Jump to content

2010.09.11 Bolton H


Arsenalboy93

Recommended Posts

For en dag...

 

Spurs, United og City spiller uavgjort! West Ham scoret i det minste på Chelsea, og var nærme 2-3. Chelsea som vanlig heldige i begynnelsen... Arsenal derimot vinner og scorer 4 mål, selv på halv maskin og med drøssevis av skader. NÅ har fotballen endelig startet sesongen 10/11, gleder meg til fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Bare gjentar spørsmålet mitt siden det åpenbart var noen som viste noe her tidligere:

 

"Var helt sikker på at kampen skulle gå på TV2 HD og ble ekstremt skuffa over at det ikke ble som jeg trodde siden jeg bestilte Premier League-pakken i går. Burde selvfølgelig skjekka på forhånd før jeg bestilte. Er det noen som vet hvor mange andre kamper de ikke viser? Ser det blir nevnt at de viser 7 av 8 kamper, men vi spiller da flere enn det..."

Link to comment
Share on other sites

Bare gjentar spørsmålet mitt siden det åpenbart var noen som viste noe her tidligere:

 

"Var helt sikker på at kampen skulle gå på TV2 HD og ble ekstremt skuffa over at det ikke ble som jeg trodde siden jeg bestilte Premier League-pakken i går. Burde selvfølgelig skjekka på forhånd før jeg bestilte. Er det noen som vet hvor mange andre kamper de ikke viser? Ser det blir nevnt at de viser 7 av 8 kamper, men vi spiller da flere enn det..."

 

Sendeskjemaet er ikke bestemt for lenger en runde 8 av PL. Kan fint sjekke sendeskjemaet til tv2 på deres hjemmesider.

Link to comment
Share on other sites

Ikke voldsomt imponerende, men vi vinner greit tilslutt. Sliter veldig lenge, men etterhvert så får vi det mer og mer inn i vårt spor og da klarer vi å avgjøre kampen. Veldig bra.

 

Det røde kortet til Bolton var veldig hardt, syns ikke det var noe rødt kort. Taklingen fra Robinson på Diaby syns jeg nesten var værre.

 

Eboue og Gibbs gjør det bra i dag. Gibbs virker mer moden og tøffere i duellene. Plasserer seg også mye bedre. Kosc og Squillaci gjør det bra. Kosc tabber seg ut på baklengsmålet til Bolton, ellers syns jeg han gjør en god kamp. Squillaci imponerer meg veldig til å være hans første kamp.

 

Song syns jeg var banens beste spiller i dag. Det eneste jeg var litt bekymret for var at han var veldig offensiv i dag. Når det var 1-1 og på 2-1 syns jeg han var vel offensiv, men mulig han hadde en annen type rolle i dag...? virket slik i alle fall. Arshavin gjør mye bra, men mangler det siste for å gjøre det enda bedre.

 

Chamakh scorer igjen, jobber hardt og viser at han blir veldig viktig i fortsettelsen. Fabregas mye bedre i dag. Wilshere hadde en helt ok kamp. Vela kommer inn og scorer et flott mål. Hvor mange pasninger hadde vi før målet? det var noen i alle fall.

 

Almunia også med en solid kamp i dag. Positvt. Forhåpentligvis fortsetter dette. Denilson virket også positivt når han kom innpå.

 

Deilig med tre viktige poeng i dag!

Link to comment
Share on other sites

Song syns jeg var banens beste spiller i dag. Det eneste jeg var litt bekymret for var at han var veldig offensiv i dag. Når det var 1-1 og på 2-1 syns jeg han var vel offensiv, men mulig han hadde en annen type rolle i dag...? virket slik i alle fall. Arshavin gjør mye bra, men mangler det siste for å gjøre det enda bedre.

Virket som om midtbanespillerne byttet mye posisjoner i dag. Det som var bra var at når Song gikk opp, holdt Fabregas og/eller Denilson/Diaby/ igjen. På den måten får alle midtbanespillerne brukt løpskraften sin.

Link to comment
Share on other sites

Ble en grei seier dette, men vi slet en del før utvisningen på Cahill.

