Jump to content

Årets spiller (Arsenal)


Overmars

Årets spiller  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hvem mener dere er årets spiller for Arsenal, og hvorfor?

 

 

Selv mener jeg at årets spiller for Arsenal er Vermaelen. Det var et vanskelig valg med spillere som Gallas, Fabregas og Song som har gjort det meget godt.

 

Vermaelen tok oss alle med storm da han kom til Arsenal. Han slo igjennom fra første kamp. En spiller som gir alt. Gode taklinger, god på hodet, god til å skyte, god konsentrasjon.

 

Har lenge savnet en spiller som Vermaelen, må si han minner meg litt om en gammeldags forsvarspiller som meier ballen på tribunen når det er nødvendig.

 

Vermaelen har startet så si hver kamp i hele sesongen. Kan ikke se for meg at vi hadde kommet der vi er idag uten Vermaelen. En meget god forsvarspiller som holder laget sammen.

 

Vermaelen du har min stemme som årets spiller :P

 

arsenal-v-wigan-thomas-vermaelen_2362506.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette er et vanskelig valg, men min stemme går til Cesc Fabregas!

Syns han har forbedret seg utrolig mye denne sesongen, han har blitt mye mere komplett.

Han scorer ofte, massevis med målgivende og har gjort en bra jobb som kaptein.

Cesc elsker Arsenal, og vi elsker han, tror vi får se Cesc briljere for oss i mange år framover! :P

Link to comment
Share on other sites

Min stemme går i år til Alex Song. Cesc og Vermaelen er tett bak.

 

Hovedgrunnen til at Song topper mi liste er den stabiliteten han har gitt laget. 4-3-3 passer han utmerket, og han har i mine øyne vært den beste DM i premier league denne sesongen, foran spillere som Fletcher, Essien, Huddlestone, Petrov, Carrick, Obi Mikel, Mascherano.

 

HYLL HYLL!

Link to comment
Share on other sites

Cesc har vært helt super i år, det samme gjelder Vermaelan og Gallas. De tre har vært helt fantastiske hele sesongen så langt. Min kandidat har vært min mangeårige yndling Song. Jeg ser noen sier, deriblant Wenger, at han har hatt størst framgang i år. Det er jeg ikke enig i, jeg syns han har vært fantastisk i lang tid.

 

Song er den enkeltspilleren som er vanskeligst å erstatte av alle våre gutter, isolert sett er det lettere å erstatte Cesc ved skade da vi har gode erstattere i hans posisjon. Det har vi ikke i Songs posisjon.

 

Song er en mester i å plassere seg riktig, han er fantastisk en mot en, god i lufta, en mester til å snu spillet, flink til å holde ballen når det er påkrevet og flink til å spille den raskt avgårde når det er nødvendig. Jeg har strengt talt kun en ting å utsette på Song, han skyter for dårlig eventuelt for sjeldent.

 

Årets gooner så langt er Aleksandre Billong Song!

Link to comment
Share on other sites

Som dere nemner er dette et utrulig vanskelig valg. For meg står det mellom tre spillere. Vår nye belger, vår spanske juvel og Song. Sist nemte får min stemme pga de enorme skrittene han har tatt denne sesongen. Samtidig som har er uhyre viktig som ankeret på midten. Denne sesongen har han vist sin fysikk, ballkontroll og ro som gjør han til en sikkelig klasse spiller. Mangler enda litt på skåringsfronten. Men det er med Song på banen vi kan bruke Fabregas som mer eller mindre fri rolle.

Link to comment
Share on other sites

Av mangel på en spiss ala Henry, Rooney, Drogba så er det en som har steppa opp og tatt ansvar. Til nå har vå eminente midtbanejuvel scora 15 mål og lagt opp til 15 mål bare i Premier League(!!). Halvskada kom han inn i romjulas kamp mot Aston Ville og på en halvtime hadde han aleine snudd kampen til vår favør, før han blei bytta ut igjen. Ein rein og skjær maktdemonstrasjon.

