Jump to content

2011.01.22 Wigan H


Mr Chapman

Recommended Posts

Århundrets mest fortjente Arsenal seier? Skulle kanskje egentlig hatt i underkant av 10 mål hvis vi hadde hatt litt mer marginer og dyktighet på vår side i avslutningfasen, men fy faen for en dominanse.

 

Samtlige spillere spilte meget godt, det eneste jeg har å utsette på kampen i dag er ineffektivteten. Ellers har vi stålkontroll på alt og igjen holder vi nullen i ligaen. Hele laget oser av selvtillit akkurat nå og jeg håper så inderlig at det holder seg ut sesongen.

 

Van Persie har på de siste 3 kampene sine 6 mål forøvrig. På 12 kamper i ligaen har han nå 6 mål og 4 målgivende. Temmelig imponerende mtp. hvor få kamper han har på start og at han var skadet fra august til november.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Må starte med å beklage til alle her på forumet, for det første tippet jeg 3-1 seier, latterlig tips at wigan skulle score her, vi slipper jo simpelthen ikke inn mål i PL lenger.

For det andre har jeg tippet at Arsenal vinner PL, CC og FA denne sesongen, latterlig å ikke lukte at Gunners også vinner CL, ingen over, ingen ved siden.

Jeg vet noen som sitter nede i Catalonia og forbanner trekningen i CL nå, barca fikk det absolutt vanskeligste laget de kunne få, noe også Guardiola har fått med seg etterhvert.

Normal uttelling ville gitt 7-0 i dag, med god uttelling ville vi nådd tosifret men det er absolutt ingen grunn til å klage etter en slik kamp.

Våre deltagere i VM-finalen er helt overlegne og vi må bare be om at denne propaganda-fotballen fortsetter, captain Fantastic er min BB men tre mål fra van Persie er slett ikke dårlig, til tross for straffemiss.

Samtlige spillere var outstanding i dag, nå er det klart for cup-fest igjen, bring on ipswich and huddersfield.

Takk Wenger for at du har gitt oss dette vanvittige laget, gå ut og kjøp en ny stopper nå og gjør meg enda mere fornøyd med deg :P .

Link to comment
Share on other sites

Clean sheet igjen. Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy-kombinasjonen virker bra. Virker lovende foran resten av sesongen, selvom det var lite å gjøre i dag. Neste kampene er hjemme mot Ipswich, Huddersfield og Everton, hvor MAKS ett mål bør slippes inn. Håper hele laget er skjerpet til disse kampene.

 

RvP's første hat-trick - og det etter å ha vært tomålsscorer 14 ganger! Endelig ser han ut til å finne toppformen. I 08/09-sesongen var han god, scoret 20 mål, og holdt seg skadefri. I enkeltkamper har han vært fantastisk, men det er først nå vi ser den virkelige Robin van Persie - måtte det vare! Elsker den mannen, denne tids svar på Mr. Arsenal!

 

Og så satser vi på at Villa slår Man City nå i kveld. Come on Villa!

Link to comment
Share on other sites

Clean sheet igjen. Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy-kombinasjonen virker bra. Virker lovende foran resten av sesongen, selvom det var lite å gjøre i dag. Neste kampene er hjemme mot Ipswich, Huddersfield og Everton, hvor MAKS ett mål bør slippes inn. Håper hele laget er skjerpet til disse kampene.

 

RvP's første hat-trick - og det etter å ha vært tomålsscorer 14 ganger! Endelig ser han ut til å finne toppformen. I 08/09-sesongen var han god, scoret 20 mål, og holdt seg skadefri. I enkeltkamper har han vært fantastisk, men det er først nå vi ser den virkelige Robin van Persie - måtte det vare! Elsker den mannen, denne tids svar på Mr. Arsenal!

 

Og så satser vi på at Villa slår Man City nå i kveld. Come on Villa!

 

Legg merke til hvordan Song ALLTID er i sikring for sidebackene våre. Spesielt Clichy hadde god nytte av ham idag. Sikringsposisjoneringen til Song gjorde at N'zogbia alltid måtte trekke inn i banen og der er han svak.

 

Min BB idag er Song - uten tvil. Mål av RvP er bra, assist og klassespill av Fabregas er bra... Men Song.. fyttirakkern for en spiller han er.

 

tenk.. Robin Van Persie.. Statistikken til mannen denne sesongen er syk.

