Jump to content

2011.02.01 Everton H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Deilig seier.

 

Jeg tror dog jeg aldri har vært så forbanna på en dommertrio før, det virket for seg som at alt gikk til Evertons fordel. Kan også legge til at jeg syns Arteta er en idiot av en spiller som heller ikke er god til å spille fotball, priser meg lykkelig over at vi aldri kjøpte han.

 

Virker som at Arsenal får en helt ny motor når Arshavin og Bendtner kommer inn, og Arshavin viser det jeg har påstått lenge, at han er en matchvinner som plutselig dukker opp. Utrolig deilig for meg og ikke minst han etter all den hetsen han har fått den siste tiden, inkludert flere debattanter på dette forumet. Får bare håpe han fortsetter i dette sporet.

 

MoM: Clichy. Gibbs er per dags dato M I L E V I S unna. Sagna var for øvrig også briljant.

 

Dagens svakeste: Song og Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Phew!!

 

STERKT å komme tilbake etter den horrible offsideavgjørelsen. Faen for en sopp...

 

Synes vi i 1 omgang sliter på flere områder. Spillet lugget fælt og vi jobbet altfor mye en og en i presset.

Deilig at AA får et mål, Wenger treffer bra med det byttet!

 

Djourou spiller en god match, men gjør to feil som meget vell kunne blitt gjort tellende. Gjorde en nokså lik tabbe mot West Ham. Slike tabber VIL bli utnyttet av bedre lag.

 

Goood night gooners

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for en herlig seier! Clichy var INSANE idag, han begynner virkelig å komme tilbake i toppform, samme med Sagna, men han har vært fantastisk hele sesongen. Var en meget viktig seier idag ettersom både Chelsea og United tok 3 poeng. Jeg har sagt at jeg har troen på Arshavin i lang tid nå, og idag snudde han kampen! Innbytterne idag var fantastiske alle tre. Diaby, Arshavin og Bendtner var en stor grunn til at vi vant idag. Også creds til Wenger for byttene. Nå venter en hard bortekamp mot Newcastle, har heldigvis en liten pause nå.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for en herlig seier! Clichy var INSANE idag, han begynner virkelig å komme tilbake i toppform, samme med Sagna, men han har vært fantastisk hele sesongen. Var en meget viktig seier idag ettersom både Chelsea og United tok 3 poeng. Jeg har sagt at jeg har troen på Arshavin i lang tid nå, og idag snudde han kampen! Innbytterne idag var fantastiske alle tre. Diaby, Arshavin og Bendtner var en stor grunn til at vi vant idag. Også creds til Wenger for byttene. Nå venter en hard bortekamp mot Newcastle, har heldigvis en liten pause nå.

 

Proud to be a Gooner!

Alle har troen på Arshavin, men i likhet med de som tror på vårherre så er det grader av tillit. Virket som Arshavin hadde fått streng beskjed om "keep it simple" fordi han valgte, med et par hederlige unntak, den enkle løsningen. Senker han skuldrene litt til og fortsetter med å velge enkelt helt til forsvaret åpner seg så er han tilbake in no time

Link to comment
Share on other sites

Et godt eksempel på en meget dårlig taper, tror egentlig ikke Cesc har sagt noe ille heller, Moyes finner vell bare opp noe.

Moyes er under ekstremt press om dagen. Vår manager er langt fra den beste taperen. Tro hva Wenger hadde sagt hvis det endte 1-0 til Everton?

Link to comment
Share on other sites

Det Moyes går ut å sier er latterlig.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11671_6717455,00.html

 

Ikke så sikker på at det er så latterlig. Spillerene hadde fokus rettet feil i første omgang der dommerprat og desverre også noe etterslenger på Everton spillere var prioriterte aktiviteter. Så at Cesc har lirt av seg noen gloser er ikke usansynlig. Spillerene opptrådte ikke så profesjonelt i første, men Wenger må ha satt skapet på plass i pausen. I andre omgang var fokuset på plass og etter litt justeringer i laget satt det smack!!

Link to comment
Share on other sites

I all rettferdighet så bekrefter han at målet ikke skulle vært godkjent, og hva Cesc sa på vei inn etter første omgang har ingen her inne peiling på.

 

Dette er helt riktig.

