at Real Madrid, Chelsea, United o.l. ikke er ute etter en kantspiller i sommer. Det er faktisk kun oss, Tottenham og Liverpool av de større gutta som er interessert i Mata. Barcelona har allerede gått for Sanchez og vil dermed ikke gå etter Mata.

 

Og når det gjelder Tottenham og Liverpool så er jeg ikke i tvil om at vi vil vinne kampen hvis vi faktisk la inn et bud som klubben aksepterte.

 

Mata er forøvrig også kun på £30,000 i uka og vil derfor heller ikke bryte noe med lønningsstrukturen vi har i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...