Jump to content

Kilden til trøbbel


Chaz

Recommended Posts

Tapapa: bare til din informasjon; jeg har STILT SPØRSMÅL ved enkelte debatanters væremåte, debattmåte og skrivemåte, og påpekt at jeg synes det er Goonere lite verdig. At du nå kjører en rendyrket personhets av undertegnede stiller deg I BESTE fall i samme båt. Zee ze point? Nei, du gjør neppe det.....

Link to comment
Share on other sites

Tapapa: bare til din informasjon; jeg har STILT SPØRSMÅL ved enkelte debatanters væremåte, debattmåte og skrivemåte, og påpekt at jeg synes det er Goonere lite verdig. At du nå kjører en rendyrket personhets av undertegnede stiller deg I BESTE fall i samme båt. Zee ze point? Nei, du gjør neppe det.....

 

Og der kom det jaggu et sedvanlig arrogant innlegg fra deg. Kan du trekke fram de delene hvor jeg angivelig hetser deg?

Link to comment
Share on other sites

Og der kom det jaggu et sedvanlig arrogant innlegg fra deg. Kan du trekke fram de delene hvor jeg angivelig hetser deg?

 

For å svare deg i din sedvanlige stil: Gidder ikke. La det være. I din Arsenal verden forblir jeg roten til alt ondt. Jeg debaterer gjerne forumets fremtid. Men fra nå av; ikke med deg.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Om man tillater innlegg med kallenavn (kjegle, sopp, osv), og hvor man kun er ute etter å latterliggjøre spillere (Almunia-tråden, kamptråder er gode eksempler) uten noe som helst argumentasjon, så er det jo nettopp regelverket/moderatorene sin tolkning som kanskje er problemet, når forumet ikke har den kvaliteten og seriøsiten som man burde forvente?

 

Da har man allerede latt strikken bli tøyd, og den kan jo tøyes og tøyes. Jeg respekterer jobben på frivillig basis, og skjønner at ting kan være vanskelig, tøft, og ikke alltid like morsomt når stormen er som værst. Likevel, så er det såpass mange voksne mennesker som sitter med en slik rolle (mye kunnskap og oppegående folk), som kan (om man vil) få en slutt på typer av innlegg. Man kan samlet stille seg bak forslag på endring av retningslinjer, om det ikke allerede er en "norm", om at "kritikk" ikke er et fritt ord man kan gjemme seg bak med all slags ordbruk.

 

Tar med eksempel, som gjorde at jeg fikk nok og ville få en slutt på dette. Hadde det vært en engangshendelse, så hadde jeg nok oversett det fint. Men når det har holdt på i flere år, da blir man dritt lei:

 

Kjeglen slutter aldri å overraske. Når jeg tror det ikke er mulig å bli dårligere enn det han er så klarer han faen meg å overgå seg selv.

Cred til Almunia for at han ikke har lagt opp enda. Det vitner om selvinnsikt.

BE

 

Hva gir dette innlegget?

Om du som moderator mener at dette er et helt greit innlegg, hvor langt kan man tøye strikken neste gang?

 

 

Forum-"bråket" er ikke en sak, om at det ikke skal være lov å ha forskjellige meninger. På et diskusjonsforum, så må det forskjellige meninger til. Hvorfor diskutere, når alle har like meninger?

 

 

Piscator sier det ganske bra i denne tråden:

Jo, det må de for så vidt gjerne gjøre, selv om vi nå har forstått at de mener Almunia ikke er god nok. De trenger ikke gjenta sine synspunkter i det kjedsommelige for at vi skal forstå det! Men for å gjenta meg selv, kanskje i det kjedsommelige men åpenbart nødvendig; denne diskusjonen i diskusjonen handler OVERHODET IKKE om dette, den handler om to ting; 1) at man i korstoget for å få frem at Almunia ikke er god nok bruker ufine argumentasjonsteknikker (tendensiøsitet), og 2) at mange bruker uakseptable karakteristikker som best kan betraktes som mobbing.

 

Tapapa:

Du svarer bare når du gidder, men selv krever du at folk skal følge dine stier.

Du skrev bl.a:

Jeg hører til de som mener du Chaz forsurer dette forumet, sammen med din våpendrager vieira04

 

Beklager at jeg ikke synes at all ordbruk og oppgulp skal være fritt frem på forumet, og for at jeg krever at innlegg ikke bare skal være latterliggjøring og håning. Om dette for deg er å forsure forumet, så veit jeg ikke om jeg skal le eller gråte.

De som krever en normal og dannet form for ord i et innlegg, de er farlige de.

