Jump to content

Mark Schwarzer


yelf1

Recommended Posts

Skulle gjerne hatt Hart f.eks i Arsenal, men med tanke på at Man City nå har blitt en seriøs rival for oss i serien så kan jeg neppe se for meg at de selger hverken Hart eller Given til oss.

 

Jeg ser gjerne at Wenger henter inn Schwarzer. Vi beholder Almunia, slik at Schwarzer og Almunia kan kjempe om å være førstekeeper. En erfaren mann ved siden av Almunia til å gi han en solid kamp om plassen tror jeg ville gjort Almunia godt. Fabianski ønsker jeg at Wenger sender på utlån til en klubb hvor han kan få spilt fast. Presset som en keeper i Arsenal har er enormt. Jeg tror han kunne hatt godt av å komme til en mindre klubb, hvor han får utviklet seg videre og fått satt keeperspillet sitt litt. Jeg tror det er for mye press på keeperplassen i Arsenal til at han klarer å få roet seg og satt keeperspillet sitt.

 

Szczesny ønsker jeg at får muligheten som tredje keeper. Muligheten til å dra til seg erfaring fra Schwarzer og Almunia, samt få muligheten i ligacupen. Fra og med neste sesong så ville Fabianski vært tilbake fra et låneopphold og Szczesny som hadde fått ett år til på baken og dratt til seg en del lærdom fra Schwarzer og Almunia og da tror jeg de kunne begynt å tenke på å ta over førstekeeper plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Hva så med Mannone? Er løpet helt kjørt for hans del?

 

Han er åpenbart, i mine øyne hvertfall, ikke i nærheten av å skulle være vår Nr 1 en hel sesong. Lån ut Chesny, selg Fabianski og kjøp Schwarzer. Mannone får være 3 keeper, stå for reservene og ta det derfra. Håper Wenger får til dette!

Link to comment
Share on other sites

Han er åpenbart, i mine øyne hvertfall, ikke i nærheten av å skulle være vår Nr 1 en hel sesong. Lån ut Chesny, selg Fabianski og kjøp Schwarzer. Mannone får være 3 keeper, stå for reservene og ta det derfra. Håper Wenger får til dette!

 

Enig med deg Bergkamp.

 

Dog tviler jeg på at vi får inn en keeper i det hele tatt, og som jeg har sagt hele tida hvis ingen nye keepere kommer inn så håper jeg at Szczesny får sjansen.

 

Ifølge Magnus87 er det han og Mannone forøvrig som imponerte mest i Østerrike, og Szczesny viste også god form mot Legia i den halvtimen han fikk spille.

 

Mannone kan bli en veldig god backup keeper, men vet ikke om han er god nok til å være førstekeeper for Arsenal. Omtremt som Almunia vil jeg si..

Link to comment
Share on other sites

Mark Schwarzer er utelatt fra Fulham troppen i dag. Et godt tegn! Regner med han signerer i løpet av neste uke! :blink:

 

Det var snakk om en liten skade etter kampen han spilte for Australia såvidt jeg fikk det med meg i en artikkel tidligere.

 

Men forhåpentligvis er det hvorfor han ikke spiller for Fulham i dag!

Link to comment
Share on other sites

Er skeptisk til å ha en 20 åring til førstekeeper, men med de skussmålene har fikk fra Brentford så hadde det absolutt vært spennende å prøve ut, hvis vi ikke får ny keeper. Ikke akkurat så mye å tape på å prøve det ut...

 

Mark Schwarzer er utelatt fra Fulham troppen i dag. Et godt tegn! Regner med han signerer i løpet av neste uke! :blink:

 

Scwarzer slet med en skade, så det KAN være grunnen. Men håper selvsagt det er av andre årsaker :P

 

Edit : Litt sen der ja!

