Jump to content

2011.02.01 Everton H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Årets deiligste seier. Å spille mot 12 mann og fortsatt vinne. Herlig!!!

 

Fantastisk godt å se at vi kan vinne selv om et såpass bra lag som Everton gjør alt de kan for å ødelegge spillet vårt. Vi bevarte aggressiviteten og intensiteten. Deilig, deilig, deilig!

 

Vi må fortsette slik. Vinne uansett hvem som dømmer. Åhh så stolt jeg er nå :P

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk kamp ! For en vilje som kom i slutten !

Bra kamp for oss, og ikke minst for Mason. Han BØR være fornøyd!

 

Arshavin viser at formen kommer, og Bendtner bare storspiller nå om dagen og ikke bare dem, mange flere viser seg stort !

 

For håpe skaden til Song ikke er alvorlig. Flax for oss at ikke Djourou skadet seg da han landet med mer en halve sin vekt på armen.

 

Up the Gunners !

Link to comment
Share on other sites

god 2. omgang. sidebackene er på vei mot storformen. fantastisk innhopp av arshavin. skaper mye, og jobber knallhardt. kampen gikk nok etter leggetid for diabys del. trøtt i det han kommer inn, og det ser ut som han tidvis sover. mulig narkolepsi? står ofte på hælene, og klarer ikke å ta i mot enkle pasninger. godt at ligeans svakeste dommertrio ikke klarer å påvirke resultatet i større grad.

 

ellers må jeg si at jeg synes arteta har tapt seg enormy etter sist skade. klarer ikke å skape noe i dag. sånn har han vært i flere av kampene jeg har sett den siste tiden. bra at chelsea tar 3 poeng, slik at de fortsatt er med. tror de blir avgjørende for at utd skal knekke sammen.

 

Mista over første 30 minuttene pga en date som ble lengre enn planlagt, men visste dette kom til å snu med en gang Arshavin kom inn, laget spiller bedre og bedre og godt å se vi klarer snu selv om dommeren nesten ødela.

 

prioritering! :P

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg det var godt å se Diaby i slag igjen. Tror han nærmer seg toppform snart og da skal unge Wilshere passe seg litt så han ikke havner ut av laget.

 

Flotte innhopp av Bendtner og Arshavin også. Jeg er glad nå :-)

Link to comment
Share on other sites

Personlig syns jeg det var godt å se Diaby i slag igjen. Tror han nærmer seg toppform snart og da skal unge Wilshere passe seg litt så han ikke havner ut av laget.

 

Flotte innhopp av Bendtner og Arshavin også. Jeg er glad nå :-)

Enig. Synes Diaby var bra idag. Vi snakket litt om jinxing idag. Må innrømme at jeg ba en stille bønn til vårherre om at Arshavin skulle snu kampen da han kom innpå. Tydelig at det virker. Skal i kirka på Søndag! :P

Link to comment
Share on other sites

Ble en sliteseier igjen, men vi vinner fortjent og gutta skal ha honnør for å snu dette i 2.omgang. Syns Wenger gjør gode bytter og vi fikk bedre kontroll når Fabregas ble flyttet lavere ned på midtbanen.

Låste oss mye fast i midten i 1.omgang og det ble ikke enklere når Everton fikk det offside-målet.

Er fortsatt litt bekymret over at vi sliter mer på hjemmebane enn borte og sløser mye, men det er poengene som teller og gutta gjør jobben. Viktig når Manure og Chelsea tok tre nye poeng også.

 

Ikke bra at skadene kommer på rekke og rad nå. Song ute og Walcott fikk seg vel også en i akillesen på slutten der.. :P

Det må jo skje når vi trenger det minst...typisk.

 

Dagens dårligste....dommertrioen! "Det var rare greier..." Huff!

Link to comment
Share on other sites

FANTASTISK kamp av Clichy! Inne i en utrolig god periode nå han, og forhåpentligvis fortsetter det til han møter Messi x 2.

 

Ellers var det deilig med comeback. Har aldri tvilt på Arshavins ferdigheter og i dag stoppet han kjeften på dere haters på dette forumet. :P

Link to comment
Share on other sites

Det vil seg virkelig ikke for Arshavin, men så lenge han prøver og jobber skal jeg ikke klage. Jeg har uansett en snikende følelse av at vi i ham har en skikkelig joker for vårsesongen. Dette må snu!

 

Jeg velger i all beskjedenhet å quote meg selv. Wenger, Arshavin og Den Vandrende Tyggis snur kampen. I tillegg scorer selvfølgelig Koscielny et nytt vidunderlig mål. Fullt fortjent! Eneste skåret i gleden er skaden på Alex Song, vår kanskje viktigste spiller så langt i år.

 

Massiv trepoenger!

Link to comment
Share on other sites

Det der kalles moral. MORAL med store bokstaver! Og skulle Arsenal vinne PL, som de fortjener å gjøre, så trenger defintivt ingen innvitere Lee Mason til gullfesten! Gud for et dass av en dommer! Jeg pleier ikke klage på dommere, men dette var ille. Selv 5 divisjons dommere i Rogaland er bedre enn dette!