 

Vi så glimtvis noen perler av framspill til Arshavin som ikke hadde dagen foran mål, men han går ihvertfall på disse løpene som vi sårt trenger. En strålende 2. omgang av Song som fortjent ble kåret Man of the match og syns også Fabregas spilte seg opp utover kampen.

Chamahk jobber og sliter og får målet sitt igjen. Syns han vandrer litt for mye bort fra spissposisjonen sin, men han viser stor styrke i duellene og det var betryggende å se han var på rett plass når det gjalt som mest.

 

Defensivt syns jeg det nye stopperparet var gode tross for Koscielnys feil på baklengsmålet. Syns Squillaci klarte seg bra og viste bra aggresivitet i duellene. Men samtidig sliter vi som vanlig med dødballer i forsvaret. Bolton har gode hodespillere og vi er til tider heldig at Bolton ikke er bedre foran mål i disse situasjonene. Det blir litt panisk enkelte ganger og en del rot.

 

Dagens svakeste syns jeg er dommer'n som ikke slår ned på bølletaklinger av f.eks. Kevin Davies. Han burde etter min mening blitt sendt i dusjen ganske tidlig og det var også flere etterslenger han ikke gir kort for. Det førte til skade på Diaby og det spørs også om Wilshere kjente trøkken han fikk i 1.omg.

Dommer'n viser også veldig svak vurdering når han blåser av angrepet vårt ved Cahill's røde kort. Om det er rødt kan diskuteres, men uansett burde vi fått avsluttet angrepet.

 

Siste 20 min. har vi full kontroll og det blir en lekestue på slutten. Herlig scoring av Song og morsomt at Vela som kommer inn å putter umiddelbart. Håpet han skulle få flere minutter, men kanskje han får starte mot Braga?

 

Vi viser styrke igjen på Emirates og det blir viktig å følge opp mot Braga og Sunderland borte neste helg.

 

Kampen vises forresten på TV2 PL 1 kl. 23.00 :(

Link to comment
Share on other sites

for en herlig fotballhelg så langt!

 

Arsenal vinner over Bolton, Tottentottene klarer utrolignok uavgjort mot selveste WBA, Shitty spiller uavgjort, Manure spiller uavgjort etter å ha ledet 1-3 fram til ekstratiden, og nå taper loudmouth FC (Les Barca) hjemme mot Hercules. Ikke nok med det, når Hercules gikk opp i 1-0 ledelse så satte jeg 200 spenn a 8.20 i odds hos betsson på seier. Herlig herlig!

Link to comment
Share on other sites

for en herlig fotballhelg så langt!

 

Arsenal vinner over Bolton, Tottentottene klarer utrolignok uavgjort mot selveste WBA, Shitty spiller uavgjort, Manure spiller uavgjort etter å ha ledet 1-3 fram til ekstratiden, og nå taper loudmouth FC (Les Barca) hjemme mot Hercules. Ikke nok med det, når Hercules gikk opp i 1-0 ledelse så satte jeg 200 spenn a 8.20 i odds hos betsson på seier. Herlig herlig!

 

Jøss! Imponerende, grattis!

 

Enda et pluss : Udyret Cattermole fikk sitt 2 røde for sesongen idag og dermed slipper vi unna denne mannen og sannsynligvis en del "kveste-taklinger" borte mot S`land

Link to comment
Share on other sites

Jøss! Imponerende, grattis!

 

Enda et pluss : Udyret Cattermole fikk sitt 2 røde for sesongen idag og dermed slipper vi unna denne mannen og sannsynligvis en del "kveste-taklinger" borte mot S`land

Veldig godt poeng! Vi har slitt stort borte mot sunderland de siste årene, så vi trenger alt som kan få marginene over på vår side. Synd at DIaby ble skadet, han er viktig for duellene på midten neste kamp. Heldigvis er Song og Fab tilbake og gjør begge en knallkamp i dag. Det samme kan sies om forsvaret som slapp til relativt lite. Kosci er ellers en veldig trygg spill i pasningsspillet bak på banen, så jeg frykter ikke at han er en tabbespiller på dette området.

