Jump to content

2011.01.22 Wigan H


Mr Chapman

Recommended Posts

90x45_100.gif

Arsenal v Wigan

22. januar 2010 | Avspark: 16:00

Direkte på TV2 Premier League HD 3

 

Hjemmekamp mot Wigan står for tur, og dette er en kamp som bør være seier hvis drømmen om tittelen skal leve videre. Gjestene i morgen befinner seg tredje sist på tabellen, men det er bare tre uker siden vi selv rotet bort en ledelse mot The Latics på bortebane.

 

Diaby og Squillaci er ute, men rekker kanskje Huddersfield om en uke. Almunia, Fabianski og Vermaelen er som kjent fortsatt utilgjengelig en stund til. Marouane Chamakh og Denilson har slitt med smeller den siste uka, men duoen forventes å være klar til dyst i morgendagens møte med Martinez' mannskap.

 

Forventet lag: Szczesny - Sagna, Djourou, Koscielny, Clichy - Fabregas, Song, Wilshere - Walcott, vPersie, Nasri

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror på seier!

 

Men... Jeg tror ikke Nasri spiller - ellers enig i forventet lag. Jeg tror at han hviler på grunn av kampen mot Wigan og at han har spilt veldig mye i det siste - Arshavin spiller venstre kant fra start.

 

Altså:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Clichy

 

Wilshere - Song

 

Walcott - Fabregas - Arshavin

 

Robin Van Persie

 

Tips: 4-0. RvP x3 og Walcott

Link to comment
Share on other sites

Herlig med kamp allerede igjen! Digger det tette kampprogrammet, men hadde selvfølgelig vært best om vi hadde sluppet 3 kamper hver uke. Over til kampen tror jeg det kommer til å gå greit, hadde ikke vært meg imot med en storseier igjen! Håper vi får inn en ny stopper snart, så Djourou og Koscielny får seg en pause, men begge de må starte imorgen. Håper RVP fortsetter den gode formen å putter et par mål mot Wigan. Vil se et toppet lag både imorgen og i omkampen mot Ipswich til uka. Håper dette laget entreer Emirates;

 

Robin van Persie

 

Samir Nasri-Cesc Fabregas-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 4 - 0

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 10:27 PM) 214992[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

1295645036726857.jpg

 

Som dere andre ønsker jeg å hvile Nasri. Vil ha han frisk og rask mot Ipswich og kanskje også mot Huddersfield Town.

 

Hvorfor hvile Nasri? Jeg ser ingen grunn til å spare spillere i PL-kampene som tross alt teller mest.

Han og Van Persie sto jo over et par kamper rundt nyttår og har vel overskudd til å spille videre nå.

Leder vi komfortabelt mot Wigan er det jo bare å ta av f.eks Nasri og Fabregas utover 2. omgang.

 

Er jo alltids Huddersfield neste helg hvor vi bør kunne hvile et par spillere.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 10:27 PM) 214992[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

1295645036726857.jpg

 

Som dere andre ønsker jeg å hvile Nasri. Vil ha han frisk og rask mot Ipswich og kanskje også mot Huddersfield Town.

Hvorfor hvile Nasri? Jeg ser ingen grunn til å spare spillere i PL-kampene som tross alt teller mest.

Han og Van Persie sto jo over et par kamper rundt nyttår og har vel overskudd til å spille videre nå.

Leder vi komfortabelt mot Wigan er det jo bare å ta av f.eks Nasri og Fabregas utover 2. omgang.

 

Er jo alltids Huddersfield neste helg hvor vi bør kunne hvile et par spillere.

 

Hvorfor hvile Nasri? Jo fordi Nasri har vært involvert i 28 kamper denne sesongen og kun Arshavin har vært involvert i flere kamper. Dog har han langt færre spilleminutter enn hva Nasri har og det er ingen tvil om at franskmannen er vår viktigste spiller denne sesongen.

