Jump to content

2011.05.01 Manchester United H


Arsenalboy93

Recommended Posts

RvP har jaggu holdt seg lenge nå *banker febrilsk i bordet*

 

Sinnsyk statistikk etter jul på nederlenderen

 

Helt utrolig statistikk, men jeg liker han fortsatt bedre som hengende spiss slik at vi alltid har en spiss foran han. Ville ikke dempet scoringsstatistikken hans noe særlig, men det ville gitt han langt langt flere assists og det ville gjort oss langt mindre avhengig av Cesc.

 

 

Forøvrig: Noen som vet om skaden til Nasri er alvorlig? Var visstnok en strekkskade etter hva jeg fikk med meg..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

on the injuries to Cesc Fabregas and Samir Nasri…

 

Samir has a hamstring problem, a small one I think. Cesc has got a kick on his thigh that has disrupted some fibers. We’ll know on Tuesday if he can practice again. He had a test yesterday that he couldn’t get through. He has a chance to play on Sunday.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen så herlig!! Jeg skrev her når jeg så at Cesc var skadet at jeg mistet all tro, men Arsenal motbeviste meg en sjelden gang :P Ramsey spilte en strålende kamp, har alltid hadd troen på at han kommer tilbake igjen, topper det med en nyderlig scoring. Herlig å se på vår bakerste mann i slutten av kampen og, sånn så vi aldri fra Almunia og andre.. Tror denne seieren kan vise seg å bli viktig neste sesong, siden nå har vi slått Chelsea og United denne sesongen, og da blir det mindre mas om dette storlag tullet.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Kampen idag var helt fantastisk. Selv mener jeg at dommeren hadde en del feile dømninger, og gjorde mye rart som å gå rett i Arsenal spillere opp til flere ganger. Linjedommeren må da være synshemmed, når han ikke kan se han Nemanja Vidic handser. :P

Link to comment
Share on other sites

Squillaci kom med på kåringa som det laget med spillere som har blitt kjøpt i PL i år.

 

Sist Johan Djourou.. ble skada var jo borte mot Man Utd og nå i gjen.

 

Men da klarte Squillaci seg veldig bra i mange kamper, han spilte mye for Sevilla, så dårlig er han nok ikke.

 

Han har da vært bra i mange kamper, oftest har hele Arsenal lage rakna og vært ræva de gangene Squillaci gjort noen feil bak der.

 

Oftest er det lettest å legge skyld på en keeper eller en forsvarspiller da det rakner bak.

 

Men nå skjer det som oftest før i år de siste 20 minuttene detter Arsenal helt fraværandre.

 

Arsenal klarer ikke holde i ballen lenger å han Arsjavin har jo vært helt ræva.

 

For den summen han ble kjøpt for er jo bare til å grine av hvor dårlig han har vært i år :P

 

 

Synes Arshavin var meget god defensivt idag. Han taklet så det luktet svidd noen ganger og tok en god del løp bakover. Fremover var han så som så. Men synes alt i alt han var meget god når han kom innpå. Det eneste jeg har å utsette på han er at han ikke fulgte løpet til Valencia på slutten.

 

Ellers så er det litt vemodig at vi spiller en så god kamp når det ikke er annet en æren og spille for. Arsenal er best når det ikke gjelder. Misforstå meg rett, jeg elsker å slå det laget. Men så utrolig frustrerende og tenke på castle hjemme og borte wba hjemme og borte(Manuel que?) og ikke minst 9 poengs uka som ble 2. pool, tott og bolton.

 

Men strålende fornøyd med seier idag, og bare tenk, chelski seier mot manure og ett tap til hver i de to siste og full knusing på oss i de resterende...en ny 26 mai àla 89 i emning??? B)

Link to comment
Share on other sites

"It's too big a game not to get the decisions right.

 

"It balances out but I think it was difficult to see that one (Vidic's handball) but the one at the end, Clichy knew, he put his hands up in horror."

 

Fergie-logikken tilsier: Flinke juksemakere bør belønnes, åpenbare klossmajorer bør straffes! Det er forsåvidt en ganske avslørende uttalelse...

