Jump to content

2011.05.01 Manchester United H


Arsenalboy93

Recommended Posts

For de av dere som ikke følger Orbinho på Twitter, litt (offensiv) statistikk fra årets sesong:

Arsenal v Man Utd

Mål scoret 67-71

Skudd på mål (On target) 222-195

Mål/avslutninger (Conversion) 14.8%-16.9%

Presisjon 49%-46%

Truffet stengene 21-11

Mål på headinger 9-17

Og litt bekymringsverdig oppsummerer han at Arsenal har fått 1 -en- straffe mot Man Utd (Gilberto bommet på OT i 2006/7) i Premier League. Det vil i så fall si 1 på 37 kamper?! Minn meg gjerne på at akkurat det er feil? Vi har fått 9(!) straffer mot oss i år - flest i PL - og vi har ikke vunnet noen av de kampene: W0 D4 L4.

 

Chris Foy som skal dømme har dømt begge lagene (mot andre) en rekke ganger i PL:

Arsenal W14 D1 L1

Man Utd W14 D4 L0

Foy dømte 1-3-tapet for Man Utd på Emirates i fjor (og 2-0-tapet på OT i FA cupen i år).

 

Men når alt kommer til alt er jo det der bare tall... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Forskjellen på lagene? Vi har mistet 10 poeng i de siste ti minuttene denne sesongen, mens United har 10 ett-målsseiere, mao, de holder på ledelsene sine.

 

Btw, flere som hørte Morten Langli si at stolpeskuddet til Fabregas mot Bolton var den 21. gangen denne sesongen vi treffer metallet?! Latterlig mye. :)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på lagene? Vi har mistet 10 poeng i de siste ti minuttene denne sesongen, mens United har 10 ett-målsseiere, mao, de holder på ledelsene sine.

 

Btw, flere som hørte Morten Langli si at stolpeskuddet til Fabregas mot Bolton var den 21. gangen denne sesongen vi treffer metallet?! Latterlig mye. :)

Stereotypen på et lag i motgang. Stang ut

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 28 2011, 06:58 PM) 223155[/snapback]

Etter de uttallige nedturene vi har fått mot United de siste sesongene hvor vi har dominert kampene som oftest, men blitt tatt gang på gang på kontringer så håper jeg (nesten) sterkere enn noensinne at vi stiller med 2 spisser i denne kampen.

 

For meg er det langt mer viktig at vi faktisk scorer mål enn at vi har ballen 60% av tiden på midtbanen og rundt 16-25 meter fra målet til ManU.

 

Favoritt lagoppstilling er som følger:

1304009734592351.jpg

 

Selvfølgelig vet jeg at jeg ikke får det jeg ønsker meg.

Dette blir nok laget vi ser på søndag.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

v. Persie

 

 

Her jo helt klart denne 4-5-1 formasjonen som har gjort at vi ikke når helt opp i PL.

 

Wenger tror selv vi liksom spiller 4-3-3 men det gjør vi ikke ofte så blir vi ofte overkjørt på kantene selv.

 

Er bare Barcelona som klarer å spille 4-5-1 formasjon eller man også kalle det 4-3-3 for de dem er så superduper ballsikkre med en Messi så funker det :)

 

V.Persie er ikke en spiss som klarer å spille som ensom spiss er det bare Wenger som ikke ser det?

 

Ja han har skort mye mål til å være mye skada, men han er mye bedre som hengende spiss.

 

V.Persie er mere uten for 16 meteren en innen for 16 i løpe av kampen, han er en type spiller som vil ofte ha ballen i benina og trekker ofte ut på kantene.

 

Nei Wenger må nok legge om til den gammle 4-4-2 eller 4-3-1-1 spille stilen.

 

Når jeg sier 4-3-1-1 er den ene hengende spiss, Wenger trenger å gjøre som Man Utd og Chelsea ha et par spisser i stallen som er mere typer som David Villa, Pato, Nirmar, Edinson Cavani eller hent Radamel Falcao fra Porto. Spisser som kan løpe fort i bakrom og er super giftige innen for 16 meter, er det Arsenal mangler for at vi skal klare å bli PL beste lag ;) med V.Persie som ikke er rask nok men med super tekknikk med en slik spiss jeg nevner hadde bare blitt helt konge :)

 

Lykke til Arsenal i morgen måtte dere spille over evne for å klare å slå et Man Utd lag som er i super form fortiden.

