Jump to content

Sesongen 2010/11


vieira04

Recommended Posts

3-0, alt håp ute. Med Arsenal sin form trur eg ikkje på meir enn 1 poeng i siste kamp mot Fulham. Me må berre innsjå det, Manchester City har eit betre lag enn oss både på papir og i virkelegheiten. Sesongen endar med ein 4 plass, det hjelper lite å skryte over at me var med i kampen om 4 titler når fasiten seier noko anna.

 

No må det forsterkast, noko sikkert dei laga som ligg før oss på tabellen også kjem til å gjere. Det held med andre ord ikkje å handle inn uerfarne spelarar utan merittar. No må det hentast frå øverste hylle. Noko eg tvilar på at Wenger vil gjere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Stoke kjemper for livet mot oss uken før cup finalen, og virker totalt giddalause mot City. Pulis hater oss så regner vel med han er fornøyd med at de stikker kjepper i hjula våre.

 

Samme for Bolton. De kjemper for livet for hver eneste ball mot oss, og har vært totalt uinspirerte siden.

 

Samme med Viila. Svake frem til de møter oss, og så er det 110% innsats.

 

Og så videre og så videre.

 

Det virker som det er nok med 110% innsats mot oss så kollapser vi. Det vet de andre lagene.

 

Setter mye på at Fulham vil kjempe som løver på Søndag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, sesongen så en god stund til å kunne bringe glede og suksess til Arsenal og lagets supportere. En avslutning som hentet fra et mareritt, sørger derimot for at Arsenal må spille i 3. kvalifiseringsrunde for å ha mulighet for cl spill. Lagets prestasjoner de siste månedene har vist oss supportere, at mange av oss hadde rett. Laget er ikke på noe vis godt nok til å kjempe om titler. Til det er flere av spillerne rett og slett for elendige til. Når man i tillegg ser staheten og naiviteten Wenger har vist de siste årene, trenger man ikke akkurat å være rakettforsker, for å forstå at det må radikale endringer til i klubben. Jeg innbiller meg at både ledere, trenere, manager og en del av spillerne har hatt feil fokus. De har rett og slett ikke evnet å se sine egne svakheter.

 

Er selvfølgelig optimist fram mot overgangsvinduet. Nå tror jeg faktisk at Wenger har sett at noen av hans overbetalte, slappe og overvurderte spiller, ikke er gode nok. Dette fører forhåpentlig vis til at klubben gjør nødvendige grep både blant trener og spillere. Har sett 35 av Arsenals kamper så langt i år, og det kan vel ikke være noe tvil om at den defansive organiseringen ikke holder pl-nivå, og at Arsenal trenger en spiss som har tilnærmet de egenskapene Wright hadde.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode innlegg, med mange gode tanker på situasjonen i klubben.

 

Det går nå mot en sommer, som vi må ta et valg i klubben. Det handler ikke bare om å kjøpe 2-3 gode spillere, og tro at vi da er klare for å ta steget til pokaler og ære.

 

Det er en farlig tanke, for mye må også gjøres på andre områder, om vi skal komme oss ut av sirkelen som klubben befinner seg i.

Hvordan Wenger som sjef er på områder som; taktikk, spillerplan, endringer underveis, og kravene han må ha til spillere er også elementer som må evalueres i sommer. (og endres til neste sesong)

Han må slutte å beskytte spillerene sine som små barn i mors mage, men kreve innsats og vilje for å få et ærlig forsøk på nye store og tunge pokaler i skapet.

 

Vi kan skylde så mye vi vil på Wenger, men spillerene skal også ha sitt pass påskrevet. De har visst null vilje til å vinne pokaler, for de har visst null innsats i mange kamper denne sesongen, og da får man aldri spillere med vinnervilje.

Når dette kan skje gang på gang, så kan det ikke være noe tvil om at Wenger er for snill med "guttene". Man må sette hardt mot hardt (vraking, trekk i lønn, eller salg i siste ledd) av spillere, som langt ifra ofrer seg for den fantasilønnen de har som spillere i klubben.