Da kan det jo hende du ikke kan tråkke frem stien akkurat som du vil, men at man følger noen linjer på det å formulere seg gjemt bak tastetrykkene.

 

Du husker mye om at andre har sluttet pga enkelte forumister, og at noen har tatt feil o.l.

Tror jaggu meg du snart skal ta frem speilet, for det kan hende at også du kan ha svin på skogen. Kanskje noen har sluttet pga deg? Kanskje også du har tatt feil?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man på en enkel og kjapp måte bare kan kaste ut de som driver med personhets her inne, og uten å nevne navn er det flust med folk på "begge sider" som driver med dette, og la dem seile sin egen sjø i noen måneder, og la de av oss som skriver fornuft, og de av oss som primært er her for å lese dette (sånn som meg,) holde på i fred og ro i denne tida, tror jeg vi nærmer oss ei løsning. Jeg for min del er møkk lei av hele forumet, og sjøl om jeg nesten aldri skriver noe som helst her, er dette forumet er veldig verdifull kilde til informasjon som ikke lar seg finne ellers på internett.

 

Jeg er forøvrig helt imot denne typen debattering, men jeg ser på denne tråden som en unntakstilstand i et krisetilfelle, og jeg mener helt klart at det er moderatorteamets oppgave, når ting har eskalert sånn som de har, å kaste folk på huet og ræva ut. Disse gnagsårene har ingenting inne her å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Samtlige som forsøpler kamptåder ol. med nedrakking på andre debattanter, uansett hvor jævlige disse eventuelt har vært tidligere, uansett om de tilfeldigvis skulle mene det samme som jeg/du/hvem som helst gjør. Det har helt klart danna seg to klikker her inne som bruker mesteparten av tida si på å forsøple, og jeg mener forumet hadde klart seg veldig fint uten alle disse.

 

Noe mer enn det bruker jeg ikke tid på å konkretisere, men jeg regner med at du skjønner tegninga.

Link to comment
Share on other sites

Man kan si at man sitter mellom barken og veden her - hvertfall hva angår moderering.

 

Alle de som til tider har hånende og provoserende innlegg har også det stikk motsatte - altså innlegg som er seriøse med gode argumenter og nyttig informasjon. Siden vi allerede er "personlige" i denne tråden, så tillater jeg meg å være litt personlig selv.

 

Jeg er av typen som har fått "respekt for de eldre" i oppveksten. at disse har nyttige erfaringer og kunnskap å komme med. Dette synes jeg gjelder på forumet også - hvor jeg respekterer og leser innleggene til f.eks. Chaz og RvP med andre øyne, enn hva jeg gjør med f.eks. Kim (Nå synes jeg Kim har gode innlegg, så missforstå meg rett).

 

Samtidig lærer man over tid å "kjenne" måten enkelte her skriver på, og man lærer seg å se bort ifra enkelte kommentarer fra noen av debattantene. Feks har jeg begynt å se bort ifra siste setning i BE sine innlegg, som stort sett er ett provoserende sleivspark i retning Almunia - men før dette er det faktisk en del smartere gloser som kommer fra han også. Jeg hopper også over siste setning til Kim, som ofte er "spot on, innertier og amen to that) *ironi*

 

Nå er det slik at jeg vil også helt ubevisst "tolerere" sleivspark fra de eldre, kontra de unge. Det burde kanskje ikke være slik, men sånn er jeg skrudd sammen. Og jeg er ganske sikker på at det gjelder flere her.

 

Et rotete innlegg, men poenget mitt må være at vi er forskjellig skrudd sammen, og det som provoserer enkelte, vil andre trekke på smilebåndet av. Og det skal mye til om det ikke blir hett rundt enkelte diskusjoner med så mange meninger. Jeg tror man kommer langt med å velge å se bort ifra enkelte debattanters innlegg - og heller fokusere på de andre.

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet håper jeg ingen trekker seg her inne.

Vi støtter alle samme lag.

Uenigheter må vi alle tåle. det er jo poenget med et diskusjonsforum.

 

Jeg tror ganske enkelt vi alle skal ta en sjekk i det berømmelige speilet.

For å gjøre dette til et godt forum må alle bidra.

 

Og Orakelet du har helt rett. Vi er skrudd sammen forskjellig.

Og noen syns noe er provoserende og andre syns det er rett og slett litt morsomt.

 

Jeg mener det skal være litt takhøyde her inne.

Link to comment
Share on other sites

Fra retningslinjene:

 

6. Persondiskusjoner

Det skal diskuteres sak og ikke person. Bruk meldsingssystemet for å kontakt personen, eller ta kontakt med administrator/moderator dersom du har en klage. Brudd på dette kan føre til utestengelse.