Link to comment
Share on other sites

 

Her jo helt klart denne 4-5-1 formasjonen som har gjort at vi ikke når helt opp i PL.

 

Wenger tror selv vi liksom spiller 4-3-3 men det gjør vi ikke ofte så blir vi ofte overkjørt på kantene selv.

 

Er bare Barcelona som klarer å spille 4-5-1 formasjon eller man også kalle det 4-3-3 for de dem er så superduper ballsikkre med en Messi så funker det :)

 

V.Persie er ikke en spiss som klarer å spille som ensom spiss er det bare Wenger som ikke ser det?

 

Ja han har skort mye mål til å være mye skada, men han er mye bedre som hengende spiss.

 

V.Persie er mere uten for 16 meteren en innen for 16 i løpe av kampen, han er en type spiller som vil ofte ha ballen i benina og trekker ofte ut på kantene.

 

Nei Wenger må nok legge om til den gammle 4-4-2 eller 4-3-1-1 spille stilen.

 

Når jeg sier 4-3-1-1 er den ene hengende spiss, Wenger trenger å gjøre som Man Utd og Chelsea ha et par spisser i stallen som er mere typer som David Villa, Pato, Nirmar, Edinson Cavani eller hent Radamel Falcao fra Porto. Spisser som kan løpe fort i bakrom og er super giftige innen for 16 meter, er det Arsenal mangler for at vi skal klare å bli PL beste lag ;) med V.Persie som ikke er rask nok men med super tekknikk med en slik spiss jeg nevner hadde bare blitt helt konge :)

 

Lykke til Arsenal i morgen måtte dere spille over evne for å klare å slå et Man Utd lag som er i super form fortiden.

 

Spot on. Ikke nødvendig å si så mye mer om den saken egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller mest for stoltheten i dag og jeg forventer gutta trør til i samtlige 90 minutter.

Med balanse defensivt, aggresivt press og hvis vi setter sjansene våre, så vinner vi dette!

 

Legg vekk presset, nervene, løp skjorta av seg, spill fotball og vis hvilket lag som egentlig er best i England!

Manure er og blir møkk...sånn er det bare! :)

 

Come on Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig bedre at Chelski vinner ligaen enn Man Utd?

Eg driter i hvem som vinner, sålenge vi kommer så høyt som mulig og Tottenscum lengst mulig ned...

 

Håper vi setter et presset united lag på plass!

Link to comment
Share on other sites

I følge Arsenal.com på twitter har Fabregas plukket opp en skade og er ikke i troppen, han blir erstattet med Ramsey.

 

Laget er: Szczesny, Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy, Song, Wilshere, Walcott, Ramsey, Nasri, Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig bedre at Chelski vinner ligaen enn Man Utd?

Eg driter i hvem som vinner, sålenge vi kommer så høyt som mulig og Tottenscum lengst mulig ned...

 

Håper vi setter et presset united lag på plass!

 

Det er pest eller kolera, men jeg kan ikke fordra Manure så ja...heller Chelsea enn dem..i mine øyne.

Satser på at Tottenham ramler ned på 6. plass og forhåpentligvis misser e-cup :D

Link to comment
Share on other sites

I følge Arsenal.com på twitter har Fabregas plukket opp en skade og er ikke i troppen, han blir erstattet med Ramsey.

 

Laget er: Szczesny, Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy, Song, Wilshere, Walcott, Ramsey, Nasri, Van Persie

 

ja det var jo bare det som mangla nå at vi skulle få en han skada :D

 

Er Diaby skada også da eller burde vel han spilt???

 

Tipper Nani hærgjer med backen våres i dag også :(

Link to comment
Share on other sites

En ung, uerfaren og rusten Ramsey skal erstatte Cesc? Joda kanskje mot et dårligere lag, men hvorfor kunne ikke Arshavin ha fått startet i Cesc rollen? Eller Nasri? 4-4-2? Van Persie i Cesc rollen med Chamakh/Walcott på topp?

 

Nå skal det sies at Cesc ofte ikke spiller bra mot ManU, men må virkelig si at jeg fikk mye mindre tro nå.

 

Forøvrig nok en skade på Cesc. Eller er det "skade"?

