Jump to content

2010.03.13 Hull City B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Spilte kamp selv når Arsenal spilte. I pausen sjekket jeg mobilen og det sto da 1-1. Man kan si jeg hadde litt andre ting i tankene når vi spilte kampen, men herregud så deilig det var å åpne den ene meldingen jeg hadde liggende når kampen vår var slutt.

 

Noen som vet om kampen vil bli vist i reprise?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Noen som vet om kampen vil bli vist i reprise?

 

Ser ikke ut som om den vil bli vist i reprise på Canal+ før onsdag kl 19.

 

Men, hele kampen (med engelske kommentatorer) kan lastes ned herfra (torrents):

Første omgang

Andre omgang

Link to comment
Share on other sites

Nå går Phil Brown ut og mener Campbell skulle vært utvist for den rene taklinga si.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6024146,00.html

Jaja, det føles enda bedre når han (rettelse det) sutrehue øve alle sutrehuer, går ut og føler seg snytt. miss Brown er gjennomført uspiselig! Hva mener han om taknlingen fra Dawson på Denilson da?

Synest det var dumt ikke Wenger var usportslig og lo og smilte når han takket Miss Brown for kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vi slo drittlaget selv om vi spilte med 3 mann mindre hele første og 2 mann mindre hele andre omgang. Da er de ett skritt nærmere nedrykk, vi henger med i toppen og de svarte hadde igjen en dag i sine egne farger.

Teller ikke med 4.dommern altså? :D Føler på meg at han prøvde å få Wenger opp på tribunen.

Hadde vore fantastisk hadde Hull rykket ned.

Link to comment
Share on other sites

Nå går Phil Brown ut og mener Campbell skulle vært utvist for den rene taklinga si.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6024146,00.html

 

Og førsteprisen tar vel følgende kommentar fra Mr. Brown, fra nevnte artikkel, om denne situasjonen.

 

"It was offside, but it wasn't offside because the flag didn't go up.

 

"He's denied a goalscoring opportunity and under the letter of the law, he should have been red carded."

 

Så da er mitt svar til Brown (jeg forsøker meg på engelsk!!):

 

It was an offside, and under the letter of the law the penalty should not have been rewarded!

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(aikio @ Mar 13 2010, 11:59 PM) *

 

Nå går Phil Brown ut og mener Campbell skulle vært utvist for den rene taklinga si.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6024146,00.html

 

 

Og førsteprisen tar vel følgende kommentar fra Mr. Brown, fra nevnte artikkel, om denne situasjonen.

 

QUOTE

 

"It was offside, but it wasn't offside because the flag didn't go up.

 

"He's denied a goalscoring opportunity and under the letter of the law, he should have been red carded."

 

 

Så da er mitt svar til Brown (jeg forsøker meg på engelsk!!):

 

It was an offside, and under the letter of the law the penalty should not have been rewarded!

 

Touché! :D

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig å se at Arsenal endelig er i stand til å avgjøre disse kampene, de siste årene er det poengtap i slike kamper som har skilt oss fra Utd og Chelsea.

Gleden når Bendtner satte inn 2-1 målet kan ikke beskrives. Tipper flere av kampene fremover vil kunne bli like som denne, og evenen Arsenal viser til å avgjøre kampene på slutten vil bli utrolig viktig for å henge med helt inn.

 

Kampen i seg selv var ikke veldig god - midtbanen vår slet med å styre kampen og det ble for mange feilpasninger og unødvendige balltap. Nasri var dessverre ikke til å kjenne igjen fra kampen mot Porto. Er også tydelig hvor viktig Song er i laget, selv om Denilson gjorde en ganske god kamp var savnet av Songs autoritet på midten merkbar.

 

I deler av kampen syns jeg fotball kom i skyggen, at Hull for lov til å drive med denne anti-fotballen og grisespillet er forferdelig. Boatengs utvisning var selvfølgelig riktig, han burde hatt direkte rødt for fighten med Bendtner og taklingen hans kvalifiserer også til direkte rødt.

Både Fagan og Mendy fikk lov til å sparke rive og slite i Arsenal spillerne kampen igjennom uten særlige konsekvenser. Tror Hull laget enkelt kunne ha samlet flere både gule og røde kort med en dommer som hadde vært våken.

At Brown etter kampen går ut å kritiserer dommeren etter kampen fordi Sol ikke ble utvist er sjokkerenede selv når det kommer fra Brown.

 

Som skrevet i en annen tråd etter Stoke kampen og Shawcross takling på Ramsey er det på tide at lagene som spillere på denne måten snart må få strengere straffer. At de kan basere spille sitt på å sparke ned motstandere må det settes en stopper for, at det blir innført en form for lagstraff ved ett visst antall gule og røde kort mener jeg personlig vil kunne være en god løsning. Dette vil tvinge klubbene til å gå bort fra spillestilen som oppfordrer til stygge taklinger, og forhåpentligvis kan det føre til at vi slipper hver eneste sesong må se flere spillere forsvinne av banen med brudd og alvorlig skader etter horrible taklinger.

