Jump to content

Dennis Bergkamp


Dr. Phil

Bør Dennis Bergkamp ta en sesong til?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er den tiden av året.

 

Et like sikkert vårtegn som at hestehoven springer frem, er det at spekulasjonene om en ny sesong for Dennis Bergkamp tiltar.

 

Bergkamp talks delayed

 

"It's not a tough decision as Dennis is part of the club and the team," said Wenger.

 

"He'll play less and less, of course, because of his age and you can understand that.

 

"But he can still help in training as long as he keeps fit. It depends on who will come in, how he will take that situation and how much he wants to go on.

 

"It will not be a money problem though. Frankly, it has never been a money problem with him since I've been here.

 

"It will be more of a moral problem. He must also be completely committed to wanting to go on and to accept how many games he will play.

 

"When you have always been a regular, that is not easy. Don't forget that Dennis is 36 in June and it's very difficult to know when to stop. In fact, it's nearly impossible."

 

Arsène Wenger vil tydeligvis ikke ta en absolutt beslutning angående Dennis Bergkamp før til sommeren. Likevel anser jeg det som en formalitet at en ny ettårskontrakts ligger i kortene. Som det pleier å gjøre - til tross for at mange tror at hver sesong blir den siste. Lite nytt der med andre ord.

 

Det som er mer interessant er at Wenger går langt i å hinte om at Dennis Bergkamp må belage seg på mindre spilletid neste sesong. En "ny vår" forrige sesong sørget for at Bergkamp til en viss grad klippekort (fortjent eller ikke) på laget i år. Han har i allefall spilt så og si samtlige kamper når han har vært tilgjengelig. Til å begynne med var han god, men kurven har i mine øyne dalt ettersom sesongen har gått. Å si at det utelukkende skyldes alderen blir kanskje for enkelt. Han har slått tilbake før. Med en god ferie og påfølgende pre-season vil han sikkert være i slaget igjen i august. Som han pleier.

 

Jeg er for å gi Dennis Bergkamp et siste år dersom han er går med på betingelsene Wenger stiller. Faktum er uansett hvordan man snur og vender på det at Bergkamp vil være 36 år når neste sesong tar til. Det er en voksen alder for en angriper på topp-toppnivå.

 

Han må være inforstått med at han får mindre spilletid neste år enn denne. I såfall tror jeg han kan være en nyttig figur å ha rundt, ikke minst på treningsfeltet. På banen derimot mener jeg tiden nå er moden for å slippe yngre krefter til i større grad. Forhåpentligvis klarer Dennis Bergkamp å legge eventuell stolthet på hylla og innse dette selv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser ingen grunn til at Dennis Bergkamp ikke skal bli en siste sesong (siste sesong for tredje året på rad :P ). Han kan være en inspirasjon på treningsfeltet, og fungere som en slags mentor for de yngre spillerne.

 

Dennis kan fortsatt også han, det har han bevist denne sesongen. Selv om formen hans ikke er på topp akkurat for øyeblikket, var han stor helt fram til januar/februar.

 

Det jeg ikek håper skjer med Dennis er at han går til en dårligere klubb nå. "Gi seg på topp"-begrepet kan man ikke bruke her, men prinsippet blir det samme: Jeg vil at Dennis skal legge opp før han gjør "skam" på seg selv. Og siden Arsenal er klubben hans, vil jeg at han skal spille i Arsenal helt til han legger skoa på hylla.

Link to comment
Share on other sites

Guest devon

er ikke han litt for gammel for arsenal, og vis du tenker på at han har vært litt ute av form i det siste(syns jeg) burde wenger satse på en spiller som holder 1 sesong til?

+ og vis han får kontrakte og får spille tar han plassen til en bedre spiss osm har større sjanse for å skåre!

 

_____________________________________________________________________________

all for devon

all for Arsenal

Arsenal for Devon

Devon to arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han har de topp treneregenskapene som de andre Arsenal trenerene har. Han er vant til å bli trent og ikke motsatt. Det han kan gjør nå er å signere denne ett år kontrakten og samtidig være en spiss-trener på en måte. Det var det Ian Rush var hos Liverpool etter at han sluttet.

 

Spillende spisstrener i et år til går jeg for...

