Jump to content

2011.01.01 Birmingham B


Mr Chapman

Recommended Posts

Vi er vel det første topp 4 laget som slår B'ham borte på mange år.

God solid gjennomført kamp.

Djorou viser at han hører hjemme blant de 11.

Nasri og Fab i storform. Ellers pluss til Fab2 for en solid kamp mellom stengene.

Godt gjennomført kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

For en kontrast til Wigankampen. Her var gutsen tilbake, kanskje enda bedre enn mot Chelsea på sett og vis. Birmingam kjørte på med de fleste dirty tricks de kjenner, men kom ikke inn i hodene til Arsenalspillerene. Gudene vet hvor mange kamper vi har tapt på slikt tidligere. Hvis denne gjengen klarer å holde denne mentaliteten fremover kan hva som helst skje. Så kan en irritere seg grønn over forrige kamp og undres hvorfor de ikke de hadde samme kampmodus i hodet da.

 

Dette var en meget godt gjennomført lagjobb med Nasri og Fabregas som prikken over i'en. At van Persie er rufsete i avgjørende øyeblikk får vi ta på konto for manglende kamptrening foreløbig. Slikt kan en ikke tillate seg mot mer jevnbyrdig motstand, men han var likevel en bidragsyter til dagens seier.

 

Nå er det bare å håpe at majoriteten av stammen i "A-laget" har helse til å spille neste kamp også.

Link to comment
Share on other sites

Bhams andre hjemmetap på over 5 år, utd fikk et heldig poeng her for noen dager siden, dette var enormt overbevisende av gutta, selvfølgelig har vi en fordel av at 8 spillere her ikke spilte siste kamp men uansett er dette en maktdemonstrasjon utenom det vanlige.

Det tredje målet oppsummerer egentlig kampen, dette har absolutt ingenting med fotball å gjøre, dette er KUNST, en fantastisk opplevelse å se at endelig Fabregas og Nasri er lekne samtidig, som tidligere nevnt til det kjedsommelige; FERDIGHETER vil avgjøre dette seriemesterskapet.

Det mest overbevisende er allikevel vår kloke opptreden mens vi ledet 1-0, dette utrolig sterke hjemmelaget slapp nesten ikke til i det hele tatt, håper virkelig Djorou er i stand til å spille igjen allerede onsdag, han har blitt en gigant bak der, Koscielny viser også frem det jeg så i ham tidligere i høst, Sagna og Clichy spiller prikkfritt defensivt, det var fullt fokus hele tiden og midtbanen vår lå riktig med liten avstand til forsvaret men allikevel angrep vi kraftig når vi vant ballen i riktige posisjoner, vi er som tidligere nevnt nødt til å true motstanderen vår og gi de bekymringer hvis vi endelig skal vinne seriemesterskapet denne gang, noe vi er i god posisjon til etter denne kampen.

Kampen på onsdag blir sesongens viktigste kamp så langt, vi kommer opp mot vår største utfordrer og klarer vi å komme ut av den kampen med tre poeng ser jeg ingen grunn til at vår mentalitet ikke skal gi oss det etterlengtede gullet, disse guttene lengter så sterkt etter seriemesterskapet at fokuset kommer til å være høyt nå utover, det blir veldig viktig at spillere som van Persie og Djorou blir klare til denne kampen, van Persie truer motstander i langt større grad enn Chamakh, han kommer til sjanser og er veldig målhungrig, forøvrig på samme måte som at Walcott, Nasri og Fabregas også stinker mål lang vei.

Det er bare et tidsspørsmål før målene for alvor begynner å renne inn for van Persie ;)

Det eneste minuset nå er at det sannsynligvis ikke blir noen gode diskusjoner her på forumet etter denne kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Bhams andre hjemmetap på over 5 år, utd fikk et heldig poeng her for noen dager siden, dette var enormt overbevisende av gutta, selvfølgelig har vi en fordel av at 8 spillere her ikke spilte siste kamp men uansett er dette en maktdemonstrasjon utenom det vanlige.

Det tredje målet oppsummerer egentlig kampen, dette har absolutt ingenting med fotball å gjøre, dette er KUNST, en fantastisk opplevelse å se at endelig Fabregas og Nasri er lekne samtidig, som tidligere nevnt til det kjedsommelige; FERDIGHETER vil avgjøre dette seriemesterskapet.

Det mest overbevisende er allikevel vår kloke opptreden mens vi ledet 1-0, dette utrolig sterke hjemmelaget slapp nesten ikke til i det hele tatt, håper virkelig Djorou er i stand til å spille igjen allerede onsdag, han har blitt en gigant bak der, Koscielny viser også frem det jeg så i ham tidligere i høst, Sagna og Clichy spiller prikkfritt defensivt, det var fullt fokus hele tiden og midtbanen vår lå riktig med liten avstand til forsvaret men allikevel angrep vi kraftig når vi vant ballen i riktige posisjoner, vi er som tidligere nevnt nødt til å true motstanderen vår og gi de bekymringer hvis vi endelig skal vinne seriemesterskapet denne gang, noe vi er i god posisjon til etter denne kampen.

