Jump to content

2005.05.02 W.B.A B


Guest Gunho

Recommended Posts

Jepp, en herlig avslutning! Nå skal vi ha den 2. plassen!! 4 poeng på tre kamper kan jeg ikke tro vi kan tape. Vi er i fin flyt, tross alt :D

 

Gratulerer med tre poeng alle sammen :D

Link to comment
Share on other sites

Halleluja!

 

Man blir garantert nervevrak å følge denne kampen på VG Nett. Plagsomt at vi ikke avgjøre kampen tidligere.

 

Ser ut til at laget trengte tid på å komme i gang. Men når det løsner ser alt ut til å ordne seg. Og det beste av alt: Null baklengs og null kort.

Link to comment
Share on other sites

Første omgang var det kjedeligste eg har sett denne sesongen. Det tok seg opp i andre omgang. Og å vinne 2-0 mot eit hardtkjempande West Brom-lag var sterkt.

Flott mål av van Persie, som eg syns blir bedre og bedre for kvar kamp. Reyes gjer nok ein god kamp, sammen med Senderos som det oser klasse av!

Link to comment
Share on other sites

HERLIG GUTTA!!! :D

Slår vi Liverpool i neste kamp nå, så får vi en matchball foran møtet mot Everton, da United møter Chelsea. Tviler på at United avgir poeng mot WBA hjemme til helgen.

 

Ser bedre og bedre ut i alle fall, må ha 6 poeng på de 3 siste. Men spennende blir det! Vil gjerne ha det avgjort før siste runde :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Endelig scoret Edu. Håper at Wenger gir ham et skikkelig kontraktsforslag, slik at Edu skriver under.

Er enig med deg Charlie George i null baklengs og null kort, men det aller aller beste: Ny scoring av Robin :D !!

Link to comment
Share on other sites

En kamp jeg vil kalle 'en grei dag på jobben'. Veldig profesjonell match av våre i rødt. En typisk 'Chelsea-kamp'. Det er denne typen kamper vi skulle hatt flere av for å blitt mestere.

 

Egentlig ble det et kampforløp ikke helt ulikt det jeg hadde sett for meg. En være-eller-ikke-være-kamp for West Bromwich. Det bar også innsatsen preg av. Og den holdt lenger enn jeg hadde trodd. Jeg ventet meg at Arsenal skulle ta over mer på et tidligere tidspunkt, at tanken på WBA-spillerne skulle gå tom tidligere. WBA skal uansett ha honnør for glimrende innsats og for at de ikke sparket i stykker kampen og spilte ufin fotball.

 

Først godt ut i annen omgang overtok Arsenal mer og mer av banespillet. Defensivt nærmest en prikkfri kamp. Senderos holder nivået og det går lenger og lenger tid mellom feilene hans. Nå er også dusinet fullt. 12 clean sheets på rad for ham. Måten han timet tacklingene og rett og slett brukte fysikken til å skjerme vekk motstanderne var imponerende. Utover en rekke cornere og frispark, spesielt i første omgang, synes jeg ikke West Bromwich bød på særlig mye problemer. Tidligere i sesongen hadde dette blitt 1-1 på en dødball i mot, men nå ble det istedenfor 2-0 på en kontring på tampen. Det lå liksom i luften at det ville komme et andremål etter van Persies første.

 

Det er godt som tv-seer og Arsenal-fan å sitte med en defensiv trygghetsfølelse igjen. I motsetning til tidligere i sesongen sitter jeg ikke lenger og nærmest regner med et baklengsmål på dødball i mot. Jeg har savnet dette.

 

Offensivt var det heller skralt i første omgang, men Arsenal viste seg en klasse bedre utover i andre. Spesielt forspillet til 1-0 scoringen viste forskjellen på lagene. Ballen gikk rett og slett så fort at WBA-forsvaret ikke hang med. Moore slang seg inn på hockeymaner i ren panikk da Reyes fikk ballen, men skuddet kom ikke. Istedenfor dro Reyes ham av og serverte til van Persie som trakk inn og - pang.

