Jump to content

Luis Suarez


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Hva er det nederlandske kjøkkenet kjent for da?

Hasjkaker?

Tulipaner? Tresko?

Det engelske kjøkkenet er videns kjent for å ha vond mat. Det er alt jeg vet.

 

BE

 

Mener de er kjente for pannekaker. Og hasjkake selvfølgelig.

 

Aldri vært i Nederland så kan ikke si så mye på det, men maten i England varierer vel like stort som maten i Norge varierer kan jeg tenke meg. Trikset er vel å ikke gå på lokketilbud for £2.99 for mat av noe slag. :P

 

Han fikk 7 kamper i nederland, gjorde han ikke?

 

Ja ser det var 7. Han lærte dog selvsagt ikke. Andre gangen han biter noen på banen (som vi vet om) på litt over 2 år. Rimelig drøyt.

 

Skjønner dog at folk reagerer mtp. at nærmest alle andre stygge hendelser går ustraffet, men med Suarez så er det ærlig talt så mye stygt i hver bidige kamp at man til slutt nesten må gjøre noe med det.

Link to comment
Share on other sites

At Suarez absolutt trenger en viss mental "hjelp" er jeg ikke i tvil om. Bittet og en del andre (idiotiske) ting han gjør på banen er uakseptabelt og selvsagt bør straffes er jeg ikke i tvil om. Men 10 kamper mener jeg er "overkill"!!!

En viss utvidelse utover den vanlige straffen på tre kamper er greit, men 7 kamper ekstra er jeg uenig i. Jeg tror nok Liverpool ved en appell får ned straffen med 2-4 kamper, men kanskje de er best hjulpet med å prakke Suarez på en eller annen "Kjøpesterk" klubb.

Link to comment
Share on other sites

Han takler ikke bitende kulde.

 

BE

Hehe, den var for god til å ignoreres. Jeg mener dog at han straffes hardere enn andre ville blitt straffet, men at Shawcross sin straff, Taylor sin på Eduardo var langt verre f.eks. Suarez blir gjort et eksempel ut av og det synes jeg blir feil. Dog er det greit for oss mtp. at han er såpass god. Det har jo ingenting å gjøre på en fotballbane det der uansett, så en 5-6 kamper ville vært mest rett IMO.

Link to comment
Share on other sites

Ting som ikke har noe på en fotballbane belønnes med rødt kort, end of story.

Det var jo ikke fare for rabies eller noe sånt?!?

 

Vanlig straff holder synes jeg.

 

BE

 

Gnagere er ofte bærere av rabies. Så faren var nok rimelig reell.

Link to comment
Share on other sites

I Suarez sitt tilfelle så er det vel ekstra straff for å være vane-forbryter?

 

7 kamper for biting i NEderland... skjerpet seg ikke

8 kamper for "Negrito" i england ... skjerpet seg ikke

10 kamper for å gnage litt på Ivanovic... Skjerper seg neppe..

Link to comment
Share on other sites

At Suarez absolutt trenger en viss mental "hjelp" er jeg ikke i tvil om. Bittet og en del andre (idiotiske) ting han gjør på banen er uakseptabelt og selvsagt bør straffes er jeg ikke i tvil om. Men 10 kamper mener jeg er "overkill"!!!

 

helt klart! FA virker utrolig populistiske i sin straffeutmålinger. Ikke for å forsvare Suarez sine handlinger. Han fortjener straff. Men bør ikke straffen stå i stil med forbrytelsen, og bør det ikke være likhet for loven? Defoe fikk kun gult kort og ingen utestengelse for biting på banen. Det står i grell kontrast til det som nå skjer med Suarez. Og tidligere fikk han 8 kamper for PÅSTÅTT rasisme overfor Evra, mens Terry fikk 4 kamper for BEVIST rasisme. Dette rimer rett og slett ikke.