Link to comment
Share on other sites

Mark Schwarzer er utelatt fra Fulham troppen i dag. Et godt tegn! Regner med han signerer i løpet av neste uke! ;)

 

Fult mulig at Schwarzer er på vei til Arsenal. Men jeg ser også for meg en annen keeper som kan være på vei; Given. Given satt på benk idag, og jeg tror ikke han er en keeper som vil bli sittende lenge der.

 

Om Wenger har muligheten så håper jeg han velger Given istede for Schwarzer.

Link to comment
Share on other sites

Er skeptisk til å ha en 20 åring til førstekeeper, men med de skussmålene har fikk fra Brentford så hadde det absolutt vært spennende å prøve ut, hvis vi ikke får ny keeper. Ikke akkurat så mye å tape på å prøve det ut...

Scwarzer slet med en skade, så det KAN være grunnen. Men håper selvsagt det er av andre årsaker ;)

 

Edit : Litt sen der ja!

 

Ja er også skeptisk til det, men er man god nok så er man god nok. Kan nok til tider være litt rutine som svikter for polakken, men ferdigheter på strek, i feltet o.l. er Szczesny vanvittig på. Og langt bedre enn noen av de andre keeperne våre.

 

Som sagt kanskje litt drøyt å kaste han ut mot Liverpool, men tror han hadde stått som en helt mtp. Premier League debut mot selveste Liverpool på Anfield!

Link to comment
Share on other sites

Fult mulig at Schwarzer er på vei til Arsenal. Men jeg ser også for meg en annen keeper som kan være på vei; Given. Given satt på benk idag, og jeg tror ikke han er en keeper som vil bli sittende lenge der.

 

Om Wenger har muligheten så håper jeg han velger Given istede for Schwarzer.

 

 

Hmm... Uenig med deg. Alderen til Schwarzer er kanskje et lite minus, men han er mye bedre og mer dominant i feltet enn Given. Given er en fantastisk reaksjonskeeper. Jeg mener absolutt vi har mer behov for en god og rutinert feltkeeper med stor rekkevidde, som følge av de massive dødballproblemene vi har.

 

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 14 2010, 04:01 PM) 203461[/snapback]

Ja er også skeptisk til det, men er man god nok så er man god nok. Kan nok til tider være litt rutine som svikter for polakken, men ferdigheter på strek, i feltet o.l. er Szczesny vanvittig på. Og langt bedre enn noen av de andre keeperne våre.

 

 

 

Hvordan kjenner du kvalitetene til Chesny tilstrekkelig?

 

Helt "straight-out" spørsmål, tviler ikke på at du vet det, men er nysgjerrig ;) Vanskelig å skrive på nett sånn at det ikke høres feil ut, hvis du skjønner hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Uenig med deg. Alderen til Schwarzer er kanskje et lite minus, men han er mye bedre og mer dominant i feltet enn Given. Given er en fantastisk reaksjonskeeper. Jeg mener absolutt vi har mer behov for en god og rutinert feltkeeper med stor rekkevidde, som følge av de massive dødballproblemene vi har.

 

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 14 2010, 04:01 PM) 203461[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ja er også skeptisk til det, men er man god nok så er man god nok. Kan nok til tider være litt rutine som svikter for polakken, men ferdigheter på strek, i feltet o.l. er Szczesny vanvittig på. Og langt bedre enn noen av de andre keeperne våre.

Hvordan kjenner du kvalitetene til Chesny tilstrekkelig?

 

Helt "straight-out" spørsmål, tviler ikke på at du vet det, men er nysgjerrig ;) Vanskelig å skrive på nett sånn at det ikke høres feil ut, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Fulgt med mye på youngguns og flere av disse var fast inventar på Brentford kampene når Szczesny var der, samt med på treningsleir i Østerrike, så har fått rimelig mange oppdateringer og rapporter derfra takket være disse.

