Jump to content

2010.07.21 SK Sturm Graz B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Hva skal man si? Matchen er preget av nivået til Sturm Graz, og det bidrar til at det ikke er noe tempo i spillet. Mye slurvete pasningspill. Hvis det er noe positivt å trekke fram så må det være målene til Nasri(har ellers vært ganske anonym) og samspillet til Wilshere og Arshavin. Synes Walcott og Chamakh er dårlige i dag. Blir spennende å følge med på de sultne ungguttene i 2. omg. Mulig det blir litt mer tempo og mer angrepsvillige spillere i 2. omg.

 

Nordtveit gjør det helt ok. Hadde en stygg ballmiss rett etter brudd. Brudd på brudd. :D

Kjenner at det irriterer meg litt at Arsenal ikke utnytter brudd i samme grad som i glansdagene. Ser det veldig godt i denne matchen på like linje med fjoråret. Det er svært skjelden at det går fort i lengeretningen. Den ene gangen Walcott ruller opp på høyre så er det ingen som følger bak. Men, men, det er jo pre season enda

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett Barnetkampen, men nå er det deilig å se Arsenal igjen :D

 

Tam førsteomgang, men enkelte lyspunkt og desverre noen småting som får uroen min til å boble.

 

Midtbanen vår med to 18-åringer og en på 23 fungerer bra. Endel kreative perler og god, hard jobbing defensivt. Frimpong er en veldig god fotballspiller!

 

Fabianske måtte redde med en fin beinparade og har ellers hatt lite å gjøre. Bortsett fra to ganger utenfor 16. Jeg hadde hjertet i halsen begge gangene, men han dempa ballen begge gangene og spilte seg ut. Nervepirrende, men bra utført.

 

Djorou og Vermaelen er flotte fotballspillere, men som midtstopper er du nødt til å ha plasseringsevne. Ved et par anledninger har de desverre vært litt "hodeløse kyllinger".

 

Traore virker solid og Nordtveit har ikke gjort noe gærent.

 

Chamach er ikke supermann når han har to mann oppå seg. AA får det til bare av og til, og det samme kan vel sies om Walcott. Såvidt.

Link to comment
Share on other sites

Noen spillerobservasjoner ved halvtid.

 

Chamakh har ikke vært helt venner med ballen. Har ikke fått til førsteberøringene. Stiller seg ofte opp foran backrekka med ryggen mot mål, istedet for å gjøre løp inn i boksen.

 

Arshavin ser tung ut. Ikke så voldsomt løpevillig som vi ønsker han skal være.

 

Walcott har hatt noen gode løp og gjør seg spillbar. Går seg ofte fast i småspillet.

 

Frimpong er dyktig både offensivt og defensivt, men ikke like dominerende som i Barnet kampen. Spennende spiller.

 

Nasri virker tent og scorte 2 fantastiske mål. Han blir viktig i sesongen.

 

Wilshere har vært god. Løpevillig og driblesterk.

 

Vermaelen har vært veldig sterk i forsvar. Helt klart bautaen i backrekka.

 

Djourou virker som han mangler litt kamptrening. Helt ok omgang, men virker litt nervøs.

 

Traore er løpevillig men har ikke dribleferdighetene eller innleggsfoten til Glichy. Dårlig å plassere seg i forsvaret.

 

Nordtveit har vært god. Litt tempoproblemer mot noen av spillerne, men løste oppgavene godt. God til å løpe overlap.

 

Fabianski gjorde det godt. Men er ikke helt trygg på han etter fjordåret. Håper han viser at det ikke er symptomatisk.

Link to comment
Share on other sites

Jesus for noen skuldre på Emmanuel Thomas. Ser jo ut som han har på seg skulderbeskytterne til en NFL spiller. Sitter nesten å venter på at han skal plukke opp ballen med henda å løpe med ballen i mål :D

 

Han har forresten vært utrolig god idag

Link to comment
Share on other sites

Craig Eastmond er helt forferdelig. En helt annen spiller enn hva han var mot Liverpool. Får så absolutt håpe han bare har en dårlig dag. En forferdelig sådan... :D

 

Det tok meg 23 minutter av 2. omgang før jeg skjønte at han spilte.