 

Denne diskusjonen er nå stort sett en persondiskusjon. Jeg oppfatter det slik at det er gode hensikter bak det og at det er mange som har vært med på regelbruddene i denne diskusjonen. Derfor lar jeg ikke dette gå ut over noen enkeltperson.

Det betyr såklart ikke at man kan slippe unna med persondiskusjoner til all tid.

 

Forslag til forbedringer, og også kritikk, mottas med takk av alle som jobber med siden. En ny diskusjon kan derfor gjerne finne sted - bruk følgende tråd om den føles relevant.

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.ph...edringer&st=180

 

Når dere har personklager, kan dere svært gjerne sende de til en moderator. Enten som en vanlig PM, eller via rapporteringsfunksjonen (da får alle moderatorene samme beskjed). Det er også lov til å klage på en enkelt moderators arbeid, men det gjøres naturligvis også via private meldinger.

 

Denne diskusjonen er herved avsluttet.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Om man tillater innlegg med kallenavn (kjegle, sopp, osv), og hvor man kun er ute etter å latterliggjøre spillere (Almunia-tråden, kamptråder er gode eksempler) uten noe som helst argumentasjon, så er det jo nettopp regelverket/moderatorene sin tolkning som kanskje er problemet, når forumet ikke har den kvaliteten og seriøsiten som man burde forvente?

 

Da har man allerede latt strikken bli tøyd, og den kan jo tøyes og tøyes. Jeg respekterer jobben på frivillig basis, og skjønner at ting kan være vanskelig, tøft, og ikke alltid like morsomt når stormen er som værst. Likevel, så er det såpass mange voksne mennesker som sitter med en slik rolle (mye kunnskap og oppegående folk), som kan (om man vil) få en slutt på typer av innlegg. Man kan samlet stille seg bak forslag på endring av retningslinjer, om det ikke allerede er en "norm", om at "kritikk" ikke er et fritt ord man kan gjemme seg bak med all slags ordbruk.

 

Tar med eksempel, som gjorde at jeg fikk nok og ville få en slutt på dette. Hadde det vært en engangshendelse, så hadde jeg nok oversett det fint. Men når det har holdt på i flere år, da blir man dritt lei:

Hva gir dette innlegget?

Om du som moderator mener at dette er et helt greit innlegg, hvor langt kan man tøye strikken neste gang?

Forum-"bråket" er ikke en sak, om at det ikke skal være lov å ha forskjellige meninger. På et diskusjonsforum, så må det forskjellige meninger til. Hvorfor diskutere, når alle har like meninger?

 

 

 

Jeg prøvde i mitt litt lange og kanskje ikke helt oversiktlige innlegg å forklare hvorfor vi ikke kan slå ned på alt som ikke passer i enkeltes øyne. Når BE skriver som han gjør i denne posten så reagerer folk fordi de har sett seg lei på hans måte å beskrive Almunia på, ikke fordi det er veldig støtende eller et overtramp av retningslinjene. Jeg har forståelse for at folk reagerer, men jeg har også forståelse for at enkelte blir provosert over at noen mener at BE skal utestenges for å skrive som han gjør. Dermed er bråket i gang.

Hva som forsøpler forumet mest i etterkant av et slik innlegg er heller ikke så lett å si: De som provoseres og slår tilbake med full kraft eller de som støtter første innlegg. Resultatet er uansett en meningsutveksling som er off-topic og dreier over på person og personangrep. Dvs brudd på retningslinjer fra begge fronter.

 

Hvis vårt mandat som mod-team blir å kaste ut alle som tøyer grensene på hva som er off-topic etc blir det ganske folketomt her inne. Jeg håper ikke det blir nødvendig, men heller at alle kan tenke i 10 sekunder før de hiver seg over tastene og hamrer frem et svar de kanskje ikke er så stolte over å ha nicket sitt ved noen timer senere. Forumet blir ikke bedre av strengere moderatorer, det blir bedre av skribenter som ønsker et bedre forum og dermed legger litt mer innsats i å bidra innenfor de rammer som er gitt.

 

Vi kan ikke være vakthunder for voksne mennesker. Det vil ta for mye tid og ødelegge gleden ved å stikke innom en gang i blandt. De fleste oppfører seg stort sett helt greit og vi må ikke gjøre dette til et større problem enn det egentlig er. Som Orakelet så riktig påpeker så kan man glatt unngå å lese poster fra enkelte hvis man stadig blir provosert av det, evnt velge å lese det som jeg leser uttalelser om mitt eget yrke i aviser: Med et oppgitt smil om leppene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...