 

Derfor ønsker jeg at det ikke taes noen sjanser med Nasri slik at han varer sesongen ut.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 11:01 PM) 214997[/snapback]
Derfor ønsker jeg at det ikke taes noen sjanser med Nasri slik at han varer sesongen ut.

Og hva vet du om den fysiske tilstanden til Nasri? Sist jeg sjekket var ikke du fysioterapaut i Arsenal. Hvis Nasri faktisk trenger å hviles, så sørger nok Wenger for at det skjer, men ellers, bør han bare spille så ofte som mulig. Dessuten er ligaen førstepri, uansett om det skulle bety null finale i cupen.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 11:01 PM) 214997[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Derfor ønsker jeg at det ikke taes noen sjanser med Nasri slik at han varer sesongen ut.

Og hva vet du om den fysiske tilstanden til Nasri? Sist jeg sjekket var ikke du fysioterapaut i Arsenal. Hvis Nasri faktisk trenger å hviles, så sørger nok Wenger for at det skjer, men ellers, bør han bare spille så ofte som mulig. Dessuten er ligaen førstepri, uansett om det skulle bety null finale i cupen.

 

Jeg vet at Nasri går på smertestillende for å spille kamper og at dette kommer av et problem med foten. Og nei jeg er ikke en fysioterapaut i Arsenal, men det er vel kanskje ikke uten grunn til at jeg nevner at jeg er redd for at hvis Nasri blir brukt for mye at han ikke skal holde sesongen.

 

Det er ikke uten grunn at han ble hvilt mot Leeds og Ipswich og deretter tatt av banen mot West Ham og Leeds.

 

Forøvrig er det en grunn til at jeg ville hvilt han mot Wigan og det er fordi Walcott mest sannsynligvis vil spille sammen med van Persie, Wilshere og Fabregas og hvis vi ikke kan hvile Nasri mot Wigan hjemme med et såpass godt lag så ser jeg ingen kamper hvor han kan få seg en hvil.

Link to comment
Share on other sites

Nasri er viktig - men så lenge vi kan stille med alle andre forutenom Nasri, så synes jeg at det er 2 viktige grunner til at Narsi hviles:

 

1. Kjent problematikk med foten - den har garantert godt av en hel kamp hvile. Trenger ikke være hverken fysioterapaut eller rakettforsker for å forstå det.

 

2. Arshavin har fått igjen deler av arbeidsmoralen sin - det viste han mot Leeds. Jeg kunne tenkt meg at han får spille med de antatt beste rundt seg - dette kan kanskje resultere i et mål eller noen assist for russeren som kan hjelpe på selvtilliten. Og hvis vi får Arshavin tilbake der han skal være - så blir han en joker i resterende del av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Nasri er viktig - men så lenge vi kan stille med alle andre forutenom Nasri, så synes jeg at det er 2 viktige grunner til at Narsi hviles:

 

1. Kjent problematikk med foten - den har garantert godt av en hel kamp hvile. Trenger ikke være hverken fysioterapaut eller rakettforsker for å forstå det.

 

2. Arshavin har fått igjen deler av arbeidsmoralen sin - det viste han mot Leeds. Jeg kunne tenkt meg at han får spille med de antatt beste rundt seg - dette kan kanskje resultere i et mål eller noen assist for russeren som kan hjelpe på selvtilliten. Og hvis vi får Arshavin tilbake der han skal være - så blir han en joker i resterende del av sesongen.

 

Støtter deg ang Arshavin. Han er ofte bedre mot gode lag enn mot de antatt svakere. Han er absolutt best når tempoet i kampene er høyt, for da går det løp rundt ham hele tiden og man møter ikke en mur av forsvarere på samme måte som mot de svakere lagene. Tidlig første mål i dag og Arshavin kan utgjøre en enorm forskjell. Ser ut til at han har beholdt humøret i den litt svakere perioden og da er det bare et tidsspørsmål før han er tilbake igjen

Link to comment
Share on other sites

Alle skjønner vi vel at Wenger er tvunget til å rullere sin spillerstall slik som kampene kommer nå, tett som hagl rett og slett.

