Jump to content

2010.05.03 Blackburn B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Jeg stiller det samme spørsmålet som Myles Palmer gjør:

"Har Arsenal slått ett godt lag denne sesongen?"

 

Mitt svar er nei.

 

Noen vil trekke fram kampen der vi slo laget som ender opp på sjuende plass denne sesongen, men er det virkelig et godt lag?

Link to comment
Share on other sites

Dette må vel være den dårligste sesongaslutningen vår på mange sesonger? Noen som har statistikk?

Gutta har tydeligvis gitt opp denne sesongen, men bør i det minste kunne jobbe litt for å sikre 3. plassen før siste serierunde...men neida.

Kanskje er jeg vel pessimistisk, men er jammen ikke sikker på vi tar poeng selv om et reservepreget Fulham-lag på Emirates neste helg. Det vi har vist den siste måneden er skremmende svakt.

 

Er vel riktig å si at ingen rakner som Arsenal når det først rakner?? ;)

 

Huff..

Link to comment
Share on other sites

Alarmklokkene ringer tydeligvis ikke i AFC. Virker jo ikke som det blir gjort noen forsøk på å komme ut av dette uføret. Må innrømme at jeg ikke har de helt store forhåpningene til sommeren...

 

Wenger er så naiv at det er helt grusomt. Han har gått seg fullstendig vill i sin egen genialitet. Hvis han ikke gjør de nødvendige grepene til sommeren så er jeg redd den en gang så fantastiske Arsene Wenger har hevet sitt siste trofe som Arsenal-manager.

 

Det er denne sommeren eller aldri!

Link to comment
Share on other sites

oi oi oi, for en kamp! full fart og fantastisk innsats. nei dette er nok det minst inspirerende arsenallaget jeg har sett. ut fra dagens innsats, har flere spillere spilt seg ut av arsenal. noen presterer på et nivå som ikke gjør de aktuelle for tippeligaen en gang. det er helt klart at laget er redusert, og at dommeren gjør grove feil. van persie skal ha et straffespark. er vel nærmest umulig selv for en blind mann, å ikke se det. på 2-1, skal det blåses mot dunn. han brøyter seg inn i campbell og fabianski, og burde vel hatt jobb som brøytemannskap. med uansettskal arsenal banke dette elendige rovers laget. ingen som gjør en god jobb i dag. de unguttene som arsenal har i stallen må virkelig være elendige, ettersom silvestre blir valgt forran de. jeg er sikker på at hvem som helst i arsenalstallen ville gjort en bedre jobb en silvestre. jag kan nesten ikke tro at arsenal har en så dårlig spiller i stallen. jeg ville ikke engang hatt han til å bære vannflasker. vela får en kjempesjanse, og viser at han ikke kommer til å bli noen stor målscorer for arsenal. han får vel egentlig til fryktelig lite i dag. bør vel kanskje få forlate klubben til fordel for en klubb i nest øverste divisjon i et sør-amerikansk lag. walcott så veldig lovende ut til og begynne med, men viser seg i alle fall ikke verdig en plass i capellos vm lag. 19 av 20 innleggsforsøk, går rett i første forsvarer. men den som nok en gang var dårligst, nesten som forventet, var diaby. jeg mistet tellingen på antall sinnsykt tarvelige og unødvendige balltap. han mister jo til og med ballen før han blir presset.

 

nei, når wenger sier at laget trenger 1, 2 eller maks 3 spillere for å kjempe om ligagullet, sier jeg minst 3, men helst 5. keeper, midtstopper(e), defansiv midtbane, kantspiller og spiss.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Det ble en trist måte og avslutte et langt forhold med arsenal kamper på Canal +. ;)

Kampen i seg selv ble som forventet og det er klart at med det laget vi har nå så skal vi grave dypt for å få til noe. For nå er det desverre slik at alle de spillerne som har vært under kritisk søkelys ifra arsenal fansen, er nettopp de som stiller opp som et lag i dag og de siste ukene. Et arsenal lag uten Vermaelen, Fabregas, Song, Gallas, Almunia og Clichy vil ikke prestere stort. Så selv om det er spillere som Nasri, Diaby og Walcott som etter planen skal kunne dra laget frem sammen med Van Persie så viser det seg at de har fortsatt store steg og ta.

 

At vi mangler så mange klare førstelags spillere er ikke nok trøst i seg selv. For selv med de så har arsenal blitt rundspillt "hver" gang de har stått opp mot den større eliten denne sesongen, så og gjemme seg bak skadeproblemene som eneste årsak til sesongens resultater, holder ikke desverre.

Wenger har store utfordringer til sommeren og håper virkelig at han forsterker laget og tar en grundig titt på hva som må gjøres for og bedre den defensive delen av laget! At han mener at midtbanen ikke er problemet er greit det.. Men hvis man har en midtbane som jobber bedre defensivt, vil så gi motstanderen langt mindre muligheter i løpet av en kamp..

