Jump to content

Henri Lansbury


Arsenalboy93

Recommended Posts

Helt enig, Arteta er milevis foran Ramsey. Og det tror jeg er sunt. Mindre press på Ramsey og de andre unge. De kan få prøve seg, en og en, i stedet for å bli kastet på som et helt juniorlag. Tror en slik ungdomsstrategi er litt mer "sustainable".

 

Pluss at slik Ramsey har fremstått i det siste så virker det som om han mener han har "made it". Mtp. at han tilsynelatende har vært fast i førsteellveren til Arsenal og er kaptein for Wales. Virker ikke å ha den "hungeren" som han hadde før skaden..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Det blir feil å sammenligne deres rolle på landslagene Wojciech53. Du vet jo at konkurransen i England er av en helt annen dimensjon enn i Wales. Hadde Lansbury vært walisisk hadde han kjempet med Ramsey om kapteinsbindet, det er jeg temmelig sikker på.

Er helt korrekt, det jeg ville frem til er rett og slett at jeg mener at Aaron er rett å satse på for øyeblikket fordi han er en mer etablert spiller.

Link to comment
Share on other sites

Er helt korrekt, det jeg ville frem til er rett og slett at jeg mener at Aaron er rett å satse på for øyeblikket fordi han er en mer etablert spiller.

Det kan så være, men når alt kommer til alt, så er det den spilleren som leverer på et jevnt høyt nivå som bør spille. Og det uavhengig av spillerens rolle for landslag. Det mener nå ihvertfall jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lansbury har forøvrig vært involvert i 3 kamper for West Ham siden han ble lånt ut og står hittil med 1 mål og 2 målgivende. Samt at han vant et straffespark forrige kamp som skulle vise seg å være avgjørende da West Ham vant 1-0 og 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

West Ham fansen sang "Englands number one", så vil tro han ble involvert! Har jo tidligere hørt at han er brukbar i målet og sto jo også en del minutter for Englands u-21 lag for ikke så lenge siden. Det at han klarte å holde nullen mens West Ham bare var 10 på banen er jo også ganske imponerende. Nå vet jeg ikke hvor mye han reddet, men nesten en hel omgang med en mann mindre på banen, borte mot Blackpool, da vil jeg tro han hadde noen.

 

Greit å ha en slik potet i laget :)

Link to comment
Share on other sites

Englands number one! Slettes ikke dumt med utespillere som er kapable til å stå i mål dersom det trengs. Kan derimot ikke huske det har hendt for oss, noen som vet?

 

Husker John Radford gikk i mål da Bob Wilson ble skadet i en cupomkamp mot Stoke i '72. Radford scoret vinnermålet, gikk i mål siste kvarteret og holdt buret rent.

Link to comment
Share on other sites

Englands number one! Slettes ikke dumt med utespillere som er kapable til å stå i mål dersom det trengs. Kan derimot ikke huske det har hendt for oss, noen som vet?

 

Pål Lydersen stod i mål i deler av en b-kamp for en stund tilbake siden.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tok en kjapp research:

 

1893-94: Forsvarspiller William Jeffrey sto 11 kamper i mål denne sesongen, ved jevne mellomrom, trolig hver gang keeper Charlie Williams var skadet.

 

1895-96: Midtstopper James Boyle sto 4 ligakamper i mål ved juletider 1895.

 

1906-07: Keeper Edwin Bateup spilte en treningskamp på banen.

 

1934-35: Eddie Hapgood spilte den siste halvtimen i mål på stillingen 0-0 borte mot Everton. Uten innbyttere på den tiden fortsatte skadede keeper Frank Moss på banen. Han scoret også et mål og Arsenal vant 2-0!

 

1935-36: Leslie Compton spilte den siste halvtimen i mål da Frank Moss ble skadet på stillingen 0-0 mot Blackburn på Ewood Park. Arsenal tapte 1-0.

 

1950-51: Walley Barnes spilte en treningskamp som keeper og holdt nullen i 7-0-seieren over Ellesmere Port.

 

1963-64: Joe Baker erstattet keeper Jack McClelland i mål etter kun 25 minutter spilt på stillingen 1-2. Arsenal tapte 7-2 mot Leicester på Filbert Street. Det store spørsmålet... hvorfor Joe Baker? Et av få lyspunkt i Arsenals lag på den tiden.

 

1971-72: John Radford erstatter Bob Wilson i mål i den første av to FA cup-semifinalen mot Stoke på Villa Park. Radford holdt nullen og det ble omkamp på Goodison Park fire dager senere. Dessverre var dette slutten på Wilsons sesong og Geoff Barnett voktet buret mot Leeds på Wembley.

 

1975-76: Peter Storey erstattet Jimmy Rimmer i mål for bare noen få minutter. Arsenal tapte 2-1 hjemme mot Leeds.

 

1978-79: Kampen før FA cup finalen mot Man. Utd, en ligakamp hjemme mot Birmingham. Keeper Paul Barron spilte en av sine få kamper, ble skadet og inn i målet gikk David Price.

 

1983-84: Ligakamp mot Coventry på Highfield Road. Stewart Robson erstattet Pat Jennings i mål på stillingen 2-1. Han holdt nullen og Arsenal vant 4-1. Nesten synd at han ikke fortsatte som keeper og senere som keepertrener - i stedet for å spre vrøvl om Arsenal i media dagen lang.

 

Og så må jeg ikke glemme å ta med Niall Quinns fantastiske opptreden for Man. City:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor du bruker ordene "Syns ikke vi skal gi han opp helt enda" Hedly. Gutten har tross alt aldri fått noe særlig med spilletid for Arsenal for å si det sånn. Tror han kan bli en viktig bidragsyter for oss. Trolig aldri en nøkkelspiller, men han har bevist gjennom hele sin karriere at han er livsfarlig i den tredje fasen av spillet enten det gjelder "killer-passes" eller å være på riktig sted til riktig tid. Samtidig er han Arsenal through n' through og jobber beinhardt. Bedre enn Denilson hvertfall! :P

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor du bruker ordene "Syns ikke vi skal gi han opp helt enda" Hedly. Gutten har tross alt aldri fått noe særlig med spilletid for Arsenal for å si det sånn. Tror han kan bli en viktig bidragsyter for oss. Trolig aldri en nøkkelspiller, men han har bevist gjennom hele sin karriere at han er livsfarlig i den tredje fasen av spillet enten det gjelder "killer-passes" eller å være på riktig sted til riktig tid. Samtidig er han Arsenal through n' through og jobber beinhardt. Bedre enn Denilson hvertfall! :P

 

Så bare i en annen tråd at det var en som mente at Lansbury blandt annet neppe kom til å slå gjennom for Arsenal. Husker ikke hvilken. Jeg er en stor fan av Lansbury, og håper han slår gjennom. Kan komme til å bli en fantastisk squad-spiller. Han har forøvrig scoret enda et mål nå for England, som leder 3-0. Denne gangen på en volley.

Link to comment
Share on other sites

Tror han kan være veldig kjekk å ha i kamper hvor vi trenger løpskapasitet (som United bruker Park) og en som tar i et tak. Samtidig er han også kjekk å kaste innpå hvis vi trenger et mål. Han har som sagt et meget godt øye for gjennombruddspasninger og er målfarlig. Pluss det faktum at han er temmelig versatil :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...