Jump to content

Skal Wenger sparkes?


Chaz

Recommended Posts

Nei...

 

Lurer på hvordan stemning hadde vært her hvis vi hadde fått den straffen like før slutt. Da hadde nok Wenger blitt genierklært for den utrolige stallen han har skaffet oss iløpet av de siste sesongene. Ikke mange andre klubber som kan gjøre åtte endringer på et lag og nesten vinne. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg kunne valgt ville Wenger blitt i klubben som en rådgiver over så og si alt. Involvert i speiding av spillere, trening, økonomi etc., men føler at han blir for svak defensivt og har nå kommet inn i en ond sirkel hvor han absolutt skal bevise at han klarer å vinne med de spillerne vi har nå. Noe vi trolig kan, men dessverre er han for svak taktisk.

 

En manager som følger Wenger sin filosofi når det gjelder vakker fotball, men som satser på først og fremst å ha en solid bakre femmer og tilpasser taktikkene sin til andre lag er jeg ikke i tvil om at ville vært en forbedring over Wenger.

 

Egentlig ønsker jeg at Wenger mister kontrollen over å ta taktiske valg rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Nei...

 

Lurer på hvordan stemning hadde vært her hvis vi hadde fått den straffen like før slutt. Da hadde nok Wenger blitt genierklært for den utrolige stallen han har skaffet oss iløpet av de siste sesongene. Ikke mange andre klubber som kan gjøre åtte endringer på et lag og nesten vinne. :P

Veldig enig.. Nei herifra også!

Link to comment
Share on other sites

Sparkes!? Etter et uheldig uavgjort resultat på en bortebane hvor både Chelsea og Liverpool (og oss selv...) tapte på i fjor? Jeg kan ikke forstå at det kan være et tema engang. Vi er pdd bare 2 poeng unna 1 plassen, i utslagsrundene i Champions League og semifinale i Carling Cup. Vi banket de regjerende Premier League mestrene 3-1 for bare to dager siden. Ja, det er frustrerende å tenke på at vi kunne vært a poeng med United akkurat nå, men vi er fremdeles i en meget god posisjon mtp seriegullet.

 

Så, Chaz: Nei.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en levende legende, og han har gjort seg fortjent til statusen. Det er også slik at det er en tid og et sted for alt.

Han er så jævlig nær med prosjektet sitt, men likevel så forbannet langt unna.

Geni og idiot virker å være to sider av samme sak.

 

Sparkes? Nei, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli frustrert av sesong etter sesong med brikker som helt opplagt ikke passer inn i puslespillet, og måten han i dag naivt river ned det som nettopp ble bygget er ubegripelig.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en levende legende, og han har gjort seg fortjent til statusen. Det er også slik at det er en tid og et sted for alt.

Han er så jævlig nær med prosjektet sitt, men likevel så forbannet langt unna.

Geni og idiot virker å være to sider av samme sak.

 

Sparkes? Nei, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli frustrert av sesong etter sesong med brikker som helt opplagt ikke passer inn i puslespillet, og måten han i dag naivt river ned det som nettopp ble bygget er ubegripelig.

 

Takk Sir John for dine kloke ord! Er 100% enig.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en levende legende, og han har gjort seg fortjent til statusen. Det er også slik at det er en tid og et sted for alt.

Han er så jævlig nær med prosjektet sitt, men likevel så forbannet langt unna.

Geni og idiot virker å være to sider av samme sak.

 

Sparkes? Nei, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli frustrert av sesong etter sesong med brikker som helt opplagt ikke passer inn i puslespillet, og måten han i dag naivt river ned det som nettopp ble bygget er ubegripelig.

 

Hiver meg også på denne!

 

Det er en hårfin balanse her. Wenger er det største som har skjedd Arsenal, men intet tre vokser til himmelen. Alt har en slutt.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Vet ikke hva som kunne vært alternativet. Er det ikke penger å handle for, så er det ikke så mange som kan få så mye mer ut av dette. MEN det må da være mulig å kunne bedre seg taktisk, Jeg mener ut med Rice og inn med Wilkins hvis det er mulig.

