Jump to content

2010.05.03 Blackburn B


gunnersfan

Recommended Posts

Utrolig skuffende kamp til tross for at det meste er mot oss.

Vanvittige avgjørelser fra dommerjæveln på begge blackburns mål hvor Samba faktisk klarer å dytte både Sol og Fabianski inni målet på den andre scoringen mens han på den første klarer å stenge Fabianski slik at han ikke kommer ut i feltet.

Det første målet er diskutabelt mens det andre er et soleklart frispark.

Like soleklart var straffesparket van Persie skulle hatt når Salgado stuper ned i beina på ham med hendene først og feller ham på 5-meteren i en opplagt scoringsposisjon.

Men til tross for at disse livsviktige dommeravgjørelsene går mot oss alle som en synes jeg vi presterer utrolig dårlig spillemessig.

Det holder slett ikke å spille bra i et kvarter på bortebane mot blackburn.

Vi taper alt for mange dueller og blir alt for statiske og lite bevegelige når vi har ballen.

Mulig at det er for mye forlangt at vi skal prestere godt med et så redusert mannskap men det hadde vi garantert gjort tidligere i sesongen.

Nå virker det som gutsen og motivasjonen er på hell, ikke det at det betyr noe plasseringsmessig men vi har da et ansvar for å underholde vårt publikum også i disse kampene.

Det blir ikke flyt i spillet med Traore og Vela på venstrekanten, men jeg er egentlig mere skuffet over etablerte spillere som Diaby og Nasri i denne kampen, også van Persie kommer helt bort utover i andreomgangen.

Fabianski greier seg egentlig godt når man tar hensyn til at dommeren lot Samba være ufin på dødballene.

Du glemte å skrive Wenger knows

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Elendig av oss - nuff said.

 

Deilig at kampene ikke går på Canal + mer, den kommentatoren som kommenterte idag går meg på nervene, med "kloke" utspill som:

"Prøv heller å kaste ballen foran meg PÅ banen, Fabianski, sier Walcott til den polske keeperen".

Måten han prøver å være morsom og late som han vet hva spillerne utpå der sier til hverandre irriterer meg noe så grenseløst!

 

 

He he, skjønner veldig godt hva du mener, jeg skrudde av lyden en periode pga at jeg var møkka-irritert på kommentatoren.

Men tv2 som skal ta over sendingene med Tottenham-Thorstvedt i spissen blir sannsynligvis ikke bedre...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende og utrolig unødvendig tap i dag!

Innsatsen utpå der var til tider helt elendig, men også dommeren skal ha sin del av skylden for at vi taper i dag. Det er helt tåpelig at han ikke gir Fabianski frispark på Rovers' andre mål. Hvorfor? Dunn rygger for å hindre Fabianski, i tillegg dytter Samba både Sol og Fabianski så Lukasz ikke får sjansen til å gå reint etter ballen.

 

I tillegg var det en soleklar(!) straffe på RvP. Nok en gang får vi en slik situasjon i mot oss. Helt utrolig at dommeren klarer å la den passere. Først og fremst er Blackburnforsvareren på beina til RvP med armene, i tillegg kommer han med eget bein i en skikkelig takling bakfra som hindrer han i å avslutte. Mest soleklare straffen jeg har sett på lenge!!

 

Uansett, Wenger bør ta en titt på seg selv og laget etter de siste ukers prestasjoner. Til tider helt elendig innsats av flere spillere, samt horrible taktiske avgjørelser av Wenger. Denne sommeren blir den viktigste for Wenger på lenge.

Forsvarsmessig og taktikkmessig har han mye å rette opp i. I tillegg er det et par spillere som rett og slett ikke er gode nok og som bør sendes ut av klubben. Resten bør få høre at hvis de ikke blør for drakta, at de bare kan finne seg en ny klubb.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo super talenter og vi trenger ingen nye spillere ikke sant Wenger du har jo trua på dissa uslålige ungutta du har i Arsenal, Wenger kan ikke hente spillere som har rutine og erfaring og er over 20 år.

Å en viktig ting Arsenal har jo ikke penger så det blir ingen nye kjøp eller hva Wenger du gjør jo gråstein til gull ;) Wenger er jo en GUD :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo super talenter og vi trenger ingen nye spillere ikke sant Wenger du har jo trua på dissa uslålige ungutta du har i Arsenal, Wenger kan ikke hente spillere som har rutine og erfaring og er over 20 år.

Å en viktig ting Arsenal har jo ikke penger så det blir ingen nye kjøp eller hva Wenger du gjør jo gråstein til gull ;) Wenger er jo en GUD :)

 

 

Nivået nærmer seg nye høyder her inne nå, stå på!!!