 

For meg var Senderos man of the match, med Reyes som en god nummer to. Han sprang og sprang. Van Persie var god når han måtte. Vieira var uvanlig anonym til ham å være, men grei nok. Gilberto var bare anonym slik han 'skal' være. Fabregas på det jevne. Pires så jeg lite til ingenting til. Backrekka gjorde jobben, med Senderos som eneren der bak.

 

Alt i alt fornøyd med kampen. På ingen måte spektakulært av Arsenal, men godt nok til å slå et hardt kjempende West Bromwich. Og det var det som var det viktigste i dag.

Link to comment
Share on other sites

Svak kamp i store deler av kampen. Vi gjer det vi må, og ikkje meir. Forsåvidt greit det, men utrulig kjedelig og frustrerande! Virka som om dei ikkje "gadd" meir, og det irriterte mest. Offensivt var vi stort sett dårlige i dag. 34 minutt før vi hadde ei avslutning er for dårlig.

 

Fornøgd med 3 p i det som er en vanskelig bortekamp dog.

 

Pluss i dag går til:

 

Forsvaret: Like trygt som det har vert dei siste kampane.

Vieira: for å gå foran med et godt eksempel.

 

Minus går til:

Pires: for giddalause

Fabregas: for at det ikkje var hans type kamp

 

Resten er på det jevne, og offensivt er det stort sett dårlig. Lite bevegelse og lite initativ. MEN: Vi vinner, og det er jo det viktigste i fotball! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Gledelig å se Arsenal vinne en slik kamp. Tidligere i sesongen hadde vi nok måtte nøye oss med poengdeling.

 

En honnør til sentrallinja i forsvar og på midtbanen, med et ekstra pluss til Senderos som fortsetter "storspillet".

 

Setter for øvrig stor pris på at Reyes hele tiden viser enorm vilje til å bidra offensivt og at RvP igjen viser at han er i ferd med å kunne bli en verdig erstatter til Bergkamp.

 

dotcomhome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest pokerhatt

fett bilde viggo viking! en ok kamp fra de siste 15 av første omgang og ut av gunners. Herlig mål av Van Persie, men jeg syns wenger skulle gjort byttene(ihvertfall satt innpå edu) tidligere. Personlig så jeg kampen på Belfry's i Oslo, men oppmøtet av gooners der var pinlig svakt. Jeg lurer derfor på om det fins en pub i Oslo der det er ok oppmøte av arsenal-fans?..

Link to comment
Share on other sites

Guest Kimter

Flott gjennomført kamp av Arsenal igjen. Litt slapt den første halve time, men så kom vi. Fint å se at samspillet med Reyes og van Persie fungere. Det trenger vi i Fa-Cup finalen hvis ikke Henry blir spille klar. Vi sliter litt med høyre siden når ikke Ljungberg er klar og lurer litt på om vi ikke skal prøve med Edu som venstre breddeholde og Pires på høyre. Kan kanskje funger. Vil også si at Senderos aldri slutter å imponere. Kåret til banens beste av Sky sports og det var vel fortjent. Nå skal vi bare knuse Liverpool og ødelegge dems drøm om C-L og sikre at vi får 2. plassen. Synd jeg er i konfirmansjon når kampen er, men må se om jeg klarer å lure meg unna :D

Link to comment
Share on other sites

3 nye poeng og 1 mål innsluppet på de siste 11 er utrolig sterkt.

Senderos oser det klasse av. Uten tvil MoM.

 

En grå og kjedelig 1. omgang, men en del lyspunkter i

2, men totalt sett var dette et godt stykke arbeid.

 

Kjekt å se at Reyes og VP spiller så bra sammen. Reyes er

en smule ineffektiv/uheldig og hadde fortjent et mål i dag også.

 

Vieira er konge på midtbanen for tiden og legger en utrolig

arbeidsinnsats for dagen.

 

Å se Pires vinne duell etter duell i 2 omgang gjorde at jeg måtte gni meg

i øynene og se at det virkelig var han. Bra!

 

Reservene DB og Edu fikset 2 målet. Bra innbytte igjen av Wenger.

 

Dette lover godt. 3 nye poeng mot Liverpool så er vi veldig nære

2. plassen.

