Jump to content

2011.03.05 Sunderland H


Mr Chapman

Recommended Posts

Vi vinner ikke en dritt uten vinnermentalitet og guts. Det har laget vårt manglet i årevis. Hver eneste gang vi har en mulighet til å ta innpå tetlaget, så driter vi oss loddrett ut som vanlig. Hardt å være Gooner og bli mishandlet som supporter år etter år etter år... Er så lei av tabber og poengtap i siste minutt, som sørger for at vi alltid kommer til å forbli et nesten-lag. Hvorfor Wenger ikke har hentet inn en notorisk målscorer som ikke er skadet i 80% av sesongen er for meg et jævla under.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Alt er ved det gamle.

 

Aye aye.

 

Man kan lure på hvor dommerene henter lønnen sin i dag, men det ligger jo på oss at vi ikke klarer å skape nok sjanser for deretter å omsette disse uansett.

 

Forøvrig er det en positiv ting: Vi er 1 poeng nærmere Manchester United enn vi var tidligere.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 07:54 PM) 219156[/snapback]

Aye aye.

 

Man kan lure på hvor dommerene henter lønnen sin i dag, men det ligger jo på oss at vi ikke klarer å skape nok sjanser for deretter å omsette disse uansett.

 

Forøvrig er det en positiv ting: Vi er 1 poeng nærmere Manchester United enn vi var tidligere.

Dette er kun å regne som positivt hvis Manu taper sin kamp...

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 07:54 PM) 219156[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Aye aye.

 

Man kan lure på hvor dommerene henter lønnen sin i dag, men det ligger jo på oss at vi ikke klarer å skape nok sjanser for deretter å omsette disse uansett.

 

Forøvrig er det en positiv ting: Vi er 1 poeng nærmere Manchester United enn vi var tidligere.

 

Dette er kun å regne som positivt hvis Manu taper sin kamp...

 

Hvis United taper nok en kamp så er det enda mer positivt. For da har de en kamp mer spilt enn oss (igjen) og vi har enda en sjanse til å ta 3 poeng. Så lenge vi tar innpå Manure så klarer jeg å finne noe positivt B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 08:42 PM) 219159[/snapback]

Hvis United taper nok en kamp så er det enda mer positivt. For da har de en kamp mer spilt enn oss (igjen) og vi har enda en sjanse til å ta 3 poeng. Så lenge vi tar innpå Manure så klarer jeg å finne noe positivt B)

Kampen vi har "til gode" er borte mot Tottenham, og der er ikke akkurat Arsenal favoritter...

Link to comment
Share on other sites

Vi kan visst føye til Wilshere på skadelista.. B)

Ifølge Wenger har han en liten ankelskade og misser treninger frem til CL-kampen.

Får håpe han kan bli med til Barcelona da.

 

Vi er tappet for mange av våre beste og viktigste spillere nå og trenger ikke en til på lista

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 08:42 PM) 219159[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvis United taper nok en kamp så er det enda mer positivt. For da har de en kamp mer spilt enn oss (igjen) og vi har enda en sjanse til å ta 3 poeng. Så lenge vi tar innpå Manure så klarer jeg å finne noe positivt B)

 

Kampen vi har "til gode" er borte mot Tottenham, og der er ikke akkurat Arsenal favoritter...

 

Klarer ikke spillerne å motivere seg for å revansjere hjemmetapet mot Tottenham så fortjener de ikke noen tittel uansett.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 5 2011, 08:59 PM) 219162[/snapback]

Klarer ikke spillerne å motivere seg for å revansjere hjemmetapet mot Tottenham så fortjener de ikke noen tittel uansett.

Klar tale og helt enig.

Vinner vi ikke de avgjørende kampene, ja så vinner vi jo ikke pokaler heller.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke lenge til vi blir fortalt at vi ikke skal fordele skyld. Så pass på at dere ikke kritiserer Denilson for mye folkens. Vi blir sikkert også oppfordret til å skryte av innsatsen til Sunderland og av Wenger som aldri gjør feilvalg. Dommeren har også 100% skyld regner jeg med.