Link to comment
Share on other sites

Må sei at eg fryktar siste serierunde, desse 5 siste resultata skremmer ingen.

 

06 Tue UEFA Champions League A FC Barcelona 1-4

14 Wed Barclays Premier League A Tottenham Hotspur 1-2

18 Sun Barclays Premier League A Wigan Athletic 2-3

24 Sat Barclays Premier League H Manchester City 0-0

03 Mon Barclays Premier League A Blackburn Rovers 1-2

 

Tottene forbi oss i siste serierunde.... skandale.

Link to comment
Share on other sites

Må sei at eg fryktar siste serierunde, desse 5 siste resultata skremmer ingen.

 

06 Tue UEFA Champions League A FC Barcelona 1-4

14 Wed Barclays Premier League A Tottenham Hotspur 1-2

18 Sun Barclays Premier League A Wigan Athletic 2-3

24 Sat Barclays Premier League H Manchester City 0-0

03 Mon Barclays Premier League A Blackburn Rovers 1-2

 

Tottene forbi oss i siste serierunde.... skandale.

 

 

Hvis spudz skulle slå city borte på onsdag, hvilket de garantert IKKE gjør, hadde vi nok moblisert såpass at vi IKKE hadde tapt hjemme mot fulham til helgen :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo super talenter og vi trenger ingen nye spillere ikke sant Wenger du har jo trua på dissa uslålige ungutta du har i Arsenal, Wenger kan ikke hente spillere som har rutine og erfaring og er over 20 år.

Å en viktig ting Arsenal har jo ikke penger så det blir ingen nye kjøp eller hva Wenger du gjør jo gråstein til gull ;) Wenger er jo en GUD ;)

 

Arsenal har ikke penger..?

Arsenal er kanskje den aller rikeste klubben i England. Og har mer enn nok transfermidler tilgjengelig. Og jo, Arsenal trenger nye spillere. Wenger har vist flere ganger at han kan hente spillere med rutine og erfaring som er over 20 år.

Håper innlegget ditt angående spillere og penger var en spøk.

 

Hvis spudz skulle slå city borte på onsdag, hvilket de garantert IKKE gjør, hadde vi nok moblisert såpass at vi IKKE hadde tapt hjemme mot fulham til helgen ;)

 

Tror nok ikke det blir et problem for oss å slå Fulham hjemme. Jeg kan garantere med 100% at Fulham sparer spillere på grunn av deres Europa League finale, og Tottenham kan jo selvfølgelig overraske å slå City borte, men det har ingen betydning :)

Link to comment
Share on other sites

Nivået nærmer seg nye høyder her inne nå, stå på!!!

 

Nå har vi synket ned til Wengers nivå ;)

 

Han har trua på de ungutta han har og han unnskylder seg ofte med at Arsenal ikke har penger til å hente spillere som kansje hadde holdt et bedre topp nivå en viss spillere som spilte i dag ;)

 

2 sist sessongene har Wenger henta 2 spillere som holder et greit nivå.

 

Men vi ser jo tydelig at det er ikke bra nok og er det bare alle andre en Wenger som skjønner og ser det :)

 

Det burde seriøst skje noe nytt i Arsenal i sommer, kansje burde styre også begyne å se på hva Wenger holder på med, han har alt for mye makt i Arsenal og de 5 siste sessongen har vi ikke sett noe som helst som tilsier vi skal klare å ta noen pokaler ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi synket ned til Wengers nivå ;)

 

Han har trua på de ungutta han har og han unnskylder seg ofte med at Arsenal ikke har penger til å hente spillere som kansje hadde holdt et bedre topp nivå en viss spillere som spilte i dag ;)

 

2 sist sessongene har Wenger henta 2 spillere som holder et greit nivå.

 

Men vi ser jo tydelig at det er ikke bra nok og er det bare alle andre en Wenger som skjønner og ser det :)

 

Det burde seriøst skje noe nytt i Arsenal i sommer, kansje burde styre også begyne å se på hva Wenger holder på med, han har alt for mye makt i Arsenal og de 5 siste sessongen har vi ikke sett noe som helst som tilsier vi skal klare å ta noen pokaler ;)

 

Det var et bevis på at ditt innlegg var ment ironisk, så da er det bare å overse min kommentar til det forrige innlegget ditt ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var et bevis på at ditt innlegg var ment ironisk, så da er det bare å overse min kommentar til det forrige innlegget ditt :huh:

 

Ironisk tja.... hva skal man si om Arsenal og ikke minst Wenger de siste 5-6 kampene da.