 

Nei., takk for nok en sesong gutter og jenter, det har vært morro selv om sluttresultatet desverre ble slik det pleier og bli. Men i august sparkes det igang på tv2 igjen. Og da får vi håpe at arsenal tar europa med storm i sine flotte nye drakter og med en økonomi og fotballstil de andre kan sikle etter!!

 

 

Oh To Be A Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Den formasjonen vår er helt på trynet. Ingen er enig med meg nå, men gi det en sesong til og alle kommer til å si det samme.

 

Har sagt at vi burde gå tilbake til en modifisert 4-4-2 siden desember, men er vel ikke akkurat mange som har vært enig i den påstanden min ;)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 3 2010, 08:19 PM) 197381[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har sagt at vi burde gå tilbake til en modifisert 4-4-2 siden desember, men er vel ikke akkurat mange som har vært enig i den påstanden min ;)

 

Hadde vel ikke skadet å prøve noe annet enn 4-5-1 ja, den har jo ikke funka på lange tider. Men selvfølgelig, Wenger knows ;(

Link to comment
Share on other sites

Det bør være slik at spillerne frykter manageren sin, de skal respektere han såpass mye at man ikke tørr å prestere dårlig, man skal spille som om det sto om liv og død. Jeg kan se for meg at det er det som skjer under SAF. Og det er akkurat slik det skal være. Man skal gjøre seg fortjent til å spille i Arsenal. Det er altfor lett å komme med på laget.

Traore, Fabianski, Denilson, Diaby, Vela, Walcott, etc. Hva har disse gjort for å fortjene høy ukelønn og fast plass på laget?

 

Er det slik at man kan prestere på trening, så får man automatisk spilletid? Det kan virke sånn.

 

Kampen mot Bolton på Emirates viste Wenger seg fra en annen side når det kommer til motivasjon. Om man skal stole på kildene, så sa han at; "dere fortjener ikke å bære denne drakten" (eller noe i den duren). De hadde aldri hørt Wenger utale seg slik før. Hadde Ferguson sittet bak roret tror jeg den pipa hadde sunget A-dur i hver eneste pause hvor de lå under, eller noen som ikke gir alt for å vinne.

 

Jeg savner gamle dager med engelskmenn på laget, viljen, kraften, stabiliteten, kreativiteten.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 3 2010, 08:19 PM) 197381[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har sagt at vi burde gå tilbake til en modifisert 4-4-2 siden desember, men er vel ikke akkurat mange som har vært enig i den påstanden min ;)

 

Jeg er delvis enig i dette. Uten skader så kan vi rive lag ifra hverandre med 4-3-3. Men så fort vi mangler noen så funker det dårlig. Selv uten skader så er jeg skeptisk i kamper mot United, Chelsea osv. 4-3-3 kan funke meget bra men da må Wenger ha de riktige type spillere til enhver tid, noe vi ikke har hatt denne sesongen. Et annet problem med 4-3-3 er at det blir for store rom med en gang laget ikke viser intensitet og presser motstanderen. Nei, nå ble jeg nesten helt imot 4-3-3.. Et perfekt eksempel på hvor bra 4-3-3 er det bare å se på starten av sesongen hvor vi hadde få skader og laget jobbet veldig hardt for å gjenvinne ballen. For å se på hvordan det ikke funker så er det bare å se rsten av sesongen.

 

Edit: @TheVerminator:

 

Var vel borte mot Liverpool at Wenger sa det han sa.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 3 2010, 08:19 PM) 197381[/snapback]

Har sagt at vi burde gå tilbake til en modifisert 4-4-2 siden desember, men er vel ikke akkurat mange som har vært enig i den påstanden min ;)

 

Jeg skal ikke påstå at Wenger kopierer Barcelona, men de spiller omtrent på samme måte som oss og er kåret til verdens beste lag 700 ganger det siste året. Man så jo åssen de ble sendt på ræva ut av CL av Inter. De to kampene mellom Inter og Barca er vel på mange måter vår sesong i miniatyr. Naiv underholdningsfotball blir tatt av kyniske og lure lag.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Edit: @TheVerminator:

 

Var vel borte mot Liverpool at Wenger sa det han sa.

Ja, ok. Burde sagt det mot Bolton også..

 

He he, spørs nok om det var en av flere kamper han burde sagt det ;) For meg så virker det som om Wenger ikke helt vet hva han skal gjøre. Hvis man skal dømme han etter kropsspråket hans på sidelinjen denne sesongen. Kanskje han trenger et bedre og sterkere team rundt seg?!

Link to comment
Share on other sites

Fikk bare sett de siste 20 pga av at jeg spilte kamp selv.

Det jeg så av kampen, var utrolig tamt og spillerene visste 0 vinnervilje. Det var utrolig skuffende og se!

Kan jeg få en tilbakemelding på hvordan Vela spilte?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Fikk bare sett de siste 20 pga av at jeg spilte kamp selv.