Heldigvis har det seg slik at vi har verdens beste manager i klubben og dermed skulle den saken være i de beste hender, jeg foreslår at vi overlater akkurat denne biten til ham som kjenner situasjonen til hver enkelt spiller best og stoler på at det vil være den beste løsningen uansett.

Sikkert litt kjedelig men garantert helt riktig :P .

Når det gjelder dagens kamp mot wigan er jeg slett ikke sikker på at det blir noe plankekjøring, dette må sees opp mot belastningen hver enkelt spiller har hatt den siste tiden (og kommer til å få fremover) og det er nok ikke bare tull og tøys at dette momentet vil komme til å påvirke resultatene i stor grad.

Derfor må vi håpe på lite omkamper i cupene...men slik er det jo for de beste lagene som er med på alle fronter utover vinteren, hmmm, ved nærmere ettertanke er det vel bare vi som er med på alle fronter fremdeles, ja ja, slik er det for det soleklart beste laget iallefall.

Må innrømme at jeg er veldig bekymret for våre stoppere, spesielt Djorou, hvis han må spille alle de nærmeste kampene, en skade på vår sveitsiske venn nå og vi sliter big-time...

Jeg er 100% sikker på at Wenger og hans folk jobber knallhardt med å bringe inn en ny stopper her men det virker ikke å være noen lett match nå i januar, det er jo bare en uke igjen da...

Det er selvfølgelig med i aftenbønnen min hver eneste dag, kjære Gud i himmelen, la oss få kjøpt en midtstopper kjapt som helsike!!!

Når det gjelder dagens lag er jeg veldig usikker, det kommer nok til å rulleres en del men jeg satser på:

 

Szczesny

Sagna-Djorou-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Walcott-Fabregas-Arshavin

van Persie

 

Ikke den helt store rulleringen her kanskje, men Clichy, Wilshere, Walcott, van Persie og Fabregas bør vel være rimelig uthvilte og i form, mere bekymret da for Djorou, Koscielny og Song.

Er enig i at PLs overlegent beste spiller denne sesongen burde spilt kampene i PL men det føles som han får en hviledag i dag, uansett er det så mye klasse over dette laget at jeg tipper på seier 3-1, men det forutsetter at vi ikke går på noen uforutsette smeller på enkeltspillere tidlig i kampen...

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Wigan skal få igang sinne vårt i dag. Dette er lag proppet med grinete råtasser! Men tror nok vi skal klare et positivt resultat i dag.

 

Nasri kan godt hviles, så langt Van Persie, Fabregas, Walcott og Willshere spiller. Meget imponert over Walcott denne sesongen, og man skal nok ikke se bort fra at han skårer i dag også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at vi kommer til å slite idag, rullering eller ei.

Det ligger i kortene etter et par veldig bra kamper er det nå klart for en nedtur. Blir det seier så blir den knapp (1-0 eller 2-1).

 

Den viktisgste årsaken til at jeg tror dette er at jeg ikke får sett kampen idag, og det pleier ikke å slå bra ut. Jeg har gått glipp av følgende kamper iår: WBA, Newcastle, Manu og Ipswich, Braga Borte, Shaktar borte, Partizan borte og Leeds hjemme. Det blir 6 tap, 1 uavgjort og 1 seier).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at vi kommer til å slite idag, rullering eller ei.

Det ligger i kortene etter et par veldig bra kamper er det nå klart for en nedtur. Blir det seier så blir den knapp (1-0 eller 2-1).

 

Den viktisgste årsaken til at jeg tror dette er at jeg ikke får sett kampen idag, og det pleier ikke å slå bra ut. Jeg har gått glipp av følgende kamper iår: WBA, Newcastle, Manu og Ipswich, Braga Borte, Shaktar borte, Partizan borte og Leeds hjemme. Det blir 6 tap, 1 uavgjort og 1 seier).