 

Personlig er jeg langt fra overrasket over at dette skjer. Etter den nitriste avslutningen av kampen på Wenbley så lå det vel i kortene at dette blir noen veldig tunge uker for oss Arsenalfans. Mitt tips er at vi ryker på hodet ut av både Cl og FA-cup i nærmeste framtid, mens det i PL kommer til å se meget mørkt ut etter tap borte mot WBA.

 

Wenger og Arsenal har seg selv å takke.

 

Hvis du virkelig tror vi tapte poengene pga Denilson så tar du grundig feil. Denilson spiller ingen stor kamp, men han gjør jobben sin. Det er å stabilisere midtbanen. Han skal ikke være den kreative. Sunderland skapte veldig lite og jeg mener Denilson løste jobben han var satt til, på en grei måte.

 

Har sett kampen på nytt og mener at vi spiller en helt OK kamp. Vi skapte mange store sjanser, og en kombinasjon av uflaks, udyktighet, dårlig dømming og en fantastisk keeper hindret oss. Sånt skjer av og til. Det er ikke mange ganger vi går av banen uten å score, det skjedde desverre idag.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange her inne på død og liv må finne syndebukker etter en kamp der resultatet ikke går vår vei. Vi vinner som et lag og taper som et lag.

 

Vi hadde idag 3/4 av Theo Van Nasregas ute, Verdens kanskje beste offensive kvartett, i tillegg til Song. Jeg er derfor ikke overrasket over at vi sliter med å skåre. Men vi forsøker, vi skaper MANGE store sjanser, men lyktes desverre ikke. Deal with it, uten å måtte finne enkeltpersoner å skylde på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkelig tror vi tapte poengene pga Denilson så tar du grundig feil. Denilson spiller ingen stor kamp, men han gjør jobben sin. Det er å stabilisere midtbanen. Han skal ikke være den kreative. Sunderland skapte veldig lite og jeg mener Denilson løste jobben han var satt til, på en grei måte.

 

Har sett kampen på nytt og mener at vi spiller en helt OK kamp. Vi skapte mange store sjanser, og en kombinasjon av uflaks, udyktighet, dårlig dømming og en fantastisk keeper hindret oss. Sånt skjer av og til. Det er ikke mange ganger vi går av banen uten å score, det skjedde desverre idag.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange her inne på død og liv må finne syndebukker etter en kamp der resultatet ikke går vår vei. Vi vinner som et lag og taper som et lag.

 

Vi hadde idag 3/4 av Theo Van Nasregas ute, Verdens kanskje beste offensive kvartett, i tillegg til Song. Jeg er derfor ikke overrasket over at vi sliter med å skåre. Men vi forsøker, vi skaper MANGE store sjanser, men lyktes desverre ikke. Deal with it, uten å måtte finne enkeltpersoner å skylde på.

 

Jeg har oså sett kampen for 2. gang nå, og jeg må si meg fryktelig skuffet over noen spilleres innsats. Sagna er elendig framover i dag. Denilson taper alle dueller, og snur seg å slår støttepasninger blindt. Heldigvis, er det bare en av disse som går i beina på motspiller. I tillegg, ser han svært uinteressert ut. Jogger roli etter ball og ballfører, uten å foreta seg noe spesielt. Det har fan meg ingen ting med å stabilisere midtbanen og gjøre. Men det er langt fra Denilson, som gjør det verst i dag. Diabys prestasjon er rett og slett, ingen ting annet enn horibel. Traff han på alle pasningene i cupkampen, så er det vel stor fallhøyde... Og ja, han faller. Mageplask. Svært svake pasninger. Tåpelige driblingsforsøk, og mange taktisk dumme valg. Det hele topper seg når han gang på gang stopper opp angrepene til Arsenal, ved å vende bort seg selv, dra noen finter når han er alene, for så å slå støttepasning, eller dytte ballen i beina på en motspiller. Man trenger ikke å mislike Diaby og Denilson, for å se at de ikke presterer. Jeg trenger ikke syndebukker eller hoggstabber. Men når spillere som presterer på deres nivå, får så mye tillit, ja da blir jeg frustrert. Jeg synes ikke de har noe å tilføre Arsenal, og mener at Arsenal lett kan finne spillere som vil prestere på et mye høyere nivå. Det finnes også trolig spillere i egen stall, som vil gjøre det minst like bra. Denilson er svak, og Diaby er ingen lagspiller som passer inn i Arsenal. Det er Wengers jobb å sørge for at de forbedrer seg radikalt, eller finner seg en ny arbeidsgiver til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