Link to comment
Share on other sites

strålende seier i dag. Naturligvis er ikke Arsenal med dette friskmeldt. Tidligere har man tapt kamper man burde ha klart bedre mot ManU. I dag ville det ikke vært helt urettferdig med uavgjort siden lagene hadde hver sin omgang, men denne gangen vant man altså. Og det var jo ikke urettferdig. Men påtross av fremgang var det likevel mye av de samme greiene, der man NESTEN rotet det bort igjen. Men viljen og gutsen var mye større i dag, og de holdt unna. Rent bortsatt fra at man hjelper Chelsea (og seg selv selv om sannsynligheten for gull nå er forsvinnende liten), er det viktigste med denne seieren at den er noe å bygge videre på, både hvordan man bør spille mot andre topplag, og det bør bygge ny selvtillit. Sånn sett var dette en viktig seier med tanke på neste sesong (som nesten allerede har startet for Arsenals del...).

 

"It's too big a game not to get the decisions right.

 

"It balances out but I think it was difficult to see that one (Vidic's handball) but the one at the end, Clichy knew, he put his hands up in horror."

 

Fergie-logikken tilsier: Flinke juksemakere bør belønnes, åpenbare klossmajorer bør straffes! Det er forsåvidt en ganske avslørende uttalelse...

 

ja dette er avslørende. Han sier jo rett ut at juks er helt OK! For en vanvittig holdning. Han burde jo vært tiltalt av FA - nok en gang - for å bringe sporten i vanry med denne åpenbare oppfordringen til juks (og det har jo sett ut i alle årene at dette er noe av kulturen i klubben hans, så det er jo bare en bekreftelse på hva vi allerede vet). For en møkkamann, som fullstendig mangler perspektiv. ManU er den siste klubben som skal klage på dommeren. Klubben har jo vært tilgodesett av dommerne i nesten 20 år...

Link to comment
Share on other sites

Same old story, Arsenal klart best mot manu, det nye denne gang var at dommeren ikke maktet å gi scum seieren, helt utrolig ;)

Midtbanen til Arsenal kjører over motstanderens midtbane, Song, Wilshere og ikke minst Ramsey overbeviste meg om at ting er som jeg alltid har sagt, "the future`s so bright, I gotta wear shades" B)

En meget god innstilling også fra vingene våre i dag, Nasri i første og Arshavin i andre jobbet knallhardt også defensivt sammen med Theo på motsatt side.

Genialt trekk av Wenger å sette inn Eboue for å stagge Evra på slutten, nok en taktisk triumf til verdens beste manager, nå har han utradert både Sir Sur, Mancini og Ancelotti denne sesongen.

Sagna var fantastisk, Clichy får litt trekk og har tydelig respekt for Nani, jeg synes han gir ham for mye rom, lar ham vende opp uforstyrret, jeg ønsker Gibbs tilbake i storform til neste sesong.

Midtstopperne spiller meget solid, Rooney, Hernandez og senere Berbatov ble sjanseløse.

Sannheten er at manu er inne i sin beste periode denne sesongen, vi manglet Fabregas og Nasri i andre omg, allikevel slipper manu billig med kun ett baklengs i dag.

The proof is in the pudding :)

Link to comment
Share on other sites

Koscielny MOM i mine øyne, skal sies at jeg så kampen i beruset tilstand. Song vinner 9 av 9 taklinger og er kjempeviktig i dag, Ramsey har sin beste kamp til nå, spesielt i første omgang, selv om han blir for sliten på slutten og gir vekk mye dumme frispark da. Wilshere som vanlig veldig god, gir alltid alt for laget, Arshavin sitt defensive bidrag må noteres.

Og Clichy har sin nest beste kamp mot UTD etter min mening, som syns CC kampen første gang jeg så han var den beste, han hadde vel 22 interceptions og er dette han har slittt med tidligere. Bac er god som alltid, Sczcney er så jævlig trygg at det nesten skremmer meg, har ikke bare keepertalentet, men virker å hjelpe å roe ned de andre, og er generelt en artig fyr å følge!

VP veldig god i link-up play, forsvaret blir litt shaky når JD går ut, men Squillacci gjør sakene sine ok, er ikke spillerene det er noe galt med, er sammarbeidet med Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Det lå vel litt i kortene.

 

Man U måtte ikke vinne, vi var ute av gullkampen og uten press, da leverte vi! Nesten litt irriterende fordi nå blir fadesene mot Spurs ganger to, Newcastle og Liverpool og Bolton alene en direkte årsak til at vi ikke er kåret til mester allerede. Dog hadde det vært tidenes dårligste PL mester, men uansett.

