Jump to content

Sebastian Squillaci


Tommy

Recommended Posts

Han hadde vel etterhvert sin beste periode i Monaco når de nådde CL-finalen i 2004 og var fast på Lyon et par sesonger også før Sevilla kjøpte han.

 

Syns ikke vi bør betale mer enn £7 mill. for en 30-åring som kanskje ikke er ansett som verdensklassespiller, men han er på landslaget og har vel spilt fast på de lagene han har vært de siste årene. Helt greit hvis vi kjøper han og Wenger tenker vel rutine her.

Sånn ellers hadde spillere som Sakho eller Zapata vært spennende kjøp, men får vi inn Squillaci er nok han den siste forsvareren vi henter i dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Om Koscielny er så god som han har virket til nå blir denne spilleren kun sittendes på benken uansett, og til det er han veldig god! :huh:

 

Om Koscielny er så god som han har virket til nå og denne spilleren klarer å utkonkurrere Koscielny, så vil det styrke laget vårt ytterligere også ;)

 

Vi trenger større dekning på stoppperplass, så det er veldig fint om Squillaci kommer. Da mangler vi bare en ny keeper for å være med å sloss om seriegullet og CL trofèet.

Link to comment
Share on other sites

Om Koscielny er så god som han har virket til nå og denne spilleren klarer å utkonkurrere Koscielny, så vil det styrke laget vårt ytterligere også ;)

 

Vi trenger større dekning på stoppperplass, så det er veldig fint om Squillaci kommer. Da mangler vi bare en ny keeper for å være med å sloss om seriegullet og CL trofèet.

 

Helt enig med hva du sier Tapapa, men den keeperen tror jeg vi må se langt etter. I dag også så virket det som om Wenger kun var ute etter en forsvarsspiller, og sa flere ganger at han mente vi kun trengte en spiller til fordi da hadde vi like mange spillere som vi hadde i fjor.

 

Kan selvfølgelig hende at Wenger sa dette siden han vet at Schwarzer ikke blir en realitet før etter uka er omme, og at han vil gi Almunia litt selvtillit før kampen mot Blackpool, men har en magefølelse på at det ikke blir noen ny keeper inn i år heller, og at vi må sitte med Almunia i minst en sesong eller to til.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Han hadde vel etterhvert sin beste periode i Monaco når de nådde CL-finalen i 2004 og var fast på Lyon et par sesonger også før Sevilla kjøpte han.

 

Syns ikke vi bør betale mer enn £7 mill. for en 30-åring som kanskje ikke er ansett som verdensklassespiller, men han er på landslaget og har vel spilt fast på de lagene han har vært de siste årene. Helt greit hvis vi kjøper han og Wenger tenker vel rutine her.

Sånn ellers hadde spillere som Sakho eller Zapata vært spennende kjøp, men får vi inn Squillaci er nok han den siste forsvareren vi henter i dette vinduet.

 

Så hvis de forlanger £8 mill så skal vi ikke kjøpe? Vi klager og klager over at det ikke kommer spillere, og når det først er en på vei så kan vi ikke henge oss opp i pris.

Link to comment
Share on other sites

Så hvis de forlanger £8 mill så skal vi ikke kjøpe? Vi klager og klager over at det ikke kommer spillere, og når det først er en på vei så kan vi ikke henge oss opp i pris.

 

 

Visst skal vi henge oss opp i pris. Det er tåpelig å kjøpe spillere for en kunstig markedspris. Man skal ikke la seg holde som gissel fordi den selgende klubben vet at vi trenger den aktuelle spilleren. Vi har ikke flust av penger. Klubben blir driftet på en sunn måte - og vi er der vi er idag fordi vi har vært harde i forhandlinger.