 

Kunne vi på den andre siden fått Jose eller Pep, så hadde jeg sagt ja på flekken!

 

Men det som overrasker meg mest nå er at han etter kampen sier vi spilte en bra kamp.

 

Men jeg faller vel ned på NEI, selv om jeg er meget oppgitt ikveld. Må være mulig å få inn litt snert i spillerne, og det må da være mulig å forbedre seg på defensive dødballer, og det bør være mulig å ta en så viktig PL kamp seriøst og ikke bytte ut de åtte beste fra forrige kamp...

 

Men til slutt, blir det en ny nesten sesong, så bør det bli vudert. Det blir for dumt hvis han blir urørlig. Det er noe i det Jose sier, Wenger har hatt for lite press på seg til å vinne trofeer. Om 20 år pluss, så er det chelse og manure sine trofeer folk husker fra disse årene, ikke Arsenals nesten lag...

Link to comment
Share on other sites

Nei

 

Absolutt ikke. Men kanskje Arsenalstyret skulle "skjært gjennom" og ansatt noen (Keown?) som kunne gjort noe med vårt mest åpenbare (I mine øyne) problem?. Forsvarsspillet. Vi er nå halveis i sesongen og har sluppet inn 22 mål på 19 kamper (!) Dette er selvsagt altfor mye. Wenger var misfornøyd med antall innslupne i forrige sesong. Flott tenkte jeg! Men så hentet han inn Koscielny og Squillaci.. Jeg var skeptisk da og jeg er skeptisk nå. (Uten at alt skal legges på disse to selvsagt)

 

Også må et eller annet skje med organiseringen rundt hele laget. På 1-2 idag skal Bendtner leke Maradona(som i seg selv er like passende som at Luke Chadwick prøver seg som fotomodell) og mister ballen på en 18-19 meter ftra Wigans mål. En skulle da kanskje tro at et lag i ledelsen ville ligge komprimert og balansert med midtbanen. Men den gang ei !! Ikke en jææævla sjel holder tilbake. Wigan kan fra omtrent 16-meter uhindret kontre på Arsenal. De avanserer sikkert 60-70 meter før de møter forsvarsfireren vår. Hvordan er dette mulig??? Jeg blir helt SVETT av fortvilelse

 

Mer konkret begrunnelse for mitt nei kan legges til imorgen. Jobb om ikke lenge, må få noen timer i cowboystrekken!

 

(EDIT : Leste ikke før nå at ingen begrunnelse behøvdes) Igjen: NEI

Link to comment
Share on other sites

Nei!

 

Tiden er ikke moden, og det finnes vel heller ikke noen bedre alternativer som er ledige på markedet?

Når tiden er inne, så må en ny manager få tid til å påvirke stallen og måten man ønsker å spille på. Dette føler jeg ikke passer på dette tidspunktet, men tiden vil jo komme. Wenger vil ikke leve til evig tid (ikke på denne planeten iallefall), men jeg tror vel at man burde tenke litt på dette til sommeren.

 

Skal man prøve å få inn en "assistent" som skal gå gradene et par års tid, eller skal man hente en utenfra?

Hvilken manager vil passe inn i konseptet?

Hvilken manager vil man gi tid til å prestere, og som selv vil ha litt tid i stolen uten å kreve panikk-kjøp på rekke og rad?

Hvilken manager vil føle et ansvar for Arsenal, også den dagen man slutter/blir sparket? (økonomisk, sportslig, ryktet, osv osv)

 

Det er mange ting som må tenkes igjennom, for det er ikke slik at en ny manager kommer inn å handler spillere fpor £50mill og at det garanterer pokaler i hytt å pine. Det er en risiko, som kan slå feil.

 

Skal ikke ha noe hastverk med vår neste manager, som burde sitte i stolen i mange suksessfulle år etter Mr Wenger:)

Link to comment
Share on other sites

Nei!!!

 

Som Sir John sier, en levende legende som har gjort utrolig mye bra for klubben. Men det må da gå an å legge stahet og prinsipper til side en gang i blant. Ekstremt dyktig og flink i det aller meste han foretar seg, foruten det defensive, noe han tilsynelatende nekter å gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...