Link to comment
Share on other sites

Hvis han legger seg på det nivået han hadde i starten av sesongen, så er det helt greit for meg. Men hvis han legger seg på det nivået han har hatt de siste kampen, så ser jeg ikke helt poenget med å gi han ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Jeg tror ikke han har de topp treneregenskapene som de andre Arsenal trenerene har. Han er vant til å bli trent og ikke motsatt. Det han kan gjør nå er å signere denne ett år kontrakten og samtidig være en spiss-trener på en måte. Det var det Ian Rush var hos Liverpool etter at han sluttet.

 

Spillende spisstrener i et år til går jeg for...

6817[/snapback]

 

Jeg har ingenting i mot at Bergkamp får en sesong til.

 

Spørsmålet er egentlig like mye om Bergkamp vil signere ny kontrakt med de utsikter til førstelagsspill som ligger i kortene. Wenger mer enn antyder innkjøp av en ny spiss i alderen 24-27 år. I tillegg skal RvP og muligens Aliadiere få nok spilletid til å utvikle seg videre.

 

Dersom vi unngår skader og langvarige suspensjoner i denne posisjonen, kan veien til spilletid bli lang.

 

Når det gjelder hans egenskaper som fremtidig trener har jeg ikke grunnlag til å konkludere, men det ville vært rart om han med sin erfaring ikke hadde noe å bidra med.

Link to comment
Share on other sites

Det som er mer interessant er at Wenger går langt i å hinte om at Dennis Bergkamp må belage seg på mindre spilletid neste sesong.

 

Wenger har vel stort sett sagt det til Bergkamp hver eneste vår de siste fem sesongene at han vil få en fornyet kontrakt, men at han vil få mindre spilletid. Likevel har han endt opp med å spille tilnærmet fast påfølgende sesong. Så at Wenger sier det nå også, tror jeg ikke trenger å bety så mye.

Link to comment
Share on other sites

Har absolutt ingen problemer med en ny ettårskontrakt til DB.

Formen hans vil avgjøre hvor mye han spiller, og ikke minst

utviklingen til Van Persie,Aladiere og Reyes.

Etter hva jeg har forstått har DB stor respekt fra de andre spillerne,

og lære fra seg kan DB.

At han ikke skulle ha alle egenskaper for å bli en topp trener,

virker rar i mine ører. DB og TA er 2 typer jeg virkelig kunne

tenkt meg som Arsenaltrenere.

Adams fikser gutsen og driller organiseringen.DB tar seg av

det taktiske. Det hadde vært noe det om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Dette BØR bli Bergkamps siste sesong. Han har sett sine beste dager, det er utvilsomt. Han opptar i tillegg plass i stallen, og med hans begrensa muligheter til å spele borte i Europa veit eg ikkje om vi har råd til det. Då må han i tilfelle vere et perifert medlem av stallen - og eg ser ikkje vitsen med det. Det er tydelig at Bergkamp må ha tid for å komme i form, spele seg i form. Som benkesliter eller tribunemann får han ikkje det når han endelig skal innpå.

 

Eg "håper" han ikkje får ny kontrakt, og at vi dermed frigir en plasss i troppen. Ser ikkje kvifor DB skal bremse ungguttas sjanser på førstelaget heller..

Link to comment
Share on other sites

Er litt ambivalent i forhold til dette spørsmålet. Man kaster ikke bare Bergkamp ut døra! Men han er ingen fremtidsløsning, og laget er ikke like avhengig av Bergkamp i form som for et par år siden. Og om de så var, så ville det være noe fundamentalt galt et sted. Så i forhold til å videreutvikle laget så er det sikkert det lureste om inneværende sesong er den siste for Bergkamp. Selv om han sikkert er en uvurderlig støtte og rådgiver for yngre spillere, så er han også et hinder for disse å etablere seg på laget.

Link to comment
Share on other sites

Synes Wenger kan gi min favorittspiller et år til i klubben. Han fortjener et år til om han ønsker det.

Tror det er viktig at han er der som en veileder for Van Persie som jeg tror slår igjennom for fullt neste sesong, iallefall om læremesteren hans er der. Bentley returnerer også etter all sannsynlighet til London til sommeren, og det er jo også en som er sett på som en "ny Bergkamp"!