 

Nei stå på - heller en midtstopper mindre enn å bruke en hel haug med penger som spilleren ikke er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er dette det perfekte kjøpet, er det noe vi trenger så er det rutine. Vi har altfor få forsvarsspillere som har spilt på høyt nivå over flere år. Derfor er dette den rette signering på dette tidspunktet, med tanke på at vi har Nordtveit og Djourou i bakhånd og Vermalen og Koscielny som har mange år forann seg så er det ikke et forsvarstalent vi trenger etter min mening. En gammel ringrev er absolutt en god løsning på forsvarsproblemene vi har satt oss selv i for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Visst skal vi henge oss opp i pris. Det er tåpelig å kjøpe spillere for en kunstig markedspris. Man skal ikke la seg holde som gissel fordi den selgende klubben vet at vi trenger den aktuelle spilleren. Vi har ikke flust av penger. Klubben blir driftet på en sunn måte - og vi er der vi er idag fordi vi har vært harde i forhandlinger.

 

Nei stå på - heller en midtstopper mindre enn å bruke en hel haug med penger som spilleren ikke er verdt.

Dette er tull, Orakelet! Hadde vi hatt en midtstopper vi ikke ville selge, hadde vi synes det var latterlig om vi bare hadde fått 8 mill pund. VI må innse at smme regler den ene veien som den andre!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er tull, Orakelet! Hadde vi hatt en midtstopper vi ikke ville selge, hadde vi synes det var latterlig om vi bare hadde fått 8 mill pund. VI må innse at smme regler den ene veien som den andre!!

 

Hvorfor egentlig? Hvis vi klarer å presse prisene ned på de spillerne vi vil kjøpe og opp på de vi eventuelt må selge er ikke det ideelt ?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig? Hvis vi klarer å presse prisene ned på de spillerne vi vil kjøpe og opp på de vi eventuelt må selge er ikke det ideelt ?

Selvsagt, men det er ikke det det er snakk om her. Her diskuteres "kunstig markedspris", og da må vi innse at vi lever i samme verden som de andre...

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt, men det er ikke det det er snakk om her. Her diskuteres "kunstig markedspris", og da må vi innse at vi lever i samme verden som de andre...

 

Jada, vi lever i samme verden som de andre. Men det er ingen tvil om at markedsprisene er kunstige på grunn av City, Chelsea, Barcelona og Real Madrid. Disse klubbene gjør at enhver klubb som selger forventer mer for sine spillere enn hva som er realistisk. Når det da er et par klubber som står imot, og ikke kjøper for enhver pris, så synes jeg det står respekt av nettopp det. Det viser seg jo også at vi til slutt får viljen vår. Dette fordi vi er en attraktiv klubb, og spillerne selv sier de vil til oss - dette resulterer at til slutt på selgende klubb kapitulere og selge for en mellomting av av hva de krever, og vi er villige til å gi.

 

Hvor mye hadde Chelsea eller City betalt for Arshavin? Hvertfall mer enn de 15-17millionene vi ga.

Link to comment
Share on other sites

Jada, vi lever i samme verden som de andre. Men det er ingen tvil om at markedsprisene er kunstige på grunn av City, Chelsea, Barcelona og Real Madrid. Disse klubbene gjør at enhver klubb som selger forventer mer for sine spillere enn hva som er realistisk. Når det da er et par klubber som står imot, og ikke kjøper for enhver pris, så synes jeg det står respekt av nettopp det. Det viser seg jo også at vi til slutt får viljen vår. Dette fordi vi er en attraktiv klubb, og spillerne selv sier de vil til oss - dette resulterer at til slutt på selgende klubb kapitulere og selge for en mellomting av av hva de krever, og vi er villige til å gi.

 

Hvor mye hadde Chelsea eller City betalt for Arshavin? Hvertfall mer enn de 15-17millionene vi ga.

Jeg kan være enig i at det står respekt av å prøve å holde ting innenfor rimelighetens grenser, men da må det også være det som er gjeldende når vi er på andre siden av handelen...

Link to comment
Share on other sites

Fra skysports;

 

"Not at the moment. We got a bit closer today, but not yet," he told Sky Sports when asked if an agreement had been put in place for a fresh face.

