Jump to content

2011.04.24 Bolton Wanderers (B)


taugooneren

Recommended Posts

Blir ikke overrasket lenger. Dette er som ett manuskript som er skrevet. Hver bidige sesong så kolapser vi på slutten. Jeg er redd for både 3 og 4 plassen nå. Kan ikke se at vi får mer en 3-4 poeng i de resterende. Menmen. det kommer alltid en ny sesong, men nå må det drastiske ting til verks her...

 

Egentlig ikke skuffet, forventet nesten dette her. Så kampene mot pool og tottene på puerto rico, så jeg hadde heldigvis ett sted å komme meg over de på, Yogi and bennys på pureto rico er ett rint sted å se kamp på. Men for en måte og komme hjem...huff og huff.

 

Vi burde og skulle hatt ni poeng denne uken, og vært to poeng bak united, i stedet ble de to og byebye premier leauge og dirkete kvalikk til champions leauge....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

6 uavgjorte, 3 seire og 1 tap på de 10 siste PL kampene.. Helt stander Arsenal kolaps, der vi har lest hver eneste dag at vi skal ta gull og hvor forbanna gode vi er.. Hver kamp er i Cup finale ble det sagt, alle vet jo at vi taper alle kamper som betyr noe, så de komentarene burde vel Wenger kansje hold for seg selv..

 

Wenger sa at 2 plass var success, etter det er vi kommet ned på 3.. I'm gunning for 4'th

Link to comment
Share on other sites

Jaja, season over for vår del. Svært skuffende at vi ser ut til å rote bort 2. plassen og direkte kvalifisering til CL. Nå gjelder å holde på den tredjeplassen og ikke ende på 4. plass etter å ha vært lenge nr. 2. Man Shitty burde vi klare å holde bak oss, men de har nå to kamper mindre spilt enn oss og er bare to poeng bak hvis de vinner de kampene. Burde gå greit, men jeg er jaggu ikke sikker etter en skrekkelig måned for oss resultatmessig.

 

Bolton-kampen dominerer vi store deler av, men den gjentagende feilene og svakhetene blir nok en gang avgjørede i negativ forstand for vår del. Syns dommer'n er svak i dag, men uansett holder det ikke så skylde på han.

 

Noen punkter jeg mener som er største problemet med dagens Arsenal-lag:

 

* Vi evner ikke å spille ut et lag som legger seg lavt og spiller tøft og mange av motstanderne i årets sesong vet om dette. Det har vi tapt mange poeng på.

 

* Sløsning av sjanser. Vi scorer jo mål, men roter spesielt bort mange muligheter når vi jager seier. Kombinert med uflaks. (stolpeskudd, straffere vi skulle hatt..)

 

* Defensive dødballer har i flere år vært vår akilleshæl og det så vi skikkelig i denne kampen. Utilgivelig og gutta lærer aldri. Ballwatching, glipper markeringer og evner ikke å angripe ballen.

Rett og slett uoppmerksom og clueless på hva de skal gjøre.

 

* Mentaliteten kan umulig være så "outstandig" som Wenger skal ha det til. Ingen tar tak og gutta svikter svært ofte når det gjelder som mest og er under press. Roter bort ledelser og blir nervøs.

 

* Variasjon i spillet offensivt. Kanskje spiller vi den beste og fineste fotballen i England, men desverre er det ganske så ensporet og langt ifra den mest effektive.

En måte å spille på Wenger aldri kommer til å endre på, men jeg synes det bør være rom for å utvikle det enda mer.

 

 

Hadde vært gøy å banket Manure på Emirates neste helg, men en Arsenal-tropp som for meg virker sliten, blottet for selvtillit og tynget med skuffelser har jeg vanskelig for å tro på seier.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vært gøy å banket Manure på Emirates neste helg, men en Arsenal-tropp som for meg virker sliten, blottet for selvtillit og tynget med skuffelser har jeg vanskelig for å tro på seier.

 

Jeg tror faktisk vi har en bra sjangse mot Manure. Jeg mener det meste sitter i hodet på spillerne og siden vi nå er helt ute av tittelkampen kan det senke skuldrene på laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk vi har en bra sjangse mot Manure. Jeg mener det meste sitter i hodet på spillerne og siden vi nå er helt ute av tittelkampen kan det senke skuldrene på laget.

 

Tenkte samme tanke! Kan hende dette gjør at spillerne tør slippe seg litt løs og slipper å tenke konsekvenser hele tiden. Men det er ikke utenkelig at de velger alternativ nr 2; total kollaps.

Link to comment
Share on other sites

'We have not been stable enough defensively', sier Wenger.

 

Advarslene på dette feltet manglet ikke. Vi gikk sesongen i møte med Almunia som førstekeeper, og fire midtstoppere; hvor to av dem var helt nye i klubben, én hadde vært ute med skade i et helt år, og det ene "sikre kortet" forsvant ut for sesongen efter to kamper.. Er det noe Wenger virkelig har fått høre de senere år, så er det at han må forsterke laget defensivt.

 

Mildt sagt frustrerende å lese denne dommen fra Wenger i dag. Det kan bli lenge til neste gang seriegullet er så tilgjengelig som det har vært i år.

