Jump to content

Flopper


Richardinho

Recommended Posts

For å få betegnelsen flopp må det være knyttet en større ivestering til vedkommende. Hvis ikke er jo de aller fleste flopper.

 

Fra Wengers tid er det egentlig kun to navn som er aktuelle, Richard Wright og Francis Jeffers.

 

På toppen av haugen troner imidlertid Jeff Blockley. Tidlig på 70-tallet betalte Bertie Mee £200.000 for Coventry stopperen med tanke på at han skulle overta Frank McLintocks plass. Total skivebom. Av øvrige investeringer fra Bertie Mee som ikke levde opp til forventningene må nevnes ex-hibie'ene Peter Marinello og Alex Cropley.

 

Terry Neill står spesielt frem med Alan Hudson.

 

Don Howe forbigås i denne sammenheng i stillhet.

 

Geroge Graham fortjener ros for Glenn Helder og Chris Kiwomya.

 

Om Bruce Rioch kan ikke sies annet enn at han egentlig ikke signerte noen spillere. Han fikk være til stede da David Dein handlet inn Dennis Bergkamp og David Platt etter anbefaling fra - Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Fra min tid som Arsenal-supporter så vil jeg fremheve spillere som Igors Stepanovs, Jermaine Pennant, og ikke minst Francis Jeffers som flopper.

Richard Wright, Junichi Inamoto, eller Glenn Helder kan man vel heller ikke påstå hadde noen stor karriere på Highbury, for ikke å glemme Chris Kiwomya.

 

Den dårligste spilleren jeg har sett i Arsenal-trøye er utvilsomt Stepanovs, mens den største floppen er Jeffers, tenker da selvfølgelig på den høye summen vi måtte betale for en av Englands mest overvurderte angrepsspillere.

 

Da gjenstår det bare å se om Reyes drar til sommeren, gjør han det så vil jeg absolutt påstå at han har vært en flopp.

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

"Flopper" i Arsenal

 

R. Wright og F. Jeffers er nok, prisen tatt i betraktning, de største floppene de siste årene. Kan også diskuteres om I. Stepanovs og S. Wiltord skal få samme betegnelse.

 

J. Hartson (??) og G. Helder er vel to "flopper" fra første halvdel av nittiåra.

 

I mine første år som Arsenalfan peker det seg spesielt ut en spiller som kan betegnes som "flopp". En ung Lee Chapman, kjøpt fra Stoke for ca £ 500 000 (???), et anseelig beløp den gang. Spilleren, som skulle bli vår "nye" Frank Stapleton, forsvant etter ca halvannen sesong. Han ble senere en fryktet spiss i flere andre klubber, bl.a. Leeds.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Inamoto er en stor flopp. Han fikk ikke en eneste ligakamp.

 

Andre flopper:

Igors Stepanovs

Stathis Tavlaridis

Francis Jeffers

 

Og kanskje Sylvain Wiltord og Nwankwo Kanu, med tanke på hvor stort potensiale de hadde. Riktignok scoret de masse mål, men skuffet i de siste årene de var i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest jorhauge

Når det er snakk om flopper bør kanskje Pål Lydersen nevnes...

Grimandi var heller ikke noen gud i Arsenal trøya..

Link to comment
Share on other sites

Grimsteren var konge! Etter hvert var han en MEGET høyt respektert spiller både blant, trenere, medspillere og supportere.

 

Pål Lydersen? Supporterne hadde mye godt å si om han, i de få kampene han faktisk spilte.

Link to comment
Share on other sites

Guest jorhauge

Joda, Grimandi var en fin person. Men noen god spiller vil jeg ikke si at han var, men for all del.. Er bare min personlige mening.

 

Når det gjelder Lydersen, kan ikke jeg huske å ha sett spille bra i Arsenal. Hjemme i Norge var han enn bra spiller, dette både i Start og Molde.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

De første navnene jege kommer på når jeg tenker flopper i Arsenal er:

 

- Chris Kiwomya

- Glenn Helder

- Richard Wright

- Francis Jeffers

 

Sett i forhold til pris vil jeg kunne være tilbøyelig å kalle Sylvain Wiltord en flopp, men utfra andre kriterier er ikke floppstemplet like klart. Mannen scora jo et og annet viktig mål.

 

Jeg hadde forresten lite til overs for John "Faxe" Jensens prestasjoner på banen, men fyren fikk vel så mange kamper at floppstemplet blir vel subjektivt.

 

Grimandi var er for øvrig i sin tid en av de mest undervurderte spillerne i Arsenal med evne til å spille på de fleste posisjoner både på midtbanen og i forsvar. Han hadde derfor en viktig rolle som "stallspiller" og var langt fra en flopp. Den eneste grunnen til at at han ikke spilte flere kamper (84) var: Lee Dixon, Tony Adams, Martin Keown, Steve Bould, Patrick Vieira, Emmanuel Petit, Ray Parlour og etterhvert Fredrik Ljungberg

 

Igors Stepanovs og Stathis Tavlaridis velger jeg å kalle for to "Skudd i mørket" der vi ikke akkurat traff blink, men sett i henhold til pris og forventinger har jeg vanskelig å kalle dem for annet enn middelmådigheter.

 

Jeg er for øvrig enig med GuanXi om at Chapman kan karakterieseres som en flopp. Han kostet Arsenal £ 500.000,- 1. august 1982 og ble solgt for £ 200.000,- 1. desember 1983 etter 24 kamper og 4 mål.