Kampen på onsdag blir sesongens viktigste kamp så langt, vi kommer opp mot vår største utfordrer og klarer vi å komme ut av den kampen med tre poeng ser jeg ingen grunn til at vår mentalitet ikke skal gi oss det etterlengtede gullet, disse guttene lengter så sterkt etter seriemesterskapet at fokuset kommer til å være høyt nå utover, det blir veldig viktig at spillere som van Persie og Djorou blir klare til denne kampen, van Persie truer motstander i langt større grad enn Chamakh, han kommer til sjanser og er veldig målhungrig, forøvrig på samme måte som at Walcott, Nasri og Fabregas også stinker mål lang vei.

Det er bare et tidsspørsmål før målene for alvor begynner å renne inn for van Persie ;)

Det eneste minuset nå er at det sannsynligvis ikke blir noen gode diskusjoner her på forumet etter denne kampen :)

 

De tar tapt mer enn to kamper på 5 år, dette var det største tapet på 5 år.

Link to comment
Share on other sites

De tar tapt mer enn to kamper på 5 år, dette var det største tapet på 5 år.

 

 

Ved nærmere ettertanke tror jeg nok du har helt rett, jeg tok det for god fisk det kommentatoren i kampen sa og det bør man absolutt ikke gjøre, utrolig mye merkelig som kom ut av ham i løpet av kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Ved nærmere ettertanke tror jeg nok du har helt rett, jeg tok det for god fisk det kommentatoren i kampen sa og det bør man absolutt ikke gjøre, utrolig mye merkelig som kom ut av ham i løpet av kampen :)

 

Ja, den sendinga der må være noe av det verste jeg har sett. Med den forferdelige programlederen, samtidig som ingen av kommentatorene var i nærheten av å ha noe slags peiling også topper de det med å ha en Huseklepp i studio som bare tilføyer et smil og en piggete sveis.

Link to comment
Share on other sites

Vil vel tro at diskusjoner fortsetter selv etter denne kampen, for dette gir ikke meg et klart svar på at Wenger gjorde 100% riktig med sitt laguttak/taktikk mot Wigans sist... For meg var det to tapte poeng i kampen om gullet.

Nok om det arshavin ;)

 

Idag synes jeg vi gjør en god kamp i store deler av kampen, og det var positive tegn på flere områder.

Synes laget lå lavere i pressleddet i store deler av kampen, noe som gav mindre rom bakover og at vi fikk mer kontroll på egen banehalvdel.

Vi hadde mer balanse, siden Song og Wilshere var flinke til å hele tiden lese hverandre. En lå bak, når den andre gjorde noe mer offensive jobb. God kommunikasjon!

 

Ellers viser denne kampen hvor gode og viktige både Fabregas og Nasri er for laget, de er så tekniske og så sterke på fotballforståelsen, at det må være et mareritt å spille mot. De er jo nesten alltid et skritt foran, og gjør narr av motspillere i enkelte situasjoner med sine ferdigheter.

 

Det er heller ikke uventet at Persie mangler noe på sluttproduktet etter sine skader, men det er på vei. Nå må han bare spille seg inn på tempoet i PL, få tilbake rytmen i spillet/systemet, og da kommer "roen" i avslutningsøyeblikkene etterhvert. Håper han nå for guds skyld slipper flere skader, så har vi to gode spisser (med noe forskjellige kvaliteter) å rulere på utover våren.

 

Nei, en meget sterk lagseier. Spillerene jobbet samlet, og vi unngikk flere ødelagte bein (kropper) mot dette griselaget. Vi hadde såpass gode spillere på midtbanen idag og de fungerte så bare sammen i de ulike rollene, slik at Birmingham aldri fikk muligheten til å etablere offensivt spill. De ble hele tiden løpt ifra, og kom på etterskudd.

 

Fabianski stod også meget sterkt bak, og hadde to mer bestemte stoppere foran seg. Clichy og Sagna var gode defensivt idag på backene, så det er sjelden vi har hatt "så kontroll" på hele forsvarsrekka på den defensive delen av spillet. Dette må man ta med seg videre.

 

Nå er det en meget viktig kamp mot City som står for tur, en kamp vi ikke har råd til å tape. Jeg tror det blir meget jevnt, og nå må unngå en felle vi har gått i tidligere opp til flere ganger. Store rom bakover, etter at for mange spillere går rett i angrep. Med spillere som Tevez, Silva, Milner, Balotelli, og bl.a Johnson å velge i offensivt, så kan vi bli straffet mot et lag i medgang. Et lag som har overraskende kommet så godt ut av sitt første "leketøy"-sesong, siden ustabiliteten til Chelsea, utd, og Arsenal har vært langt over det normale. City tror på gullet, og det er skremmmende.

Nå får vi sette de på plass på onsdag, med en taktisk triumf.

