Jump to content

Spissplassen


The Gunner

Recommended Posts

Om vi trenger en spiss?

Se på Drogba og tenk han i Arsenal. Han har knust oss mye nå.

 

Vi har to spisser som pr i dag holder mål og begge er skadet, Rvp og Bendtner.

Og jeg ønsker meg ikke en på to meter.

Jeg ønsker kraft og en voldsom mengde besluttsomhet, en spiss som får midtforsvaret og fansen til motstanderen til å skjelve litt.

En som de håper har for mange gule kort til å spille.

 

Eduardo er også en spiss som har slitt med skader. Jeg registrer at mange er misfornøyde med han, og noen sier at han ikke fortjente ny kontrakt. Dere må huske at han var svært god i perioden før han ble skadet, så vi vet hva han har i seg. Når han har vært skadet i ett år, kan man ikke forvente at han kommer rett tilbake i toppform. Jeg er sikker på at han kan slå igjennom for fullt om vi gir han litt tid.

 

Enig i dette.

Men har vi råd til å ha en spiller vi skal vente på som et førstealternativ.

 

Det bør være minst tre spillere foran han i køen, mens vi venter.

Vi er Arsenal og maser om trofeer.

Link to comment
Share on other sites

Tar den et steg videre. Snitt mål per kamp blir da:

 

RvP=0.37

Eduardo=0.36

Bendtner=0.25

Vela=0.2

 

Ifølge Wikipedia har:

 

Drogba = 0.42

Torres = 0.6!!!

Rooney = 0.44

Henry = 0.68 (I Arsenal).

Shearer = o.49

Ruud van Nis. = 0.633 i manure.

 

Tallene er iforhold til klubbene dem spiller i nå, uten om Henry da.

Jeg synes dette er en veldig interessant statistikk.... Her er jo selve nøkkelen til problemet vårt. Spissa våre scorer alt for lite må, også tenker du men vi scorer jo flest mål i Premier League! Det er helt korrekt, men vi trenger jo faen meg dobbelt så mange sjanser for å score mål også. Og når vi møter lag som Chelsea, Manu, City, Liverpool osv. skaper vi ikke like mange sjanser og taper ofte kampen.

 

Litt overraska over at Drogba ikke hadde høyere snitt pr.kamp faktisk... men se på gutta våre a?!! Er jo en skandale, når du spiller på ett lag som Arsenal er det ikke vanskelig å score mål, man blir jo servert gang på gang på gang... derfor Henry har så høyt snitt, for han var en klassespiller. Bendtner og RVP er gode, men ikke noe mer enn det. De er milevis unna Drogba, Torres, Henry i form, Hesten, Rooney, Shearer m.m.

 

Jeg mener vi må satse på en skikkelig målgjører, og jeg veit ikke hvem det skulle bli.... Men noe sier meg (uten at jeg veit nok om denne spilleren) at Dzeko er en sånn type spiller. Chamka scorer jo alt for lite mål, i den franske ligaen.... Hva skal han få til i Premier League? Vi trenger en som holder seg foran mål og scorer, slutter med den surringa på kanten slik spesielt bendtner driver med. Når du er 2 meter høy, er det bare å stå innenfor 16-meteren og vente...

 

Hva er statistikken til Dzeko og Chamka? Og hvorfor er det usannsynelig at vi kjøper Dzeko i januar?

Link to comment
Share on other sites

Dzeko har i snitt 0,60 mål per kamp for Bosnia. For Wolsburg er tallet 0,54.

Vil og minne om at Eduardo hadde eit snitt på 0,74 for Dinamo Zagreb. Problemet for våre spissar er at dei ikkje spelar mange nok kampar på rad før dei må ut med skade.

Jeg mener egentlig at Eduardo har disse egenskapene, men at han kommer tilbake på nivået han var på vei til før benbruddet er usikkert. Og vi kan jo ikke sitte å vente på det....

 

Tror Eduardo hadde ett greit snitt før bruddet, også i Arsenal-trøya faktisk...

 

Men over til en annen sak som jeg mener er en skremmende tanke... Er jo det at vi faktisk går inn i en sesong hvor Wenger mener at vi har seriøse tittelsjanser med en RVP som aldri har hatt en skadefri sesong, Eduardo som er tilbake fra en alvorlig skade og høyst usikker, en Bendtner som til stadighet viser at han ikke er god nok enda! Hvor lenge kan vi vente? En Vela som visstnok skal være en fantastisk fotballspiller, men som har tilgode og vise dette i en Premier League kamp. En Walcott som jeg er her og nå kan fortelle deg at aldri kommer til bli noe ut av. Når du har vært skadet jevnlig som toppspiller fra du er 17-18 år er du rett og slett ikke bygd for dette. Se på Roar Strand, han tåler det....

Jeg er ikke overrasket over RVP er ute med skade, og at den eneste kvalitetspilleren vi har på topp er Arshavin som må dra lasset alene sammen med Fab. Når skal vi skjønne at vi ikke er mer uheldige enn andre? Kommer ikke som ett sjokk på meg at Gallas er ute en mnd tid med tretthetsbrudd i leggen eller lignende. Venter bare på det, åhh vi er så uheldige... Kjøp inne gode nok erstattere, vi veit at Djorou er ute, og vi veit at Silvestre og Senderos ikke er gode nok. Så hva venter vi på?? I realiteten har vi to stoppere, det holder jo ikke.

Link to comment
Share on other sites

Her er en statestikk over spissene våre(30.11.09):

 

Robin van Persie:

Kamper: 192 Mål: 71

 

Eduardo:

Kamper: 50 Mål: 18

 

Nicklas Bendtner:

Kamper: 106 Mål: 27

 

Carlos Vela:

Kamper: 35 Mål: 7

 

 

Her må man ta med hvor mange som er fra start - og heller dele det på antall minutter spilt.. For stakkars Vela blir dette urettferdig som ikke har mange kampene fra start.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg synes ærlig talt ikke Bendtner er god nok til å være den midtspissen vi skal satse på resten av sesongen. Vi har spilt en god høstsesong og er med i alle turneringer med prestisje, denne sjansen må ivaretas bedre enn tidligere år, som i fjor. Vi VET nå at RvP er ute så og si hele sesongen og Wenger bør for all del hente inn noen. Bendtner er en solid spiller, som det ofte kan være fint å ha på benken. En kan da legge litt om å prøve å få flere innlegg om plan A med klikk-klakk-spill ikke fungerer. Det bør hentes noen inn og det bør være en spiller som presterer fra den første dagen. Det helt ideele hadde vært en spiller som allerede spiller i Premier League. Hvem er det da? Og ikke i de andre toppklubbene?

 

Denne Chamakh fra Frankrike virker interessant, spilleren vi trenger bør gjerne ha hans fysikk. Lettbeinte små teknikere har vi mange av. Det passer da bra med en som hvertfall er over 180 cm og er sterk i kroppen og dermed kan holde litt på ballen. En kan jo drømme om David Silva men han er nok rett og slett for god for at Wenger vil kjøpe han. At han er 28 år teller jo veldig negativt for sjansene for at han blir hentet.

 

Edit: Ja, jeg mener så klart David Villa!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...