Jump to content

Sebastian Squillaci


Tommy

Recommended Posts

I utgangspunktet så kunne både Squillaci og Silvestre være smarte kjøp, masse rutine både på klubb og landslag, men begge viste seg å være helt feilsslått, dessverre! Bare å bli kvitt Seb også!

Var også svært positiv til Squillaci-kjøpet i sin tid. Erfaren landslagsspiller som jeg trodde skulle styrke bredden i troppen. Desverre en av de aller dårligste spillerene jeg har sett i en Arsenal-drakt. Silvestre hadde i det minste noen bra kamper for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Squillaci hadde også noen bra kamper i starten hos oss, men det er det få som husker. Veldig mange som slakter Djorou også, men han var vår beste stopper en periode vinteren 2011. Da ruvet han virkelig og storspilte på stopper-plass.

Djourou var god helt til folk begynte å snakke om det: "Oi, Arsenal har ikke tapt de 16-17 siste kampene Djourou har spilt i". Jinx jinx

Link to comment
Share on other sites

Djourou var god helt til folk begynte å snakke om det: "Oi, Arsenal har ikke tapt de 16-17 siste kampene Djourou har spilt i". Jinx jinx

 

Det var vel snakk om 31-32 kamper. Og nei det stemmer ikke.

 

Djourou var sjef helt til han ble skadet mot Manchester United i FA cupen. Etter det har han aldri helt kommet seg.. ufattelig trist.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

1 år til med Squillaci gitt. Han fikk 9 minutter i PL i fjor, tror ikke det blir noe mer i denne sesongen.

 

Dyr slask å ha i klubben gitt. Lønner det seg ikke å bare terminere kontrakten hans? Er jo lite poeng å ha han i klubben når vi ikke får solgt han.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si det lønner seg på noen måte, han har fortsatt rett på den samme summen. Ikke er det spesielt god reklame å terminere kontrakten til spillere som ikke slår til heller, det er såpass sjeldent det skjer at jeg tror det er et regelverk som hindrer at klubbene skal gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Blir hakket lavere sum mtp. at han får pengene direkte hvis jeg husker riktig. God reklame? Uenig der. Når man har prøvd å bli kvitt en spiller i 2 sesonger så er det helt greit. City kansellerte jo forøvrig kontrakten til en reservekeeper i fjor. Så uvanlig er det heller ikke..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vender hjem til Ligue 1 går jeg ut i fra. Synd det som skjedde med Squillaci, hva det nå enn var. Da han ble hentet mot slutten av overgangsvinduet i 2010 virka det som en ganske lovende signering, en erfaren stopper uten de tydelige svakhetene. Gikk dessverre altfor dårlig. Trist, men sånn kan det gå.

 

Hvis både Squillaci og Djourou selges regner jeg med det kommer inn en ny midtstopper? Eller blir Ignasi Miquel håpet vårt om Kos/TV/Per skulle skade seg?

Link to comment
Share on other sites

Squillaci sier selv at han har blitt kontaktet av flere franske klubber, blant annet Monaco og Marseille... Dette i følge Sky

Dersom det stemmer at han er på vei ut får han ha lykke til videre, aldri hatt noe i mot Squillaci. Han var kanskje ikke fotballspilleren vi forventet, men har vist en fin proffesjonalitet ved å ikke klage på spilletid. Merkelig dog om Marseille og Monaco(To forholdsvis rike og store klubber) skal være interesserte i søplet vårt selv om de evt mottar han gratis..

Link to comment
Share on other sites

Dersom det stemmer at han er på vei ut får han ha lykke til videre, aldri hatt noe i mot Squillaci. Han var kanskje ikke fotballspilleren vi forventet, men har vist en fin proffesjonalitet ved å ikke klage på spilletid. Merkelig dog om Marseille og Monaco(To forholdsvis rike og store klubber) skal være interesserte i søplet vårt selv om de evt mottar han gratis..

Monaco ligger nå da og durer i Ligue 2 for tiden, og jeg tror de tar imot en gammel helt som Squillaci med åpne armer, herjet jo her for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Monaco ligger nå da og durer i Ligue 2 for tiden, og jeg tror de tar imot en gammel helt som Squillaci med åpne armer, herjet jo her for noen år siden.

Stemmer det, var skråsikker på at de rykket opp i fjor, men når du sier det kom jeg på at de skuffet stort. Etter å ha sett på tabellen så vil nok Squillaci være en nyttig tilvekst for de slipper jo inn alt for mange mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...