 

Etter årets første sending i PL studioet (+ kommentator), så har tv2 store muligheter for å gjøre det bedre utover året. Dette var skremmende dårlig, og det virket som om de var lite forberedt og lite kunnskaper om lagene som har vært i aksjon idag. Rett og slett lite faglig og lite spennende. Om det er dette nivået vil være for 2011, så er det bare å finne frem mute-knappen å snakke med seg selv før, under, og etter kamper :)

Link to comment
Share on other sites

En meget sterk seier, vitkig at vi bygger videre mot City på onsdag. Jeg var rimelig sikker på poengdeling i denne kampen, men jeg tok grundig feil. Følte meg av en eller annen grunn ganske rolig helt fra første spark på ballen, syns vi hadde så bra kontroll. Noe av grunnen er at i de 2 siste kampene har Song gått tilbake til posisjonen der jeg vil ha han, altså DEFENSIV midtbane.

 

Djourou og Koscielny er det beste midtstopper paret vi kan bruke når Vermaelen er ute, så forventer at de spiller mot City. Og som flere andre her syns jeg van Persie spiller en grei kamp til tross for missene, det kommer seg!

 

Cesc og Nasri styrer mye offensivt, og de har virkelig fått inn sammarbeidet. Det sier mye om bredden i stallen når vi kan putte inn Arshavin.

 

Gleder meg allerede til neste kamp mot City, viktig med seier. Håper vi stiller med samme 11'er som mot Chelsea og idag. Dette var en glimrende start på nyåret :)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Gutta spilte supert i dag men så og si toppa lag, men kompen mot City gjør Wenger for mange bytter da så kan det galt. for håpe på samme lag som i dag den dagen den kampen skal spilles ;)

 

 

SToler ikke helt på Wenger å lagutaka hans :)

 

Gutta spilte supert i dag men så og si toppa lag, men kompen mot City gjør Wenger for mange bytter da så kan det gå galt. for håpe på samme lag som i dag den dagen den kampen skal spilles ;)

SToler ikke helt på Wenger å lagutaka hans ;)

Link to comment
Share on other sites

Var en veldig bra prestisjon av gutta, men jeg irriterer meg grundig over hvor mye grusespill birmingham fikk lov å holde på med uten at dommeren reagerte eller ikke så det. Johnson kom inn med knottene på Fabregas som er soleklart rødt kort Lee Bowyer sparker ned Sagna og stempler han og dommeren ser INGENTING. Virkelig glad over at vi er ferdige med kampene mot dette drittlaget.

Link to comment
Share on other sites

Kampen starter med en horribel takling/stempling, som for noen år tilbake..

Men vi var heldige som ikke fikk noen skader, men 3 viktige poeng!

 

En herlig kamp, der vi kunne scoret flere mål, slik sjansesløsing er ikke akseptabelt, og det nytter ikke med det når det gjelder om kampen om gullet.

 

Vi må bare stå på videre!

Link to comment
Share on other sites

Det er 3 faktorer i forsvaret denne kampen som gjør laget bunnsolid defensivt.

 

1. Nasri spiller på venstre og er alltid i sikring hos Clichy. Dette gjør at Clichy igjen fremstår som en fantastisk venstre-back. De har også et langt bedre sammarbeid offensivt enn duoen Clichy/Arshavin har.

 

2. Song holder seg 90% defensiv. Han er i støtte de gangene Nasri eller Walcott har vært høyt i banen og vi får en "semi-kontring" imot. Dette gjør at vi fortsatt har sikring på kantene, pluss en duellsterk spiller i mellomrommet forsvar/midtbane når de lange ballene kom fra Birminghams bakre 5 spillere.

 

3. Djourou spilller... Det er faktisk nok alene til at Forsvaret blir 90% forbedret. Han har en autoritet, styrke, plasseringsevne og ballkontroll som er imponerende. Jeg er glad Wenger matcher gutten forsiktig så vi ikke mister han igjen. Jeg tror Wenger er lei av setbacks på spillerne sine. Men jeg tror og håper Djourou spiller på onsdag - det er tross alt 4 døgn mellom kampene.

 

Foruten det må jeg si at Walcott er fantastisk... Han begynner virkelig å finne sin plass. Gode innlegg, og mot et tregt forsvar så herjer han. Utrolig flaks at ikke Birmingham fikk 3 røde idag. Bowyer, Ridgewell og ikke minst Johnson. Bowyer skulle hatt 2 røde - først for stempling og alle de gjentatte styggedommene han gjorde - og etter det for usportslig utseende.

Link to comment
Share on other sites

Bloggene er jo av høyst variabel kvalitet, men likte denne beskrivelsen av 3.målet vårt fra goodplaya.com:

 

THE THIRD…

Was a five-six (ie a triple one two). You can only imagine the that for Alex Hleb, the sight of Cesc and Nasri exchanging passes like that must have felt akin to watching your ex and their new partner going at it in what was once your favourite position. I apologise for the crudeness, but occasionally one has to be.

