Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2011


Maestro

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Sakho ville vært en fantastisk kjøp, men med Vermaelen, Djourou og Koscielny så har vi 3 veldig gode stoppere. Spørsmålet blir bare om de 2 av disse som ikke blir førstevalg er fornøyd med å sitte på benken? Uansett så er konkurranse sunt, men med 4 såpass gode stoppere blir det vel for mye av det gode :P

 

Ellers er det en del andre rykter som går der ute i dag.

 

Det første er om Šime Vrsaljko som man kan lese her på Young Guns. Det andre er om Karim Benzema som Wenger visstnok har ringt Benzema personlig for å overtale gutten til å komme på lån. Bullshit sier jeg, men det er en spiller jeg alltid har hatt lyst til å se i Arsenal drakta. Mer om det står det her.

 

Her er forøvrig en spiller som gjerne vil komme til klubben. Backup for Song på DM plassen? £2M for en dugelig erstatter for Song syntes jeg ikke er så ille, samt at han kan bekle flere roller. Forøvrig hvis Šime Vrsaljko hadde kommet inn så kunne kanskje Eboué blitt brukt som erstatter for Song i lettere kamper? Husker jo han spilte der i starten av forrige sesong eller sesongen før der.

Link to comment
Share on other sites

til tross for en forholdsvis god stall, og relativt få skader denne sesongen, ønsker jeg at arsenal skal forsterke stallen. en fs/dm av høy kvalitet, ville sikret arsenal reelle sjanser til å finne noe som er større enn ligacupen denne sesongen. om det i tillegg blir inngått en avtale eller to på store talenter, ville det sett fint ut til neste sesong. jeg begynner å se frem til neste overgangsvindu. 2 titler er akkurat sikret, og arsenal selger 2-3 spillere, som ikke evner å prestere jevnt, og erstatter de med spillere av høy internasjonal klasse. jo da, det er fint å være arsenalsupporter. vi går en lys fremtid i møte.

Link to comment
Share on other sites

til tross for en forholdsvis god stall, og relativt få skader denne sesongen, ønsker jeg at arsenal skal forsterke stallen. en fs/dm av høy kvalitet, ville sikret arsenal reelle sjanser til å finne noe som er større enn ligacupen denne sesongen. om det i tillegg blir inngått en avtale eller to på store talenter, ville det sett fint ut til neste sesong. jeg begynner å se frem til neste overgangsvindu. 2 titler er akkurat sikret, og arsenal selger 2-3 spillere, som ikke evner å prestere jevnt, og erstatter de med spillere av høy internasjonal klasse. jo da, det er fint å være arsenalsupporter. vi går en lys fremtid i møte.

Det er sikkert sunt med noen utskiftninger litt kontinuerlig.

Ellers kan man komme i en situasjon hvor alle forsvinner innenfor et for kort tidsrom.

Det er i alle fall uheldig.

Så det ideelle ville vært; skift alltid ut det eller de "svakeste" ledd etter tur, med noen som ikke går inn og tar plassen som det eller de "svakeste" ledd.

Dette vil også gi folk muligheter andre steder, når de ikke får nok muligheter i Arsenal.

Slik må det kanskje være i et topplag som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Gary Cahill ryktene gir seg ikke, selv på overgangsvinduets siste dag:

 

http://www.caughtoffside.com/2011/01/30/ar...fensive-crisis/

 

Merkelig at disse ryktene kommer med tanke på Wengers uttalelser de siste dagene. £19 mill er veldig dyrt, men det kan være et kjøp som gir avkastning i form av pokaler. Jeg krysser fingrene for at vi ser Cahill posere med Arsenaldrakta i morgen, men jeg har ikke troa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt vi trenger en midtstopper. Cahill, Samba og Sakho er alle spillere jeg ville vært fornøyd med, men samtidig så trenger vi fortsatt en backup for Song. Situasjonen blir kanskje bedre når Diaby nå er tilbake (hvertfall ifølge Wenger), men han er som Denilson ikke en DM. Dog har han det Denilson mangler, men det Diaby mangler har Denilson. :D

 

Hvis det kommer inn en spiller i dag så blir jeg vanvittig overrasket. Sannsynligheten for det er hvertfall temmelig liten om man skal tro Wenger.

 

Noen som har stream til SSN?