0-0

 

Først må jeg si, at jeg fryktet det værste før start. Mine tanker om en trio bestående av Wilshere, Diaby, og Denilson sentralt, ikke luktet "åpningene sentralt" som jeg fryktet vi måtte ha mot et defensivt og godt organiser Sunderland lag. Frykten ble reel, slik som kampen forløp seg.

 

Man kan hylle eller sette spørsmålstegn ved det taktiske vår manager gjør, og jeg skjønner at det er ikke alltid lett å vite hva man skal gjøre med mange skader på nøkkelbrikker i laget. Sunderland manglet vel også noen brikker i laget, så uansett hadde vi mer enn nok av kvalitet å ta av for dette oppgjøret.

Jeg mener det var et merkelig valg av Wenger idag, at vi ikke bruker Nasri sentralt i skadefraværet til Fabregas i en slik kamp. En kamp vi er avhengig av at det er en "playmaker" i denne rollen i laget med sin kreativitet. En spiller som skaper det kreative fra sentral posisjon, en som utnytter sitt fotballhode, og sine evner til å åpne opp motstanderen både via løp og via overblikk for andre.

Nasri er den spilleren som er mest lik Fabregas, og da ser jeg ikke poenget med å ha han på høyre kant i en slik type kamp. Vi hadde Rosicky på benken, så en kantspiller hadde vi i bakhånd.

 

Hadde det vært en kamp hvor vi skulle demme opp, for å sikre oss et poeng (Barca til tirsdagen...?), så kan jeg forsvare en slik oppstilling sentralt i mitt hode. Var det planen, at man spilte med disse, for å "varme de opp" foran oppgaven til uka. Usikkerheten rundt Fabregas og Song, gjør at man må tenke annerledes i Spania?? Mange tanker dukker opp i hodet, for det var en oppstilling som "bryter" mye opp i denne sonen, sikrer mye defensivt, og som kan være et bra våpen når de ligger tett og kompakt pga de ulike kvalitetene spillerene har.

 

For all del; Wilshere kan med sine raid åpne opp mye fremover, men han er ikke den som vi kan "lene oss tilbake på" med en slik trio sentralt. Det blir for mye ansvar alene på den kreative biten, og spesielt når både Diaby og Denilson har dager under pari.

 

Vi hadde et par store sjanser, en feilaktig offside (men hårfin og nesten umulig for linjedommer å se), og en straffesituasjon som kunne endt med et blås i fløyta. Sunderland hadde en gedigen mulighet, og et par halvsjanser om jeg ikke husker helt feil.

Vi kan skylde på marginer og dommer, men likevel er det gutta og "taktikken" som jeg føler har mest skyld.

 

Som jeg skrev tidligere, var/er jeg ikke enig i tanken på laguttaket. Utover kampen, så synes jeg det tok for lang tid, før det ble gjort noe. Midtbaneleddet så man ikke fungerte i det hele tatt, burde vært gjort noe allerede i pausen etter mitt syn. Når det først skjedde et bytte, så beholdt Wenger systemet istedenfor å prøve seg på 4-4-2. Hva skal Bendtner ut på høyrekant å gjøre?

Så lenge Wenger ikke har valgt å ha en spiss med rettvendte kvaliteter i stallen (erstattet aldri Eduardo), så må han jo da prøve å krige seg inn et mål med Chamakh og Bendtner sentralt?

