Jump to content

2010.05.03 Blackburn B


gunnersfan

Recommended Posts

Nå var det ikke hårreisende mange bortesupportere heller da. Er vel første bortekamp i år på General Sale, så vidt jeg vet. Fansen fortjente dessverre ikke så mye mer enn de fikk.

 

Hørte en som sa at det er slike kamper som skiller ut hvem som virkelig har ekte hjerte for laget og ikke. Dessverre ikke så mange... (litt satt på spissen dog)

 

 

Men det var godt å høre at de sang "one Arsene Wenger" gjentatte ganger iallefall ;)

 

Kampen i går var jevn, vi hadde fortjent ett poeng, men Blackburn utnytta våre svakheter og vi var ikke i nærheten av å utnytte deres svakheter nok. Wenger oppsummerer det greit etter kampen: "They were sharper in the fight than us. In the one-versus-one they were on top of us" .

Arsenal vant ekstremt få dueller, da taper man ofte kamper.

Selvfølgelig var vi veldig reduserte i denne kampen og det forklarer endel, men nå er det kun 100 % innsats som teller mot Fulham... tap der er ikke en mulighet. Slipper vi Tottenham forbi oss, så tror jeg ikke atmosfæren på Emirates på søndag blir spesielt hyggelig. Fansens vilje til å betale "verdens høyeste billettpriser" når man ikke ser den lovede framgangen blir nok satt på en alvorlig prøve nå. Men la oss ikke grave oss ned, andre har det verre enn oss, tenk hvordan vi har det i forhold til Liverpool feks. Vi har ny stadion, god økonomi, ung stall og fortsatt CL-spill. Liverpool har ingenting av det. Vi må bare passe på at det ikke blir så lenge til neste tittel at Cesc og Van P forlater oss. Vi kommer sterkere tilbake kjære gooners!! gleder meg allerede til neste store opptur.

 

 

Dette kaller jeg et meget god innlegg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser Fabianski blir fritatt for skyld i begge baklengsmålene. Og jeg kan ikke akkurat påstå at jeg blir overrasket. Det er tydeligvis en regel som gjelder når man skal analysere Almunia, og en regel som gjelder når man skal analysere Fabianski.

 

I mine øyne er det ikke frispark til keeper på målene imot. Slik jeg ser det, er keepere alt for overbeskyttet. På 2-1 målet mener jeg Fabianski stiller seg opp feil. Når han stiller seg på streken, med så mange spillere rundt seg, sier det seg selv at han har en umulig jobb når ballen havner i ett område som skal være keepers område. På første målet går han etter en ball som han rett og slett ikke har mulighet til å nå. Der skulle han holdt seg på streken. Og det er jo det som er det store problemet til Fabianski. Han må lære seg når han skal stå og når han skal ut i feltet for å plukke ballen.

 

Fabianski har blitt omtalt som en keeper i verdensklasse når det kommer til feltarbeidet. Så langt har han stort sett bare vist seg å være en vandrende katastrofe når det kommer til feltarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski viste i går gang på gang mangel på autoritet i feltet. Klarer verken å sette seg i respekt hos lagkamerater eller motspillere. Blackburn opfatter dette og setter menn foran fabianski på hver eneste dødball. Fabianski bruker ikke muskler og får heller ikke medspilelre til å gjøre dette. Resultatet ble som vi så i går at Blackburn ble farlige på hver eneste dødball. Fabianski skulle muligens hatt noen frispark underveis, men enkelet ganger han fikk det skulle han heller ikke hatt det. Man kan godt kritisere almunias brytekamper i feltet, men han oppnår i hvertfall en viss respekt i feltet. Det skjer ikke at man klarer å sette Almunia like mye ut av spill på dødballer som det Blackburn klarte med Fabianski i går.

 

Når det gjelder hans utspill og utkast koster dette oss ballen flere ganger. Greit nok at han ønsker å sette i gang tidlig, men det hjelper ikke når ballen sjelden treffer medspillere. Og her er jeg uenig med deg Ben Elfen. Dette er ikke noe som automatisk kommer ved flere kamper i strekk. Nervøsitet kan muligens reduseres/fjernes med fast spill, men det å klare å treffe en av de elleve er noe som bør gå uten fast spill.