Short

 

Wenger is known to be in the market for a new goalkeeper, with Fulham's Mark Schwarzer a top target, but the Frenchman insists the next arrival at Emirates Stadium is unlikely to be a shot-stopper.

 

He added: "It's not the goalkeeping situation, we are a bit short defensively and on that front we have got a bit closer. Nothing has been signed though."

 

Reports suggest that Sevilla centre-half Sebastien Squillaci is the man Wenger has set his sights on, but the Arsenal manager continues to play his cards close to his chest regarding the identity of transfer targets.

 

"I will leave you to guess, but you are usually not bad at guessing," he smiled.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_6328099,00.html

Link to comment
Share on other sites

Vi får virkelig håpe at denne signeringen snart er klar. 8 mill pund er vel en rimelig pris vil jeg påstå. Jeg ser det er noen som snakker om kunstigi markedspris. Det er et begrep jeg ikke helt forstår. Markedspris er den prisen markedet er villig til å betale. City, chelsea, barca og real er en del av markedet, enten vi liker det eller ikke. Derfor er jeg stolt av Wenger for at han gjør sitt for å holde prisene nede.

Link to comment
Share on other sites

Altså, både Mark Schwarzer og Sebastien Squillaci spiller(spillte) ikke kamper for Fulham og Sevilla. Altså, da kan vi nesten si at vi har en keeper og en stopper i boks ? :)

 

For hvor skal dem ellers gå? Dem er ikke i noen andre klubbers søkelys, og hadde dem spillt kamp, så hadde nok ikke det ville være aktuelt for en overgang til en annen klubb.

 

Det er spørsmål om tid nå :P

Link to comment
Share on other sites

Altså, både Mark Schwarzer og Sebastien Squillaci spiller(spillte) ikke kamper for Fulham og Sevilla. Altså, da kan vi nesten si at vi har en keeper og en stopper i boks ? :P

 

For hvor skal dem ellers gå? Dem er ikke i noen andre klubbers søkelys, og hadde dem spillt kamp, så hadde nok ikke det ville være aktuelt for en overgang til en annen klubb.

 

Det er spørsmål om tid nå :D

 

Jeg koser meg når jeg leser innlegget ditt. Det bare oser positivitet, og det liker vi. Regner også med at de kommer, tror dette blir bra..

 

Visst skal vi henge oss opp i pris. Det er tåpelig å kjøpe spillere for en kunstig markedspris. Man skal ikke la seg holde som gissel fordi den selgende klubben vet at vi trenger den aktuelle spilleren. Vi har ikke flust av penger. Klubben blir driftet på en sunn måte - og vi er der vi er idag fordi vi har vært harde i forhandlinger.

 

Nei stå på - heller en midtstopper mindre enn å bruke en hel haug med penger som spilleren ikke er verdt.

 

Ja, ikke missforstå meg. Er enig i at prisen har mye å si. Men når vi sitter i den situasjonen at vi nesten ikke har backup på stopperne, så syns jeg ikke vi kan henge oss opp i om han koster £6 eller £8 mill, når behovet er så stort. Man kan godt sitte å kose seg med god økonomi, men samtidig vil forsvaret lekke som ei sil uten forsterkninger. Investeringer er veien til rikdom, sa engang en klok mann:)

Link to comment
Share on other sites

Dette er det som står på spansk på hjemme siden, oversatt i google.no/translate:

 

REISER TIL LONDON FOR Squillaci bestått en medisinsk med Arsenal

Søndag 22 august fra 2010PUBLICIDAD

 

Forsvarer Sebastien Squillaci i natt reise til London i dag for å bestå en medisinsk mandag med Arsenal, klubben de vil bli omsatt etter at avtalen nådd av begge klubber, som er på bekostning av de fysiske bevis.

 

Squillaci hevdet sist onsdag, ikke føler seg vel fra standpunktet om sinnet for ikke å spille den første etappen av det kvalifiserende runde offs mot Sporting Braga på tempoet som Arsenal gjorde et tilbud til Sevilla for spilleren. Sevilla FC Squillaci kom to sesonger siden, fra Olympique Lyon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...