 

Han er på 7. plass på toppscorerlista i Premier League, med bare spisser foran seg (og han er foran spisser som Abgonlahor, Adebayor, Saha, Anelka og Berbatov).

 

I mine auge fins det ingen andre i klubben, eller i Premier League, som matcher vår Fabregas. Fabregas er uten tvil årets spiller!

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet for min del blir vel hvotdan man skal definere årets spiller. Den beste har vært Fab, den mest stabile Vermaelen og den viktigste Song. Ellers lurer jeg på hvordan RvP hadde gjort det dersom han ikke fikk skaden sin. Gallas, Eboue og Diaby synes jeg også fortjener mye skryt.

 

Som årets spiller velger jeg Cesc, fordi han endelig har fått inn scoringsformen og har forbedret seg mye defensivt. Han brenner skikkelig for laget og har avgjort mange tette kamper. Mange verdige kandidater her, men spanjolen får min stemme.

Link to comment
Share on other sites

Min stemme går til Fabregas!

Dette fordi han har vært en meget viktig spiller i år, som alltid, og han har vært tungen på vektskålen flere ganger, som f.eks. mot Villa. Han er kaptein, og i år har han fått utfolde seg mer offensivt, noe som har gitt resultater i flest målpoeng i hele PL i år!

Han har tett etterfulgt av Song, som har utviklet seg mest, kanskje ved siden av Eboue, og Vermaelen, som er årets kjøp i PL!

God sesong innspurt alle sammen, måtte alle bidra til å hente både CL og PL hjem ;)

Link to comment
Share on other sites

Min stemme gikk til Cesc. Den kunne likegodt ha gått til Song og Vermaelen, men det er et veldig vanskelig valg. Hadde dette vært en offisiell vote, så vil jeg tro at Fabregas ville vunnet den, i all hovedsak av at kamper avgjøres i tredje del av banen, og der har Cesc vært helt eminent i år. Jeg er fullt klar over at Song, Vermaelen, Gallas og resten av gjengen har mye å si for at vi skal vinne, men målpoengene til Cesc er i seg selv Årets spiller verdig. Og sesongen er ennå ikke over!

 

Denne sesongen har han tatt et enormt viktig steg. Han har blitt en matchvinner. Ikke har han bare forbedret seg i form av målpoeng, men mannen har blitt solid defensivt også. Ikke minst er han bare 22 år, og det kan bare gå oppover. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å stemme, Gallas, Vermaelen, Fabregas og Song er alle gode kandidater, men jeg vil nok si Fabregas, fordi han er både en målscorer og en pasningslegger i verdensklasse, og at laget løftes flere hakk hver gang han er på banen (Eks mot Villa) nr 2 ville nok vært Vermaelen og nr 3 Song

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt tidlig ennå?

 

1. Fabregas (assister og scoringer taler for seg selv)

2. Song (balanserer laget og er en nøkkelspiller)

3. Vermaelen (har skapt langt større ro i lagdelen)

4. Arshavin (matchvinner, og har dessuten gjort en god jobb i mangel av alternativer på topp)

5. Gallas (har hatt en ny vår uten kaptein kaos)

 

Andre spillere er uaktuelle å vurdere til en slik tittel og dette blir min ranking. Stemme avgitt.

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å si om det er den spilleren som har vært best, den som er viktigst eller den som har utviklet seg mest. Mitt valg faller uansett på Fabregas

 

1: Fabregas - 29 målpoeng og 1.12 per kamp sier alt. Har vært med på å avgjøre mange kamper

2: Song - Har utviklet seg mye de siste sesongene. Den viktigste spilleren i stallen

3: Vermaelen - Årets kjøp. Solid midtstoppper som har fått et godt samarbeid med gallas. I tellegg er han målfarlig. Ligger på tredjeplass på klubbens toppscorerliste.