 

Kampen viser om ikke annet at med to forsterkninger kan vi vinne alt vi deltar på i neste år, men om kjøpene kommer er en annen ting.

 

Flott med en seier mot United, men de blir nok seriemester og har en CL finale i kikkerten. Vi derimot kan ta ferie med en litt oppjustert selvtillit, men det skjuler ikke det faktum at dette gullet har vi kastet vekk helt på egen hånd og det er en stor kamel å svelge!

 

 

Gratulerer til Ramsey! Bruk sommerferien godt så blir du kanskje en ny Fabregas fra neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Det lå vel litt i kortene.

 

Man U måtte ikke vinne, vi var ute av gullkampen og uten press, da leverte vi! Nesten litt irriterende fordi nå blir fadesene mot Spurs ganger to, Newcastle og Liverpool og Bolton alene en direkte årsak til at vi ikke er kåret til mester allerede. Dog hadde det vært tidenes dårligste PL mester, men uansett.

 

Kampen viser om ikke annet at med to forsterkninger kan vi vinne alt vi deltar på i neste år, men om kjøpene kommer er en annen ting.

 

Flott med en seier mot United, men de blir nok seriemester og har en CL finale i kikkerten. Vi derimot kan ta ferie med en litt oppjustert selvtillit, men det skjuler ikke det faktum at dette gullet har vi kastet vekk helt på egen hånd og det er en stor kamel å svelge!

Gratulerer til Ramsey! Bruk sommerferien godt så blir du kanskje en ny Fabregas fra neste sesong!

Vi spiller ikke uten press. Det at Manchester United er motstander legger i seg selv press på laget, men mest av alt så har vi plutselig City farlig nærme oss. Med tap igår ville City vært 2 bak med en kamp til gode

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller ikke uten press. Det at Manchester United er motstander legger i seg selv press på laget, men mest av alt så har vi plutselig City farlig nærme oss. Med tap igår ville City vært 2 bak med en kamp til gode

 

 

... men ikke press ala vinn eller forsvinn.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp kommet hjem til Oslo etter en fantastisk dag på Emirates i går. Kommer hjem å leser at Ferguson uttaler at Owen skulle hatt straffe? Utrolig, satt i klokkesvingen og så det med egne øyne rett ved United fansen. De ulte litt, men det var en spiller som gikk for straffe, uten å bli hektet. Det var en av få riktige avgjørelser i denne kampen av kampleder, som var Uniteds 12 mann på banen. Ferguson er jeg rimelig lei nå, over en hel sesong så jevner feil seg vanligvis ut, men i år har vi hatt mange ræva dommere mot oss. Vi var best!

Link to comment
Share on other sites

Syns hele laget presterte bra i går. Med unntak av Clichy en del ganger.

Song? Han rev jo i stykker Rooney! Fantastisk.

Hernandez ble ei lita rotte mot Koscielny. Alt var bare bra igår, vi stod bra imot angrepene til United, men gav bort en del frispark i farlige soner.

Uansett er dette et høydepunkt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Syns hele laget presterte bra i går. Med unntak av Clichy en del ganger.

Song? Han rev jo i stykker Rooney! Fantastisk.

Hernandez ble ei lita rotte mot Koscielny. Alt var bare bra igår, vi stod bra imot angrepene til United, men gav bort en del frispark i farlige soner.

Uansett er dette et høydepunkt denne sesongen.

 

Song var for meg delt banens beste sammen med Ramsey. Er helt utrolig hvor mye bedre han er når han ligger dypere (skal også nevnes at Wilshere hadde en meget god kamp på det defensive i går). Håper bare Wenger snart innser dette.

 

Det er kun to ting jeg vil si noe om og det er Koscielny som presser høyt opp i andreomgangen for å slenge inn en halvhjertet takling som åpnet store rom for United. Dette var vel sjansen til Nani som Szczesny reddet.

 

Clichy er også en som må nevnes mtp. stemplingen på baksiden av leggen til Owen. Dog var Owen offside, men det virket det som om dommerne ikke fikk med seg. Kunne fort blitt en straffe der.

Link to comment
Share on other sites

Syns hele laget presterte bra i går. Med unntak av Clichy en del ganger.