Link to comment
Share on other sites

JET har vel vært andre omgangs beste spiller?

Uten tvil. Synes Håvard var dyktig også. Håper 90 minutter var fordi Wenger vil se mer og ikke at han har slappet av på trening :D

 

*edit* Når jeg ser reprisen av Nasris 2. mål så står jo keeper helt bort i natta. Hadde han stått nærmere midten så hadde han tatt den

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil. Synes Håvard var dyktig også. Håper 90 minutter var fordi Wenger vil se mer og ikke at han har slappet av på trening :D

 

*edit* Når jeg ser reprisen av Nasris 2. mål så står jo keeper helt bort i natta. Hadde han stått nærmere midten så hadde han tatt den

 

Ja, jeg la merke til det jeg og.

Link to comment
Share on other sites

Feriefotball - spesielt av Sturm Graz, egentlig.

 

Nordtveit spilte seg bra opp i andre omgang, synes jeg. Mange gode offensive involveringer. Men også i andre etpar posisjoneringsglipper. Han er helt tydlig ingen back.

 

Synes Rosicky gjorde en bra figur, selv om det ble mye føring av ball og kom lite ut av det.

 

Lansbury var også bra, synes jeg. Har ikke sett mye av ham tidligere.

 

Emmanuel-Thomas klart best i andre omgang. Flere bra ting - nydelig pasning til Lansburys mål.

 

Szczesny hadde nesten ingenting å gjøre - vanskelig å vurdere. Bra inngripen i feltet helt på slutten, dog.

 

Alt i alt et trivelig gjensyn meg Arsenal :-)

Link to comment
Share on other sites

*edit* Når jeg ser reprisen av Nasris 2. mål så står jo keeper helt bort i natta. Hadde han stått nærmere midten så hadde han tatt den

 

Nja, vet ikke helt om jeg er enig det. Muren skal jo dekke det en hjørnet, mens keeper skal dekke det andre. Synes det så ut som han hadde brukbar posisjon. Frisparket til Nasri var veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Høydepunktene er JET ,Wilshire og Frimpong igjen.

Flott frisparkmål av Nasri som virker å være på hugget.

Nordtveit har en meget god pasningsfot og virker trygg.

Grei gjennomføring.

Link to comment
Share on other sites

Nja, vet ikke helt om jeg er enig det. Muren skal jo dekke det en hjørnet, mens keeper skal dekke det andre. Synes det så ut som han hadde brukbar posisjon. Frisparket til Nasri var veldig bra!

Keeper står alt for nærme bortre stolpe. Han skal ikke stå midt i mål, men halvveis mellom midten av midten og bortre stolpe. Hadde det vært Almunia hadde jeg vært forbannet :D

 

Godt frispark ja, men en god keeper tar den

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Noe av det positive fra kampen:

 

- Nasri viser en fin og lovende form for kommende sesong.

- Willshere ser mer og mer ut som en spiller som er klar til å steget opp som førstelagspiller!

- Morsomt og se JET igjen, en spiller som jeg har store forhåpninger til. Aldri sett han så god vel og merke.

- Szczesny får en full omgang.

- Bra possession fotball.

- Rosicky ser bedre ut enn han har gjort på lenge.

- Nordtveit imponerer stort!

- 3 fine mål.

 

Ikke fullt så positivt:

 

- Lite press på ballfører, og lite bevegelser uten ball.

- Djourou ser ikke bra ut på banen og gjør feil som vil skade oss i Premier League.

- Koscielny imponerer ikke, får håpe dette snur snart.

- Eastmond gjør ingen god omgang og gir bort ballen i mange farlige posisjoner.