 

Lurer egntlig på hva Wenger tenker nå eller om han tenker på klubbens beste?

 

HVa er best for Arsenal som klubb?

 

ARsenal har tapt seg stort de siste 5 åra som en stor klubb fotball værden.

 

For mange fans holder det ikke at vi har en stor kamp av og til.

 

Det må skje noe i drastisk i sommer i klubben Arsenal.

 

Arsenal må reise seg og bli en stor klubb i gjen som vinner tittler ;)

Link to comment
Share on other sites

Ironisk tja.... hva skal man si om Arsenal og ikke minst Wenger de siste 5-6 kampene da.

 

Lurer egntlig på hva Wenger tenker nå eller om han tenker på klubbens beste?

 

HVa er best for Arsenal som klubb?

 

ARsenal har tapt seg stort de siste 5 åra som en stor klubb fotball værden.

 

For mange fans holder det ikke at vi har en stor kamp av og til.

 

Det må skje noe i drastisk i sommer i klubben Arsenal.

 

Arsenal må reise seg og bli en stor klubb i gjen som vinner tittler :huh:

 

 

Har du tro på at det kommer til å skje??

Hvordan kommer du i såfall til å ordlegge deg om Wenger??

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett veldig skuffende, ikke bare skuffende, men også elendig og kjedelig. Målet til Robin er fint, men ellers skaper vi absolutt ingenting, vi er slappe, trenger aldri gjennom og taper fortjent. Vi spiller for en 3.Plass, men det virker ikke som om spillerne bryr seg noe særlig og det er rett og slett trist. Håper virkelig på store forandringer i siste kamp mot Fulham, om vi skulle miste 3.Plassen til Tottenham er denne sesongen katastrofe, til tross for at det så bra ut for bare 5 serierunder siden med tanke på seriegullet. Håper Wenger innser, og ikke bare innser med også handler til sommeren. Det må gjøres forsterkninger i alle ledd, for vi trenger en bredere tropp. Ser jo hvor dårlige vi er når de beste spillerne er ute.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett veldig skuffende, ikke bare skuffende, men også elendig og kjedelig. Målet til Robin er fint, men ellers skaper vi absolutt ingenting, vi er slappe, trenger aldri gjennom og taper fortjent. Vi spiller for en 3.Plass, men det virker ikke som om spillerne bryr seg noe særlig og det er rett og slett trist. Håper virkelig på store forandringer i siste kamp mot Fulham, om vi skulle miste 3.Plassen til Tottenham er denne sesongen katastrofe, til tross for at det så bra ut for bare 5 serierunder siden med tanke på seriegullet. Håper Wenger innser, og ikke bare innser med også handler til sommeren. Det må gjøres forsterkninger i alle ledd, for vi trenger en bredere tropp. Ser jo hvor dårlige vi er når de beste spillerne er ute.

 

Enig i at det var skuffende, elendig og kjedelig.

Men ikke enig i at vi ikke skapte noe utenom målet, Arshavins første spark på ballen etter at han kom inn burde ha resultert i mål, Vela bommet på åpent mål, van Persie hadde flere gode frispark-forsøk osv.

Men et hovedpoeng i dag er laget vi har på sidelinjen:

 

Almunia

Djorou-Gallas-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Song-Ramsey

Rosicky-Bendtner-Arshavin

 

I tillegg hadde vi Gibbs og Eduardo og sannsynligvis enda flere som ikke startet dagens kamp.

Dette laget på sidelinjen er et adskillig sterkere lag enn det vi startet med i dag, ikke sant??

Det blir helt fjollete hvis vi ikke skal kikke litt bak resultatet etter min mening.

Jeg tror fortsatt neste sesong kan bli ekstremt interessant :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så første omgang og fra det 62 minutt til kampslutt.

Jeg synes Fabianski gjorde en god jobb. Han gjorde mye bra i feltet og burde ha hatt frispark på begge målene. avleveringene hans var lite imponerende men også de vil forbedre seg i takt med mer matchtrening.

Jeg har fortsatt trua på fabianski.

 

BE

 

Hakk i plata. Fabianski er Gud mellom stengene og verdens beste i feltet. Almunia er en

klovn og en kjegle.

Jada har hørt det og ser det ikke.

 

De 4 siste kampene med Fabianski i mål har gitt oss 3 tap og en uavgjort.

 

Porto 2 tabber av Flappy Handski som The Sun har gitt han tilnavnet. Hvorfor mon tro?

Marerittet fortsetter: Tabbe mot Wigan. Heldigvis har ikke City skudd på mål mot oss.

Tabbe igjen mot Blackburn.