Song? Han rev jo i stykker Rooney! Fantastisk.

Hernandez ble ei lita rotte mot Koscielny. Alt var bare bra igår, vi stod bra imot angrepene til United, men gav bort en del frispark i farlige soner.

Uansett er dette et høydepunkt denne sesongen.

Clichy hadde 22 interceptions og var sterkt delaktig til seieren, den beste kampen hans i Arsenaltrøya i år etter min mening.. Han hadde EN tabbe, noe som er uvanlig få til å være Gael

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 2 2011, 03:01 PM) 223404[/snapback]

Song var for meg delt banens beste sammen med Ramsey. Er helt utrolig hvor mye bedre han er når han ligger dypere (skal også nevnes at Wilshere hadde en meget god kamp på det defensive i går). Håper bare Wenger snart innser dette.

 

Det er kun to ting jeg vil si noe om og det er Koscielny som presser høyt opp i andreomgangen for å slenge inn en halvhjertet takling som åpnet store rom for United. Dette var vel sjansen til Nani som Szczesny reddet.

 

Clichy er også en som må nevnes mtp. stemplingen på baksiden av leggen til Owen. Dog var Owen offside, men det virket det som om dommerne ikke fikk med seg. Kunne fort blitt en straffe der.

Enig. Song gjorde det han skal gjøre (for en gangs skyld). Han lå dypt og hindret oppspillene som Man u har straffet oss med i hver kamp de siste årene. Får håpe han fortsetter å spille slik. Liker det dårlig når han sniker seg framover på banen :)

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 2 2011, 03:01 PM) 223404[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Song var for meg delt banens beste sammen med Ramsey. Er helt utrolig hvor mye bedre han er når han ligger dypere (skal også nevnes at Wilshere hadde en meget god kamp på det defensive i går). Håper bare Wenger snart innser dette.

 

Det er kun to ting jeg vil si noe om og det er Koscielny som presser høyt opp i andreomgangen for å slenge inn en halvhjertet takling som åpnet store rom for United. Dette var vel sjansen til Nani som Szczesny reddet.

 

Clichy er også en som må nevnes mtp. stemplingen på baksiden av leggen til Owen. Dog var Owen offside, men det virket det som om dommerne ikke fikk med seg. Kunne fort blitt en straffe der.

 

Enig. Song gjorde det han skal gjøre (for en gangs skyld). Han lå dypt og hindret oppspillene som Man u har straffet oss med i hver kamp de siste årene. Får håpe han fortsetter å spille slik. Liker det dårlig når han sniker seg framover på banen :)

 

Jeg så kampen på Emirates og for meg var Song banens gigant. Han er så utrolig flink til å lese hvor ballen skal havne og starter løpene sine dit litt før alle andre. I tillegg er han kjempeflink til å legge kroppen mellom og skjerme ballen vekk fra motstander og han holder ikke unødig lenge på ballen.

 

Ramsey var god han, men han slet veldig mot slutten av begge omgangene. Av en meget solid midtbanetrio var nok Ramsey den svakeste etter mitt syn.

 

I denne kampen var det veldig god samhandling mellom disse tre spillerne. Når Song gikk litt fram på banen så holdt andre igjen. Slik jeg har sett kampene på tv tidligere så har det virket som om Fabregas har blitt liggende for høyt på banen og når Song da går fram så blir det store rom for motsander bak disse to.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen på Emirates og for meg var Song banens gigant. Han er så utrolig flink til å lese hvor ballen skal havne og starter løpene sine dit litt før alle andre. I tillegg er han kjempeflink til å legge kroppen mellom og skjerme ballen vekk fra motstander og han holder ikke unødig lenge på ballen.

 

Ramsey var god han, men han slet veldig mot slutten av begge omgangene. Av en meget solid midtbanetrio var nok Ramsey den svakeste etter mitt syn.

 

I denne kampen var det veldig god samhandling mellom disse tre spillerne. Når Song gikk litt fram på banen så holdt andre igjen. Slik jeg har sett kampene på tv tidligere så har det virket som om Fabregas har blitt liggende for høyt på banen og når Song da går fram så blir det store rom for motsander bak disse to.

 

Veldig enig i hva du skriver her, her er en link som viser Songs forestilling mot United: http://www.youtube.com/watch?v=s6BeKA6-IJU

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...