 

Det er fortsatt bare pre-season, men det er nå standaren for neste sesong settes. Ikke mye som ser forandret ut mht formasjon, taktikk eller forbedring defensivt. Dette satser vi på at tar form mot Emirates Cup 2010 :D

Link to comment
Share on other sites

Noe av det positive fra kampen:

 

- Nasri viser en fin og lovende form for kommende sesong.

- Willshere ser mer og mer ut som en spiller som er klar til å steget opp som førstelagspiller!

- Morsomt og se JET igjen, en spiller som jeg har store forhåpninger til. Aldri sett han så god vel og merke.

- Szczesny får en full omgang.

- Bra possession fotball.

- Rosicky ser bedre ut enn han har gjort på lenge.

- Nordtveit imponerer stort!

- 3 fine mål.

 

Ikke fullt så positivt:

 

- Lite press på ballfører, og lite bevegelser uten ball.

- Djourou ser ikke bra ut på banen og gjør feil som vil skade oss i Premier League.

- Koscielny imponerer ikke, får håpe dette snur snart.

- Eastmond gjør ingen god omgang og gir bort ballen i mange farlige posisjoner.

 

Det er fortsatt bare pre-season, men det er nå standaren for neste sesong settes. Ikke mye som ser forandret ut mht formasjon, taktikk eller forbedring defensivt. Dette satser vi på at tar form mot Emirates Cup 2010 :D

 

Det er i mine øyne klart at dette kun er kamper for å gi litt matchtrening, og å se hvem av unggutta som skal få sjansen mot de hardere pre-season motstanderne. tempoet på samtlige er dårligere enn normalt. Jeg er ikke i tvil om at f.eks. Koscielny vil være bedre med Clichy/Sagna som backer, og med Song og andre sterkere spillere i støtte.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker rundt kampen:

 

Bakerst hadde både Fabianski og Szczesny rolige 45 minutter. En god parade av Fabianski. Ellers er det lite å vurdere dem ut fra.

 

Forsvaret var til dels rufsete, og en slik opptreden mot en kvalifisert motstander hadde endt med katastrofe. De er alt for ofte feilposisjonerte og ufokuserte. Sturm Graz var imidlertid ikke i stand til å utnytte dette. Nå skal det sies at de fleste bak der knapt kjenner navnene på de andre. Ingen feilfrie, men jeg synes Håvard Nordtveit har vert oppløftende å se både her og mot Barnet. Jeg regner med at han kommer inn i A-stallen som backup for Bacary Sagna og som førstevalg i ligacup'en.

 

Maskinrommet. Emmanuel Frimpong ble på grunn av skader forbigått av Craig Eastmond i fjor. Vel, han er tilbake i førersetet. En ny god søknad fra han i førsteomgang, mens Eastmond gjennomførte en heller anonym andreomgang. Samir Nasri viste mye bra mot Barnet. Her mot Sturm Graz var han stjerna. Han både ville og han kunne. Oppløftende. Forøvrig i midtbaneleddet klarte de fleste seg bra. Rosicky og Wilshere viser drypp av klasse. Wilshere viser til og med at han har vært i Bolton, og ble belønnet med et gult kort. Henri Lansbury scoret med en avsluttning som Messi hadde vært fornøyd med, ellers var det litt opp og ned.