Link to comment
Share on other sites

Mente egentlig ingenting, er enig i det du sier. Det jeg synes var litt morsomt, var måten du stempla den stakkaren på (og meg nå B) ), om at han burde finne seg en ny klubb :P

 

Er som sagt enig med deg jeg, ikke noe fan av Drillo-fotball her :ph34r: Heller fan av Wenger-fotballen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, vet nå ikke helt hvem av dere som prøver å fyre opp andre Arsenal fans. Men, Dannialdo, du uttrykker deg på en svært usaklig måte. Jeg klarer ikke helt å se hvor Hulken og Donaraz gjør seg kvalifisert til å ikke kunne holde med Arsenal lengre. Jeg er nok i såfall i samme båten. Bolton gjorde seg fortjent til 3 poeng. De var kyniske og stoppte oss på den eneste mulige måten. Bolton hadde den lille kynismen vi mangler til å vinne noe. Jeg er enig i at marginene vippet i mot oss nok en gang, men de harde fakta er at vi har tatt 2 poeng av 9 mulige på siste 3, hvor vi skulle vunnet alle tre. Når vi ikke makter å være kyniske og kanskje f.eks drøye litt tid på slutten mot Liverpool og ro i land det siste minuttet, og gang på gang viser at vi ikke klarer å holde på en ledelse i generell sammenheng, ja da fortjener vi i hvertfall ikke PL-tittelen, dessverre. Det at vi ikke vinner i dag er litt uflaks, men et vinnerlag vinner på sånne dager, det viste United i går.

 

Det var nok ikke i dag vi tapte gullet, hvis man ser på resultatlista de siste månedene, så var det på Wembley vi tapte PL-gullet i år. Stoke og Blackpool er vel de eneste seirene etter denne kampen.

 

Men Dannialdo, ikke kom å si at Bolton er et drittlag som ikke fortjente noen ting i dag. Vi har kun oss selv å takke og har faktisk mye å lære av lag som Bolton.

Link to comment
Share on other sites

'We have not been stable enough defensively', sier Wenger.

 

Advarslene på dette feltet manglet ikke. Vi gikk sesongen i møte med Almunia som førstekeeper, og fire midtstoppere; hvor to av dem var helt nye i klubben, én hadde vært ute med skade i et helt år, og det ene "sikre kortet" forsvant ut for sesongen efter to kamper.. Er det noe Wenger virkelig har fått høre de senere år, så er det at han må forsterke laget defensivt.

 

Mildt sagt frustrerende å lese denne dommen fra Wenger i dag. Det kan bli lenge til neste gang seriegullet er så tilgjengelig som det har vært i år.

 

Helt enig. Jeg er overbevist om at Wenger ser det "alle ser" (det må han jo..) , men den fordømte staheten hans ødelegger mye. "Alle" sier det trengs forsterkninger her og der ++, og nettopp derfor er det det Wenger IKKE gjør. Han simpelten nekter å ta feil/høre på andre...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Jeg er overbevist om at Wenger ser det "alle ser" (det må han jo..) , men den fordømte staheten hans ødelegger mye. "Alle" sier det trengs forsterkninger her og der ++, og nettopp derfor er det det Wenger IKKE gjør. Han simpelten nekter å ta feil/høre på andre...

 

Det er akkurat slik jeg føler det også. Wenger vet hva som må gjøres for å ta laget fra nesten til vinnere, men at han rett og slett har satt seg fast i filosofien sin og nå rett og slett kun er interessert i å vise hele verden (for nå er jo til og med de fleste supporterene lei) at han faktisk kan vinne Premier League med dagens stall.

 

Det verste er jo at det kunne han faktisk hatt en stor sjanse for å gjøre, men når laget slet og ikke scoret så var Wenger urikkelig i måten han vil at fotball skal spilles på. Det samme har det vært med spillerkjøp de senere sesongene, men kanskje han nå etter skuffelse på skuffelse begynner å ta hintet?

 

Jeg er hvertfall optmistisk fra overgangsvinduet åpner og til dagen det stenger..

Link to comment
Share on other sites

Mon tro når Wenger skal skjønne at det må sterkere lut til hvis vi skal dra hjem noe sølvtøy. Liverpool sliper sabelen, Spurs har en kjøpegal mann ved roret, Manchester United skal rydde i sommer, Chelsea og City har ubegrensede midler. Noe sier meg at neste sesong vil bli svært tøff med tanke på CL-plass.

 

Du må ta noen grep i sommer Wenger

Link to comment
Share on other sites

Mildt sagt frustrerende å lese denne dommen fra Wenger i dag. Det kan bli lenge til neste gang seriegullet er så tilgjengelig som det har vært i år.

 

det er dette som er så fortvilende. Det handler om å kjenne sin besøkelsestid. Det kan bli lenge til neste gang det vil bli like "lett" å vinne PL. Som andre skriver vil jo alle toppklubbene gjøre mange grep i sommer. Jeg frykter at Wenger nå gjør viktige grep, men at man likevel vil være på etterskudd også ved neste korsvei. For alt er relativt. Det hjelper lite å bli bedre selv i absolutt forstand, hvis man relativt sett er like dårlig eller dårligere i forhold til rivalene.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Cahill spilt for Arsenal, så hadde vi vunnet denne kampen. Det er vel egentlig så enkelt?

 

Ikke bare er han en strålende spiller, men han har autoritet. Bolten har to kapteiner - vi har ingen.

Og hadde Scott Parker tatt sirups-songs trøye....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...