 

Når det er sagt er det absolutt ikke bare sisteskansens feil at vi ikke tok poeng i går. Mangel på vinnervilje oppsumerer vel det meste. Ser at man skylder på skader og det kunne vært en grei unnskyldning om man hadde gitt et helhjertet forsøk på å vinne, men dette er ikke en unnskyldning for mangelen på vilje og innsats. Det burde heller trukket i motsatt retning. Mange av spillerne som deltok i går har absolutt noe å bevise og burde tatt vare på sjansen mye bedre. Enkelte er også med i kampen om VMplass for respektive landslag. At de spillerene som startet i går ikke viste mer var svært skuffende. De hadde faktisk mye å spille for, selv om laget sannsynligvis blir nr.3 selv om vi tapte i går.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser Fabianski blir fritatt for skyld i begge baklengsmålene. Og jeg kan ikke akkurat påstå at jeg blir overrasket. Det er tydeligvis en regel som gjelder når man skal analysere Almunia, og en regel som gjelder når man skal analysere Fabianski.

 

I mine øyne er det ikke frispark til keeper på målene imot. Slik jeg ser det, er keepere alt for overbeskyttet. På 2-1 målet mener jeg Fabianski stiller seg opp feil. Når han stiller seg på streken, med så mange spillere rundt seg, sier det seg selv at han har en umulig jobb når ballen havner i ett område som skal være keepers område. På første målet går han etter en ball som han rett og slett ikke har mulighet til å nå. Der skulle han holdt seg på streken. Og det er jo det som er det store problemet til Fabianski. Han må lære seg når han skal stå og når han skal ut i feltet for å plukke ballen.

 

Fabianski har blitt omtalt som en keeper i verdensklasse når det kommer til feltarbeidet. Så langt har han stort sett bare vist seg å være en vandrende katastrofe når det kommer til feltarbeid.

Nå må du slutte å mase om at det er forskjellige regler for vurdering av keeperne våre.

 

Hva skal til for at en keeper skal få frispark i dine øyne?

på første mål bruker blackburnspissen venstre arm og kroppen for å obstruere fabianski. Han går ikke etter ballen i det hele tatt og det er ett klart frispark. Likevel klarer fabianski å få begge hendene på ballen (på en ball han ifølge deg rett og slett ikke har mulighet til å nå). Og for sikkerhetsskyld kan jeg opplyse deg om at dersom Fabianski ikke hadde gått ut der hadde en bb spiller fått en fri heading upresset fra 4 meter, for markeringen var sterkt fraværende. alt dette kommer veldig klart fram av kameravinkelen fra bak mål på denne linken:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5546654/

 

Før jeg analyserer mål to for deg (som heller ikke var en keepertabbe og skulle ha vært ett klart frispark til Fabianski) vil jeg gjerne vite hvor du mener Fabianski skulle ha stått siden du mente han stod feil..

 

Jeg har omtalt Fabianski som en keeper i verdensklasse når det kommer til feltarbeid, og i mine øyne gjorde han en meget god kamp i feltet i går. han gikk på alt han skulle, og stod når det var riktig, Dessuten valgte han å bokse når det var nødvendig og holde når det var riktig. Det eneste han mangler er kamptrening.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå må du slutte å mase om at det er forskjellige regler for vurdering av keeperne våre.

 

Hva skal til for at en keeper skal få frispark i dine øyne?

på første mål bruker blackburnspissen venstre arm og kroppen for å obstruere fabianski. Han går ikke etter ballen i det hele tatt og det er ett klart frispark. Likevel klarer fabianski å få begge hendene på ballen (på en ball han ifølge deg rett og slett ikke har mulighet til å nå). Og for sikkerhetsskyld kan jeg opplyse deg om at dersom Fabianski ikke hadde gått ut der hadde en bb spiller fått en fri heading upresset fra 4 meter, for markeringen var sterkt fraværende. alt dette kommer veldig klart fram av kameravinkelen fra bak mål på denne linken:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5546654/

 

Før jeg analyserer mål to for deg (som heller ikke var en keepertabbe og skulle ha vært ett klart frispark til Fabianski) vil jeg gjerne vite hvor du mener Fabianski skulle ha stått siden du mente han stod feil..

 

Jeg har omtalt Fabianski som en keeper i verdensklasse når det kommer til feltarbeid, og i mine øyne gjorde han en meget god kamp i feltet i går. han gikk på alt han skulle, og stod når det var riktig, Dessuten valgte han å bokse når det var nødvendig og holde når det var riktig. Det eneste han mangler er kamptrening.

 

BE

 

Du gir deg ikke ser jeg. Fabianski er ikke i nærheten av å nå ball eller ha mulighet til å kunne holde ball eller foreta en kontrollert boksing på første målet, dermed skal han holde seg på strek.

 

På andre målet, så skal han ikke stille seg bak en klynge med spillere. Han må sørge for å komme seg foran disse. Jeg er ganske sikker på at van der Saar ikke ville ha endt opp i samme situasjon som Fabianski i tilsvarende situasjon.