 

Vi gjør det jeg forventer i denne kampen. Spillet sitter ikke helt 100%, men jeg synes spillerne jobber veldig bra. Synd med skadene. Dommerne burde tatt tak i det til tider stygge spillet til Bolton. Merkelig at han reagerte så sterkt på taklingen til Cahill, mens ligaens styggeste grisetakler Robinson fikk ikke så mye som et kort for overfallet på Diaby.

 

Dagens to høydepunkt:

- Lobben til Song på målet hans. Helt fantastisk! Viser at han også har noe å bidra med oppover på banen. Det virket som at Wenger ønsket å rotere trioen på midten slik at alle skal bli gode i alle sider ved spillet.

- Det siste målet. Vanligvis når publikum pleier å juble hver gang det ledende laget treffer på pasningenene sine, pleier motstanderne å bli så provoserte at de takler sygt eller vinner tilbake ballen ganske fort. Denne gangen holdt derimot Arsenal ballen nydelig i ligaen før Fab sendte en herlig ball over til Vela som avsluttet iskaldt i hjørnet.

Link to comment
Share on other sites

Dette var kanskje ikke den mest elegante seieren vi har hatt under Wenger, men jeg syns det vi så i dag var veldig imponerende. Walcott, Vermaelen og RvP er ute med skade. Clichy, Sagna og Diaby ble hvilt etter 2 harde landskamper, og allikevel stabler vi opp en første 11'er som slår Bolton 4-1.

Riktig nok skulle ikke Cahill vært utvist, men det skulle Kevin Davies, så da går det opp i opp.

Jeg syns hele laget presterte stabilt godt i dag. Kos hadde sin blemme, men spilte seg stort opp etter baklengsmålet.

 

Almunia klarte seg over gjennomsnittlig godt i dag. Det kan diskuteres hvorvidt han skulle reddet baklengsmålet, men etter at Kos spilte igjenom Lee så mener jeg at Almunia skal fraskrives skylden. Han hadde et par feberredninger og var god i feltet. Ja jeg sa "god i feltet"!

 

Stopperne syns jeg klarte seg godt mot godeste Davies. Squillaci var flink til å holde Davies rettvendt, og Koscielny var flink til å bryte foran. Koscielny syns jeg spilte meget godt i dag og ryddet godt unna, sett bort i fra nevnte anledning.

 

Eboue hadde god kontroll bakover, og var som alltid villig fremover. Det samme kan sies om Gibbs, selv om han slet litt mer med Petrov.

 

Fabregas var svak borte mot Blackburn, som han selv skrev i dagens kampprogram. I dag var han tilbake til sitt aller beste. Noterer seg for 3 assist, løper utrettelig i begge retninger.

 

Song noterte seg for en frekk scoring i dag. Pluss i boka. Ellers var han slurvete i passningsspillet, men var som vanlig god på det han skal være god på, det defensive.

 

Fredsmekleren Wilshere spilte med stor ro i dag og viste prov på en svært bra fot. Det samme kan sies om Rosicky.

 

Enkelte her, meg selv inkludert, har kommet med velfortjent kritikk på baklengsmålet. Men er det en som skal ha kritikk i dag så er det Arshavin. Makan til sjansesløseri har jeg ikke sett siden Bendtner spilte mot Burnley i fjor. Kanskje på tide at han lærer litt av Vela, som noterte seg for en iskald scoring.

Chamakh jobbet hardt som alltid og fikk æren av å stange inn 2-1 målet. Allikevel føler jeg at han har mer å gå på.

 

Alt i alt en meget godt gjennomført kamp, selv om det var litt slurv på den siste tredjedel av banen. Men med 4-1 over Bolton klarer jeg ikke helt å irritere meg over inneffektivitet.