 

Har også sett mange reservekamper hvor vår unge polakk har stått samt kampen han hadde i CC i fjor og preaseason kampene i fjor og i år. Han fremstår som noe helt annet enn Almunia og Fabianski, han er autoritær og er en keeper som er veldig veldig trygg i så og si alt han foretar seg. Altså helt motsatt fra de fleste av de andre keeperne våre B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 14 2010, 04:19 PM) 203464[/snapback]

Fulgt med mye på youngguns og flere av disse var fast inventar på Brentford kampene når Szczesny var der, samt med på treningsleir i Østerrike, så har fått rimelig mange oppdateringer og rapporter derfra takket være disse.

 

Har også sett mange reservekamper hvor vår unge polakk har stått samt kampen han hadde i CC i fjor og preaseason kampene i fjor og i år. Han fremstår som noe helt annet enn Almunia og Fabianski, han er autoritær og er en keeper som er veldig veldig trygg i så og si alt han foretar seg. Altså helt motsatt fra de fleste av de andre keeperne våre ;)

 

Virker veldig lovende det der! En trygg og god felt-keeper er alfa omega for oss

Link to comment
Share on other sites

Vi burde heller slenge oss inn i kampen om Given, som det ble påpekt av TV2-ekspertene. Man ser hvor viktig det var å ha en klassekeeper i dagens kamp mellom city og spurs, Hart var sinnssykt god og jeg tviler litt at Given er villig til å sitte på benken fremover. Men for all del så blir jeg fornøyd med Schwarzer, selv om jeg ikke har helt troen på en keeper signering i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Hvor vanskelig er det å få byttet ut Almunia med noen bedre? Ingen klubb med ambisjoner om å vinne noe ville hatt ham om han kom gratis en gang. Fabianski har ikke akkurat overbevist med det jeg har sett av ham heller. Og vi kan ikke starte en sessong til med to reservekeepere som 1. og 2. valg. Jeg fatter ikke hvorfor det har tatt så mange år for Wenger å se dette, men nå ser det ut som det kanskje endelig skjer noe. Personlig ville jeg sett Stekelenburg, Schwarzer, Scheznyy eller Given i den rekkefølgen, men nederlenderen ser ikke ut til å være ett alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Hvor vanskelig er det å få byttet ut Almunia med noen bedre? Ingen klubb med ambisjoner om å vinne noe ville hatt ham om han kom gratis en gang. Fabianski har ikke akkurat overbevist med det jeg har sett av ham heller. Og vi kan ikke starte en sessong til med to reservekeepere som 1. og 2. valg. Jeg fatter ikke hvorfor det har tatt så mange år for Wenger å se dette, men nå ser det ut som det kanskje endelig skjer noe. Personlig ville jeg sett Stekelenburg, Schwarzer, Scheznyy eller Given i den rekkefølgen, men nederlenderen ser ikke ut til å være ett alternativ.

 

I mine øyne har ikke Wenger hatt noen særlig teft til å hente gode keepere som virkelig har slått an i Arsenal. Traff vel ganske bra med Lehmann som hadde en del gode perioder, men også han var på jordet innimellom.

Men får jeg velge syns jeg vi bør hente Given fremfor Schwarzer. Spørsmålet er om Given er for ung?!? ;) hehe..

Når det er sagt er jeg ikke overbevist om det kommer noen ny keeper...

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne har ikke Wenger hatt noen særlig teft til å hente gode keepere som virkelig har slått an i Arsenal. Traff vel ganske bra med Lehmann som hadde en del gode perioder, men også han var på jordet innimellom.

Men får jeg velge syns jeg vi bør hente Given fremfor Schwarzer. Spørsmålet er om Given er for ung?!? ;) hehe..

Når det er sagt er jeg ikke overbevist om det kommer noen ny keeper...

 

Det kommer en ny keeper, men han kommer ikke til vi trenger han, altså i morgen.

Link to comment
Share on other sites

på arsenal.com har wenger sagt (les: sunday's keeper is going to be our no 1. som nesten sier han ikke vil ha inn en ny keeper, han sier også att "shessni" er for ung så da blir det vel en 2-3 tabbe mål av almunia i morra også.