 

 

Ingen kjempe kamp vi gjør mot Hull, med du verden så deilig det er med seier og 3 poeng. Troen på PL gull lever i beste velgående!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk deilig med 3 poeng. Gleden var stor da Bendtner satte inn seiersmålet på overtid. Dog var det kanskje ikke så overraskende at vi faktisk scorer når vi gjør. Kommentatorene på ESPN nevnte noen minutter før full tid at Arsenal er det laget i årets PL som scorer flest mål de siste 15 minuttene, mens Hull er det laget i PL som har sluppet inn flest mål de siste 15 minuttene.

Link to comment
Share on other sites

-................Som skrevet i en annen tråd etter Stoke kampen og Shawcross takling på Ramsey er det på tide at lagene som spillere på denne måten snart må få strengere straffer. At de kan basere spille sitt på å sparke ned motstandere må det settes en stopper for, at det blir innført en form for lagstraff ved ett visst antall gule og røde kort mener jeg personlig vil kunne være en god løsning.....

 

Er ikke helt sikker på om lagstraff er veien å gå. Husker vi tilbake så er det ikke så mange år siden det ble skrevet opp og ned om at vi hadde et kjempeproblem under Wengers ledelse med at vi fikk så mange røde og gule kort. Vi var ikke akkurat noe antifotball lag dengangen. Hadde dommerne blitt flinkere til å være konsekvent i kortbruken så kunne kanskje lagstraff vært noe.

 

Hovedproblemet, og som du er inne på, er at de må slå enda hardere ned på brutale tacklinger og holding i trøyen og sabotasje av spillet. En periode i 1 omgang så var jo omtrent hvert eneste frispark Arsenal fikk et resulat av at Hull drev med regelrett sabotasje. Hadde dommerne vært mer konsekvent med å gi gule kort for slikt så ville noe av problemet blitt løst av seg selv. Selv Bendtner vs Boateng seansen startet jo med at Boateng omtrent rev av Bendtner shortsen for å hindre han i å komme seg løs og inn i farlig sone.

Link to comment
Share on other sites

Noe må i alle fall gjøres for å stoppe lag fra å bevisst spille destruktiv fotballen. Måten Hull spilte på i 1. omgangen irriterte meg voldsomt, hver gang vi kom i angrep var jeg redd for at det skulle ende med en alvorlig skade.

At alle dommere legger seg på samme linje og er konsekvente i forhold til når kort skal gis ville selvfølgelig vært ønskelig, men det ser ut til at noen dommere deler ut kort omtrent for ingenting, men andre ikke deler ut før man begår drap.

Forbundet burde prøve å få fokus på og kjempe mot stygt spill for alvor, kanskje noe lignende det som ble gjort med nulltoleranse for taklinger bakfra for noen år siden, da var det faktisk enn viss konsekvens å se hos dommere i hele Europa.

Hadde lista for å gi ut røde kort på bakgrunn av taklinger, riving i trøya osv blitt lagt litt lavere ville lagene som spillere på denne måten etterhvert blitt tvunget til å legge bort grisespillet og forsøke å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Trist at en så reflektert, ærlig og tvers i gjennom gentleman skal miste jobben.

 

Det er helt uforståelig og kan umulig ha noen sammenheng hverken med det som skjer på banen eller utenfor både med tanke på det sportslige og det usportslige. Kan ikke skjønne noe annet enn at kostnadene knyttet til opplading av kommunikasjonsutstyret i klubben har løpt løpsk og at det er årsaken til denne dramatiske utviklingen.

 

Det er bare å vente å se hvem som blir ryddet unna for å gjøre plass til denne reflekterte og ærlige gentlemannen.

Link to comment
Share on other sites

Flere engelske medier melder nå at Phil Brown har fått sparken i Hull.

Trist at en så reflektert, ærlig og tvers i gjennom gentleman skal miste jobben.

 

Ærlig og gentleman?

Det er da han slettes ikke, han er en dårlig taper, og syter som en liten grinunge!

Hvem var det som kom etter en FA Cup kamp og sa at Fabregas spyttet på assistent manageren hans? Brown.

Og kameraopptakene viste? Ingenting!

Og sytet igår for at Campbell skulle fått rødt osv osv.

Da er han ikke etter min mening noen ærlig og gentleman.

 

Men nok om det, jeg fikk sett fint lite av kamp, grunnet noe besøk, men fikk med meg at Bendtner scora på overtid! Da jeg sjekka det på VGLive, så ble jeg overlykkelig! Var på randen til å tillte totalt når vi kom i det 89. minutt! Vi har ikke råd til noen uavgjort eller tap. Sakl vi vinne serien, skal vi vinne resten av kampene!

Link to comment
Share on other sites

Ærlig og gentleman?

Det er da han slettes ikke, han er en dårlig taper, og syter som en liten grinunge!

Hvem var det som kom etter en FA Cup kamp og sa at Fabregas spyttet på assistent manageren hans? Brown.

Og kameraopptakene viste? Ingenting!

Og sytet igår for at Campbell skulle fått rødt osv osv.

Da er han ikke etter min mening noen ærlig og gentleman.

:P (Mulig det var sarkasme gutten min!)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...