Jump to content

Tony LEGEND Adams


Larsenal76

Recommended Posts

Ytringsfrihet er frihet som også innebærer et stort ansvar. Et forum der moderatorer tillater, og faktisk forsvarer at debattanter kaller Tony Adams for cunt, er IKKE et arsenalforum!

 

Så Arsenal forumer verden over burde altså være et diktatur i Nord-Korea stil?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Så Arsenal forumer verden over burde altså være et diktatur i Nord-Korea stil?

 

1. internettfora er ikke demokratisk styrt, det er i prinsippet moderatorene som i prinsippet har en slags "diktatorisk" makt over hva som tillates og hva som ikke tillates.

2. å erkjenne at ytringsfriheten også har sine begrensninger, og også medfører et stort ansvar, er svææært langt unna det vi vil kalle å ta til orde for tilstander ala Nord-Korea.

3. Å ha rett til å si noe, betyr ikke det samme som at man MÅ si det - i tide og utide. Dekk må bruke huggu, som min mattelærer på ungdomsskolen sa.

 

Det handler ikke bare om hva moderatorene setter av grenser, det handler også om hva VI - altså fellesskapet her inne - anser som akseptabel ordbruk og omgangstone. Dette finner du i alle plan i samfunnet, alle samfunnsgrupper har sine egne kodekser og aksepterte kommunikasjonsregler. Å manøvrere i slike terreng krever det vi kaller sosial intelligens. I ytringsfrihetens navn har man naturligvis rett til å bryte disse reglene, men da må man selv ta støyten. Sånn er det på arbeidsplassen, i politikken, i det sosiale livet ute på byen. Bryter man uskrevne regler blir man sosialt ekskludert. Sånn er det, selv om man aldri så mye kan påberope seg ytringsfriheten. Så hvorfor skal det ikke være slik på et internettforum? Og særlig innenfor en så uniform inngruppe som fans av en bestemt klubb, burde det være rimelig enkelt å komme frem til hva som er akseptabel omgangstone og hva som er ut. Og dette har altså INGENTING med saklig uenighet å gjøre. Når skal folk begynne å forstå DET?

Link to comment
Share on other sites

På dette forumet er det flere som ALDRI har forstått dette, Piscator. Det har vi sett bevis på, gang på gang. Og ser det nå, nok en gang. Det følger en kodeks ved det å være Gooner, Det er det mange som ikke har forstått. For å være en SKIKKELIG og EKTE Gooner er det ting man gjør, og ting man IKKE gjør, slik er det faktisk. Denne tråden har nå blitt et utmerket eksempel på hva man IKKE skal gjøre. Noe Tusmo påpeker på en konkret og effektiv måte. Og som du også nevner, at Adams er kritisk må da være lov? Her på forumet halshogges jo Wenger ukentlig.....

Link to comment
Share on other sites

Er du Spurs er svaret ja. Er du Arsenal er svaret ikke faen

Her har du truffet kornet. Kan tenke meg spudz supportere som ser dette ler seg skakk over dette.

Å kalle en legende som Tony Adams som var unik for oss. Ikke mange spillere som har vært så dedikerte til sin klubb som Adams.

Å kalle Mr. Arsenal for dette er for meg helt håpløst og helt bak mål.

Utenfor Emirates sine porter hadde han blitt regelrett slakta.....

For dette er en jævli skivebom.

Link to comment
Share on other sites

Adams er en legende men Wilshere har sin fulle rett til å mene hva han vil.

 

naturligvis kan Wilshire mene hva han vil, og det er helt OK at han er kritisk til Adams. Det kan han si også, uten at det blir bråk av den grunn. Men den aktuelle ORDBRUKEN til Wilshire bør være helt uakseptabel på et Arsenal-forum. Dvs Wilshire hadde lov - i juridisk forstand - til å si det, men det burde fått (sosiale) konsekvenser for ham HER INNE, akkurat som det får konsekvenser dersom man bryter uskrevne regler andre steder. Når skal dere begynne å se at meningsinnhold og ytringsform er to HELT forskjellige ting?

Link to comment
Share on other sites

For min del kan folk kalle spillere og ex-spillere hva de vil. Ut fra ordbruken og opphisselsen omkring Adams, lurer jeg bare på om disse menneskene har det bra med seg selv.

Fastlegeordningen i Norge fungerer stort sett utmerket, men kan ikke fange opp alt.

Link to comment
Share on other sites

For min del kan folk kalle spillere og ex-spillere hva de vil. Ut fra ordbruken og opphisselsen omkring Adams, lurer jeg bare på om disse menneskene har det bra med seg selv.