Link to comment
Share on other sites

En meget imponerende 2. omgang i går ga meg troen tilbake på at det er mulig å få noe ut av denne sesongen. Spiller vi med våre 11 beste så er laget godt nok til å gå hele veien. Savner fortsatt Vermaelen, men positivt at Koscielny var litt bedre enn han har vært på en stund. Fortsatt ikke god nok, men på bedringens vei.

 

1. omgangen kunne tippet begge veier, Birmingham snytt for et soleklart straffespark og brenner en megasjanse. Ikke tilfeldig at Birminghams sjanser kommer fra dødaller, håper Wenger tar skikkelig tak i dette problemet snarest.

 

Uansett en flott start på nyåret, deilig at vi er tilbake på vinnersporet! Nå håper jeg på akkurat samme lag mot City.

Link to comment
Share on other sites

litt tamt. ser clichy gjør mye bra, og håper han er på vei mot gammel form. fabianski setter fantastisk i gang hver eneste gang. rvp er særdeles rusten. song viser seg fra den svake siden. taper alle dueller. lager unødvendig frispark, og følger ikke r johnson på påfølgende frispark. ville vært 110% skyldig i den om det ble baklengs. song må skjerpe seg. virker ukonsentrert. wilshere trenger å bli mer nøyaktig. dette bør gå veien. håper arsenal banker inn 3-4 mål i kveld.

 

angående kommentatoren, har jeg ikke mye å utsette på han i forhold til mange av de andre. det som derimot er virkelig godt, er å slippe den tåpelige programlederen med jentesveisen fra tidlig 90-tall. børrestad ser ut som en klovn med sine oppkneppede skjorter og sin iq-sveis. canal? studio var helt rått i forhold til det tv2 har levert så langt. vurderer seriøst å bytte til sky. det er stort sett børrestad og bohinen som er skyld i det, samt relativt svake kommentatorer.

 

Hvordan har du tenkt til å skaffe deg sky?

Link to comment
Share on other sites

Vil vel tro at diskusjoner fortsetter selv etter denne kampen, for dette gir ikke meg et klart svar på at Wenger gjorde 100% riktig med sitt laguttak/taktikk mot Wigans sist... For meg var det to tapte poeng i kampen om gullet.

Nok om det arshavin ;)

 

Idag synes jeg vi gjør en god kamp i store deler av kampen, og det var positive tegn på flere områder.

Synes laget lå lavere i pressleddet i store deler av kampen, noe som gav mindre rom bakover og at vi fikk mer kontroll på egen banehalvdel.

Vi hadde mer balanse, siden Song og Wilshere var flinke til å hele tiden lese hverandre. En lå bak, når den andre gjorde noe mer offensive jobb. God kommunikasjon!

 

Ellers viser denne kampen hvor gode og viktige både Fabregas og Nasri er for laget, de er så tekniske og så sterke på fotballforståelsen, at det må være et mareritt å spille mot. De er jo nesten alltid et skritt foran, og gjør narr av motspillere i enkelte situasjoner med sine ferdigheter.

 

Det er heller ikke uventet at Persie mangler noe på sluttproduktet etter sine skader, men det er på vei. Nå må han bare spille seg inn på tempoet i PL, få tilbake rytmen i spillet/systemet, og da kommer "roen" i avslutningsøyeblikkene etterhvert. Håper han nå for guds skyld slipper flere skader, så har vi to gode spisser (med noe forskjellige kvaliteter) å rulere på utover våren.

 

Nei, en meget sterk lagseier. Spillerene jobbet samlet, og vi unngikk flere ødelagte bein (kropper) mot dette griselaget. Vi hadde såpass gode spillere på midtbanen idag og de fungerte så bare sammen i de ulike rollene, slik at Birmingham aldri fikk muligheten til å etablere offensivt spill. De ble hele tiden løpt ifra, og kom på etterskudd.

 

Fabianski stod også meget sterkt bak, og hadde to mer bestemte stoppere foran seg. Clichy og Sagna var gode defensivt idag på backene, så det er sjelden vi har hatt "så kontroll" på hele forsvarsrekka på den defensive delen av spillet. Dette må man ta med seg videre.

 

Nå er det en meget viktig kamp mot City som står for tur, en kamp vi ikke har råd til å tape. Jeg tror det blir meget jevnt, og nå må unngå en felle vi har gått i tidligere opp til flere ganger. Store rom bakover, etter at for mange spillere går rett i angrep. Med spillere som Tevez, Silva, Milner, Balotelli, og bl.a Johnson å velge i offensivt, så kan vi bli straffet mot et lag i medgang. Et lag som har overraskende kommet så godt ut av sitt første "leketøy"-sesong, siden ustabiliteten til Chelsea, utd, og Arsenal har vært langt over det normale. City tror på gullet, og det er skremmmende.

Nå får vi sette de på plass på onsdag, med en taktisk triumf.