 

Du må gjerne fortsette å mene at Fabianski er i verdensklasse i feltarbeidet, og at han gjorde det meste riktig i feltarbeidet under kampen i går. Men jeg håper virkelig Wenger har sett det samme som jeg har sett de siste kampene, nemmelig at Fabianski ikke har noe som helst å gjøre på dette nivået, på lik linje med Almunia, og at ny keeper hentes inn til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Interessante artikler angående kampen og keeperene generelt i Arsenal:

 

Ser en på redningsprosent denne sesongen:

 

Mannone 78,3

 

After injuries to Almunia and Fabianski at the start of the season, Wenger was forced to call upon third-choice goalkeeper Mannone, who started well before his inexperience began to show and errors crept into his game.

 

Almunia 67.7

 

The Spaniard appears to have regressed after two solid, if unspectacular, campaigns prior to this season. Almunia is Wenger's first-choice goalkeeper, yet his nervous performances at the back have hardly helped the already flimsy Arsenal defence, and the goalkeeper has made a number of mistakes.

 

Fabianski 64.3

 

Wenger has publicly backed the Pole a number of times this season, but Fabianski has failed to rise to the challenge when called upon. A good shotstopper but weak on crosses, he has made major blunders on a regular basis and it has become clear his nerves are shredded.

 

 

http://justarsenal.com/allardyce-we-knew-t...-weak-link/3878

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...engers-men.html

 

Syns denne gjenspeiler ganske godt keepersituasjonen i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så første omgang og fra det 62 minutt til kampslutt.

Jeg synes Fabianski gjorde en god jobb. Han gjorde mye bra i feltet og burde ha hatt frispark på begge målene. avleveringene hans var lite imponerende men også de vil forbedre seg i takt med mer matchtrening.

Jeg har fortsatt trua på fabianski.

 

BE

 

Greit nok Ben at han skulle hatt frispark på begge målene, men kan du se for deg Lehmann bli sperret/dyttet/hundset slik i feltet? Han ville ALDRI funnet seg i en slik behandling, han ville dyttet, revet ned, kjeftet på motspillere og hudflettet sine egne for å ikke beskytte han godt nok. Våre to mest rutinerte og sannsynligvis de to sterkeste spillerne på laget, Sol og Silvestre klarte ikke å beskytte Fabianski, hvordan hadde Lehman reagert? Hadde forsvaret våget å oppføre seg så slapt?

 

For meg sier det noe om Fabianski sin autoritet, som for meg er totalt fraværende. Han skal dirigere sitt forsvar, det klarte han ikke. Han skal tillate seg å bruke kjeft, det gjorde han ikke. Selv Walcott tillot seg å kjefte på han, Walcott!!! Jeg trodde aldri jeg skulle se Walcott kjefte på noen som helst.

 

Fabianski har dårlige nerver, minimalt med autoritet, men jeg er enig med deg i at han er et kjempetalent. Det han trenger er å få stå mange kamper, i et annet lag enn Arsenal. Gjerne i en annen liga med færre bøller, gjerne på utlån slik at han kan hentes hjem hvis han får bedre selvtillit og litt autoritet.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok Ben at han skulle hatt frispark på begge målene, men kan du se for deg Lehmann bli sperret/dyttet/hundset slik i feltet? Han ville ALDRI funnet seg i en slik behandling, han ville dyttet, revet ned, kjeftet på motspillere og hudflettet sine egne for å ikke beskytte han godt nok. Våre to mest rutinerte og sannsynligvis de to sterkeste spillerne på laget, Sol og Silvestre klarte ikke å beskytte Fabianski, hvordan hadde Lehman reagert? Hadde forsvaret våget å oppføre seg så slapt?

 

For meg sier det noe om Fabianski sin autoritet, som for meg er totalt fraværende. Han skal dirigere sitt forsvar, det klarte han ikke. Han skal tillate seg å bruke kjeft, det gjorde han ikke. Selv Walcott tillot seg å kjefte på han, Walcott!!! Jeg trodde aldri jeg skulle se Walcott kjefte på noen som helst.

 

Fabianski har dårlige nerver, minimalt med autoritet, men jeg er enig med deg i at han er et kjempetalent. Det han trenger er å få stå mange kamper, i et annet lag enn Arsenal. Gjerne i en annen liga med færre bøller, gjerne på utlån slik at han kan hentes hjem hvis han får bedre selvtillit og litt autoritet.