 

Mener den lå på justintv sist, men finner den ikke.

 

Alltid moro å ligge live inne denne dagen...

 

http://veetle.com/index.php/channel/view#4d45330a57f86

 

There you go :P

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 31 2011, 09:48 AM) 215861[/snapback]

Jeg mener fortsatt vi trenger en midtstopper. Cahill, Samba og Sakho er alle spillere jeg ville vært fornøyd med, men samtidig så trenger vi fortsatt en backup for Song. Situasjonen blir kanskje bedre når Diaby nå er tilbake (hvertfall ifølge Wenger), men han er som Denilson ikke en DM. Dog har han det Denilson mangler, men det Diaby mangler har Denilson. :D

 

Hvis det kommer inn en spiller i dag så blir jeg vanvittig overrasket. Sannsynligheten for det er hvertfall temmelig liten om man skal tro Wenger.

http://veetle.com/index.php/channel/view#4d45330a57f86

 

There you go :P

Når det gjelder back-up for Song blir jeg mer og mer overbevist for hver kamp som spilles at Wilshere er mannen. Han har god løpskapasitet, posisjonerer seg bedre og bedre og går i duellene som bare det. Han mangler riktignok litt duellstyrke, men han vinner mange dueller på ren vilje. Send gutten i "bole-bula" og vi har en DM som kan bidra offensivt i de kampene det trengs!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 31 2011, 09:48 AM) 215861[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jeg mener fortsatt vi trenger en midtstopper. Cahill, Samba og Sakho er alle spillere jeg ville vært fornøyd med, men samtidig så trenger vi fortsatt en backup for Song. Situasjonen blir kanskje bedre når Diaby nå er tilbake (hvertfall ifølge Wenger), men han er som Denilson ikke en DM. Dog har han det Denilson mangler, men det Diaby mangler har Denilson. :)

 

Hvis det kommer inn en spiller i dag så blir jeg vanvittig overrasket. Sannsynligheten for det er hvertfall temmelig liten om man skal tro Wenger.

http://veetle.com/index.php/channel/view#4d45330a57f86

 

There you go ;)

 

Når det gjelder back-up for Song blir jeg mer og mer overbevist for hver kamp som spilles at Wilshere er mannen. Han har god løpskapasitet, posisjonerer seg bedre og bedre og går i duellene som bare det. Han mangler riktignok litt duellstyrke, men han vinner mange dueller på ren vilje. Send gutten i "bole-bula" og vi har en DM som kan bidra offensivt i de kampene det trengs!

 

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Wilshere sitt offensive hode er altfor altfor godt til å sette på håndjernene og la han spille DM. Han skal ha for at han har spilt meget godt i en boks til boks rolle ved siden av Song, men det er kun for at gutten skal lære seg gamet skikkelig.

 

Capello har jo snakket om å la Wilshere spille DM for England. Så lenge laget spiller i 4-4-2 og han spiller en rolle som Flamini (altså temmelig boks til boks ikke ankerrolle) eller en dypere playmaker rolle som Alonso hadde i Liverpool (dog var det en annen formasjon enn 4-4-2) så kan jeg være enig i at det funker, men som backup for Song i 4-3-3 blir jo mange av de kvalitene han har temmelig temmet.

 

Som jeg har sagt før så blir det kos når Frimpong kommer tilbake. Da får vi se om han er god nok. For han var meget lovende i preseason og det er en spillertype vi ikke har mange av i laget. Er vel kun Frimpong og Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Reports are doing the rounds than Arsenal have rejected a £17 million bid for Nicklas Bendtner.

Whaat? Hva tenkte du her Wenger?

At Bendtner rett og slett kommer til å koste tre ganger så mer om noen år da han blir verdens beste spiss :)

Link to comment
Share on other sites

Sitter og følger med på galskapen de siste timene av transfervinduet!! Chelsea og Liverpool går helt amok virker det som, Carroll for 35 mill pund? like mye som David Villa gikk for. Fullstendig GALSKAP!

Selv om jeg mener Arsenal burde brukt litt penger på en stopper nå (evt lån), så kjenner jeg virkelig jeg er stolt av Arsenal FC !!! deilig at vår klubb ikke er en del av galskapen. Måtte klubber som Chelsea, City og nå Liverpool råtne på rot!