Men at det har gått ei kule varmt for Cesc etter den førsteomgangen har jeg full forståelse for. For makan til dømming var jeg ikke utsatt for den gang jeg spilte guttefotball for Nesodden for 15 år siden engang...

Link to comment
Share on other sites

Ikke så sikker på at det er så latterlig. Spillerene hadde fokus rettet feil i første omgang der dommerprat og desverre også noe etterslenger på Everton spillere var prioriterte aktiviteter. Så at Cesc har lirt av seg noen gloser er ikke usansynlig. Spillerene opptrådte ikke så profesjonelt i første, men Wenger må ha satt skapet på plass i pausen. I andre omgang var fokuset på plass og etter litt justeringer i laget satt det smack!!

Det som er latterlig er at det eneste han vil ha ut av det intervjuet er det Cesc sa til dommeren.

Mulig at Cesc sa noe, men Moyes viser bare at han er en dårlig og bitter taper når han bare skal ha fokuset over på Cesc i stede for det heldige målet de fikk.

Link to comment
Share on other sites

Det der kalles moral. MORAL med store bokstaver! Og skulle Arsenal vinne PL, som de fortjener å gjøre, så trenger defintivt ingen innvitere Lee Mason til gullfesten! Gud for et dass av en dommer! Jeg pleier ikke klage på dommere, men dette var ille. Selv 5 divisjons dommere i Rogaland er bedre enn dette!

 

Dagen mann; Arsene Wenger. Han greide å gire laget opp til 2 omgang, fikk spillerne til å fokusere på seg selv og ikke dommeren, i tillegg så var byttene perfekte. Wenger knows! :-)

 

jepp, og der ser vi viktigheten med å gjøre byttene så tidlig , at spillerne får tid nok til å kunne påvirke spillet og som i dag, resultatet. bytter fra 85 og ut fører sjelden til forandring av av resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler ikke på at Moyes faktisk har et lite poeng. Cesc har begynt å kjefte mer og mer på dommerne, og det virker som om han har funnet ut at han slipper unna med det meste. Jeg liker rett og slett ikke den nye trenden hans.

Link to comment
Share on other sites

En kjempekamp som viser to ting:

Vi er veldig gode.

Flere tusen innlegg kan fjernes fra forumet.

 

Alle innlegg som viser en så stor grad av utålmodighet at de vil ha Arshavin vekk. Det må være mulig å ha en downperiode.

Alle innlegg som antyder at vi ikke skal rotere. Vi ser i denne kampen at spillere er slitne. De henger litt med hodet, løpene er tyngre og de skravler for mye med dommere. Mangler litt fokus. Vi har en veldig bred tropp - og noe av det man kan bruke en bred tropp til er å rotere. Rotering er god ledelse.

Alle innlegg som kritiserer Wenger. Burde legges inn i forumreglene - ikketoleranse på kritikk av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Burde legges inn i forumreglene - ikketoleranse på kritikk av Wenger.

 

Tja, dette forslaget hører jo annet sted hjemme. Men er dette noen god løsning? For som stresset så mange ganger før; det handler ikke om å kunne kritisere eller ikke, men HVORDAN.

 

For øvrig, fikk bare sett den andre omgangen og høydepunkter fra den første. Er mest lettet i dag. Sterkt å komme tilbake, og fortjent seier ut fra det jeg så. Håpløs dømming på baklengsmålet. Det som er avgjørende er jo om spilleren er offside i det fremspillet kommer, og allerede da var jo Saha mange meter offside. Dommer Mason så faktisk lettet ut etter at Arsenal klarte å snu kampen. Han innså åpenbart at han hadde gjort en brøler...

 

Byttene ble avgjørende. Frem til da synes jeg Arsenal slet med å ta grep, og litt typisk at de i for stor grad fokuserer på dårlig dømming og andre ting istedetfor sitt eget spill. Selv om det er aldri så forståelig er det ikke særlig profesjonelt. At de på tross av dette vinner en slik sliteseire er et godt tegn, og kanskje en indikasjon på at laget begynner å bli modent? Men det er vel snart på tide at det begynner å sprudle litt mer av laget?