 

Etter årets første sending i PL studioet (+ kommentator), så har tv2 store muligheter for å gjøre det bedre utover året. Dette var skremmende dårlig, og det virket som om de var lite forberedt og lite kunnskaper om lagene som har vært i aksjon idag. Rett og slett lite faglig og lite spennende. Om det er dette nivået vil være for 2011, så er det bare å finne frem mute-knappen å snakke med seg selv før, under, og etter kamper :)

 

 

Har julefreden senket seg over forumet også på nyttåret eller er det ganske enkelt full enighet om at Wenger er det taktiske geniet jeg har påstått at han er????

Usle 5 sider med innlegg etter denne kampen kontra 14 sider etter wigan-kampen....hmmm, begynner å bli en kvalmende enighet her nå, hvordan skal dette gå utover i sesongen når Fabregas og van Persie kommer i form for alvor???

Dette må vi gjøre noe med vieira04, vi gir oss ikke så lett vel?? ;)

Jeg mener jo f.eks at denne kampen beviser at Wenger gjorde det korrekte laguttaket mot wigan, forøvrig som han alltid gjør, resultatet av å spille med samme startoppstilling mot wigan ville høyst sannsynlig ført til poengtap i den kampen pga slitne bein og deretter poengtap mot bham pga at tvungne utskiftninger pga skader etter wigan-kampen, dette virker åpenbart etter min mening.

Argumentet med at Arsenal kommer ut av rytmen og flyten med å rotere laget i den grad Wenger gjorde viste seg jo også å være overdrevet, det virket ikke som spillerne var det minste ut av flyt og rytme i gårsdagens kamp etter min mening, momentumet er der fortsatt.

Selvfølgelig er dette hypotetiske betraktninger og det er vel begrenset hvor mye vi klarer å tyne ut av en slik diskusjon etterhvert vieira04 men allikevel ;)

Forøvrig mener jeg kampen mot bham var en bedre kamp enn kampen mot chelsky, vi virket langt bedre defensivt og ga bort langt færre overgangsmuligheter, bl.a Koscielny og Clichy tøyset flere ganger mot chelsky men virket veldig fokuserte og gode i går, utviklingen er til å ta og føle på etter min mening, hvis vi skulle klare å komme ut med tre poeng i kampen mot city nå føler jeg at mine spådommer er i ferd med å slå til, IT`S UP FOR GRABS NOW !!!!!!!!

Nå må vi sørge for å gjenskape prestasjonen flere kamper på rad, jeg er imidlertid litt engstelig for at noen av spillerne ikke er i stand til å spille to så tette og tøffe kamper, dvs at vi muligens ikke starter med van Persie og Djorou, og disse to spillerne er veldig viktige for balansen og harmonien i vårt lag tydeligvis, imidlertid håper jeg ingen tror at Wenger ikke ønsker å starte med disse to, hvis en eller begge to ikke starter onsdag er det altså garantert en grunn til det, la oss krysse fingrene for at vi stiller med identisk lag nok en gang så får vi heller rotere en del under de følgende cup-kampene.

Link to comment
Share on other sites

Har julefreden senket seg over forumet også på nyttåret eller er det ganske enkelt full enighet om at Wenger er det taktiske geniet jeg har påstått at han er????

Usle 5 sider med innlegg etter denne kampen kontra 14 sider etter wigan-kampen....hmmm, begynner å bli en kvalmende enighet her nå, hvordan skal dette gå utover i sesongen når Fabregas og van Persie kommer i form for alvor???

Dette må vi gjøre noe med vieira04, vi gir oss ikke så lett vel?? :)

Jeg mener jo f.eks at denne kampen beviser at Wenger gjorde det korrekte laguttaket mot wigan, forøvrig som han alltid gjør, resultatet av å spille med samme startoppstilling mot wigan ville høyst sannsynlig ført til poengtap i den kampen pga slitne bein og deretter poengtap mot bham pga at tvungne utskiftninger pga skader etter wigan-kampen, dette virker åpenbart etter min mening.

Argumentet med at Arsenal kommer ut av rytmen og flyten med å rotere laget i den grad Wenger gjorde viste seg jo også å være overdrevet, det virket ikke som spillerne var det minste ut av flyt og rytme i gårsdagens kamp etter min mening, momentumet er der fortsatt.

Selvfølgelig er dette hypotetiske betraktninger og det er vel begrenset hvor mye vi klarer å tyne ut av en slik diskusjon etterhvert vieira04 men allikevel ;)

Forøvrig mener jeg kampen mot bham var en bedre kamp enn kampen mot chelsky, vi virket langt bedre defensivt og ga bort langt færre overgangsmuligheter, bl.a Koscielny og Clichy tøyset flere ganger mot chelsky men virket veldig fokuserte og gode i går, utviklingen er til å ta og føle på etter min mening, hvis vi skulle klare å komme ut med tre poeng i kampen mot city nå føler jeg at mine spådommer er i ferd med å slå til, IT`S UP FOR GRABS NOW !!!!!!!!