 

6 kamper fra start (byttet ut 3 ganger)

6 kamper som innbytter

 

6 mål

4 assist

 

616 spilte minutter. Dvs at han er sist eller nest sist på ballen hvert 61.6 minuttet. Altså nesten 1 gang i timen... Det er sykt

Link to comment
Share on other sites

A stroll in the park. If ever there was a stroll, this was it! Og nå får Van The Man holde seg skadefri ut sesongen!

 

Van The Man har å holde seg skadefri i en del år nå... Han blir toppscorer i PL det året han spiller majoriteten av kampene.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med kampballen, van Persie !

 

For en fantastisk kamp, valsa over dem totalt ! Syns straffen til Fabregas var litt billig, men la gå.

Fortsetter vi slik i i resten av kampene så vet jeg at United, City går på noen smeller, so mvi kan utnytte. Det er nå vi ikke må vise svakhet, slik som har skjedd år på år.

 

Come on Villa !

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at dette ble en meget fortjent seier. Robin van Persie fremstår som en gud i dag og nå krysser jeg armer og bein for at han skal holde seg skadefri resten av sesongen. Fantastiske avslutninger!

 

Forsvaret slipper unna de største utfordringene i dag, men viser allikevel at de utfyller hverandre på en perfekt måte. Forover på banen er det meget bra spill. Det eneste som man kan sette fingeren på, er at ikke seieren er større. Arsenal burde minst ha scoret det dobbelte i dag. Tror målforskjellen blir ekstra viktig i år.

 

Nå venter en rekke hjemmekamper. Satser på at Arsenal følger opp med nok en solid forestillingen allerede førstkommende tirsdag. Da skal vi ta oss til finale!

 

PS! Spudz klarte bare et poeng, samtidig som Man City ligger under med et mål til pause. Passer oss fint. Enda bedre blir det dersom Chelsea snubler borte mot Bolton på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til hvordan Song ALLTID er i sikring for sidebackene våre. Spesielt Clichy hadde god nytte av ham idag. Sikringsposisjoneringen til Song gjorde at N'zogbia alltid måtte trekke inn i banen og der er han svak.

 

 

Mener du ikke utover i banen? Uansett, Song gjorde jobben 100% prosent defensivt i dag. Var desverre ikke så god framover på slutten...

Link to comment
Share on other sites

Mener du ikke utover i banen? Uansett, Song gjorde jobben 100% prosent defensivt i dag. Var desverre ikke så god framover på slutten...

 

Ja i min iver over denne kampen så skrev jeg feil. Men hovedpoenget mitt kom frem -> Song var fantastisk

Link to comment
Share on other sites

Ja i min iver over denne kampen så skrev jeg feil. Men hovedpoenget mitt kom frem -> Song var fantastisk

 

Ja, kan være med på den. Han har lagt seg mye mer defensivt de siste kampene og det har gjort både ham og resten av laget mye bedre. Det at han også får en assist i dag viser hvor mye han har utviklet seg på den offensive biten av spillet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan være med på den. Han har lagt seg mye mer defensivt de siste kampene og det har gjort både ham og resten av laget mye bedre. Det at han også får en assist i dag viser hvor mye han har utviklet seg på den offensive biten av spillet.

 

Helt klart. Det er godt mulig Wenger har innsett det etter forsøket med å gi Song offensive sjanser i første halvdel av sesongen. Nå er det 90% defensivt og de 10% offensive er helt OK :D Han har jo faktisk 4 mål og 2 assist i PL.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart. Det er godt mulig Wenger har innsett det etter forsøket med å gi Song offensive sjanser i første halvdel av sesongen. Nå er det 90% defensivt og de 10% offensive er helt OK :D Han har jo faktisk 4 mål og 2 assist i PL.

 

 

Song var veldig offensiv på slutten av kampen, saken er at han har blitt veldig flink til å avveie i hvilke faser av kampen han går i angrep og i hvilke situasjoner.

I tillegg har vi en fremragende Wilshere som balanserer midtbanen sammen med Song.

Wenger uttalte forøvrig tidligere i sesongen at Song var FOR offensiv i flere kamper, "jeg ber ham være mere balanserende, men han hører ikke etter" som han sa.

Med andre ord, Wenger har ikke gjort noe forsøk med å gi Song offensive sjanser, han tok de offensive raidene på eget initiativ, noe vi i flere kamper har hatt stor glede av.