 

Fremme i artilleriavdelingen er Arshavin godt på gang. Han lykkes ikke med alt, men han vil og vi vet han kan. Virker motivert, og en motivert klassespiller er gull verdt. Theo Walcott derimot sliter med å komme opp med et sluttprodukt. Jeg har egentlig aldri hengt med på all hypen rundt Theo, men jeg har da håpet på at det skulle dukke opp en ny Marc Overmars. Den brutale sannhet er at det er lite som tyder på det. Teknikken matcher ikke hurtigheten og hjernen henger heller skikkelig med - ennå. Marouane Chamakh imponerte heller ikke. Han er ny i laget, og jeg vil ikke dømme allerede nå. En som har fått mye skryt etter kampen er poteten Jay Emmanuel-Thomas, og ja - han var meget synlig. Jeg satt likevel igjen med en følelse av at dette ikke holder. Teknikken er for hard og bevegelsene er litt for langsomme. Det skal noe til å snu en supertanker. Jeg ser han som en slags kryssning mellom Julio Baptista og Emile Heskey, på godt og vondt. Han krangler seg likevel videre ved hjelp av en enorm fysikk. Det fungerer mot Sturm Graz, men blir ikke lett å repetere i Premier League. Likevel spennende type, vi har ikke mange av hans fysiske støpning i klubben. Har Wenger rom for en spiller som har ren power som forse og kan supplementere med noenlunde brukbare ferdigheter? Det ville i tilfelle være noe nytt. Baptista ble i alle fall sendt på dør.

 

Alt i alt en grei gjennomkjøring av et Arsenal som var Sturm Graz totalt overlegne over hele banen selv om de knapt kom ut av andre gear.

Link to comment
Share on other sites

 

En som har fått mye skryt etter kampen er poteten Jay Emmanuel-Thomas, og ja - han var meget synlig. Jeg satt likevel igjen med en følelse av at dette ikke holder. Teknikken er for hard og bevegelsene er litt for langsomme. Det skal noe til å snu en supertanker. Jeg ser han som en slags kryssning mellom Julio Baptista og Emile Heskey, på godt og vondt. Han krangler seg likevel videre ved hjelp av en enorm fysikk. Det fungerer mot Sturm Graz, men blir ikke lett å repetere i Premier League. Likevel spennende type, vi har ikke mange av hans fysiske støpning i klubben. Har Wenger rom for en spiller som har ren power som forse og kan supplementere med noenlunde brukbare ferdigheter? Det ville i tilfelle være noe nytt. Baptista ble i alle fall sendt på dør.

 

Jeg tror JET kan bli en meget viktig spiller. Han er, som du sa, en potet og kan brukes i de fleste posisjoner.

Første gang jeg leste om gutten i TGP spilte han stopper! Han er også en habil DM, og i går spilte han ving/spiss. Jeg har størst tro på at han kan lykkes som en boks til boks spiller. Meget spennende gutt..STOOOR gutt!

Link to comment
Share on other sites

Er i Bad Waltersdorf for tredje år på rad, og var dermed tilstede på denne kampen. I utgangspunktet en meget kjedelig kamp, men som inneholdt noen flotte mål.

 

I lokale aviser her nede, satt de opp en topp tre liste etter kampen, hvor Nasri ble kåret til banens beste, med JET på andre og Nordtveit på tredje. Kan også informere om at Nordtveit imponerer stort på treningsfeltet, og at han får mye skryt av trenerstaben underveis.

 

Nasri er også en som utmerker seg meget positivt på trening. Eboue er fortsatt den som sørger for godt humør i gruppa med sine ablegøyer. Arshavin må være den lateste spilleren som finnes i klubben. Under oppvarming ligger han stadig 10 meter bak de andre, og snur samtidig som de snur. Men selv om han er lat, har han noen fantastiske avslutninger. Chamak virket ikke som noe toppscorermateriale i starten, men har virkelig kommet igang med å sette sjansene de siste dagene. Koscielny har vi sett veldig lite til på treningsfeltet. Tror han kjører en del fitnesstrening mens de andre triller ball.

 

Alt i alt har det nok engang vært ett fantastisk opphold her i Østerrike. For de av dere som aldri har vært på pre-season i Østerrike, så er en tur hit noe jeg kan anbefale på det sterkeste. Her får man se spillerne på trening, man treffer Arsenalsupportere fra mange forskjellige steder. Alt i alt er det som å være på ferie med en veldig stor familie :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...