De er gode hodespillere, gode spisskvaliteter innenfor feltet, og ingen kantspillere, selv om håpet var at Bendtner skulle trekke mye inn sentralt når sjansen bød seg.......

 

Synes nok engang at stopperduoen ikke har den tryggheten og roen som jeg kunne ønske meg, og at de samme "episodene" dukker opp kamp etter kamp. Store avstander, merkelige plasseringer i enkelte angrep, paniske avklaringer, lite komunikasjon på arbeidsoppgavene, spiller på høy-risiko i ulike situasjoner, og jeg sitter litt med hjertet i halsen selv med en slik motstander på hjemmebane.

Pluss skal Koscielny få, for at han tar noen raid som han faktisk kunne tillate seg pga sikringen.

 

Nei, dette var en kamp hvor jeg føler det var lite rytme, lite dynamikk, lite kreativitet, lite bevegelse, og mange personlige feil.

En kamp vi BURDE vunnet, selv med noen skader i laget. Vi hadde alle muligheter (igjen....) til å sette press på Utd, men nok engang så ender vi opp med et "dårlig resultat". Joda, Utd kan tape i morgen, så man kan si at vi tok inn et poeng. Likevel blir det fattig trøst, for jeg føler at vi fortsatt svikter når det gjelder som mest. Vi har fått gavepakker etter gavepakker, men har ikke tatt vare på de. Hvor ofte vil nissen komme?

 

Var det dårlig taktiske valg og en dårlig dag på jobben for mange spillere, eller var det også noe mentalt som lå igrunn? De burde jo være helt i 100 når det gjelder motivasjon og vilje for å slå tilbake etter "tabbekampen" på Wembley, samt Chelsea sin seier i midtuka.....

 

Dette ble et meget negativt innlegg, men jeg må si at jeg forventer mer på Emirates under slike omstendigheter. Jeg forventer mer av spillerene, laget, og av Wenger i den situasjonen vi er inne i.

Utrolig om vi vinner serien, med hjemmeresultater som;

2-3 Wba, 0-1 Newcastle, 2-3 Tottenham, og 0-0 Sunderland, men man skal aldri si aldri denne sesongen.

 

Nå må vi håpe å be om at Pool tar poeng i morgen......

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som innsatsen og kvaliteten på det spillerne gjorde i dag var under pari, følte jeg vi egentlig gjorde nok til å vippe kampen i vårt favhør. Andrey Arshavin fikk en scoring feilaktig annulert og ble snytt for straffe + mens Chamakh hadde marginene mot seg på sin heading. Dessverre ville det seg ikke i dag, og slik er det bare noen ganger. Frustrerende ettermiddag, men det kunne fort vært helt annerledes.

 

Hva skal vi egentlig forvente av dette laget? Personlig kan jeg akseptere at vi ikke klarer å vinne en kamp, når vi manger spillere som Fabregas, Van Persie, Walcott, Song og Vermaelen. Hør på de navnene da. Alle andre lag i verden hadde tapt dagens kamp med tilsvarende spillere på sidelinjen. At de fem spillerne er skadet samtidig på sesongens viktigste tidspunkt, er mer eller mindre helt utrolig.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som innsatsen og kvaliteten på det spillerne gjorde i dag var under pari, følte jeg vi egentlig gjorde nok til å vippe kampen i vårt favhør. Andrey Arshavin fikk en scoring feilaktig annulert og ble snytt for straffe + mens Chamakh hadde marginene mot seg på sin heading. Dessverre ville det seg ikke i dag, og slik er det bare noen ganger. Frustrerende ettermiddag, men det kunne fort vært helt annerledes.

 

Hva skal vi egentlig forvente av dette laget? Personlig kan jeg akseptere at vi ikke klarer å vinne en kamp, når vi manger spillere som Fabregas, Van Persie, Walcott, Song og Vermaelen. Hør på de navnene da. Alle andre lag i verden hadde tapt dagens kamp med tilsvarende spillere på sidelinjen. At de fem spillerne er skadet samtidig på sesongens viktigste tidspunkt, er mer eller mindre helt utrolig.