 

Det er vel de 4 siste kampene hans og 4 tabbemål....mens Almunia blir målt på hver

minste fjert blir tabbene til Fabianski bortforklart og unnskyldt. Da er det som regel alltid

noen andre sin feil.

Dessverre har keeperdebatten hatt en slik dobbeltmoral når det gjelder vurderingen av

keeperene at det har blitt håpløst.

 

Det verste som kan skje er at Wenger ser hvor god Almunia er i forhold til Fabianski at

han bestemmer seg for ikke å kjøpe keeper. For Almunia er verdens beste keeper

i forhold til Fabianski som må være den desidert svakeste i PL.

 

Hvorfor ikke ta en sjans Wenger og sett en keeper i mål i siste kamp mot Fulham.

Det vil ihvertfall styrke laget med Mannone i mål.

Jeg er drittlei alle tabbene til Fabianski og tanken på at han skal være neste sesongs nummer

1 gjør meg mer eller mindre dårlig.

 

Lurer faktisk på om vi har noensinne hatt så svake keepere i Arsenal som denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Hakk i plata. Fabianski er Gud mellom stengene og verdens beste i feltet. Almunia er en

klovn og en kjegle.

Jada har hørt det og ser det ikke.

 

De 4 siste kampene med Fabianski i mål har gitt oss 3 tap og en uavgjort.

 

Porto 2 tabber av Flappy Handski som The Sun har gitt han tilnavnet. Hvorfor mon tro?

Marerittet fortsetter: Tabbe mot Wigan. Heldigvis har ikke City skudd på mål mot oss.

Tabbe igjen mot Blackburn.

 

Det er vel de 4 siste kampene hans og 4 tabbemål....mens Almunia blir målt på hver

minste fjert blir tabbene til Fabianski bortforklart og unnskyldt. Da er det som regel alltid

noen andre sin feil.

Dessverre har keeperdebatten hatt en slik dobbeltmoral når det gjelder vurderingen av

keeperene at det har blitt håpløst.

 

Det verste som kan skje er at Wenger ser hvor god Almunia er i forhold til Fabianski at

han bestemmer seg for ikke å kjøpe keeper. For Almunia er verdens beste keeper

i forhold til Fabianski som må være den desidert svakeste i PL.

 

Hvorfor ikke ta en sjans Wenger og sett en keeper i mål i siste kamp mot Fulham.

Det vil ihvertfall styrke laget med Mannone i mål.

Jeg er drittlei alle tabbene til Fabianski og tanken på at han skal være neste sesongs nummer

1 gjør meg mer eller mindre dårlig.

 

Lurer faktisk på om vi har noensinne hatt så svake keepere i Arsenal som denne sesongen.

for det første så fikk jeg utestengelse for å kalle Almunia for klovn og kjegle, så jeg regner med at du får noen dager på sidelinjen nå du også siden du ikke gir deg med kallenavn på Fabianski, og det etter at det på forumet har blitt enighet om å unngå slikt.

for det andre så har jeg mange ganger sagt at Fabianski trenger mange kamper på rad før han skal dømmes.

for det tredje så har jeg ingen problemer med å skrive noe negativt ang. Fabianski på hans dårlige dager. for det fjerde så var det ikke noen keepertabber av Fabianski i gårsdagens kamp. På begge målene hadde han umulige arbeidsforhold og det skulle ha vært dømt klare frispark i fabianskis favør ved begge målene. For det 5. så er din heksejakt på Fabianski verre enn den jeg angivelig har hatt på Almunia.

 

Fabianskis utspill og utkast var under enhver kritikk (noe som vil forbedres med flere kamper under beltet). Shotstoppingen, sweeperspillet og feltarbeidet hans (under nesten umulige forhold) var meget bra.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

for det fjerde så var det ikke noen keepertabber av Fabianski i gårsdagens kamp. På begge målene hadde han umulige arbeidsforhold og det skulle ha vært dømt klare frispark i fabianskis favør ved begge målene.

 

med fare for å ende opp i en ny disputt; jeg synes det andre målet var helt OK. Samba har jo lov til å stå der han gjorde, og han dyttet ikke Fabianski. Det må jo være lov å utnytte sin fysikk. Problemet der var vel snarere at Fabianski ikke selv strakk til fysisk, ei fikk han noen hjelp av Campbell. På det første målet derimot ble han jo klart hindret og skulle hatt frispark.

 

Fabianskis utspill og utkast var under enhver kritikk (noe som vil forbedres med flere kamper under beltet). Shotstoppingen, sweeperspillet og feltarbeidet hans (under nesten umulige forhold) var meget bra.