 

Det er jaggu ikke ofte vi er enige Tapapa, men her er du virkelig spot on

Link to comment
Share on other sites

Greit nok Ben at han skulle hatt frispark på begge målene, men kan du se for deg Lehmann bli sperret/dyttet/hundset slik i feltet? Han ville ALDRI funnet seg i en slik behandling, han ville dyttet, revet ned, kjeftet på motspillere og hudflettet sine egne for å ikke beskytte han godt nok. Våre to mest rutinerte og sannsynligvis de to sterkeste spillerne på laget, Sol og Silvestre klarte ikke å beskytte Fabianski, hvordan hadde Lehman reagert? Hadde forsvaret våget å oppføre seg så slapt?

 

For meg sier det noe om Fabianski sin autoritet, som for meg er totalt fraværende. Han skal dirigere sitt forsvar, det klarte han ikke. Han skal tillate seg å bruke kjeft, det gjorde han ikke. Selv Walcott tillot seg å kjefte på han, Walcott!!! Jeg trodde aldri jeg skulle se Walcott kjefte på noen som helst.

 

Fabianski har dårlige nerver, minimalt med autoritet, men jeg er enig med deg i at han er et kjempetalent. Det han trenger er å få stå mange kamper, i et annet lag enn Arsenal. Gjerne i en annen liga med færre bøller, gjerne på utlån slik at han kan hentes hjem hvis han får bedre selvtillit og litt autoritet.

Er stort sett enig i vurderingen din av Fabianski, men om han skal lånes ut i håp om at han skal slå gjennom for så å kunne spille for oss, mener jeg at han bør lånes ut til en engelsk klubb. Om han spiller gode sesonger i f.eks. spania er ikke dette en like god garanti for at han blir god nok for oss som det vli være om han overbeviser i England. Bøllene i England er noe han må takle før vi kan satse på han.

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu ikke ofte vi er enige Tapapa, men her er du virkelig spot on

 

Akkurat dette har du skrevet flere ganger Kim B)

 

Vi er faktisk ikke så veldig uenige, men vi har forskjellige måter å formidle ting på. Der vi er uenige er om hvor man skal plassere skyld. Jeg likestiller ikke en en miss på en målsjanse med en markeringssvikt av en stopper eller en plasseringsfeil av keeper. Det første ville etter mitt syn ikke vært en forklaring på de to siste eksemplene.

 

Jeg skal gi deg et lite eksempel på hvordan jeg tenker. Jeg tror det var Gamsten som kom alene gjennom og han skyter på Fabianskis høre side. Fabianski reagerer lynkjapt og redder ballen. En glitrende redning, det skal han ha, men jeg er allikevel ikke helt fornøyd. Han hadde etterlatt seg en luke i keeperhjørnet som han ikke skulle ha etterlatt. Ergo Gamsten skulle aldri hatt den muligheten. De fleste keepere gjøre en mengde av småfeil hele tiden og så lenge de klarer å hente inn sine feil så er det i grunn ok, men ikke mer enn det. VDS gjør få feil, slik Seaman også gjorde veldig få feil og derfor ser det ut til at de nærmeste blir skutt på til stadighet. Det er det som er glitrende keeperarbeid.

 

Når jeg påpeker slike feil hos Almunia så syns du går litt bananas og han har ingen eksepsjonelle reaksjoner som redder han ut når han er feilplassert.

Link to comment
Share on other sites

Etter at frustrasjonen og sinnet etter nok et tap har lagt seg, føler jeg selv at jeg har evnen til å se bakenfor resultatet mot Blackburn.

Vi stiller uten 3 av de faste forsvarsspillerne våres, samt med 2.keeperen vår i mål.

Vi stiller uten Song, Cesc og Denilson på midten. Vi stilte med Eboue, Nasri og Diaby! I tillegg til at Bendtner, som har vært i god scoringsform etter skadecomebacket, ikke var med i troppen. Arshavin var nettopp kommet tilbake fra skade, og startet på benken.

 

1-2 tap borte mot Blackburn(som har spilt uavgjort mot både Chelskij og Manure på Ewood Park) er virkelig ikke da helt elendig. Av det laget som starta, ville kanskje 4 hatt fast plass om vi hadde hatt troppen helt skadefri.

Sagna, Nasri(men på ving), Diaby og RvP.

 

Vi skulle hatt et soleklart straffespark på 1-1. I tillegg til at Fabianski iallefall skulle hatt ett frispark til sin fordel på måla. Dommeren ødela rett og slett veldig mye!

 

Innsatsen til spillerne var så som så, men det er virkelig ikke lett når dommeren dømmer 75/35 til fordel motstanderlaget...