 

Ikke utrolig nei. Det er typisk! Stallen har et alt for stort antall spillere, som regnes som svært viktige for stallen, som er som kjeks og regne. Enten det, eller så er det noe galt med treningsopplegget til Arsenal. Det er i hvertfall noe som ikke stemmer når et lag er så skadeplaget sesong etter sesong.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan visst føye til Wilshere på skadelista.. B)

Ifølge Wenger har han en liten ankelskade og misser treninger frem til CL-kampen.

Får håpe han kan bli med til Barcelona da.

 

Vi er tappet for mange av våre beste og viktigste spillere nå og trenger ikke en til på lista

 

Er overrsket over at det ikke er flere som fikk ankelskade i går. Sunderland fikk lov til å gå knallhardt inn i hver eneste takling, både med armer og bein. Noe som gjorde det veldig vanskelig for oss.

La oss håpe at Jack er tilbake mot Barca, er ikke akkurat enda en skade på midten vi trenger... Om Song, Walcott, Fabregas og Wilshere er ute så kan en vel si at midtbanene er svekket en smule...

 

Kanskje Diaby skal få spille, han er jo ekspert til å bruke mange berøringer og dra ned tempoet.....

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi må spille uten Cesc, Walcott, RvP(noe vi må), Wilshere og Song mot Barcelona, ville jeg heller satset på noe defensivt... Vi er helt håpløse offensivt uten disse spillerne og da håper jeg på denne lagoppsillingen:

 

Sczczesny

Sagna - Djourou - Squillaci - Koscielny - Clichy

Diaby - Gibbs

Nasri - Bendtner - Arshavin

 

Satse på at Arshnasbendt fikser biffen på kontringer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler vi altfor ofte ser avgjørende dommeravgjørelser mot oss... Og på hjemmebane skulle man tro at slike avgjørelser skulle gå til vår fordel, men det er virkelig lenge siden jeg har sett en eneste kamp hvor dommeren dømmer noe som helst til vår fordel i avgjørende situasjoner. I går igjen var det TO enormt dårlige avgjørelser fra dommerteamet. Straffesituasjonen og Arshavins "offside"...

 

Hadde det ikke vært for at vi fikk de avgjørelsene mot oss, hadde alt vært rosenrødt på forumet. Vi hadde ligget 1 poeng bak Manure.

 

Selvfølgelig, spillerne skal også ha sin del av skylda for at de ikke klarer å score. Men om dommerne hadde gjort jobben sin hadde vi jo først og fremst scora ett mål, i tillegg til å ha et straffespark som Nasri/Bendtner mest sannsynlig hadde satt inn. Og da hadde vi jo gjort akkurat det som trengs for å vinne kampen. I tillegg til at vi hadde to matchvinnende redninger mot slutten av Szczesny bak i der som holdt nullen.

 

Om det bare er en subjektiv mening om at de fleste kampene, også hjemmekampene, inneholder først og fremst avgjørende dommeravgjørelser som går imot oss får så være. Men jeg tror det er flere enn meg som har samme meninga. Hvorfor det skal være sånn er umulig å si. Om det er regelverket som ødelegger for oss, om det faktisk er korrupsjon i PL, eller om det er helt andre ting som spiller inn er vel umulig å finne ut av pr dags dato. Men det skremmer meg hvor ofte, spesielt nå på vårsesongen, avgjørelser som i går har gått mot oss.

 

Flere av S'landspillerne fikk lov til å sparke spillerne våre på hælene i går uten å få frispark. I tillegg fikk Muntari lov til å lage sandwich med albue på Diaby uten å få frispark. Trodde slikt vanligvis gav minimum gult kort jeg...

 

Og to strake armer i ryggen på Arshavin i avslutningsøyeblikket burde virkelig en linjemann med ok syn ha fått med seg...

 

Hvis ikke flaksen ang dommeravgjørelser snart snur seg, er jeg redd det kan bli en hard vår...

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan vi diskutere enkelte avgjørelser som går imot oss, men man må jo til en viss grad se litt bak dette og.