 

WBA fikk nok dødsstøtet til nedrykk i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Nok en tre-poenger

Nok en kamp uten å slippe inn mål

Nok en seier uten Henry

Nok et mål av Van Persie

 

Vi er på en medgangsbølge og det fikk vi igjen bevist i går.

Senderos er enorm og Van Persie viser at Bergkamps egenskaper som mentor fungerer.

Hyggelig at Edu fikk en etterlengtet scoring. Hyggelig også at Dennis sto for assisten.

Reyes begynner å vise spillerglede igjen og mitt tips er at han er i stallen også neste år.

 

Proud to be a Gooner! :D

Link to comment
Share on other sites

.

Reyes begynner å vise spillerglede igjen og mitt tips er at han er i stallen også neste år.

 

Proud to be a Gooner!  :D

7768[/snapback]

 

Akkurat dette begynner jeg også å tro på nå.

Reyes har hatt en formidabel opptur og viser en innsats og teknikk

som er kjekt å se.

Det virker som spillegleden og selvtilliten er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig 1omgang, men gutta vise styrke i forsvar, og har tålmodighet!

Herlig med nok en van Persie-scoring!

Edu scora også gitt! håper han blir neste sesong!

 

Helt grei gjennomkjøring til kampen mot looserpool på søndag (?)

Det blir en meget viktig kamp! :D

 

Man Of the Match: Senderos!

 

PS: Nå må jammen meg Reyes snart score på åpent mål :D

Link to comment
Share on other sites

Guest TAA

første omgangen i går tror jeg er den kjedeligste jeg noen gang har sett med Arsenal ..... vanvittig kjedelig.

 

Moro å se at Senderos gjør sine saker så bra som han gjør, artig med vPersie også.

 

Vieira var konge i går.

 

Truls

Link to comment
Share on other sites

Guest Diksen

Så kampen mellom West Brown..- Arsenal. Hikstet godt når Kanu kom inn på slutten for bortelaget. Ellers må jeg berømme at Edu er konge og bør spille fra start. Reyes er i knall form og brillierer på banen. <_<

 

Må totalt sett si at Viera ble denne kampens mest sentrale spiller, og da vi ledet brukte Arsenal minst 30 trekk for å drøye tiden imot et stillestående lag.

Nå er vi 4 poeng foran united, dette går veien imot Sølv. Lehmann spillte en meget god kamp!¨

 

 

Innlegg limt inn. Jeg har vel sagt dette før; Se etter tråder der innleggene dine kan passe inn før du starter nye.

 

Mod

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

dette var en kamp hvor vi måtte vise tålmodighet og det klarte vi. vi var veldig effektive forann mål og utrolig gode bakover!!! gilberto og vieira jobbet knallhardt hele tiden og hadde mye av æren. mens kolo og senderos spiller nok en kjempe kamp bak der!!

ble veldig skuffet over fabregas og pires i går!

pires vant noen dueller men ellers gjorde han ingenting, og fabregas ble bare taklet i går, tyder på at han begynner å bli sliten og han ikke liker seg i det hele tatt på høyre kanten! er og blir sentral spiller!!!

det er veldig godt å se at samspillet mellom reyes og van persie sitter som det skal. begge to spilte godt i går, veldig bra gjort av reyes med pasningen og målet til van persie.

det var herlig å se på reyes under denne kampen. han gir 110% igjennom hele kampen, mens han viser teknikk og fart, burde vell ha scora et også men sier han var uheldig vi. i går ble jeg bombesikker på at vi ser reyes i arsenal drakt også neste sesong også.

 

skal prøve å gi noen karaktere til spillerene våre:

 

lehman: 7

han hadde vel ikke så mye å gjøre i går men det han måtte gjør gjorde han riktig. hadde noen gode inngrepen i lufta og satte spillet også fort i gang når vi kunne kontre.

nok en BRA kamp av lehman"!!!!

 

lauren: 6.5

spilte en solid kamp. var god og solid bakover nok en gang, men i går så vi han neste ikke frammover på banen til en forandring!!

 

kolo: 7.5

nå har endelig kolo lært og time hodeduellene. i går vant han neste alle dueller og spilte meget godt. det er godt å se kolo spille så bra etter å ha fått så mye pepper tidligere i år!

