Jump to content

Da skal vel egentlig det hele avgjøres...


RockyRocastle

Recommended Posts

Jakten på trofeer går inn i en kritisk fase, de neste 14 dagene vil avgjøre mye og gi litt av fasitene på om det blir ett, to, tre eller null trofeer på Wengers mannskap.

 

Barcelona i Champions League

 

Manchester United i FA cupen

 

West Bromwich Albion i Premier League

 

Er de tre neste, med seier i disse tre vil vi være favoritter i alle tre turneringer, men vi kan også være et stort steg nærmere en troféløs sesong- nok en gang!

 

Hjertet sier at morgendagens kamp i Barcelona blir en kveld ala Parken eller den magiske kvelden i Genova der vi slo ut Sampdoria mot alle odds og med heroisk innsats tok oss til finalen på mirakuløst vis. Hjernen sier at et lag som slipper inn 4 mot Newcastle på 25 minutter vil få en svært travel kveld på Camp Nou. Når man i tillegg ikke får spille med sitt beste mannskap mot verdens beste lag er jeg forberedt på å ryke skikkelig til.

 

På Old Trafford kan alt skje og her ligger kanskje vår beste mulighet for øyeblikket.

 

Mot WBA? Langt fram nå, men denne kan gå begge veier på en humpete og ujevn bane mot et lag som kjemper med ryggen mot veggen.

 

Konklusjon.

 

Veldig mye avgjøres nå.

 

Dersom det vokser fram ledere, kynisme og en god porsjon flaks kan jo alt skje.

 

Sjansen for at vi ender opp uten pokaler og en kamp om fjerde plassen er like stor som det å bli ligamester eller FA cupmester. Avansement i Champions League ser jeg på som bortimot umulig.

Link to comment
Share on other sites

Da var vi som ventet nede i to muligheter til trofeer.

 

På mange måter starter sesongen for oss nå.

 

La oss håpe at alle de andre engelske lagene går videre i CL og at fristelsen om en CL finale i London flytter fokus i innspurten. Jeg mener bestemt at vi nå skal være favoritter til å ta minst et av trofeene som ligger der. Lørdag blir en test av de sjeldne og la oss håpe at det fremdeles er to pokaler innen rekkevidde etter lørdag.

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe at alle de andre engelske lagene går videre i CL og at fristelsen om en CL finale i London flytter fokus i innspurten. Jeg mener bestemt at vi nå skal være favoritter til å ta minst et av trofeene som ligger der. Lørdag blir en test av de sjeldne og la oss håpe at det fremdeles er to pokaler innen rekkevidde etter lørdag.

 

Jeg håper alle de andre engelske lagene går på hue og ræva ut av CL. Hvordan skal jeg klare å ønske at lag som Tottenham og Manchester United skal vinne :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper alle de andre engelske lagene går på hue og ræva ut av CL. Hvordan skal jeg klare å ønske at lag som Tottenham og Manchester United skal vinne :wacko:

 

For det første, denne turneringen vinner Barcelona.

 

Om du tenker deg om så vil et oppgjør ala Chelsea- Man U i en kvartfinale nå prege lagene i en to-tre uker, det blir et oppgjør ingen av dem vil tape. DET vil få konsekvenser for hvordan man spiller i PL og bli en fordel for oss. Om de ryker ut (som vi har gjort) vil man nå kun ha fokus på de kampene som er igjen uten forstyrrende kamper rundt omkring i Europa (om noen skulle f.esk trekke Shaktar, Real eller Barca)

 

Spurs kan jeg være enig med deg om, men de går nok desverre videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok faktisk at vi nå må konsentrere oss om PL, av alle ting =) har en stygg følelse av at lørdagen blir hard.. vi er ikke noe cup-lag for tida. -jeg vil ha det til at United nå sliter i serien, og vi er tross alt ajour med de om vi vinner hengekampen!

MEN, jeg tar gjerne FA-mesterskapet og,jeg :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Tror vi har god sjanse til lørdag. Nani er ute en uke også, noe som er en stor svekkelse for Manchester United. Jeg tror vi tar United på Old Toilet til helga, og mæler på i PL. Jeg trur vi kan ta the Double, helt seriøst :) Vi har kvaliteten. Så definitivt, og nå ser det ikke så alt for ille ut med skader heller. Det er også en bonus at vi kun kan fokusere på disse to turneringene, mens de andre lagene må forberede seg til enda mer fotball, noe som vil føre til muligens feil fokus og slitne bein - OG rokkeringer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...