 

Og selv om ManU leder med fem poeng, er ubeseiret, ser bunn solide ut, og får hjelp av dommeren i de kampene de sliter, så burde Arsenal ha gode sjanser nå, spesielt med tanke på det gjenværende spilleprogrammet. IS IT FINALLY UP FOR GRABS.. AGAIN!!? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fortjent siger; når det gjeld Everton målet - nokon med gode dommarkunnskapar der ute? Eg tenker at det kan forsvarast!?!? Om ein spelar står i offside men ikkje går etter ballen, eller ballen ikkje kjem fram så blåse ikkje dommarar lenger, og idet vår mann toucher ballen blir det sett på som ein ny situasjon, og dermed ikkje offside. Eg er usikker på tolkinga mi, men i så tilfelle er det regelverket som er feil og ikkje dommaren....

 

Til kampen slit vi i starten og det er ikkje ufortent at Everton tar leiinga. Dei er verkeleg gode til å sette oss ut av stilen... Vi er stort sett bedre enn Everton etter 0-1 og det er mykje nesten mot eit solid lag. Bytta blir viktige og arshavin fortsetter framgangen. Mange gode involveringar og ikkje så lette balltap. Når han i tillegg jobbar for laget er han god!

 

Syns unge jack sliter, spesielt i første og var nok prega av eit tidleg gult kort. Hevar seg etterkvart i andre. Den spelaren som skuffar meg mest er walcott. Vi får ikkje denne gutten involvert og eg meiner han har eit elendig bevegelsesmønster. Han står stort sett i ro og ventar og virkar veldig lett å markere ut av kampen. Her har han eit stort utviklingspotensiale...

Link to comment
Share on other sites

Fortjent siger; når det gjeld Everton målet - nokon med gode dommarkunnskapar der ute? Eg tenker at det kan forsvarast!?!? Om ein spelar står i offside men ikkje går etter ballen, eller ballen ikkje kjem fram så blåse ikkje dommarar lenger, og idet vår mann toucher ballen blir det sett på som ein ny situasjon, og dermed ikkje offside. Eg er usikker på tolkinga mi, men i så tilfelle er det regelverket som er feil og ikkje dommaren....

 

En jurist ville nok med overbevisning kunne prosedere en slik sak, forutsatt at han var fullstendig blottet for fotballforståelse.

Link to comment
Share on other sites

En kjempekamp som viser to ting:

Vi er veldig gode.

Flere tusen innlegg kan fjernes fra forumet.

 

Alle innlegg som viser en så stor grad av utålmodighet at de vil ha Arshavin vekk. Det må være mulig å ha en downperiode.

Alle innlegg som antyder at vi ikke skal rotere. Vi ser i denne kampen at spillere er slitne. De henger litt med hodet, løpene er tyngre og de skravler for mye med dommere. Mangler litt fokus. Vi har en veldig bred tropp - og noe av det man kan bruke en bred tropp til er å rotere. Rotering er god ledelse.

Alle innlegg som kritiserer Wenger. Burde legges inn i forumreglene - ikketoleranse på kritikk av Wenger.

 

 

Jeg er absolutt enig i det meste av det du skriver, synes dog IKKE at Wenger skal fredes, det må gå an å påpeke uenigheter med ham etter min mening, imidlertid bør man ikke gjøre det på måter som; "din franske arrogante jævel" osv, det er uverdig kritikk av verdens beste manager.

Jeg tror ikke forøvrig det vil bli noe stort problem fremover, alt for mange her inne har vist seg å være modne supportere som tar avstand fra slike utspill og dermed drukner det blant saklige innlegg, i tillegg kommer jo Arsenal til å gjøre en meget sterk sesong, som flere av oss har tippet på, og dermed blir vel snart mannen hyllet som det geniet han er av de fleste;)

Dog må han altså slutte å bruke Rosicky på kanten, her trenger vi som tidligere nevnt spillere som truer motstanderens mål, er bevegelige i bakrom og utfordrer sin back på kanten, når vår tsjekkiske venn er god i den posisjonen er det pga at han trekker inn i midten og stikker baller gjennom til bl.a Cesc et par ganger i går, men vi er altså 100% avhengige av gjennombruddsløpene til Cesc sentralt fra eller Theos bevegelse på motsatt side, Arshavin kan finne på å komme rundt på kanten innimellom til tross for at også han har en tendens til å trekke inn i banen, han er imidlertid MÅLFARLIG og det er nøkkelordet fremover, van Persie er også i kjempeslag om dagen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...