Synes kanskje at folk her inne er litt vel kritiske til Dennis sine prestasjoner. I mine øyne var han klubbens beste spiller i januar og store deler av februar, og det er ikke lenge siden, er det vel?? Da puttet han flere mål og hadde et magisk touch på alt laget foretok seg.

Han bruker litt lang tid på å spille seg i form igjen som flere er inne på, men nå har en hele sommeren foran seg og vi husker hvor god han var i starten av inneværende sesong.

 

Wenger har skrytt uhemmet av Dennis denne sesongen, og har fremhevet hvordan han har jobbet med seg selv, at han lar være å gå ut på fritiden, og at han ikke nyter alkohol.

Han ofrer med andre ord uvanlig mye moro for å prestere for klubben i våre hjerter og ingen skal komme å si at han ikke har hatt noe effekt på Arsenals gode prestasjoner ( Ja, gode) denne sesongen.

 

Hvis han godtar betingelsene synes jeg det bare er flott om han tar et år til.

Vil se han i den vinrøde drakta! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at DB10 bør gi seg mens leken fortsatt er relativt god. Han spiller godt i fem-seks kamper, for så å være forferdelig dårlig. Når han er god, er han uvurderlig, men når han ikke er det så blir det en stor belastning for laget. Bergkamp har fungert som en sovepute i flere år nå, men nå trenger vi en ny. Pung gjerne ut for Ronaldinho eller noen andre i den klassen, for vi trenger den spillertypen. Bergkamp per dags dato holder rett og slett ikke mål.

Link to comment
Share on other sites

Håper dennis gir seg nå. Fantastisk spiller som har spilt meget dårlig i det siste. Han har merkelig nok en god periode hver eneste sesong, men denne sesongen har denne perioden vært meget kort. Hans spill i de siste kampene har vært veldig skuffende og nå som Van Persie, Ali, Reyes og til dels Quincy er på vei opp så ser jeg ingen grunn til at Bergkamp skal fortsette som spiller i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok vi har sett det beste fra Dennis. Er nesten trist å se forsøkene hans fra distanse disse dagene, sammenlignet med hva en ser når en henter frem gamle sesongvideoer! Han varierer alt for mye i prestasjonene.

 

Bergkamp har vel sagt at dersom det ikke blir kontrakt for Arsenal, så legger han skoene på hylle. Greit om vi slipper å se han slite for Brentford eller noe i den duren ;)

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke. DB har vel sagt at når han legger opp så blir det

ingen klubber etter Arsenal.

Men ellers er jeg enig i at DB preger kampene lite nå i forhold

til i begynnelsen av sesongen.

Hadde håpet på VP på start mot Tottenham. Han virker å

være i knallform.

Link to comment
Share on other sites

:( http://www.arsenal.com/article.asp?article...eer+at+Highbury :(

 

 

Det ser ut til at vi kan si hadet til vår Nederlender  :(

 

Men når vi har van Persie så har det nesten ingen betydning... <_<

 

Men det er jo skikkelig synd å, miste en trofast spiss da... :(  :o

 

 

Innlegg limt inn og avstemning lagt til.

Mod

7390[/snapback]

 

 

Han antydet ikke noen ting der som vi ikke var klar over! At han skal avslutte karrieren sin der er det ingen tvil om, men det spørs bare når!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Dennis er en legende på Highbury, men nok er nok!!!

Jeg føler meg helt sikker på at dette er den siste sesongen vi får se ham som en troverdig utfordrer til en plass på laget.

La oss alle hylle denne mannen som har gitt oss så mange gleder og høydepunkt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Dennis er en legende på Highbury, men nok er nok!!!

Jeg føler meg helt sikker på at dette er den siste sesongen vi får se ham som en troverdig utfordrer til en plass på laget.

La oss alle hylle denne mannen som har gitt oss så mange gleder og høydepunkt.

7416[/snapback]

 

Siste sesong som en troverdig utfordrer til å være aktuell til å starte de fleste kampene, men nest siste sesong som mentor og "målestokk" for de yngre spillerne.

 

Neste sesong vil han ikke være kapabel til å spille kamper hver eneste uke, men kan med sin erfaring være viktig på treningsfeltet, som innbytter i enkelte kamper. Han kan muligens også være aktuell startmann i en og annen kamp, spesielt dersom vi pådrar oss flere skader/karantener samtidig.

 

En mulig startmann i liga-cupen sammen med de yngre spillerne?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...