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ May 1 2011, 02:47 PM) 223256[/snapback]

En ung, uerfaren og rusten Ramsey skal erstatte Cesc? Joda kanskje mot et dårligere lag, men hvorfor kunne ikke Arshavin ha fått startet i Cesc rollen? Eller Nasri? 4-4-2? Van Persie i Cesc rollen med Chamakh/Walcott på topp?

 

Nå skal det sies at Cesc ofte ikke spiller bra mot ManU, men må virkelig si at jeg fikk mye mindre tro nå.

 

Forøvrig nok en skade på Cesc. Eller er det "skade"?

 

Tenker nokså likt deg på denne.

 

Men det kan bli midtbanetrioen for fremtiden dette. Men hadde også foretrukket litt

rutine på Cesc plassen i denne kampen,men Ramsey får vi håpe har storformen inne.

Link to comment
Share on other sites

Beklager men hva er det som skjer nede i slike land som hellas ofte i tyrkia og Italia.

 

Viss folk sier det er ille i England å du leser dette her så kan jo man spørre seg hva man skal si om AEK som leder 3-0 gjør noe slik som dette.

 

http://www.dagbladet.no/2011/05/01/sport/f.../vold/16373622/

 

Her må vel staffen bli hard, husker Roma måtte spille uten supportere 1 helt år eller noe.

 

Det som AEK burde bli utestengt fra alt fotballl på lag tid, dette er jo sykt at slikt kan skje.

 

Man leser at flere har fått retta pistoler mot seg??? hvor er sikkerheten nede i disse landa?

 

De oppfører seg som villedyr og fotballen er vært å drepe noen for?

 

Jeg har vært i England flere ganger sett hooligans sloss, men må si dette her er jo bare sykt.

 

Godt Arsenal supportere er noen av de snilleste i England og godt er det :D

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at vi ikke frivillig skal starte kampene i 4-3-1-1! :D

 

Mente jo slik Man Utd spiller nå da Roony som hengende spiss.

 

V.Persie har vært mere nede på mittbanen å henta ballen en han er på giftig løp bak forsvaret til Man Utd.

 

Wenger trenger å hente en annen spiss type som er typisk nr 9 spiss og det er ikke V.Persie.

 

Ser jo heletiden nede på mitten å skal ha ballen i beina eller ute på kanten.

 

Vi har ikke en spiss som hele tiden skal ligge og presse mittstopperen og gå på løp etter løp innen for 16.

Link to comment
Share on other sites

Hands av Vidic, skulle vært straffe til oss.

 

Etter å ha sett Chelsea kampen i går også er dommeren alt for dårlige for dagens fotball.

 

Video dømming må da komme er så jævla mye jukksing, filming og mye tull med mål og ikke som skulle vært mål.

 

Få sparka han gammle Blatter ut av Uefa og få inn folk som skjønner at fltballen har utvikla seg og dommerene gjør en for dårlig jobb.

 

Vi hadde et skandale VM og fotballen er oftere og oftere ikke rettferdig sport lenger.

 

Dagens fotball går for fort for dommeren i dag, for mange spillere vet det og utnytter det med så mye jukksing av alt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke en eneste fotballkamp for tiden hvor dommerene ikke står i fokus grunnet latterlige dårlige avgjørelser. Når skal fotballen ta neste steget?

 

Forøvrig er Chris Foy en helt latterlig dommer. Klønete og jævlig.

Link to comment
Share on other sites

På toppen av det har han stoppet 3 Arsenalangrep med å gå i veien.

Vi fortjener å lede etter å ha spilt en glimrende 1 omgang.

 

Vi har spilt glimrende "possession-football", men hvor mange avslutninger har vi på mål? Hvor mange ganger har van der Sar touchet ballen? Det er ikke mange.

 

Allikevel har vi hatt et par gode sjanser (Wilshere, Walcott og van Persie sin sjanse hvor Vidic handset), men jeg savner virkelig noen skudd. For min del så kan vi gjerne gjøre som United gjør (dette er forøvrig taktisk av Ferguson i utgangspunktet) ligge dypt og heller komme på kontringer og være langt mer direkte enn hva vi er.

 

Vi har jo hatt uttallige sjanser til å skyte, men hittil er det vel kun en offsideplassert van Persie som faktisk har turt å bruke skuddfoten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...