Det jeg så av kampen, var utrolig tamt og spillerene visste 0 vinnervilje. Det var utrolig skuffende og se!

Kan jeg få en tilbakemelding på hvordan Vela spilte?

 

Han var ikke så veldig synelig desverre, og fikk aldri mulighet til å sette sitt preg på kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller det samme spørsmålet som Myles Palmer gjør:

"Har Arsenal slått ett godt lag denne sesongen?"

 

Mitt svar er nei.

 

Noen vil trekke fram kampen der vi slo laget som ender opp på sjuende plass denne sesongen, men er det virkelig et godt lag?

Dette er et utrolig godt spørsmål. Joda, vi har vunnet hjemme mot Pool, Tott og Villa, og borte mot Pool, men mot de virkelig store lagene (Barca, Manu og Chelsea), som vi bør sammenligne oss med, har vi blitt latterliggjort. Unntaket er borte mot Manu, hvor laget var bra, men der Diaby sto for latterliggjøringen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så første omgang og fra det 62 minutt til kampslutt.

Jeg synes Fabianski gjorde en god jobb. Han gjorde mye bra i feltet og burde ha hatt frispark på begge målene. avleveringene hans var lite imponerende men også de vil forbedre seg i takt med mer matchtrening.

Jeg har fortsatt trua på fabianski.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvalrossen hadde bestemt seg for å "mobbe" Fabianski, og han viste seg å være motakelig for det. Når hvalrossens disipler var utenfor mobbeavstand klarte Fabianski seg bra.

 

Forøvrig skjer det som som oftest skjer, stikker Arsenal snuten i front går hele laget i koma/dvale, gir motstanerene positiv energi og slipper dem inn kampen igjen. Hvor mange poeng vi gir bort på grunn av dette har jeg gitt opp å telle. I store deler av sesongen har vi hatt stinget til å mobilisere mot slutten. Den siste tiden har vi ikke hatt det og resultatet har blitt pass, pasz, pazz, azz, zzzzzzzzzzz - tap.

Link to comment
Share on other sites

Bortskjemte overlønna unger av spillere!

Burde jaggu meg ikke fått lønn resten av sesongen!

Nå håper jeg Wenger inser at dette ikke er godt nok, og handler inn en spiller i hvert ledd, en keeper må jo vi ha, ikke noe snakk om det. En forsvarer burde vi hatt, Sol og Silvestre virker bare ikke! Og når vi er skadeutsatt i forsvaret så er det greit å ha en skikkelig forsvarer. Og en midtbane spiller kunne vert bra og ha, for når nesten hele midtbanen vår er ute, så er en god rutinert erstatter bra og ha. En spiss er vel nesten garantert.

 

Men det er ikke snakk om at Spurs eller City skal ta 3. plassen, allt annet er uaktuelt! Vi må vinne mot Fulham i neste og siste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Elendig av oss - nuff said.

 

Deilig at kampene ikke går på Canal + mer, den kommentatoren som kommenterte idag går meg på nervene, med "kloke" utspill som:

"Prøv heller å kaste ballen foran meg PÅ banen, Fabianski, sier Walcott til den polske keeperen".

Måten han prøver å være morsom og late som han vet hva spillerne utpå der sier til hverandre irriterer meg noe så grenseløst!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende kamp til tross for at det meste er mot oss.

Vanvittige avgjørelser fra dommerjæveln på begge blackburns mål hvor Samba faktisk klarer å dytte både Sol og Fabianski inni målet på den andre scoringen mens han på den første klarer å stenge Fabianski slik at han ikke kommer ut i feltet.

Det første målet er diskutabelt mens det andre er et soleklart frispark.

Like soleklart var straffesparket van Persie skulle hatt når Salgado stuper ned i beina på ham med hendene først og feller ham på 5-meteren i en opplagt scoringsposisjon.

Men til tross for at disse livsviktige dommeravgjørelsene går mot oss alle som en synes jeg vi presterer utrolig dårlig spillemessig.

Det holder slett ikke å spille bra i et kvarter på bortebane mot blackburn.

Vi taper alt for mange dueller og blir alt for statiske og lite bevegelige når vi har ballen.

Mulig at det er for mye forlangt at vi skal prestere godt med et så redusert mannskap men det hadde vi garantert gjort tidligere i sesongen.

Nå virker det som gutsen og motivasjonen er på hell, ikke det at det betyr noe plasseringsmessig men vi har da et ansvar for å underholde vårt publikum også i disse kampene.

Det blir ikke flyt i spillet med Traore og Vela på venstrekanten, men jeg er egentlig mere skuffet over etablerte spillere som Diaby og Nasri i denne kampen, også van Persie kommer helt bort utover i andreomgangen.

Fabianski greier seg egentlig godt når man tar hensyn til at dommeren lot Samba være ufin på dødballene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...