Offsiden som Arshavin ble blåst av for, var "hårfin" onside. Arshavin sprinter fremover, mens Bramble stikker ut. Et tiendel kan se mye ut, og man kan forsvare at linjedommeren oppfatter det som offside i dette tempoet.

 

Straffen er mer klar, men kanskje ikke Arshavin overspiller nok til at dommeren blåser. Skal ikke si at man skal slenge seg i alle situasjoner, men må desverre være litt kynisk uten at man jukser/diver. Ut ifra posisjonen til dommeren, er det ikke lett å se hvor "hardt" støtet i ryggen er. Ikke lett å blåse i en slik fase i kampen, om man ikke er helt sikker på at det er rett.

 

Jeg mener hovedproblemet igår, var mer taktisk rettet. Spillet fungerte ikke, og det mener jeg oppstillingen skal ha litt skyld i.

Man bruker spillere sammen, som ikke skaper det man må i en slik kamp fra f.eks midtbanen. Når man er så avhengig i spillesystemet, at man har en kreativ sjel sentralt som Fabregas, så må man erstatte han med den som kan fylle denne oppgaven best ved skader/karantener i et slikt kampforløp.

Igår var det ingen kreativitet, ingen flyt, og det ble stillestående fotball i store perioder.

 

Et merkelig taktisk valg, og vi kan faktisk takke oss selv for resultatet. Vi skape for lite, hadde for lite trykk, og står igjen med 2-3 gode sjanser iløpet av en hel kamp hjemme mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

velger å se på kampen igår som uflaks. med normal medgang hadde det vært straffe,1-0 og en mer spiller på banen etter fellingen på Arsh. 2-0 etter den feilaktige offsiden. Da hadde kritikken vært stille =) men sånn er det,jeg var lynende forbanna jeg og,men stort sett bare på dommeren!

positivt at vi nesten ikke slipper inn mål for tida,syns nå jeg.

rart,med så rævva forsvar som vi har :D hehe. Kos bidro jo t.o.m endel framover igår!

nei,vi må ha trua gutter!

-SPESIELT etter at United ble grusa av Pool idag!! haha.. Yess.

Link to comment
Share on other sites

Vi skaper 8 klare målsjanser inkl offsidemålet og straffesituasjonene. Det bør gi tre poeng og andre omgang er faktisk ganske god. Er ikke enig i din oppsummering Vieira04.

 

Meget mulig det var 8 sjanser, men kommer til 3-4 av de var store/gode (utenom offside) i mine øyne etter å ha godt igjennom kampen på nytt :D

 

Ifølge skysports:

On target:

Arsenal - 7

Sunderland - 3

 

Off target:

Arsenal - 7

Sunderland - 5

 

Ikke enig at vi spiller en god 2.omgang, men i et par perioder har vi et ganske bra trykk med god gjenvinning i angrepsfase to.

Synes ikke flyten, trygghet i den defensive delen, bevegelsene rundt ballfører/i rom, eller produsering av angrep er godt nok, til å si at det var en god omgang.

Vi burde helt klart fått til et mer press, siden Sunderland var "slitene" allerede tidlig i 2.omgangen.

Vi får bli uenige på hvordan vi oppfatter kampen (2.omgangen), for meg var ikke dette en god kamp av laget selv med flere spillere ute av laget. Vi er i en viktig fase av sesongen, og gutta hadde ALT å spille for. Revansje etter cupfinaletapet, Chelsea sin seier mot Utd (nytt håp på pokalen), og en motstander som var ute av form. Forventer større vilje, men setter også som sagt spørsmålet med måten man setter opp laget på det taktiske planet.