Link to comment
Share on other sites

Chris Kiwomya, Pål Lydersen, Rami Shaaban, Richard Wright og til dels Gilles Grimandi.

8748[/snapback]

 

Mener du virkelig at Rami Shabaan var en flopp? Han ble hentet fra Djurgårdens benk, og det var vel aldri ment at han skulle være en førstelagsspiller i Arsenal. Men han spilte faktisk noen kamper, og av det jeg så, så mener jeg at han gjorde en betydelig mer solid figur enn f.eks. Almunia nå for tiden. Ellers er jeg også uenig i Grimandi...

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

mine flopper

 

 

1.jeffers(det dårligste kjøpet til wenger ever, bruke 10mill pund)

2.stepanovs(rett å slett den dårligste midtforsvareren jeg har sett)

3.richar wright(var et kjempe talent, men i arsenalgjorde han bare tabber, vi ødelag karrieren hans)

4. stefan maltz(spilte vell to kamper eller noe sånt)

Link to comment
Share on other sites

Chris Kiwomya, Pål Lydersen, Rami Shaaban, Richard Wright og til dels Gilles Grimandi.

8748[/snapback]

 

Det er merkelig dette med Grimster`n. Han kostet nesten ingenting, og gjorde manns jobb, og ble etter hvert en skikkelig publikumsyndling. Og nå fremstår han som en flop? :lol: Kortidsminne er noe dritt....

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tvil!! Arsenal største flopp er uten tvil Franny Jeffers. Fytti katta for en møkkaspiller. Jeg mener det sier sitt om han at han ikke spilte seg til fast plass på Charlton og nå er på vei vekk derfra til lavere divisjoner. Greit at han var mye skada, men hadde han vært god hadde han gjort som Senderos!!!! At vi betalte så mye for han er egentlig

 

Grimandi gjorde en manns jobb etter de ferdighetene han hadde!!

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra pris må det bli Richard Wright og Francis Jeffers.

 

Bomkjøp blir spillere som Mendez og Igor. Går vi tilbake til GG-tiden, kan vel Jimmy Carter settes på denne kontoen.

 

Ellers blir det feil å lange ut mot Gilles Grimandi. Var omtrent gratis og leverte solid innsats i de kampene han var med i. Matchvinner mot Crystal Palace ble han også i 97/98 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som mange ikke helt "vet" hva flopp er. For at du skal være en flopp så må du prestere under det forventningene (her er pris, tidligere prestasjoner ol viktige kriterier) var. Mao Grimandi, Lydersen, Kanu ol var ingen flopper. Jeffers derimot, premieflopp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

For å vere ein skikkelig flopp, må det ha vore investert mykje pengar i ein spelar som, trass i store forventningar, ikkje lykkast i det heile. Derfor føler eg at det blir feil å seie at ein spelar som Warmuz var ein flopp. Warmuz var på ingen måte dyr(gratis?), og han var ikkje tiltenkt nokon rolle som fast keeper. Var tiltenkt ein rolle som midlertidig back-up, ein jobb han gjorde bra.

Rami Shaaban var heller ikkje nokon flopp på nokon måte. Imponerte meg faktisk stort, han kom jo tross alt frå benketilverelse i Djurgården til å stå glimrande i dei kampane han stod til han vart skada. Kan på ingen måte betegnast som nokon flopp.

Synast også det er merkeleg å sjå at nokon synast Gilles Grimandi var ein flopp. Han gjorde ikkje det spektakulere, gjorde i staden ting enkelt og sikkert. Gjorde at Vieira verkeleg fekk blomstre. Svært undervurdert spelar. Betydninga hans var stor....

Ein eg derimot kan vere einig i var ein flopp, var vår lille venn Francis Jeffers. Trist at han mislukkast så totalt, såg jo lovande ut. Kan til ei viss grad skylde litt på skadar, men det verka rett og slett som Jeffers ikkje hadde dei naudsynte kvalitetane som skulle til for å lukkast i ein klubb med så mange usannsynleg gode spelerar.

Men, kan nokon argumentere mot at Peter Marinello har vore den største floppen i Arsenals historie? Usedvanleg talent, på linje med talentet til ein meir kjend George Best. Hadde verda for sine føtter, men var aldri i nærleiken av å bli ein suksess dei tre åra han var i klubben. Trist, han kunne verkeleg blitt ein av dei største.

Link to comment
Share on other sites

Warmuz var på ingen måte dyr(gratis?), og han var ikkje tiltenkt nokon rolle som fast keeper. Var tiltenkt ein rolle som midlertidig back-up, ein jobb han gjorde bra.

9503[/snapback]

 

Gjorde han den bra? Hvordan jobber stallfyll bra? Sitter de ekstra fint på stolene sine på tribuna/benken? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Warmuz var på ingen måte dyr(gratis?), og han var ikkje tiltenkt nokon rolle som fast keeper. Var tiltenkt ein rolle som midlertidig back-up, ein jobb han gjorde bra.

9503[/snapback]

 

Gjorde han den bra? Hvordan jobber stallfyll bra? Sitter de ekstra fint på stolene sine på tribuna/benken? ;)

9585[/snapback]

 

Sant nok, å vere back-up "bra" er vel eit feil ord. Det eg ville fram til var at ein spelar som aldri fekk spele neppe var ein flopp. Når han då og kom gratis, blir det feil å sette Warmuz under kategorien "flopp".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...