 

Mulig hans utspill vil bli bedre etterhvert, men jeg synes han er for lurvete i luftrommet - uansett om han blir hindret ulovlig eller ikke - og jeg tviler på om han har potensiale til å rette på dette. Men en ting skal Fabianski ha; han er MYE bedre på streken enn Almunia, har mye bedre reaksjonsevne, og er ergo mye bedre på å redde skudd (fra distanse).

Link to comment
Share on other sites

med fare for å ende opp i en ny disputt; jeg synes det andre målet var helt OK. Samba har jo lov til å stå der han gjorde, og han dyttet ikke Fabianski. Det må jo være lov å utnytte sin fysikk. Problemet der var vel snarere at Fabianski ikke selv strakk til fysisk, ei fikk han noen hjelp av Campbell. På det første målet derimot ble han jo klart hindret og skulle hatt frispark.

Mulig hans utspill vil bli bedre etterhvert, men jeg synes han er for lurvete i luftrommet - uansett om han blir hindret ulovlig eller ikke - og jeg tviler på om han har potensiale til å rette på dette. Men en ting skal Fabianski ha; han er MYE bedre på streken enn Almunia, har mye bedre reaksjonsevne, og er ergo mye bedre på å redde skudd (fra distanse).

Se andre målet en gang til piscator.

http://videos.sapo.pt/6lLLozsmG20ocFBmQsuj

 

Se hva Dunne gjør. Han bare bretter ut ræva og brøyter seg bakover. Fabianski hopper rett opp og lander 20 cm bak der han hoppet fra. Soleklart frispark synes jeg. den eneste måten Fabianski kunne ha reddet på var å rope "go go gadget arm" men han er nok ikke noen inspector gadget desverre .

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Se hva Dunne gjør. Han bare bretter ut ræva og brøyter seg bakover. Fabianski hopper rett opp og lander 20 cm bak der han hoppet fra. Soleklart frispark synes jeg.

 

Tja, Samba gjør ingenting galt så vidt jeg kan se. Men du har rett i at Dunne rygger, og dette bidrar til at verken Campbell eller Fabianski kommer opp i situasjonen. Så ja, etter å ha sett reprisen er jeg tilbøyelig til å være enig i at det burde vært avblåst for frispark mot Dunne.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Samba gjør ingenting galt så vidt jeg kan se. Men du har rett i at Dunne rygger, og dette bidrar til at verken Campbell eller Fabianski kommer opp i situasjonen. Så ja, etter å ha sett reprisen er jeg tilbøyelig til å være enig i at det burde vært avblåst for frispark mot Dunne.

Det er godt gjort at et blir frispark mot DUNNE i en kamp mellom Blackburn og Arsenal... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var jevn, vi hadde fortjent ett poeng, men Blackburn utnytta våre svakheter og vi var ikke i nærheten av å utnytte deres svakheter nok. Wenger oppsummerer det greit etter kampen: "They were sharper in the fight than us. In the one-versus-one they were on top of us" .

Arsenal vant ekstremt få dueller, da taper man ofte kamper.

Selvfølgelig var vi veldig reduserte i denne kampen og det forklarer endel, men nå er det kun 100 % innsats som teller mot Fulham... tap der er ikke en mulighet. Slipper vi Tottenham forbi oss, så tror jeg ikke atmosfæren på Emirates på søndag blir spesielt hyggelig. Fansens vilje til å betale "verdens høyeste billettpriser" når man ikke ser den lovede framgangen blir nok satt på en alvorlig prøve nå. Men la oss ikke grave oss ned, andre har det verre enn oss, tenk hvordan vi har det i forhold til Liverpool feks. Vi har ny stadion, god økonomi, ung stall og fortsatt CL-spill. Liverpool har ingenting av det. Vi må bare passe på at det ikke blir så lenge til neste tittel at Cesc og Van P forlater oss. Vi kommer sterkere tilbake kjære gooners!! gleder meg allerede til neste store opptur.

Link to comment
Share on other sites

Fikk denne meldingen før kampstart:

 

is off to Blackburn, last away trip of the season *sob*! Let's hope the boys realise the worth of their away support today!! RED ARMY!

 

Stakkars folk! for en pinlig forestilling.

 

En skam, bare en stor skam!

Nå var det ikke hårreisende mange bortesupportere heller da. Er vel første bortekamp i år på General Sale, så vidt jeg vet. Fansen fortjente dessverre ikke så mye mer enn de fikk.

 

Hørte en som sa at det er slike kamper som skiller ut hvem som virkelig har ekte hjerte for laget og ikke. Dessverre ikke så mange... (litt satt på spissen dog)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...