Link to comment
Share on other sites

Vieira04:

Her er min oppsummering av sjansene. Mener fortsatt at 5-6 store sjanser i andre omgang bevitner at vi presterte rimelig godt. Kan ikke forvente å få flere sjanser enn det i en PL kamp

 

I første omgang:

-Clichys innlegg som passerer forbi skotuppen til Bendtner

-Nasris dribleraid som ender i nettveggen

-Bendtners avslutning som blir slått over

 

I andre:

-Arshavins avslutning midt på keeper fra tretten meter etter forarbeid fra Cham

-Cham header i tverrligger

-Frisparket fra Nasri

-Straffen som ikke blir dømt

-Feilaktig annulering

-Bendtner nikker fra 3 meter på overtid

 

Det er 9 sjanser hvorav 8 av dem er store. Annuleringen tar jeg med fordi den er helt feil og bør faktisk være lett å se siden det er kort avstand mellom Wishere som slår ballen og Arshavin. Linjedommer har fritt syn til begge og bør da ikke kunne ta feil.

 

Er spent på å høre din begrunnelse på hvilke av disse som ikke er store sjanser

 

Edit: glemte i farten brassesparket til Bendtner i første omgang som også er en meget stor sjanse

Link to comment
Share on other sites

Vieira04:

Her er min oppsummering av sjansene. Mener fortsatt at 5-6 store sjanser i andre omgang bevitner at vi presterte rimelig godt. Kan ikke forvente å få flere sjanser enn det i en PL kamp

 

I første omgang:

-Clichys innlegg som passerer forbi skotuppen til Bendtner

-Nasris dribleraid som ender i nettveggen

-Bendtners avslutning som blir slått over

 

I andre:

-Arshavins avslutning midt på keeper fra tretten meter etter forarbeid fra Cham

-Cham header i tverrligger

-Frisparket fra Nasri

-Straffen som ikke blir dømt

-Feilaktig annulering

-Bendtner nikker fra 3 meter på overtid

 

Det er 9 sjanser hvorav 8 av dem er store. Annuleringen tar jeg med fordi den er helt feil og bør faktisk være lett å se siden det er kort avstand mellom Wishere som slår ballen og Arshavin. Linjedommer har fritt syn til begge og bør da ikke kunne ta feil.

 

Er spent på å høre din begrunnelse på hvilke av disse som ikke er store sjanser

 

Edit: glemte i farten brassesparket til Bendtner i første omgang som også er en meget stor sjanse

 

Veldig bra oppsummert. Vi skapte nok til å vinne, men det ville seg bare ikke i går. Som forventet så gikk Manure på en smell idag, så dette var ett poeng nærmere PL-gullet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det er en forskjell på en sjanse, og en stor/god sjanse.

 

Tar noen eksempler:

* Bendtner sitt "brassespark" er i en god posisjon, og det er meget vanskelig å få god fart på ballen/plassere i denne typen situasjoner. Produktet ender rett på keeper uten store vanskeligheter, så for meg ble ikke dette en stor sjanse, selv om avslutningen kommer ifra få meter. En "grei" sjanse.

 

* Nasri sitt frispark hvor keeper må gjøre sitt beste for å redde er en stor sjanse, evt Chamakh i tverliggeren.

 

Sikkert litt forskjellige "tolkninger" av hva vi ser på som store sjanser.

Er alle sjanser som kommer fra gode posisjoner store sjanser, eller kan det være at avslutningsproduktet ikke er like god som "utgangspunktet" for sjansen?

Hva er ikke en stor sjanse, om alt dette er "store" sjanser?

 

Jeg mener at linjedommeren ikke hadde en lett jobb i situasjonen, fordi både Bramble og Arshavin trekker i motsatt retninger nesten i akkurat det øyeblikket ballen blir slått. Om det er liten avstand (var da tross alt noen meter dette, sjekk linken nedenfor), så er det likevel få tiendeler som skiller onside og en god klaring mellom spillerene.

Er helt uenig at dette skal være lett å se. Det er hårfint, et høyt tempo, og meget vanskelig for en linjedommer å se.

http://vodpod.com/watch/5702540-andrey-ars...al-v-sunderland

 

 

Om dette skal være lett å se, så synes jeg vi har ekstremt høye forventninger til linjedommere. Blir nesten umenneskelig spør du meg...., men men.

 

Vi får bli uenige :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...