Nå må vi sørge for å gjenskape prestasjonen flere kamper på rad, jeg er imidlertid litt engstelig for at noen av spillerne ikke er i stand til å spille to så tette og tøffe kamper, dvs at vi muligens ikke starter med van Persie og Djorou, og disse to spillerne er veldig viktige for balansen og harmonien i vårt lag tydeligvis, imidlertid håper jeg ingen tror at Wenger ikke ønsker å starte med disse to, hvis en eller begge to ikke starter onsdag er det altså garantert en grunn til det, la oss krysse fingrene for at vi stiller med identisk lag nok en gang så får vi heller rotere en del under de følgende cup-kampene.

Det er IKKE full enighet om at Wenger er et taktisk geni, slik du sier at han er. Han er ikke en dårlig taktiker, men han har enkelte elementære mangler, som han tydeligvis ikke har til hensikt å gjøre noe med. For eksempel svært sene bytter, mangel på plan B og det faktum at han ofte nedprioriterer enkelte kamper, noe som straffer seg. Jeg mener fortsatt at Wenger gjorde for mange bytter. Det er tungt å spille mange kamper på rad, helt enig der arshavin, men 8 bytter er uansett drastisk mange. Å hvile RvP og Djourou i Wigan kampen er helt forståelig. Men hvordan skal man da forklare at han startet med Diaby? Han burde jo blitt matchet forsiktig han og. Hadde jeg vært Wenger hadde jeg hvertfall startet med Chamakh-Nasri-Rosicky-Arshavin der foran mot Wigan. Det fungerte veldig bra mot Villa, og med de fire fremme. I stedet tar han ut sesongens store spiller, setter Arshavin i en posisjon han ikke er dominerer i (venstrekant) og dansken på vingen, noe han ikke er så komfortabel med. Slike enkle grep tror jeg vi med hell kunne gjennomført. Men dette ble veldig etterpåklokt!

 

Du sier at han alltid gjør korrekt laguttak? Vel disse korrekte laguttakene kunne ha kostet oss videre CL-spill, og det kostet oss førsteplassen i gruppa. Da må vi ut mot Barca, og det er jeg ganske sikker på betyr tidlig CL-exit. Men Wenger nedprioriterer kanskje CL i år?

Link to comment
Share on other sites

Vet nå ikke om det er helt lovlig? TV2 har vel PL rettighetene i Norge også for Sattelitt TV (ref Viasat). Er det sikkert at PL sendingene er med i den pakka der? Ser også at linken til å bestille ender i en "tulleside".

 

Lovligheten kan vel diskuteres. For å få et sky abb trenger du en adresse i Storbritannia. Dette er grunnen til at man må bestille gjennom en "tulleside". For egen del så klarer jeg meg såvidt med elendige tv2, men må si det frister å bestille et abb fra utlandet. Sky italia har mangle flere kamper og engelske kommentatorer på de fleste kampene. Her trenger man heller ikke en abnormt stor parabolantenne. I tillegg har de rettigheter til serie a, spansk fotball.

Link to comment
Share on other sites

arshavin:

Jeg mener jo f.eks at denne kampen beviser at Wenger gjorde det korrekte laguttaket mot wigan, forøvrig som han alltid gjør, resultatet av å spille med samme startoppstilling mot wigan ville høyst sannsynlig ført til poengtap i den kampen pga slitne bein og deretter poengtap mot bham pga at tvungne utskiftninger pga skader etter wigan-kampen, dette virker åpenbart etter min mening

 

Så, denne seieren beviser med de nevnte lagoppstillinger i disse to kampene, at vi maks kunne fått 4 poeng i to bortekamper mot Wigan og Birmingham?

 

Du har påstått at Arsenal er storfavoritt (noe du gjorde for mange uker siden), og at Wenger er et taktisk geni. Tja, fallhøyden er stor om vi ikke drar dette i land.

Jeg mener det Wenger har prestert i klubben er en utrolig prestasjon, og det kan ingen nekte for.

 

Han er en fantastisk lagbygger, kanskje den beste av de alle.

Han er en manager som gir mange talenter tillitt (de riktige talentene), slik at de får mulighet til å utvikle sine kvaliteter i systemet. Kanskje den beste der også.

Wenger tør å stå for en offensiv fotball, og det er ikke noe negativt for oss supportere eller for de som ser på å nyter en slik fotball uansett hvilket lag man har i hjertet.

 

Likevel, vil jeg si at de taktiske trekkene før og under vesentlige kamper, ikke er hans sterkeste side. Der er han ikke i ypperste klasse, men man kan da ikke forvente at mannen topper alt heller??

Alt i alt, en fantastisk manager ;)

 

 

Argumentet med at Arsenal kommer ut av rytmen og flyten med å rotere laget i den grad Wenger gjorde viste seg jo også å være overdrevet, det virket ikke som spillerne var det minste ut av flyt og rytme i gårsdagens kamp etter min mening, momentumet er der fortsatt.