Artig å se hvordan han sikrer backene i mange av situasjonene i dag, gutten har blitt et power-house og har definitivt blitt en av våre viktigste spillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om jeg er skuffet eller glad etter kampen, er jo selvfølgelig glad, men vi kunne vunnet 7/8 - 0 her og fortsatt brent mange sjanser. Så sykt til sjansesløseri har jeg aldri sett før, selv ikke av Arsenal.

 

vi må vel være mest glade? Og jo, jeg har sett verre sjansesløseri enn dette av Arsenal. Det er dessverre en uvane de sliter med å bli kvitt, og som naturligvis er frustrerende for oss. Men uansett må det positive veie tyngst på en dag som denne. For sjelden har vi vel sett en større klasseforskjell på to PL-lag enn i denne kampen? Ja, Arsenal burde vunnet med minst 7 mål. Men uansett lover dette veldig bra for fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk offensivt idag, eneste minuset er avslutningene. RvP, Cesc og Song var outstanding idag. Resten av sesongen ser veldig lys ut med Nasri, Cesc og RvP i den formen de er i idag. Så er det bare å krysse fingre, tær og alt som er for at de holder seg skadefrie!

Avslutter med et morsomt sitat fra Szczesny's twitter profil; "Did any of you notice that I was acctually playing today"?

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

godt gjennomført kamp. song med 3 gode offensive pasninger. ser ut som han ikke har sko på seg til tider. stort sett god defansiv, men fortsatt for mange upresise pasninger. van persie er farlig hver gang han får ballen, og det ser ut som midtbanen og angriperne har funnet flyten. svært sterk kamp av clichy!

Link to comment
Share on other sites

Nei, United forblir, inntil videre, Englands beste lag. Deres prestasjon i dag var minst like god som vår. Og ja, jeg så begge kampene.

 

Vi for se utover våren, ser ut som Chelsea har begynt å komme seg å de skal ha Man Utd 2 ganger.

 

Så skal de har Liverpool som spilte bra i dag borte og de skal ha Arsenal borte.

 

Pluss de har et sykt oppgjør mot City også så blir en helvete kamp.

 

GLad vi er ferdig med city og Chelsea og har et litt lettere kamprogram i gjen.

 

Eneste kampene jeg frykter er Tottenham borte for Arsenal.

 

Men tror neppe Man Utd går alle de vanskelige kampene uten et enest tap.

 

CHelsea borte

Arsenal borte

Liverpool borte

Chelsea Hjemme

City Hjemme

 

Ikke tror Man Utd klarer å vinne de kampene og ikke tape 1 av de kampene.

 

Man Utd lage har hatt et letter program en Arsenal hittel i år.

 

Forsetter Arsenal slik de spiller nå så er jeg rimelig sikker på at vi skal tukte Man Utd om Liga Gulle :D

 

Deilig City gikk på en smell i dag da tar de neppe noe PL GULL ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, United forblir, inntil videre, Englands beste lag. Deres prestasjon i dag var minst like god som vår. Og ja, jeg så begge kampene.

Jeg mener bestemt at vår fotball er klasse. Manchester Uniteds fotball er selvsagt bra, men får ikke frem superlativene rundt omkring som "The Arsenal way"-fotballen.

Det å se Arsenal er fantastisk og noe annet enn andre engelske lag, inklusive alle, og nå er jeg helt objektiv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men dessverre handler fotball også mye om å forsvare seg. Og defensivt er det til tider klasseforskjell på United og Arsenal. Derfor er førstnevnte ligaleder og samtidig Englands beste lag for øyeblikket. Men som jeg sa, bare inntil videre, har definitivt tro på at vi kan tokte dem i gullkampen denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men dessverre handler fotball også mye om å forsvare seg. Og defensivt er det til tider klasseforskjell på United og Arsenal. Derfor er førstnevnte ligaleder og samtidig Englands beste lag for øyeblikket. Men som jeg sa, bare inntil videre, har definitivt tro på at vi kan tokte dem i gullkampen denne sesongen.

 

 

Utd har vært bra en gang i tiden, de er IKKE bra nok nå lenger.

Jeg er overbevist om at scumchester ikke blir champs uten å erstatte Tevez og Ronaldo.

