Jump to content

Ritualer før/etter kamp


Overmars

Ritualer  

20 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ritualer

 

 

Jeg regner med at mange av oss har en del ritualer før/etter kamp. :P

 

Hadde vært artig om vi delte de med hverandre, så har vi virkelig fått sett hva fotballkampene krever av oss.

 

For de som ikke vet hva ritual er:

Ritual er en handling som har et symbolsk innhold og som blir gjentatt etter bestemte regler.

 

 

kolo-toure-23321.jpg

 

Jeg kan nevne det at Kolo Toure hadde ritualer i sin tid i Arsenal. Blant annet så skulle han være sist ut av spillergarderoben, noe som gjorde at han pådro seg gult kort for å komme for sent ut til kamp engang.

 

 

Jeg kan jo nevne mine ritual.

 

Ingen Arsenalklær skal være til vaske, eller skittent, alt skal være rent før kamp.

 

Ellers så har jeg en fast plass hvor jeg ser kamp. Sitter alltid i godstolen, kan ikke sitte i sofaen å se kamp.

 

Det var mine merkelige ritualer.

Nå håper jeg at dere andre vil dele også :P

Link to comment
Share on other sites

Skillet mellom ritualer og tvangstanker er ofte forsvinnende liten.

 

Ja, det er faktisk sant. Ofte at det kan bli mer tvangstanker enn ritualer. :P

 

Gjerne legg ut videoer, bilder av andre som har Ritualer/tvangstanker før/etter kamper.

Link to comment
Share on other sites

Fint å se det er andre (gale :P ?) sjeler som meg der ute. Jeg må alltid ha på meg noe arsenal-relatert på meg, enten en drakt, skjerf eller lignende. Dersom det er en viktig kamp, setter jeg mobben på lydløs og gjemmer den unna i tilfelle en melding tikker inn (streamen henger ofte etter). Jeg trenger noe å ha i munnen, hvis ikke går det utover neglene mine. Ellers blir det mye skriking og skjellsord under kamp, en ganske anderledes oppførsel enn den jeg føler jeg har her på forumet :P

Link to comment
Share on other sites

Nesten det samme som Espen.

Jeg setter meg på kne og sier: '' Viss vi vinner i dag skal jeg aldri banne igjen''

Som dere vet, er det selvfølgelig umulig. Jeg prøver å la være, men jeg tenker ikke på at jeg banner engang. Det bare kommer, uansett!

 

Noe annet er at jeg må ha en Arsenal kappe på meg... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på gård, og der har vi litt over 5 000 høner! Før hver hjemmekamp pleier jeg å kappe hodet av en hvit høne, og før hver bortekamp tar jeg en brun.. Dette til stadig irritasjon fra foreldrene, men kamp er kamp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på gård, og der har vi litt over 5 000 høner! Før hver hjemmekamp pleier jeg å kappe hodet av en hvit høne, og før hver bortekamp tar jeg en brun.. Dette til stadig irritasjon fra foreldrene, men kamp er kamp!

 

Er du seriøs?

Det må være det mest spesielle rituale jeg noen gang har hørt om :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nei, er nok ikke sant desverre!

Det som var var at en kamerat var inne på min bruker, og skrev det innlegget, som jeg ikke så før i går kveld, da han anbefalte meg å ta en titt :) Beklager det!

Forøvrig har jeg ingen spesielle ritualer før kamp, men pleier jo å ta på meg drakta, skrike og alt det dere andre gjør :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...