 

Det er vel ikke kamper der de spiller med de aller beste, og de som er grunnmuren i laget som setter spørsmålstegn ved rytmen og flyten i laget. At de beste presterer bra mot Birmingham, gir vel ikke noe svar på at en helt annen lagoppstilling ikke hadde den samme rytmen mot Wigan. Det er jo spørsmålstegnene ved mange endringer i laget av de "nest beste" som er essensen i dette?

Uten Fab, Nasri, Clichy/Gibbs, Song, Wilshere, Theo, og Persie (som startet mot Chelsea), så er det klart at det blir tomrom på de som har fungert bra i de ulike rollene denne sesongen og i den viktige Chelsea-kampen dager før, og derfor blir det en gambling om alle klarer å gå inn å fylle disse rommene under samme kamp.

 

Dette var en kamp vi absolutt burde klart 3poeng er da min mening, men vi endte opp med 1.

Vi får bli uenige, men får virkelig ikke håpe du blir kvalm av å lese her inne. Oppkast er noe dritt :)

Link to comment
Share on other sites

Det er IKKE full enighet om at Wenger er et taktisk geni, slik du sier at han er. Han er ikke en dårlig taktiker, men han har enkelte elementære mangler, som han tydeligvis ikke har til hensikt å gjøre noe med. For eksempel svært sene bytter, mangel på plan B og det faktum at han ofte nedprioriterer enkelte kamper, noe som straffer seg. Jeg mener fortsatt at Wenger gjorde for mange bytter. Det er tungt å spille mange kamper på rad, helt enig der arshavin, men 8 bytter er uansett drastisk mange. Å hvile RvP og Djourou i Wigan kampen er helt forståelig. Men hvordan skal man da forklare at han startet med Diaby? Han burde jo blitt matchet forsiktig han og. Hadde jeg vært Wenger hadde jeg hvertfall startet med Chamakh-Nasri-Rosicky-Arshavin der foran mot Wigan. Det fungerte veldig bra mot Villa, og med de fire fremme. I stedet tar han ut sesongens store spiller, setter Arshavin i en posisjon han ikke er dominerer i (venstrekant) og dansken på vingen, noe han ikke er så komfortabel med. Slike enkle grep tror jeg vi med hell kunne gjennomført. Men dette ble veldig etterpåklokt!

 

Du sier at han alltid gjør korrekt laguttak? Vel disse korrekte laguttakene kunne ha kostet oss videre CL-spill, og det kostet oss førsteplassen i gruppa. Da må vi ut mot Barca, og det er jeg ganske sikker på betyr tidlig CL-exit. Men Wenger nedprioriterer kanskje CL i år?

Du har rett i at dette blir veldig etterpåklokt. Vi vet ikke hvordan Nasri ville fungert mot Brum etter å ha spilt mot Wigan. Han ville da sannsynligvis ikke vært 100% mot Shitty hvis han hadde spilt mot Chelsea, Wigan og Brum på 5 dager. Jeg tror laget mot Wigan var "rimelig" riktig, men jeg er delvis enig med deg at Wenger ofte er for treg med å gjøre de byttene som jeg personlig ville gjort. Spesielt basert på etterpåklokskapen.

Link to comment
Share on other sites

arshavin:

Så, denne seieren beviser med de nevnte lagoppstillinger i disse to kampene, at vi maks kunne fått 4 poeng i to bortekamper mot Wigan og Birmingham?

 

Du har påstått at Arsenal er storfavoritt (noe du gjorde for mange uker siden), og at Wenger er et taktisk geni. Tja, fallhøyden er stor om vi ikke drar dette i land.

Jeg mener det Wenger har prestert i klubben er en utrolig prestasjon, og det kan ingen nekte for.

 

Han er en fantastisk lagbygger, kanskje den beste av de alle.

Han er en manager som gir mange talenter tillitt (de riktige talentene), slik at de får mulighet til å utvikle sine kvaliteter i systemet. Kanskje den beste der også.

Wenger tør å stå for en offensiv fotball, og det er ikke noe negativt for oss supportere eller for de som ser på å nyter en slik fotball uansett hvilket lag man har i hjertet.

 

Likevel, vil jeg si at de taktiske trekkene før og under vesentlige kamper, ikke er hans sterkeste side. Der er han ikke i ypperste klasse, men man kan da ikke forvente at mannen topper alt heller??

Alt i alt, en fantastisk manager :P

Det er vel ikke kamper der de spiller med de aller beste, og de som er grunnmuren i laget som setter spørsmålstegn ved rytmen og flyten i laget. At de beste presterer bra mot Birmingham, gir vel ikke noe svar på at en helt annen lagoppstilling ikke hadde den samme rytmen mot Wigan. Det er jo spørsmålstegnene ved mange endringer i laget av de "nest beste" som er essensen i dette?

Uten Fab, Nasri, Clichy/Gibbs, Song, Wilshere, Theo, og Persie (som startet mot Chelsea), så er det klart at det blir tomrom på de som har fungert bra i de ulike rollene denne sesongen og i den viktige Chelsea-kampen dager før, og derfor blir det en gambling om alle klarer å gå inn å fylle disse rommene under samme kamp.