Jeg godtar langt svakere plasseringer av Arsenal, så lenge jeg sitter igjen med en følelse av at; de gjorde alt de kunne, og ofret seg for klubben. Den følelsen er langt unna denne sesongen for min del.

 

Jeg frykter at kvantiten av kvalitet i PL som virkelig kan bli farlig fra neste sesong (ifølge rykter i klubber med bl.a spillerkjøp og manager-bytte), vil gjøre denne sommeren til et særdeles viktig punkt for flere sesonger fremover. Stabiliten vil antakelig gå tilbake til normalen for våre rivaler...

Den må vi bruke oss av, og ikke legge oss tilbake å tro at alt årnær sæ med 3 gode spillerkjøp. (om det skjer da.....)

Da kan vi desverre komme i en dale som vi virkelig kan slite med på ulike plan.

 

Denne sommeren kan bli klubbens viktigste på mange herrens år, og jeg håper virkelig ikke at Wenger overser dette pga sin stahet og sin naivitet på enkelte områder.

Link to comment
Share on other sites

Svir skikkelig i øynene og jeg kjenner vreden sprer seg utover i kroppen når jeg tenker tilbake på sesongen..

 

Forøvrig: Arsenal Ladies har tatt nok en tittel. Temmelig flaut når damelaget til klubben din gjør det 10 ganger bedre enn herrelaget..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 06:28 PM) 224851[/snapback]

Svir skikkelig i øynene og jeg kjenner vreden sprer seg utover i kroppen når jeg tenker tilbake på sesongen..

 

Forøvrig: Arsenal Ladies har tatt nok en tittel. Temmelig flaut når damelaget til klubben din gjør det 10 ganger bedre enn herrelaget..

Hvorfor er det flaut? Bedre at dem gjør det bra enn at ingen av dem gjør det bra.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 06:28 PM) 224851[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Svir skikkelig i øynene og jeg kjenner vreden sprer seg utover i kroppen når jeg tenker tilbake på sesongen..

 

Forøvrig: Arsenal Ladies har tatt nok en tittel. Temmelig flaut når damelaget til klubben din gjør det 10 ganger bedre enn herrelaget..

 

Hvorfor er det flaut? Bedre at dem gjør det bra enn at ingen av dem gjør det bra.

 

Flott gjort å ikke oppfatte hva som er flaut med at damelaget er bedre enn herrelaget.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 08:09 PM) 224853[/snapback]

Flott gjort å ikke oppfatte hva som er flaut med at damelaget er bedre enn herrelaget.

 

Njaaa.. kan vel ikke sammenlinke Dame og Herrefotball... Ekke samme konkuransen i dame-verden som herre-verden.

 

Men all ære til damene, de vinner gang på gang, og det er bra vi får noe i premieskapet - for herre-siden har ikke gitt oss mye å fylle skapene med i det siste...

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 08:09 PM) 224853[/snapback]

Flott gjort å ikke oppfatte hva som er flaut med at damelaget er bedre enn herrelaget.

For å presisere, du sa at de gjør det ti ganger bedre enn herrelaget, ikke at de er bedre enn herrelaget, de er bare bedre i forhold til motstanden. Noe som gjør begges poeng gyldige, jeg forvirrer meg selv..

Link to comment
Share on other sites

Vi presterer vel omtrent ganske likt som dei fleste ekspertane tippa oss på forhånd? Heldigvis for oss starta pool katastrofalt dårleg + at scum har avslutta sesongen like dårleg som oss. Dette gjere at vi framleis er inne blandt topp 4.

 

Dette har vore ein sesong med tilbakegang, både som lag og stort sett bland alle våre unge spelarar som i løpet av sesongen igjen vart eit år eldre. Den einaste som tyder på å bli eldre er Wenger som ikkje virkar som om han heng heilt med lenger ;)

 

Det skal bli godt med fri frå kampar ei stund, men eg fryktar at det blir ein fæl sommar med tanke på å halde på nokre av våre beste menn...

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 08:09 PM) 224853[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Flott gjort å ikke oppfatte hva som er flaut med at damelaget er bedre enn herrelaget.