 

men i artikkelen" We're better equipped than last year" sier han: "I believe the team is better equipped," he said. "Let's not be fooled by the fact we are still short at the back and we still need to add.

så en forsvarspiller er fohåpentlig vis ganske bankers att vi får inn!

men spahic og Schwarzer/Given i mål til neste kamp mot blackpool hadde vært flott!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer en ny keeper, men han kommer ikke til vi trenger han, altså i morgen.

Kan det være at Schwarzer blir presentert i morgen? Sikkert ikke, men da blir han i så fall 2. keeper om han skulle komme på ett senere tidspunkt. I følge Wenger på arsenal.com blir den som starter mot Liverpool i morgen sesongens 1. keeper.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at Schwarzer blir presentert i morgen? Sikkert ikke, men da blir han i så fall 2. keeper om han skulle komme på ett senere tidspunkt. I følge Wenger på arsenal.com blir den som starter mot Liverpool i morgen sesongens 1. keeper.

 

Hadde seriøst vært sinnsykt løye om Schwarzer ble presentert i morgen tidlig, og spilte fra start mot Pool. Men det tviler jeg sterkt på...

Link to comment
Share on other sites

Hadde seriøst vært sinnsykt løye om Schwarzer ble presentert i morgen tidlig, og spilte fra start mot Pool. Men det tviler jeg sterkt på...

 

Hadde vært så sykt kult å snappe han opp imorgen tidlig. Liverpool fansen er vel ganske optimistiske nå som de tror Fabianski skal stå.

Link to comment
Share on other sites

Som Adams sa nå nydelig at Arsenal har alt for dårlig lag bakover på banen i flere år nå.

 

Wenger har aldri vært en go man til å få et bra lag bakover på banen.

 

Er vel litt feil å si aldri..Campbell, Keown og Toure kombinert med Lauren/Cole og Vieira på midtbanen fram til 2005 var ikke akkurat svakt da.

 

Men etter det har det vært mer ustabilt, og det har nok med at Wenger satset mer på en ung tropp og kanskje fokuset på det defensive kollektivet forsvant en del.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier at å spille med Szczesny ville vært "a great gamble", derfor håper jeg Wenger gjør som han så ofte har gjort, nemlig det å gamble på en ung spiller.. Da trur jeg Wojciech kan vise seg frem som Hart gjorde i går, og dermed stilne ropene om ny keeper

 

Men siden Arsene fulgte opp med "we need experience at the back", trur jeg at det blir Almunia. Det nest beste alternativet slik jeg ser det. I motsetning til Fabianski skaper hvertfall Manuel litt trygghet bak der, men da håper jeg også at Wenger mener han vil bli vår number one til noe bedre er hentet inn.

 

Håper også at Song spiller, er veldig skeptisk til Frimpong på Anfield, men håper selvsagt han kan bevise meg feil! Song kan ikke spille for en hver pris, slik det ser ut som Pool tenker om Torres, til det er han for viktig utover i sesongen. Diaby starter nok ganske sikkert, og Wilshere vil bli involvert.

 

Denne 11ern håper jeg løper ut på Anfield om noen timer:

 

Szczesny

 

Sagna - Vermaelen - Kos - Clichy

 

Nasri - Song - Diaby

 

Eboue - Chamakh - Arshavin

 

Dette skal være et sterkt nok mannskap til å vinne over Liverpool med et par mål. Theo og Jack som supersubs.

Link to comment
Share on other sites

Bytt Eboue mot Walcott og jeg er med, husker enda Walcott sitt superløp mot Liverpool i CL som om det var i går, og apen Adebayor som sanket applausen, vent, er ikke dette helt feil tråd for å diskutere dagens kamP?

 

Tror ikke Schwarzer kommer siden Wenger sier at keepern som har imponert han mest i preseason skal stå og den som står denne kampen blir no 1, håper på Mannonne eller Sczcney da jeg anser disse som spillere som en gang kan få det som skal til for å bli gode nok..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...