 

Dette var en kamp vi absolutt burde klart 3poeng er da min mening, men vi endte opp med 1.

Vi får bli uenige, men får virkelig ikke håpe du blir kvalm av å lese her inne. Oppkast er noe dritt :)

 

 

Jeg synes alltid det er hyggelig å lese skryt av Arsene Wenger, mener jo selvfølgelig det er veldig fortjent, og jeg mener også det er artig å diskutere med deg som tidligere nevnt, vi kommer nok aldri til å bli kvalmende enige, til tross for det føles det som laguttaket mot wigan er i ferd med å bli litt uinteressant og definitivt hypotetisk hvordan resultatene ville endt med de forskjellige forslagene.

Når det gjelder flyten mange fryktet skulle forsvinne etter wigan-kampen gjaldt jo ikke det bare i de kampene vi stiller med toppet mannskap, heller en frykt for at momentumet og selvtilliten skulle forsvinne etter dette poengtapet, noe som viste seg å være ubegrunnet, men det er mulig at du ikke var en av dem som mente akkurat dette.

Dette mannskapet er alt for sterkt til at man mister selvtilliten etter en uavgjort på bortebane mot wigan, spesielt når absolutt alle som så kampen var vitne til at dommeren snøt Arsenal for de siste to poengene.

Selvfølgelig er jeg enig i at vi burde hatt tre poeng mot wigan, ingen kan være uenig i det, imidlertid tror ikke jeg vi har stått med sju poeng på disse tre kampene om Wenger hadde toppet laget mot wigan, men nok om det, det viste seg jo også at utd bare klarte ett poeng borte mot bham, slik er PL blitt, ingen lette kamper, alle lag er i stand til å lage trøbbel for alle.

Og dermed er vi over på en annen påstand som har versert her inne, nemlig at chelsky og utd er dårligere enn på mange år, jeg er ikke helt overbevist om dette men her skal man kanskje ikke slå begge disse lagene over en kam, det virker som chelsky har en dårligere stall enn de har hatt men jeg synes utd virker like sterk som fjorårssesongen egentlig, forskjellen er nok den at Arsenal har tatt noen steg fremover, noe som også er veldig naturlig når man ser på alderssammensetningen på vårt mannskap, jeg mener også våre midtstoppere i år er bedre ferdighetsmessig enn f.eks Silvestre og Senderos, i tillegg er urokråka Gallas vekke og dermed har bl.a Nasri blomstret opp og utviklet seg til en verdensklassespiller etter min mening.

Djorou spilte jo ikke forrige sesong og Koscielny/Squillaci har til tross for noen feil vært bedre enn fjorårets stoppere, vi har jo fortsatt også Vermaelen i bakhånd.

I tillegg har Chamakh og Wilshere gjort stallen vår bredere og mere kvalitetsrik enn fjorårets stall, dermed er vi også inne på årsaken til at jeg har klokketro på dette laget denne sesongen.

Jeg tror jo fortsatt at med en normal skadesituasjon i forrige sesong ville Arsenal gitt chelsky kamp til døra mht gullet, og jeg mener altså Arsenal er flere hakk bedre denne sesongen i forhold til forrige.

Vi har den beste manageren og den beste stallen etter min mening, da får det heller være at fallhøyden blir stor, jeg mener det jeg sier 100%.

Jeg har jo stor forståelse for de som mener at man ikke skal si slike ting høyt og at fallhøyden blir stor osv, når jeg velger å gå offensivt ut i denne saken er det bl.a pga at jeg mener holdningen til det store flertallet av supportere på dette forumet er i overkant kritiske og negative, jeg prøver å balansere totalbildet om du vil ;)

Det er veldig vanskelig å si om chelsky/utd har blitt dårligere eller ikke, mye tyder imidlertid på at lagene i PL har blitt jevnt over bedre og de fleste lag tør denne sesongen å spille fotball mot de antatt beste lagene og ikke bare kick-and-run og fysikk som tidligere var melodien når man møtte lag som chelsky, utd og Arsenal.

I tillegg tyder vel ikke resultatene i CL på at disse lagene har blitt svakere internasjonalt iallefall.

Du har helt rett i at jeg allerede etter et par kamper inn i denne sesongen mente jeg så at Arsenal har utviklet laget sitt såpass at vi har blitt favoritter til gullet, en annen ting jeg også sa veldig tidlig var at det sannsynligvis blir city som blir vår hovedutfordrer, noe jeg fortsatt står inne for, jeg frykter at deres mannskap skal vokse seg sammen og bli sterkere utover vinteren og våren, dermed gir det oss et vanvittig viktig utgangspunkt for onsdagens kamp, vi har allerede slått dem 3-0 borte, skulle vi klare å stå igjen som vinnere også denne gang er det IT `S UP FOR GRABS igjen ;) .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...