Jump to content

Påtide med å staffe spillere med en straff som svir


no4vieira

Recommended Posts

uff... det er ikke bare i england det skjer. Var en tur innom sol.no akkurat nå, der så jeg at et svin har kopiert diverse taklinger fra england. Denne gangen er det Eddie Gustavson som er offer for en horribel takling. Tror nok dessverre at karrieren til Gustavson er over mhp. at han er 33 år gammel.

 

Syntes det er merkelig med tanke på alle de stygge taklingene som har skjedd bare de siste årene at Fifa fortsatt bare står på sidelinjen uten å nevneverdig bry seg.

 

Stygge taklinger

http://www.youtube.com/watch?v=ueZP6ifzqMY

http://www.youtube.com/watch?v=WPdaRFDCm8Q&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Skulle vært strengere straff for ufine taklinger som det du henviser til. Problemet ligger vel i den skjønnsbaserte vurderingen. Om spilleren gjorde det med vilje eller ikke.

Forslag: Brekker en foten til en motspiller, så bør en bli utestengt like lenge som skadenperioden varer!

Link to comment
Share on other sites

Skulle vært strengere straff for ufine taklinger som det du henviser til. Problemet ligger vel i den skjønnsbaserte vurderingen. Om spilleren gjorde det med vilje eller ikke.

Forslag: Brekker en foten til en motspiller, så bør en bli utestengt like lenge som skadenperioden varer!

 

Han som taklet Gustafsson (Lukas Kragl) endte faktisk bare opp med gult kort for den taklingen der. Er så latterlig at det ikke skulle vært lov.

 

Jeg vet ikke hvor lang tid man burde bli utestengt for en slik takling, men det burde være langt langt mer enn 3 kamper for noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vært strengere straff for ufine taklinger som det du henviser til. Problemet ligger vel i den skjønnsbaserte vurderingen. Om spilleren gjorde det med vilje eller ikke.

Forslag: Brekker en foten til en motspiller, så bør en bli utestengt like lenge som skadenperioden varer!

 

agree, klubben som spilleren spiller for burde også dekke lønn og andre omkostninger. At Kragl kun fikk gult for forseelsen er et hån mot spillere som opplever dette.

 

Mulig at hukommelsen min ikke strekker så langt, men jeg kan ikke huske at spillet, selv om det i utgangspunktet var hardere før resulterte i så stygge taklinger og skader for 15-20 år siden. Et og annet beinbrudd skjedde, men langt nær så ofte som i disse dager.

Link to comment
Share on other sites

En eventuell regel som sier at takleren skal være utestengt like lenge som skadeoppholdet til den fornærmede varer, kan misbrukes. Tenk dere for eksempel at Rooney hadde skadet Fran Merida, som kanskje kom inn på slutten av en kamp. Tror dere Fran Merida hadde vært lenge "skadet" da? Det kunne jo være lurt å late som.

 

Jeg er dog veldig enig i at straffene ikke henger på greip. Det skal ikke mye til å få tre kampers karantene, men det blir svært sjelden gitt mer. Umiddelbart husker jeg bare Aladiere, som tok på ansiktet til en motspiller. Dette var i den samme perioden som Taylor fikk tre kamer for å nesten ta livet av Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En eventuell regel som sier at takleren skal være utestengt like lenge som skadeoppholdet til den fornærmede varer, kan misbrukes. Tenk dere for eksempel at Rooney hadde skadet Fran Merida, som kanskje kom inn på slutten av en kamp. Tror dere Fran Merida hadde vært lenge "skadet" da? Det kunne jo være lurt å late som.

 

Jeg er dog veldig enig i at straffene ikke henger på greip. Det skal ikke mye til å få tre kampers karantene, men det blir svært sjelden gitt mer. Umiddelbart husker jeg bare Aladiere, som tok på ansiktet til en motspiller. Dette var i den samme perioden som Taylor fikk tre kamer for å nesten ta livet av Eduardo.

En løsning på eventuelt misbruk kunne vært at spillerne hadde blitt utredet av et felles medisinsk apparat underlagt av FA.

Tror iallefall det kan ta mange år før spillere med stygge taklinger får straff som virkelig svir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...