Fastlegeordningen i Norge fungerer stort sett utmerket, men kan ikke fange opp alt.

 

he he, good one! :) Ja, rent personlig går det ikke inn på meg om noen bruker slike beskrivelser av Adams, og du har nok rett i at dette mer tyder på at de er de som kommer med slike bemerkninger som har et problem. Men jeg mener likevel at slike uttrykk om klubbens største legender ikke burde aksepteres SOSIALT på et Arsenal-forum. Jeg tror ikke at noen supportere hos andre klubber bruker slike uttrykk om sine gamle helter. Kan umulig se for meg at noen scousere bruker sånne uttrykk om Kevin Keagan eller endog Graeme Souness, selv om begge har hatt høyst ordinære manager-karrierer (den ene til og med I Liverpool) etter sine fenomenale spiller-karrierer. De er legender og helter hos Liverpool-supporterne åkkesom.

Link to comment
Share on other sites

 

naturligvis kan Wilshire mene hva han vil, og det er helt OK at han er kritisk til Adams. Det kan han si også, uten at det blir bråk av den grunn. Men den aktuelle ORDBRUKEN til Wilshire bør være helt uakseptabel på et Arsenal-forum. Dvs Wilshire hadde lov - i juridisk forstand - til å si det, men det burde fått (sosiale) konsekvenser for ham HER INNE, akkurat som det får konsekvenser dersom man bryter uskrevne regler andre steder. Når skal dere begynne å se at meningsinnhold og ytringsform er to HELT forskjellige ting?

Jeg er veldig klar over dette men det er kanskje på tide å innse at i dagens samfunn glir disse to mer og mer i hverandre. Generasjon Y har vokst opp med blogger, twitter, forum, facebook og frittalende medier der man kan ytre seg akkurat som man vil. Hvorvidt det er galt å bruke cunt/fitte ordene her inne gidder jeg ikke å diskutere men dersom det skal slås ned på så vil jeg anbefale å lese igjennom Wenger-tråden og se all nedlatende/upassende ordbruk som benyttes der. Syns det tidvis er like hårreisende.

Link to comment
Share on other sites

Her inne er det utvilsomt galt, verminator5. Det fikk jo Toggen erfare. Forøvrig; selv ikke i dagens samfunn glir meningsinnhold og ytringsform over i hverandre. Det en oppleverer er en degenerering av ytringsformen. Men så lenge folk som Piscator, Sir J, mmaelan og andre, meg selv inkludert, er oppegående, så skal dette bekjempes. I hvertfall på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Yes! Endelig er debatten om jentetiss tilbake. For de som ikke husker forrige runde, så er tråden å finne her: http://gunners.ipbho...oderatorteamet/

 

Og, jeg klarer ikke dy meg, Chaz. Her er noe av det du skrev den gang:

Jo Even, de restriksjonene som er iverksatt, de sensurerer faktisk de meningene vedkommende debattant står for. Han mener det han skriver. Og til dere øvrige, meningene er hverken rasistiske, homofobiske eller øvrig normalt krenkende. Vedkommende står for det han skriver, og det blir han faktisk nektet å gjøre her på forumet. Det både overrasker og skremmer litt. Vi snakker faktisk talt om ren sensur.

 

For øvrig viser jeg til forrige tråd. Jeg tror de fleste momenter ble diskutert grundig nok der.

Link to comment
Share on other sites

Her inne er det utvilsomt galt, verminator5. Det fikk jo Toggen erfare. Forøvrig; selv ikke i dagens samfunn glir meningsinnhold og ytringsform over i hverandre. Det en oppleverer er en degenerering av ytringsformen. Men så lenge folk som Piscator, Sir J, mmaelan og andre, meg selv inkludert, er oppegående, så skal dette bekjempes. I hvertfall på dette forumet.

Du klyver opp på din hvite hest og kategoriserer alle som er uenige med deg som noe annet enn oppegående? Litt av en hersketeknikk.

Hvis RP7 og mod-teamet syns dette er noe å slå ned på så skal ikke jeg kverulere på det. Som dere sier, likhet for loven. Allikevel ser jeg ikke en forumregel som forbyr å snakke nedlatende mot Arsenallegender. Fitte-ordet derimot?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stenger denne tråden nå ettersom den for lengst har blitt en persondiskusjon og i større og større grad off-topic.

 

For videre diskusjon av Tony Adams bør den opprinnelige tråden brukes.

 

Hvis noen er i tvil om regelverket som gjelder, anbefaler jeg å lese retningslinjene.

 

Jeg vil også be folk være kritiske til direkte og indirekte påstander om moderatorarbeid. Retningslinjene gjelder alle. Det har de alltid gjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...