Jump to content

Ricardo Alvarez klar for Arsenal?


bergkampje

Recommended Posts

Syns Mata er oppskrytt og om Wenger vil ha spilleren etter å ha scoutet han i tre år burde han være god nok. Sagna ble jo fulgt i 52 kamper over 2 år for å sikre at han var verdt prisen vi gav. For Alvarez går vi litt opp i pris, men også et år mer scouting, tror han kan bli en hit..

 

Edit: Så fremt vi har fått inn en forsvarer først er jeg hvertfall veldig positiv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns faktisk at det er litt betryggende at Inter har lagt inn bud :P Da er det ikke bare Wenger som mener at Ricky har stort potensiale. Sjansen for å kjøpe katta i sekken reduseres muligens.

Wenger er den som er mest kjent for sine gode kjøp av talenter og ukjente spillere.

Derimot svikter det mer når han skal handle eldre forsterkninger og mer etablerte spillere.

Jeg tror Wenger vet godt hva han gjør i denne saken. Handler han så blir vi nok positivt overasket.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er den som er mest kjent for sine gode kjøp av talenter og ukjente spillere.

Derimot svikter det mer når han skal handle eldre forsterkninger og mer etablerte spillere.

Jeg tror Wenger vet godt hva han gjør i denne saken. Handler han så blir vi nok positivt overasket.

Ja du har vel rett. Jeg har nok bare Koscielnys første sesong friskt i minne. Hvis han kommer håper jeg jo selvfølgelig at han blir en hit.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er den som er mest kjent for sine gode kjøp av talenter og ukjente spillere.

Derimot svikter det mer når han skal handle eldre forsterkninger og mer etablerte spillere.

Jeg tror Wenger vet godt hva han gjør i denne saken. Handler han så blir vi nok positivt overasket.

Wenger har da visselig en hel del "sorte får" på sin shopping hall of shame. Greit nok at han har gjort mange varp, men det er ganske mange skivebom også. Det er ikke gull alt som glitrer

Link to comment
Share on other sites

@YoungGunsBlog Jamie Sanderson

"Argentine paper Olé says this is real: @11RickyAlvarez. He's just tweeted saying: "I'd love to play for the Arsenal. It's a dream."

 

Her er twiten til Alvarez

 

@11rickyalvarez 11rickyalvarez

"Me encantaria jugar en el arsenal, seria un sueño para mi! Ojala dios quiera que se concrete!"

 

Direkte oversatt med google translator: "Jeg elsker å spille i arsenal, ville være en drøm for meg! Jeg ønsker til Gud som er realisert!"

 

Tolker dette som at han ville elsket å spille for arsenal, at det ville være en drøm som går i oppfyllelse og at han ønsker/ber til gud om at drømmen skal bli realisert.

Link to comment
Share on other sites

Det var en del som var skeptiske til om Twitter kontoen var "legit", men ifølge Jamie Sanderson er den nettopp det.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Álvarez account is a legit as we're going to get. A paper, two journalists and his Vélez team-mate have all confirmed it's real.

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder nå på at Alvarez havner i Inter. Arsenal (Wenger) speidet Alvarez i 3 (!) år før han bestemte seg for å gå etter argentineren, men allikevel så klarte vi ikke å sikre oss han.

 

Herregud så tafatt, men jeg griner ikke akkurat over at Alvarez ikke kommer til Arsenal. Er bare så latterlig at vi ikke klarer å gjøre et eneste kjøp (Gervinho f.eks. er jo nærmest klar i det ene øyeblikket og plutselig langt unna i det neste) og ei heller et eneste salg av daukjøttet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder nå på at Alvarez havner i Inter. Arsenal (Wenger) speidet Alvarez i 3 (!) år før han bestemte seg for å gå etter argentineren, men allikevel så klarte vi ikke å sikre oss han.