4: Gallas - Har vært solid sammen med vermaelen hele sesongen

5: Eboue - En av dem som har utviklet seg mest. Har vært god både defensiv og offensiv

6: Diaby - Har også utviklet seg mye, paser fint inn i 433 sammen med Song og Fab på midten. Alt han gjør på banen ser utrolig lett og elegant ut, en fantastisk spiller

 

Jeg tror at Van Persie kunne gjort det veldig bra i årets sesong om han ikke hadda blitt skadet. Han er den i klubben med flest målpoeng per kamp med 1.18

Link to comment
Share on other sites

Mange som utpeker seg denne sesongen,men Cesc Fabregas er uten tvil vår beste spiller denne sesongen. En hovmester og en målscorer.

 

Song har vært den spilleren som gjør grovarbeidet på midtbanen og endelig har vi en defensiv midtbanespiller i den ypperste verdesklasse.

 

Vermaelan er den midtstopperen vi har savnet siden Campbell forlot oss til Psmouth. Uredd og tøff i duellene. Og har formet et solid partnership med både Gallas og Sol.

 

Eboue er den spilleren med definitivt størst framgang denne sesongen. Utpepet og fornedret så skjedde det ting. En spiller som kan spille overalt ser det ut som. Spilleren som er uforutsigbar og er en av våre beste dribblere. Eboue har vært god i år.

 

Gallas kommer en heller ikke utenom. En helt ny spiller etter at Kolo forlot oss. Sammen med Campbell har han fått en ny vår i Arsenal og har vært enormyt god.

 

Årets spiller: Cesc Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg faktisk vil dele opp i to kategorier:

 

Årets beste spiller: Cesc; har et toppnivå som er helt unikt. Målscorer, assistkonge og dirigent. Bidragene hans er tilnærmet unike, men han kan på et vis erstattes da vi har såpass mange gode offensive spillere som kan bidra.

 

Årets viktigste spiller: Song; en spiller som aldri er dårlig. Gjør jobben offensivt og defensivt. Nærteknikk, vendinger og smartness som overgår de aller aller fleste. Har per i dag ingen som kan erstatte ham hvis han ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett så er det ingen tvil om hvem som er årets beste Arsenal spiller, Fabregas. Han har nå 30 målpoeng og den desidert viktigste spilleren offensivt. Han skaper noe rundt seg uansett, og dette er enormt viktig for oss når vi sliter litt mot lag som ligger svært lavt i banen.

 

Jeg har aldri vært noen tilhenger av å trekke fram en spesiell spiller som årets spiller. Grunnen er at det veldig ofte er mange andre som gjør akkurat denne spilleren så vanvittig god. Henry i Arsenal var en av verdens aller, aller beste spillere nettopp fordi han hadde et lag som var bygd opp rundt han. Imens vi ser han i Barcelona der han kun er en del av det store bildet og det gjør at han ikke virker som den enorme spilleren inviduelt. Det er bare helt spesielle spillere som Messi, Maradona og faktisk talt vår egen Fabregas som er i stand til å skape så mye på egenhånd og uten spesielt stor hjelp fra lagkamerater. Fabregas trenger nok noe mere, i og med at noen må sette hans assist til mål.

 

Det er mange spillere som har gjort en så god jobb at de bør bli nevnt, Gallas og Vermaelen har vært enorme sammen. Campbells comeback har vært vitalt for at vi ligger der vi gjør i år, Diaby og Eboues utvikling denne sesongen har vært formidabel. Van Persie var enormt viktig i den delen av sesongen han var med, og hadde Bendtner startet å puttet litt tidligere så hadde han virkelig vært en kandidat. Syns også at Rosicky har kommet så godt tilbake at han bør bli nevnt i sammenheng, for den prestasjonen han står for ved å komme tilbake fra så store skadeproblemer å faktisk prege laget i enkelt kamper er en stor prestasjon!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...