 

Til slutt vil jeg anbefale alle ,som av forskjellige grunner ikke fikk sett kampen, å anskaffe seg tv2 sumo sport! Herlig kvalitet og muligheten til å hoppe litt mellom kampene. 199,- i måneden og du har tilgang til alle 10 kampene i PL runden.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen for andre gang idag, første gang var på dårlig kvalitet via stream, har jeg et par synspunkter :D :

 

Alt i alt en greit gjennomført kamp, vi slipper ikke til mye sjanser og skaper en god del mot et lag som ellers er flinke til å bryte ned motstanderen. Fabregas viser at han kommer til å bli en viktig spiller i år også og at alle alt Barca styret ikke kommer til å påvirke spillet hans. For noen nydelig vendinger og gjennombruddspasninger han serverte i dag! Ved siden av Fabregas var Song vår beste spiller i dag (hvilket herlig mål), han traff på pasingene, tapte få dueller, dekket rommet mellom forsvar og midtbane og var mer involvert i det offensive spillet i dag enn til vanlig. Selv håper jeg at Wenger ikke gir han så mye offensive oppgaver framover for han er aller best som anker på midten, samtidig som vi har nok av andre å ta av framover på banen. Arshavin var ihvertfall ikke anonym i dag, men burde absolutt ha puttet minst 1 mål i dag. Chamakh syns jeg vandre for mye ut til sidene (både i dag og i kamper tidligere), han må være targetman inne i midten spesielt når vi kommer til innlegg fra kantene.

 

Ellers er det godt å se at vi har bra med dekning i så og si alle posisjoner :) . Tenker da på at vi blant annet bytte begge backene i dag, nytt stopper par og har et par sentrale spillere ute med skade. Men la oss virkelig håpe at vi ikke får noen flere skader, det kan fort få stygge konsekvenser.

 

Synd med skaden til Diaby, håper ikke han er ute lenge for han kommer til å være en viktige ballvinner på midten for oss i år sammen med Song.

 

Dommeren gjorde ingen stor kamp i dag. Han gjør feil i frispark situasjoner begge veier, bruker fordelsparagrafen feil, gir rødt kort til feil spiller (Robinson skulle heller ha fått for sin knottetakling :P ) samtidig som jeg mener Arsenal skulle ha hatt en straffe.

Link to comment
Share on other sites

Ny oppskriftsmessig seier og kritikken har stilnet, ja faktisk visnet helt bort allerede :P

Stallen er bunnsolid og Almunia er likeså, spiller en ny meget god kamp.

Squillaci og Koscielny er nyinnkjøpte stoppere og har styrket laget vårt betydelig, Silvestre, Sol og Gallas ut, de to nevnte herrer pluss Djorou på plass igjen og vi er som ventet gullkandidat.

Wenger er kanskje ikke helt håpløs på transfer-markedet allikevel kanskje???

Arsenals fjerde mål er slike mål som aldri scores ifølge Drillo, hvor mange pasninger var det før Vela puttet den i mål, 25??

Link to comment
Share on other sites

Etter skuffelsen av at Fulham og Blackburn ble vist fremfor Arsenal i dag. Men gledet meg til å se reprisen etter en lang flyttedag uten og få med meg resultatet, så ble skuffelsen komplett da jeg satte meg ned kl.23.00 for så og se at de hadde spilt godt ut i andre omgang! Det har stått alle steder at kampen begynner 23.00 men det ble ikke tilfelle :)

 

Men det lille jeg fikk sett var veldig bra og spesielt gledelig for meg at Vela skåret! Fire kamper er spilt og jeg har enda tilgode og se en kamp live denne sesongen og det vil nok bli 2 nye uker uten det da også :P

Link to comment
Share on other sites

4-1 er litt flatterende, men seieren er grei. Det røde kortet er kanskje litt overkill, men det er en meningsløs handling av Cahill som fortjener rødt bare for dumskap.

 

Arsene Wenger tar sjanser og durer avgårde med ferske Koscielny, to andrevalg og en debutant i forsvar. Trodde han det var en FA Cup kamp? Nå greide de seg stort sett bra da, så da er det vel greit da? Apropos 2. valg, personlig mener jeg Gibbs er så godt som klar til å ta skrittet helt ut og bli fast i starteleveren. Almunia gjør det han gjør noenlunde bra, men det lugget litt med kommunikasjon med det nykomponerte forsvaret i første omgang - det vil si mens det fortsatt var en kamp.