 

Dagen mann; Arsene Wenger. Han greide å gire laget opp til 2 omgang, fikk spillerne til å fokusere på seg selv og ikke dommeren, i tillegg så var byttene perfekte. Wenger knows! :-)

Link to comment
Share on other sites

Den der må jeg si meg revnende uenig i. Synes Arsenal har hatt en bra kamp etter den svake starten. Etter "målet" har Everton dradd ned tempoet og frustrert Arsenal. Likevel har Arsenal hatt nok sjanser til å lede kampen, og om man ser bort fra "målet" til Everton, så har de hatt EN målsjans, så vidt jeg har fått med meg.

 

Tror jeg står inne for det jeg skrev til pause. Everton kjørte fysikk og vi tapte på de fleste fronter. Dommeren er ikke god, og topper det med å godkjenne Evertonmålet. Selv etter møte med linjemann får de det ikke riktig. Desverre er det dette våre fokuserer på og ikke seg selv.

 

Etter pause endret ting seg, en stod opp og kjempet imot. Såpass at spillerne nok er pepret med blåmerker etter kampen. Arshavin kom inn og viser at han går langt utenpå Rosicky. I alle fall på kant. Faktisk uansett. Rosicky etter skaden er utrolig lite produktiv i tellende resultater selv om han løper som en gal. Arshavin det stikk motsatte, men det er jo resultatene som teller. Flott at russeren var den som fikk vende kampen og flott at Koscielny fikk vinnermålet. Det betydde mye for begge i dag.

 

Vi henger på slep etter United etter en arbeidsseier og viser med det at vi har hensikter i ligaen. Vi kan vinne slike kamper nå. Det er ikke lenge siden dette garantert ville endt med tap.

Link to comment
Share on other sites

Dette var hinsides sterkt, å komme tilbake mot et meget godt everton-lag med dommeren på samme parti, hinsides sterkt, første kamp uten Nasri endte med tre poeng, men Wenger; kom faen ikke med Rosicky på kanten en gang til :P

Byttene derimot var helt geniale, Arshavin kom ikke et sekund for tidlig inn for Rosicky og den taktiske klokskapen Wenger viste når han satte inn Bendtner for en midtbanespiller vant oss altså tre poeng.

Endelig får vi betalt for en knallsterk stall!!!!!!!

Nå får vi ta med i aftenbønnen i kveld at Song ikke blir lenge borte, han blir veldig viktig utover denne sesongen, forsvaret vårt er knallsterkt for tiden, Koscielny er helt vanvittig bra, Djorou solid, Clichy er verdensklasse og Sagna fortsetter i samme stilen som tidligere i sesongen.

Målet vi slapp inn var ene og alene en dommer-skandale og vi stryker det fra resultatet, vi burde fortsatt ikke ha sluppet inn mål i 2011.

Nå skal vi til newcastle til helgen og der slipper vi heldigvis Carroll, den matchen blir usannsynlig viktig, som forøvrig alle kamper blir fremover :huh:

Det er vanvittig godt å være en GOONER!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp!!!

 

Dommerne var elendige, Everton var ufine, men likevel klarte Arsenal å snu 0-1 til 2-1. Ekstremt bra!! Arshavin var endelig tilbake til nivået der vi ønsker han skal være hver kamp, Bendtner nærmer seg også toppformen.

 

Pluss får også de heldige som fikk se kampen live, i dag var det trøkk fra fansen, spesielt i 2. omgang. Eneste jeg ikke likte i dagens kamp var at Djorou så litt svimmel ut til tider.

Link to comment
Share on other sites

HALLELUJA!!! For en deilig og fortjent seier. Selv på en dag der ingenting ser ut til å stemme evner vi å dra i land 3 livsviktige poeng. I dag vil jeg quote en medforumist med navn arshavin, "ferdigheter avgjør". I dag var det to lag på banen som fightet og løp med stor vilje og intensitet. Men til syvende og sist ville vi mest, og avgjorde med litt fransk/polsk/russisk magi. Det er så befriende å se Arshavin spille med selvtillit, og nå tror jeg det er i ferd med å løsne. Fantastisk at dette skjer samtidig som Nasri er ute med skade. Jeg vil våge å påstå at laget er i en dårlig periode, men allikevel avanserer vi i cuper, og tar tre poeng. Hadde det ikke vært for inkompetent dømming hadde vi holdt nullen i dag. Allikevel vekker kampen bekymring. Song må ut med skade, og midtforsvaret er ikke 100%. Heldigvis har vi to backer som storspiller om dagen.

 

Alt i alt en sterk seier, men det er fortsatt tegn på de symptomene vi har sett gjennom mange sesonger nå.

Men det skal jeg ikke tenke på i kveld. Nå tar jeg meg en knert :P Skål og gratulerer fellow gooners!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...