 

For å presisere, du sa at de gjør det ti ganger bedre enn herrelaget, ikke at de er bedre enn herrelaget, de er bare bedre i forhold til motstanden. Noe som gjør begges poeng gyldige, jeg forvirrer meg selv..

Støtter 1Bergkamp0 her. Hvis ikke du skjønner at det er forskjell på å gjøre det bedre enn i forhold til motstandere, enn å være bedre enn, så misforstår du totalt hva 1Bergkamp0 mener.

 

Tromsø gjør det bedre enn Arsenal om dagen, det betyr likevel ikke at de ER bedre enn Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Endelig er sesongen over, for det har vært grusomt å oppleve Arsenal slik de har fremstått de siste månedene. En kollaps jeg aldri har opplevd i klubben tidligere.

 

Jeg håper Wenger nå evaluerer både spillere, taktikk både før og underveis i kamper, defensiv organisering, og få en bedre balanse i laget på de ulike lagdelene. Finne spillere som trives i de ulike posisjonene (og bruke de der....), som igjen gjør at de kvalitetene de besitter brukes på best mulig måte.

 

Jeg håper virkelig ikke, at han tror alt ordner seg med 2-3 store kjøp i sommer. Det er så mye mer som skurrer i klubben, at han rett og slett må finne en formel som gir trygghet. Dette vil antakelig igjen utvikle seg til en vinner-mentalitet i klubben, noe som er fraværende pr d.d.

 

Han må slutte å forsvare alt som blir gjort, eller som i de siste uker; ikke blir gjort av spillerene på banen. Det er en skam å se spillere, som er så lite engasjert og motivert for å vinne, når mulighetene har stått i kø rett foran nesa på de. De har ...... på klubben og alle de som følger klubben i tykt og tynt, og her sitter de å drar inn hundrevis av tusener i uka. En skam!

 

Jeg ville vært fornøyd med en 4.plass (eller 7.plass for den saks skyld), om jeg mener spillerene hadde ofret seg 100% iløpet av sesongen. Denne kollapsen handler ikke bare om at det er manko på spillere (spillerkjøp), dårlig defensiv organisering, eller formasjonen 4-3-3 (4-5-1??), men også spiller som ikke har gitt 100%.

Det er nå min mening.

 

Nå er det bare å sette seg tilbake i stolen, og vente på mange håpløse rykter.

Det er viktig nå at Wenger tar et valg på disse områdene av klubben for neste sesong, slik at spillerkjøp/spillersalg blir gjort FØR pre-season. Nå skal ikke spillerkjøp skje langt ut i august, i håp om å spare noen lapper på overgangen. Kutte ut dette som skaper usikkerhet og negativ prat.

 

Håper evalueringen og planen for neste sesong er klart før juni, slik at spillekjøp/salg blir foretatt tidlig i juni.

 

Frykter neste sesong, for vil vi få like mange "pakker" som denne sesongen?

Vil våre rivaler være like ustabile neste sesong, eller var dette en "uvanlig sesong" fra deres side?

Vil de bak oss, bli enda sterkere og bedre? (tenker da på spurs og Pool)

 

Nei, jeg er bekymret.

Dette kan bli klubbens viktigste sommer på mange år, for den kan bety mye for de neste sesongene. Problemet er at jeg desverre ikke har like tiltro til Wenger, om at han ser mer enn det han ønsker og vil se. Staheten har gjort han delvis blind tidligere på flere områder.....

Vi har vært i en strålende posisjon i flere sesonger, men vi har ikke tatt noen skritt videre. Det har andre klubber gjort, nå må ikke båten reise av gårde uten oss.

 

Ha en god sommer, og takk for 2010/11.

Link to comment
Share on other sites

Godt å bli ferdig med sesongen ja, slik bør det ikke være..

Enig med Vieira04 forøvrig, når spillerne ikke gir 100% gjennomgående gjennom hele sesongen er det noe galt og det er ikke gøy å være supporter og dermed betale for at spillerne skal tjene millioner på å daffe rundt på banen.

2-3 tidlige signeringer nå kan gjøre at vi virker mer ambisiøse foran neste sesong og at vi får spillerne opp på tåhev igjen. Silly season er igang!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...