 

På midten var det Fabregas og Song som drev showet. De andre var ikke mer enn middels. Da det ble 10 mot 11 syntes Song det var på tide å vise folket på Emirates at han er en Messi light og kronet det hele med en scoring til slutt. Stilig så lenge det gir gevinst, men jeg vet ikke helt om at jeg satte pris på at han forlot sine primæroppgaver så ofte på stilingen 2-1. Cesc var tilbake og er MoM. Styrer og regjerer nesten som på sitt beste.

 

I de mest offensive rekkene er Chamakh igjen meget viktig. En Bendtner med teknikk og spilleforståelse. Me like!! Arshavin brenner og helhetsinntrykket trekkes ned av den grunn, men han er involvert og kommer til sjansene. Er et uromoment som skaper rom for andre.

 

Når det gjelder Wilshere så er ryktet større enn prestasjonene i dag også, men bevares han er ung. Kanskje så ung at han ikke klarer å holde beina på jorda? Jeg er litt bekymret for det. Arsene hevder han har fokus, jeg og Stuart Pearce er ikke fullt så sikre.

Link to comment
Share on other sites

En betryggende match. Arsenal vinner mot hvem som helst på en god dag, men de taper også tilsvarende mot hvem som helst på en dårlig dag. At gutta tar en overlegen seier på en ikke spesielt god der er derfor et godt tegn, synes jeg. Et viktig skritt i riktig retning. Det er det laget som oftest har kommet med 3 poeng ut av "en dårlig dag på jobb" som til slutt tar gull etter en lang sesong med høstmørke og vinterkulde.

 

 

Arshavin hadde en begredelig dag på jobb, men han er ofte sånn når han kommer tilbake etter landslagsspill. Ellers var fighterviljen til Song herlig å se på, i tillegg til gullpasningene til vår El Capteino, så klart :P

Link to comment
Share on other sites

Syns laget var bra idag, Koscielny hadde litt dårlig spill kanskje.. Diaby var ikke så god i den lille tiden han spilte, Arshavin mener jeg var frisk idag, klarte seg bedre enn i de andre kampene til nå. Denilson gjør det bra i innhoppet. God fotballhelg for oss til nå, med unntak av Chelsea, som heldigvis slapp inn et mål nå!

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger tar sjanser og durer avgårde med ferske Koscielny, to andrevalg og en debutant i forsvar. Trodde han det var en FA Cup kamp?

 

Apropos 2. valg, personlig mener jeg Gibbs er så godt som klar til å ta skrittet helt ut og bli fast i starteleveren.

 

Hehe, tenkte det samme en liten stund før jeg innså at det å ha Gibbs og Eboue på backene, slettes ikke er så værst! Men med tanke på våre nye stoppere i tillegg, så ble det mye "nytt" ja! Enig med deg angående Gibbsy, Clichy virker ikke som han klarer å komme opp på det nivået vi vet han kan være (07/08) og det har unektelig vært mange rare opptredener fra den mannen de to siste sesongene. Gibbs virker smartere og roligere. Vet ikke helt hvem jeg ville valgt, close call! Må se flere kamper av unggutten.

 

Og på den andre backen synes jeg Wenger mer enn gjerne kan velge Eboue fremfor Sagna i kamper type den idag. Sagna er god å ha på backen i tøffe borteoppgjør/toppkamper med mye dueller og hvor vi må ha en trygg 4`er, men på Emirates mot antatt svakere, ville jeg valgt Eboue`s driv og offensive ferdigheter. Når det er sagt har Sagna åpnet bra og kommet på sugende løp nedover kanten, men dette er i kamper hvor vi har fått mye rom. På hjemmebane får vi skjeldent det og da er herlige Manu kjekk å ha med sitt rykk og vidunderlige ferdigheter :P Ellers spennende å se hva som skjer i midten når Verminatoren comes back!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...