Bortekampene kommer til å felle utd utover vinteren og våren, man blir ikke mester BARE med et solid forsvar, klasseforskjellen du peker på er enda mere synlig offensivt og da med motsatt fortegn.

Jeg synes vi fremstår som veldig solide defensivt for tiden og definitivt laaangt bedre enn utd offensivt, langt mere kreativt og lekent angrepsspill, langt flere klassespillere å bytte på utover når sesongen begynner å dra seg skikkelig til og skadene/karantenene begynner å gjøre skikkelig inntog.

En skade/karantene på Berbatov, Ferdinand eller Vidic og utd er allerede ute å kjøre.

Jeg mener det går an å se med det blotte øye at Arsenal er bedre per i dag når begge lag er toppet.

De spilte sikkert en god kamp i dag og har også tidligere i sesongen spilt gode hjemmekamper, laget har derimot blitt avslørt gang på gang på bortebane til tross for at de ikke har tapt en kamp enda, kikker man bak resultatene deres på bortebane er svaret veldig klart, Arsenal blir mestere i mai :D

Jeg har sagt det gang på gang men sier det gjerne en gang til, ferdigheter avgjør dette mesterskapet!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi fremstår som veldig solide defensivt for tiden og definitivt laaangt bedre enn utd offensivt, langt mere kreativt og lekent angrepsspill, langt flere klassespillere å bytte på utover når sesongen begynner å dra seg skikkelig til og skadene/karantenene begynner å gjøre skikkelig inntog.

Ikke at jeg liker å forsvare Scumchester United, men faktum er faktisk at de har et like høyt antall ligascoringer som oss til nå, med en kamp mindre spilt. Og det finnes elementer i angrepsspillet som ManU er bedre enn oss på. For eks, dødballer + evnen til å score mål på elendige dager. Se på bortekampen deres mot Aston Villa, de ble spilt ball i hatt med i 80 minutter, men kom uansett tilbake på et utrolig vis og fikk med seg 2-2.

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg liker å forsvare Scumchester United, men faktum er faktisk at de har et like høyt antall ligascoringer som oss til nå, med en kamp mindre spilt. Og det finnes elementer i angrepsspillet som ManU er bedre enn oss på. For eks, dødballer + evnen til å score mål på elendige dager. Se på bortekampen deres mot Aston Villa, de ble spilt ball i hatt med i 80 minutter, men kom uansett tilbake på et utrolig vis og fikk med seg 2-2.

 

 

Det var en god prestasjon å komme tilbake borte mot villa men jeg minner om at utd knapt har vunnet en kamp på bortebane i år og de har ikke møtt hverken chelsky, pool eller Arsenal borte enda.

Måten de klappet sammen på mot everton var alt annet enn imponerende, både når de spilte uavgjort mot fulham og uavgjort mot bolton var de direkte heldige.

I bortekampen mot sunderland var de direkte griseheldige, jeg tror ikke denne statistikken fører til at utd går gjennom denne sesongen uten tap...

Spørsmålet er hva som er mest sannsynlig, at utd begynner å vinne sine bortekamper eller at Arsenal blir stabile på hjemmebane, svaret gir seg selv spør du meg :D

Link to comment
Share on other sites

Det var en god prestasjon å komme tilbake borte mot villa men jeg minner om at utd knapt har vunnet en kamp på bortebane i år og de har ikke møtt hverken chelsky, pool eller Arsenal borte enda.

Måten de klappet sammen på mot everton var alt annet enn imponerende, både når de spilte uavgjort mot fulham og uavgjort mot bolton var de direkte heldige.

I bortekampen mot sunderland var de direkte griseheldige, jeg tror ikke denne statistikken fører til at utd går gjennom denne sesongen uten tap...

Spørsmålet er hva som er mest sannsynlig, at utd begynner å vinne sine bortekamper eller at Arsenal blir stabile på hjemmebane, svaret gir seg selv spør du meg ;)

 

Og ikke glem bortekampen deres mot West Brom, makan til flaks. United går ikke hele sesongen uten tap, en gang må tilfeldighetene og flaksen gå mot dem, og, som du sier, så har dem fortsatt de vanskeligste kampene igjen. Arsenal derimot har den enkleste kampprogrammet frem mot sesongslutt. Jeg tror vi har en stor sjanse i år, bare vi ikke kollapser mot slutten, så tror jeg vi vinner i år! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...