 

 

senderos: 8.5

dette var banenst beste spiller. vinner alt mulig a dueller viste en gang i 2.omgan(tror e) at han hadde litt fart også. men jeg syntes vi burde gi ballen til kolo når ballen er på bakken. senderos gjør alt enkelt å greit, men når han får ballen i beina får han på måte litt panikk, og bare slår ballen framover i blinde så mister vi ballen.

men senderos kommer til å bli en av verdens beste midtstoppere i løpet av noen år!!!!

 

cole: 7

viss ikke cole blir i arsenal(noe han blir) så kommer jeg til å bli virkelig skuffet. for han er verdens beste venstre back. i går reddet han oss mange ganger på venstre siden og er også bedre med offensivt denne kampen.

bra kamp!!!

 

 

fabregas: 5

fabregas er et av de største talenten i verden. men i går spilte han rett og slett dårlig. men det er nok fordi at han spiller på høyre kant, han er mye bedre sentralt. han blir for treg på høyre kanten.

det kan godt hende han jobbet bra defensivt i går, men når han fikk ballen framover på banen så bel han bare taklet. han hadde heller ingen av de magiske ballen som han pleire å legge.

tror også han begynner å merke kjøret på slutten av sesonge nå. mitt tips til wenger er at vi sparer fabregas og putter edu inn på venstre og pires over til høyre!!

 

gilberto: 7.5

nok en gang jobber han knallhardt bakover på banen. han hindrer alle mulige åpene rom på engen midtbane og hjelper forsvaret utrolig mye. arsenal uten gilberto er ikke fullt så gode, men arsenal med gilberto er konge gode. der sier litt!!!!!

 

vieira: 8

står fram som kaptein og jobber meget bra. han får beinet på alt mulig og gir motstannderene igentint rom. har også et farlig skudd på tampen av 1.omgang. han spiller rett å slett en kjempe kamp.

verdens beste midtbane!!!

 

pires: 5.5

ble meget skuffet over pires i går. du ser han ikke noe offensivt og når han endelig får ballen så slår han den bare tilbake med en gang. var heller ikke inne i boksen når vi kom ut på kantene, venstre side bestod egentlig bare av cole!!

men pires får litt pluss for 2.omganger der han faktisk jobber ganske bra og vinner ballen noen ganger.

 

van persie: 7.5/8

skaffer seg ofter rom og sentrer heller en og prøve å drible som han gjorde før, da mistet han bare ballen. viser at han også kan vet hvor målet er når han scorer. er egentlig en litt vanskelig ball å få kontroll på ballen fra reyes. men han legger den død med en gang og dribler seg fri og setter den kaldt nede i venstre side.

han fant også reyes med en kjempe pasning.

BRA kamp

 

reyes: 7.5/8

reyes gir 110% i denne kampen. han løper og løper der ute. fante også van persie med en meget bra finte og pasning med 1-0 målet.

reyes burde nok ha scoret i denne kampen også. men han gjorde alt riktig driblet alle og keeper, denne gangen treffer han målet men er uheldig når en west brom spiller har jobbet uttolig godt tilbake. han har også noen fine finter og viser at spanske spillere ikke er noen pyser!!

mitt tips til neste sesong er at vi ser reyes i arsenal drakta. han begynner å smile ute på banen igjenn og har fått selvtillit.

tror også han vendt seg til engelsk spillestil, og vill vise at wenger ikke gjorde noen bomkjøp.

reyes begynner bare å vokse mer og mer inne i mitt arsenal hjerte.

 

 

edu: 7.5

gjorde en kjempe kamp i løpet av de 20 min han fikk. viser teknikk og gode pasninger. det var også et fint løp han gjorde til 2-0 målet og var kald og lobbet over keeper.

du ser egentlig at edu passer inn i arsenal, med en gang edu kommer innpå så ser du at de andre arsenal spillerene legger vanskelige baller til han fordi de vet han kan gjøre noe med de og skape farlige sjanser.

håper edu blir i arsenal!!!

 

bergkamp: 7

gjorde et positivt innhopp og hadde en god pasning til 2-0 målet!!

 

 

 

 

 

gleder meg til neste kamp og tror vi knuser liverpool sine champions league muligheter neste år!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...