 

Når det er sagt, noe må absolutt gjøres når det gjelder enkelte spilleres innsats. Det er rett og slett uholdbart at spillere som tjener så mye penger skal få lov til å spille kamp etter kamp uten å måtte blø for drakta. Hadde vi iallefall hatt skikkelig innsatsvilje utpå der hadde tapet vært lettere å svelge. Wenger må ta tak og gi disse spillerne et spark bak så de forstår at de må prestere bedre enn dette fremover, hvis ikke blir de solgt. De må gjøre seg fortjent til å bære den stolte Arsenal-drakta hvis ikke har de absolutt ingenting å gjøre i klubben vår.

 

Håper virkelig Wenger nå har fått åpna øynene, og at vi ser allerede mot Fulham en innsatsvilje som vi har lengtet etter de siste ukene. Og at neste sesong er det hentet inn et par spillere med skikkelig vinnervilje og vinnererfaring som kan være med på å få dette lagets enorme potensiale til å blomstre...

 

 

Arsenal 'till I Die!!!

Link to comment
Share on other sites

Greit nok Ben at han skulle hatt frispark på begge målene, men kan du se for deg Lehmann bli sperret/dyttet/hundset slik i feltet? Han ville ALDRI funnet seg i en slik behandling, han ville dyttet, revet ned, kjeftet på motspillere og hudflettet sine egne for å ikke beskytte han godt nok. Våre to mest rutinerte og sannsynligvis de to sterkeste spillerne på laget, Sol og Silvestre klarte ikke å beskytte Fabianski, hvordan hadde Lehman reagert? Hadde forsvaret våget å oppføre seg så slapt?

 

For meg sier det noe om Fabianski sin autoritet, som for meg er totalt fraværende. Han skal dirigere sitt forsvar, det klarte han ikke. Han skal tillate seg å bruke kjeft, det gjorde han ikke. Selv Walcott tillot seg å kjefte på han, Walcott!!! Jeg trodde aldri jeg skulle se Walcott kjefte på noen som helst.

 

Fabianski har dårlige nerver, minimalt med autoritet, men jeg er enig med deg i at han er et kjempetalent. Det han trenger er å få stå mange kamper, i et annet lag enn Arsenal. Gjerne i en annen liga med færre bøller, gjerne på utlån slik at han kan hentes hjem hvis han får bedre selvtillit og litt autoritet.

 

det som er det ekstremt triste midt i elendigheta, er at polakken er ti ganger mer autoritær enn spanjolen.

Link to comment
Share on other sites

det som er det ekstremt triste midt i elendigheta, er at polakken er ti ganger mer autoritær enn spanjolen.

 

Dette er bare tull. Ja, Fabianski er mer offensiv enn Almunia i feltet, og forsøker oftere å plukke ned baller, men dette har ingenting med autoritet å gjøre. Almunia er ikke like ofte ut for å plukke ned baller. Men på cornere og andre dødballer, så tar han kampen med motstanderne. Han lar seg ikke bølle med på samme måten, og river og sliter i motstanderne.

 

Det er stor forskjell mellom det å være autoritær og det å være offensiv.

Link to comment
Share on other sites

Har du tro på at det kommer til å skje??

Hvordan kommer du i såfall til å ordlegge deg om Wenger??

 

Så du er strålende fornøyd med alt Wenger har fåretatt seg de siste 5 år?

 

Når du leser alle de som krittiserer enkelt spillere ganske ofte her inne hva tenker du da?

 

Poenget er kan du finne mange steder jeg har krittisert enkelt spillere ganske stygt/gråft her inne?

 

Tror jeg neppe du gjør, forde er Wenger som bestemmer hvem spillere som han tar inn i klubben og ossen spillerstall Arsenal skal ha.

 

Så da er det så klart Wenger som må ta mye av skylda når Arsenal ikke klarer å vinne trofere.

 

Mange her inne bruker visse spillere som hoggestabbe gang på gang.

 

Men de glømmer at det er Wenger som mener du er goe nok for en klubb som Arsenal.

 

Arsenal har penger vi er blandt topp 5-6 som rikeste klubber i Europa.

 

Men Wenger har sakt ofte Arsenal ikke har penger til å hente spillere for over en viss sum.

 

Så da kan man spekulere i hva Wenger egentlig mener når vi ser hvor mye penger Arsenal har :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du at ARsenal har penger til spillerkjøp?

 

Arsenal er top5 når det gjelder VERDI i verden. Men det er basert på hva klubben eier, og hva de har i gjeld. Samtidig hva de rapporterer at de selger for i året etc.

 

De "kåringene" som amerikanske bedrifter lager er ikke basert på hvilke midler man har på konto.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...