Link to comment
Share on other sites

Sitter og følger med på galskapen de siste timene av transfervinduet!! Chelsea og Liverpool går helt amok virker det som, Carroll for 35 mill pund? like mye som David Villa gikk for. Fullstendig GALSKAP!

Selv om jeg mener Arsenal burde brukt litt penger på en stopper nå (evt lån), så kjenner jeg virkelig jeg er stolt av Arsenal FC !!! deilig at vår klubb ikke er en del av galskapen. Måtte klubber som Chelsea, City og nå Liverpool råtne på rot!

Forsåvidt enig, men blir veldig skuffet hvis spillere som AOChamberlain og Eden Hazard går til Manu, kun fordi Wenger ikke vil bruke litt penger. Tror begge de kan bli vesentlig dyrere om han venter til neste vindu. I tillegg er vel begge spilleklare for CL

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at det er veldig rart å følge med på transfervinduet nå som Arsenal er fullstendig ute i det blå når det kommer til spillerkjøp.

 

Hadde håpet på en stopper.

 

En backup for Song har jeg nå drømt om i 4 overgangsvinduer, men istedet så ender vi opp med 2 tenåringer som har gått rett ut på lån og en tredje tenåring som vi nå ikke virker å få tak på uansett.

 

En stopper/DM i dette vinduet var alt jeg mente vi trengte, men Wenger var ikke enig tydeligvis :)

Link to comment
Share on other sites

Jamie Sanderson: Former Gunner Rohan Ricketts makes a fantastic argument:

 

TORRES: £50 million. SZCZESNY, SAGNA, DJOUROU, VERMAELEN, CLICHY, NASRI, SONG, FABREGAS, WALCOTT, WILSHERE, VAN PERSIE: £44 million.

 

Denne kommentaren seier litt om galskapen på transfervinduets siste dag.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 31 2011, 05:42 PM) 215888[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Wilshere sitt offensive hode er altfor altfor godt til å sette på håndjernene og la han spille DM. Han skal ha for at han har spilt meget godt i en boks til boks rolle ved siden av Song, men det er kun for at gutten skal lære seg gamet skikkelig.

 

Capello har jo snakket om å la Wilshere spille DM for England. Så lenge laget spiller i 4-4-2 og han spiller en rolle som Flamini (altså temmelig boks til boks ikke ankerrolle) eller en dypere playmaker rolle som Alonso hadde i Liverpool (dog var det en annen formasjon enn 4-4-2) så kan jeg være enig i at det funker, men som backup for Song i 4-3-3 blir jo mange av de kvalitene han har temmelig temmet.

 

Som jeg har sagt før så blir det kos når Frimpong kommer tilbake. Da får vi se om han er god nok. For han var meget lovende i preseason og det er en spillertype vi ikke har mange av i laget. Er vel kun Frimpong og Coquelin.

First thing first: Jeg mente ikke at Wilshere skal omskoleres til en fullbolds DM. Der har vi en av ligaens beste i Song, men som sagt kan Wilshere gjøre en habil innsats som back-up dersom nevnte Song drar på seg en liten strekk eller en karantene. Jeg liker han desidert best som en box to box spiller, men i nødens stund spiser fanden fluer (Jeg mener Wilshere er en bedre løsning enn hva ordtaket antyder). Jeg har observert Wilshere i de siste kampene, og når Song går på sine offensive løp står Wilshere perfekt foran stopperne. Derfra har han plukket mye nedfallsfrukt samt duellert og hindret motstanders spisser å rettvende seg. Rett og slett et godt stykke DM arbeid. Føler meg mye tryggere på Wilshere i den posisjonen enn noen andre spillere vi har i troppen.

 

Når det gjelder Frimpong og Coquelin så trenger de å gå igjennom den samme høstsesongen som Wilshere har hatt nå for å kunne gjøre en habil jobb på midten. Jeg har hørt positive ting om den unge franskmannen, men det er noe annet i frankrike. Når det gjelder Frimpong så trenger han nok en god stund til å bygge seg opp etter skaden. Med andre ord tror jeg ikke at disse gutta er et reelt alternativ det kommende året.

Og siden det er DM-kjøp i januar 2011 vi snakker om her så er det vel ingen mulighet for at disse to gutta er klare for førstelagsspill i Arsenal når overgangsvinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...