 

Da vet du hva du har å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2011, 11:01 PM) 214997[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Derfor ønsker jeg at det ikke taes noen sjanser med Nasri slik at han varer sesongen ut.

Og hva vet du om den fysiske tilstanden til Nasri? Sist jeg sjekket var ikke du fysioterapaut i Arsenal. Hvis Nasri faktisk trenger å hviles, så sørger nok Wenger for at det skjer, men ellers, bør han bare spille så ofte som mulig. Dessuten er ligaen førstepri, uansett om det skulle bety null finale i cupen.

Det var da litt en argumentasjonsteknikk. Hvis Stefan B har sikre kilder på at Nasri må gå på smertestillende for å kunne spille, så holder vel det som referans? Man må ikke være fysioterapaut for å få lov til å mene noe om Nasris fysiske tilstand!

 

I dag tror jeg vi skal vinne ganske greit, til tross for at jeg har bortekampen mot Wigan friskt i minne. Vi stiller mest sannsynlig med et lag i dag som er i flyten og virkelig begynner å spille seg mot toppformen. Jeg er helt enig i Stefan B sin grafiske fremstilling av start 11'ern. Fabregas, RvP og Wilshere er virkelig på vei mot noe stort. Arshavin jobbet som merra den blinde sist. Fortsetter han slik vil det løsne. Som andre har påpekt, en Arshavin i form resten av sesongen vil bli en joker.

 

JD og Koscielny begynner så smått og likne et godt midtstopperpar. Måtte bare skadene utebli. Formkurven peker hvertfall riktig vei. Sagna tilbake, og Clichy er frisk og opplagt. Nei i dag har jeg troa på en fin, fin 4-0 sier. RvPx2, Arshavin og.....Sagna fra 30 meter!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikkert dette blir så lett som mange tror. Wigan har spilt forsiktigt i det siste og bare tapt en av de syv siste kampene, dog har d blitt fem uavgjorte, men d viser at det er ikke bare å gå ut og hente 3 poeng.

 

Laget:

 

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna

Johan Djourou

Laurent Koscielny

Gael Clichy

Samir Nasri

Cesc Fabregas

Theo Walcott

Jack Wilshere

Alex Song

Robin van Persie

 

Substitutes

James Shea

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Andrey Arshavin

Denilson

Marouane Chamakh

Nicklas Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Laget:

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Gael Clichy

Samir Nasri -Jack Wilshere - Cesc Fabregas - Alex Song - Theo Walcott

Robin van Persie

 

SUBSTITUTES

James Shea

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Andrey Arshavin

Denilson

Marouane Chamakh

Nicklas Bendtner

 

Vi stiller altså toppalag :P

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikkert dette blir så lett som mange tror. Wigan har spilt forsiktigt i det siste og bare tapt en av de syv siste kampene, dog har d blitt fem uavgjorte, men d viser at det er ikke bare å gå ut og hente 3 poeng.

 

Laget:

 

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna

Johan Djourou

Laurent Koscielny

Gael Clichy

Samir Nasri

Cesc Fabregas

Theo Walcott

Jack Wilshere

Alex Song

Robin van Persie

 

Substitutes

James Shea

Kieran Gibbs

Emmanuel Eboue

Andrey Arshavin

Denilson

Marouane Chamakh

Nicklas Bendtner

 

Ingen hvile av spillere der nei.

Satse på at vi kverker Wigan tidlig i kampen og kan bytte ut sentrale spillere i løpet av 2. omgang.

 

Tipper vi vinner 4-1

Link to comment
Share on other sites

Idag løsner det på hjemmebane, 3-0! Lett blir det ikke og jeg har tippet tilsvarende sifre tidligere når vi har spilt hjemme mot antatt dårligere motstand (uten hell), men med RVP og Cesc i godt slag tror jeg klasseforskjellen visær seg!

 

Også får vi håpe B`ham eller Villa overrasker!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...