 

Og uten å FORSVARE bitingen, men å forsøke å se ting litt utenfra å forsøke å FORKLARE den; alle sier at Jeppe drikker, ingen sier HVORFOR Jeppe drikker. Klart at Suarez fortjener straff og enda viktigere; han trenger hjelp med å styre temperamentet sitt. Samtidig burde fotballen gjøre noe med all denne holdingen inne i feltet. Selv om det er riktig å straffe Suarez har ikke Ivanovich særlig mye sympati fra min side i denne saken. Hvorfor bruker man ikke en slik sak til å se mer på ÅRSAKENE bak slike handlinger og gjøre noe med DE?

 

EDIT: Og btw, tror noen virkelig at det å skjerpe straffene for gjentagelse får en forbryter til å skjerpe seg?

Link to comment
Share on other sites

Det er gode eksempler, piscator! For øvrig: 3 kamper for å brekke motspillerens bein tvers av. 10 kamper for et bitt. Det er noe som skurrer.

 

Disiplinærsystemet i England hadde fortjent en full gjennomgang og revisjon. Akkurat nå fremstår det som et lappeteppe av et system. Første punkt på revisjonslista burde være å inkludere konsekvensen av en handling som moment i straffeutmålingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Fy F&%n for en kødd Suarez er. Fantastisk spiller, men fremdeles den mest ufyselige spilleren i PL, med klar margin. Måten han overspiller idet noen er i nærheten av han på banen er så inni H.. jævlig å se på på. Det er mulig kroppstaklingen til Ox burde gitt straffespark, men måten kannibalen spretter rundt og hyler som en gris, gjør at han selvsagt ikke fortjener noe som helst fra dommerne.

 

Tror ikke jeg ville holdt ut å hatt ham som Arsenalspiller og da måtte forsvare dette svinet hver uke. Selv om han sannsynligvis ville vunnet PL for oss så er det en grense for mye jeg vil ha pokaler.

Link to comment
Share on other sites

nå jeg ser dette om igjen nå spør jeg meg; er dette i det hele tatt straffe? ok, Ox er litt sen, og han bommer på ballen. Men han FELLER jo ikke Suarez. Beinet er knapt borti Suarez. Det som gjør at Suarez faller er jo kroppstacklingen, og det er da lov? Ox dytter ikke en gang. Og denne overspillingen alene gjør jo at jeg godt kan forstå at Webb ikke blåste. Men da burde vel Suarez fått gult for filming?

Link to comment
Share on other sites

nå jeg ser dette om igjen nå spør jeg meg; er dette i det hele tatt straffe? ok, Ox er litt sen, og han bommer på ballen. Men han FELLER jo ikke Suarez. Beinet er knapt borti Suarez. Det som gjør at Suarez faller er jo kroppstacklingen, og det er da lov? Ox dytter ikke en gang. Og denne overspillingen alene gjør jo at jeg godt kan forstå at Webb ikke blåste. Men da burde vel Suarez fått gult for filming?

 

Ikke gult for det er jo helt klart kontakt og det er lov å falle. Filming er jo når man konstruerer en situasjon eller later som man blir tatt.

Jeg er fortsatt veldig i tvil om denne. The Ox kommer i stor fart, men bruker bare kroppen. Har begge ben i bakke og kakker ikke borti beina til Suarez. Det er ingen skulder mot skulder, men det er heller ikke en felling. Obstruksjon virker også søkt.. Hadde forstått hvis Webb hadde blåst, men forstår også at han ikke gjør det. Han står i tillegg i rett linje med situasjonen og ser nok bare en kroppstakling og ikke en dytt. Syns Webb gjorde større feil i denne kampen enn hva han gjorde i den situasjonen. Tenker da spesielt på Sterling som er oppe med hånden på brystet hans og at Gerrard slipper kort nr to da han allerede slapp unna et klart gult tidligere i kampen. Webb lar altså Gerrard slippe to ganger i løpet av en og samme kamp. Det er grovt når alle tre forseelsene er åpenbare gule kort.

Link to comment
Share on other sites

RP7: "Ikke gult for det er jo helt klart kontakt og det er lov å falle"

 

forsåvidt enig. Men denne teatralske overspillingen burde jo fått dommeren til reagere. Og det var vel kanskje det som var den avgjørende grunnen til at Webb ikke blåste straffe? Det er jo ikke rent lite ironisk at Pool og Suarez ikke forstår at de er sin egen verste fiende når de driver på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...