Jump to content

2011.01.22 Wigan H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 22 2011, 04:15 PM) 215032[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hvorfor har vi alltid så uflaks?

 

Eller bare rett og slett udyktighet foran mål? Denne kampen burde ha vært punktert allerede. Enn så lenge så lever vi farlig.

 

Keeperen til Wigan har da hatt 4-6 enestående redninger, samt at linjedommeren har bommet på 3-4 offsideavgjørelser. Vil ikke bare si det er udyktighet fra vår side..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en fin blanding av både udyktighet og uflaks. Keepere i verdensklasse er ikke noe nytt fenomen når bunnlagene gjester Emirates.

 

Skulle ikke forundre meg om Wigan scorer et heldig mål, og da får vi hetta!

 

Kjent melodi. Panikken sprer seg som regel når det smeller i eget nett. Måtte det gå veien i dag :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vondt i magen av å se alle sjangsene som vi sløser.Håper vi angriper med måte i andre omg,jo lengre tid det går,jo mere må Wigan komme opp på banen og da regner jeg med at sjangsene vil åpne seg for oss.

Men kjenner jeg gutta rett så pøser de på og Wigan får den ene overgangen som de skårer på og vi må stange resten av kampen mot 10 mann i forsvar og en keeper som tydeligvis har dagen :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Fabregas, van Persie og Walcott på fantasy. Derfor har dette vært en meget frustrerende omgang. Wigan har ikke en eneste halvsjanse engang som jeg kan huske og vi bør lede med minst 5 mål. Van Persie nærme en kandidat til årets assist. Et mål tidlig i andreomgang hadde vært godt for hjertet. Det skal ikke være mulig å rote dette bort!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

For en omgang! Vi gjør alt rett bortsett fra slurv i avslutningsfasen. Inntil videre lever vi svært farlig. Song blir mer og mer involvert fremover på banen og det gjør oss sårbare. Men de gangene det har vært kontringer i mot har Wilshere brutt Wiganspillet mesterlig. Wilshere/Song har utviklet en god forståelse og fordeler arbeidet seg i mellom meget bra.

 

Jeg ser for meg to mulige scenarioer i andre omgang: knusende overlegent igjen der vi scorer 2-3 mål, eller så står stillingen farlig lenge og Wigan jukker inn et mål på corner i sluttminuttene. Et tidlig mål i andre omgang vil være vitalt! This game is up for grabs boys!!! COME ON YOU ARSENAL!

 

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 22 2011, 04:41 PM) 215034[/snapback]

Keeperen til Wigan har da hatt 4-6 enestående redninger, samt at linjedommeren har bommet på 3-4 offsideavgjørelser. Vil ikke bare si det er udyktighet fra vår side..

Det skal sies at mange av avslutningene har vært mer enn "tagbare" for Alhabsi.

Link to comment
Share on other sites

Innledningen på andre om gang ser ikke lovende ut! Vi har mistet alt momentum. Djourou holder seg til skuldra, samtidig som Nasri og Walcott småhalter. Nei og nei!

 

Edit: Svar på kritikken der. Nydelig pasning fra Fab, og dagens andre for RvP. 5 mål på 3 kamper på 8 dager for Robin!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god og underholdende kamp. Wigan hadde 3 avlsutninger i kampen, en på mål. Arsenal hadde 24, 15 på mål. Det belyser styrkeforholdet mellom disse lagene på en god måte. Tror det var veldig viktig å få en solid hjemmeseier nå som vi har så mange hjemmekamper foran oss. Ikke rart å henge seg oppi i dag. Syns Clichy hadde god kontroll, og dette viser vel hvor viktig det er at kantspiller jobber hjemover slik Nasri gjør. Eller får samtlige godkjent+ i dag, mens RvP ser 10 på min personlige spillerbørs i dag. Fantastisk spiller som virkelig er tilbake i form. På tide å ta seg en velfortjent øl :P

Link to comment
Share on other sites

Trodde aldri jeg skulle se van Persie score hat-trick etter den straffebommen der, han som alltid er så sikker. Men jaggu meg kom den, og jeg unner han det så inderlig! :P Får virkelig håpe han holder seg skadefri fremover, en spiss i verdensklasse uten tvil! Walcott, Cesc og Wilshere med en meget god kamp, og forsvaret var bunnsolid. Clichy hadde full kontroll på N'Zogbia, og det var en lettelse å se på. Syns N'Zogbia har herjet med oss i de siste Wigan kampene, og når vi får tammet han, så har vi tammet hele angrepet til Wigan. Nydelig kamp, en nytelse å se på!

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om jeg er skuffet eller glad etter kampen, er jo selvfølgelig glad, men vi kunne vunnet 7/8 - 0 her og fortsatt brent mange sjanser. Så sykt til sjansesløseri har jeg aldri sett før, selv ikke av Arsenal. Men det skal jo sies at vi har stålkontroll gjennom hele kampen, og Wigan hadde vell ikke en eneste sjanse. Det offensive spillet sitter jo som smurt det også, mangler bare uttellingen. Herlig med hattrick på van Persie, han er virkelig on fire for tiden! Synd han brente den straffen, har han egentlig brent straffe før.. ? Men men, nå venter en semifinale mot Ipswich til midtuka, den er super viktig.

Vi har foresten ikke sluppet inn mål i Premier League i 2011 enda, bra for oss å være :P

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...