 

Herregud så tafatt, men jeg griner ikke akkurat over at Alvarez ikke kommer til Arsenal. Er bare så latterlig at vi ikke klarer å gjøre et eneste kjøp (Gervinho f.eks. er jo nærmest klar i det ene øyeblikket og plutselig langt unna i det neste) og ei heller et eneste salg av daukjøttet vårt.

Vi greier da i hvert fall å selge de antatt beste spillerne våre :) Neida, men det kommer seg nok! Jeg har hatt en uke ferie og vært på festival, og kommer tilbake til dette forumet gjennomsyret av negativitet. Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder nå på at Alvarez havner i Inter. Arsenal (Wenger) speidet Alvarez i 3 (!) år før han bestemte seg for å gå etter argentineren, men allikevel så klarte vi ikke å sikre oss han.

 

Alle virker bra på You Tube, også Alvarez. Ikke vet jeg hvor mye vi ønsket spilleren eller om noe har forandret prioriteringene, men vi virker utrolig trege i avtrekkeren til stadighet. Vel slik blir det når en går inn i transfervinduet med flere spørsmål enn svar. Reaktiv/proaktiv - er det et mønster både på og utenfor banen???

Link to comment
Share on other sites

Alle virker bra på You Tube, også Alvarez. Ikke vet jeg hvor mye vi ønsket spilleren eller om noe har forandret prioriteringene, men vi virker utrolig trege i avtrekkeren til stadighet. Vel slik blir det når en går inn i transfervinduet med flere spørsmål enn svar. Reaktiv/proaktiv - er det et mønster både på og utenfor banen???

 

Vel etter å ha speidet han i 3 år og allerede i mai sendte klubben Dick Law til Argentina for å begynne forhandlinger. Så utifra dette kan man trolig si at Arsenal var temmelig interessert i Alvarez.

 

Men, vi må ha verdens mest gniene manager eller verdens dårligste CEO. At det er mulig å ikke klare å kapre en spiller som vi ønsker veldig sterkt og som også ønsker å dra til Arsenal vitner ikke akkurat om sterke forhandlere innad i klubben.. eller kanskje det er slik at de er for sterke og prøver å presse hvert eneste pund/cent ut av handelen og nekter å bøye seg etter?

 

For min del tror jeg det siste..

Link to comment
Share on other sites

Nææææh :unsure:

 

£1,7M denne gangen.

 

Jaja, avstanden er tross alt større enn da Xabi Alonso gikk fløyten.

 

Nå er jo £1,7M småpenger i dagens fotball :P

 

Schwarzer i fjor (rundt £500,000-1,000,000 mindre enn hva Fulham var villige til å selge for) og Xavi Alonso i fjor (vi ville vel gi £14M mens Liverpool ville ha £16,2M ca?). Regner med Alvarez og kanskje til syvende og sist Gervinho ender opp med den samme visa hvis ikke klubben får ræva i gir sporenteks.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke pessimismen er knyttet til Clichy-salget.. Og det tror jeg du også egentlig vet..?

Jeg vet hvorfor folk er pessimistiske, men folk ble bare enda verre når Clichy ble solgt, personlig har jeg tro på styret og Wenger til sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet hvorfor folk er pessimistiske, men folk ble bare enda verre når Clichy ble solgt, personlig har jeg tro på styret og Wenger til sesongstart.

 

Jeg har prøvd å være så pessimistisk som det er mulig for meg å være. Ikke akkurat en lett oppgave når man naturlig er optimist, men med det utfallet jeg har nå så klarer jeg hvertfall ikke å bli særdeles skuffet hvertfall :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Appropos Ribery, så er ellers Ricky Alvarez godt i gang i Inter. To mål på to treningskamper. Det ene en enkel tap in fra 5 meter, den andre en venstrekanon fra 20 meter. Ja, ja. :(

 

Treningskamper sier ikke sånn alt for mye.. Men faen hvor bittert det blir hvis han går å blir den "hitten" nå.

Føler vi har opplevd dette litt for mange ganger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...