Jump to content

100 mål i EPL s.09/10! Nedtelling.


svein.wilberg@gmail.com

Recommended Posts

Men jeg syns fortsatt vi har scoret mye uten en ordentlig spiss på laget..

 

Vi har ikke scoret mye i forhold til vår standard. Det er ikke positivt at èn spiss står for nesten halvparten av målene i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Vi har ikke scoret mye i forhold til vår standard. Det er ikke positivt at èn spiss står for nesten halvparten av målene i klubben.

 

Sa aldri at det var positivt heller?

Men når han står får så mange av målene som han gjør, så syns jeg det er imponerende at vi scoret så mye uten han på laget.

Link to comment
Share on other sites

Denne ble oppdatert i seneste laget denne gangen, men nå er det gjort. Ser ikke helt at vi skal klare det, men vi skaper i hvert fall sjanser nok. Og du verden hvor deilig det hadde vært for selvtilliten vår å få ett par kallasseire på rad nå. Vi må vinne de gjenstående kampene for at det skal bli gull og den sikreste måten å gjøre det på er å bøtte inn med mål :D

 

Spilte kamper: 27

Scorte mål: 63

Snitt per spilte kamp: ca. 2,33

 

Gjenstående kamper: 11

Gjenstående mål: 37

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,36

 

Vi må nok ha noen storseire for å klare dette.

Det verste ville velvære om noen av de to andre skulle klare det. Mener vi ligger ganske likt alle tre.

Link to comment
Share on other sites

Sa aldri at det var positivt heller?

Men når han står får så mange av målene som han gjør, så syns jeg det er imponerende at vi scoret så mye uten han på laget.

 

Det er jo ikke imponerende at vi scorer halvparten så mange mål når en spiss som er involvert i halvparten av målene er borte. Det sier jo bare at alt er som det skal være.

Link to comment
Share on other sites

Etter at leggen til Ramsey ble knekt tvers av, var det ekstremt viktig og strekt av oss å vinne denne kampen. Vi scorer tre mål til tross for at vi blir snytt for to soleklare straffespark. Men med tanke på hvor mange vi har blitt snytt for det siste halve året, må vi vel si oss fornøyd med en utelling på en av tre.

 

Cesc ser ut til å ha lært og jeg tror det var viktig for ham å ha Sol Campel i ryggen i dag. Med de to i føringen klarte vi å snu det negative til noe positivt. Vi fortsatte kampen med full gass og fikk utelling til slutt. Uansett hvor ille det er nytter det ikke og grave seg ned. Vi har ett seriemesterskap som skal vinnes, så nå får vi stå samlet og vinne det til ære for Ramsey.

 

Spilte kamper: 28

Scorte mål: 66

Snitt per spilte kamp: ca. 2,36

 

Gjenstående kamper: 10

Gjenstående mål: 34

Snitt per gjenstående kamp: 3,40

Link to comment
Share on other sites

Etter at leggen til Ramsey ble knekt tvers av, var det ekstremt viktig og strekt av oss å vinne denne kampen. Vi scorer tre mål til tross for at vi blir snytt for to soleklare straffespark. Men med tanke på hvor mange vi har blitt snytt for det siste halve året, må vi vel si oss fornøyd med en utelling på en av tre.

 

Cesc ser ut til å ha lært og jeg tror det var viktig for ham å ha Sol Campel i ryggen i dag. Med de to i føringen klarte vi å snu det negative til noe positivt. Vi fortsatte kampen med full gass og fikk utelling til slutt. Uansett hvor ille det er nytter det ikke og grave seg ned. Vi har ett seriemesterskap som skal vinnes, så nå får vi stå samlet og vinne det til ære for Ramsey.

 

Spilte kamper: 28

Scorte mål: 66

Snitt per spilte kamp: ca. 2,36

 

Gjenstående kamper: 10

Gjenstående mål: 34

Snitt per gjenstående kamp: 3,40

 

Vi skårer tre mål og snittet på hva vi trenger i hver kamp øker.

Dette syntes vel noe vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Vi skårer tre mål og snittet på hva vi trenger i hver kamp øker.

Dette syntes vel noe vanskelig.

 

Tre mål er en fin start i en kamp som denne og selv om jeg ikke ser at det skal gå akkurat nå, så kan laget ha fått en enorm psykisk boost. Spisser er tilbake fra skade og Bendtner er i ferd med å levere, så det kan fortsatt være mulig. Mitt håp er at vi lar alt prelle av oss og at vi feier all motstand til side inntil sesongen er over.

Link to comment
Share on other sites

Tre mål er en fin start i en kamp som denne og selv om jeg ikke ser at det skal gå akkurat nå, så kan laget ha fått en enorm psykisk boost. Spisser er tilbake fra skade og Bendtner er i ferd med å levere, så det kan fortsatt være mulig. Mitt håp er at vi lar alt prelle av oss og at vi feier all motstand til side inntil sesongen er over.

Helt klart.

Og så tar vi med os et par kamper med 6-8 mål. Det er vi gode nok til og har gjort noen ganger tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ikke klarer å score mer enn tre i dag, blir det vanskelig å sette noen ny scoringsrekord. Vi burde scoret ett sted mellom fem og ti mål i dag med en normal utelling på 100%-sjansene. Hadde vi vært litt mindre ineffektive de siste kampene kunne vi ha vært godt i rute, så det viser i det minste at denne målsetningen burde ha vært fullt mulig å nå. Positivt er det at vi punkterer og avgjør en kamp på overtid for tredje gang på rad. Det er en egenskap mestere må inneha.

 

Spilte kamper: 29

Scorte mål: 69

Snitt per spilte kamp: ca. 2,38

 

Gjenstående kamper: 9

Gjenstående mål: 31

Snitt per gjenstående kamp: ca. 3,44

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For fjerde ligakamp på rad scorer vi på overtid og viser at vi er i stand til å avgjøre med små marginer. Da trenger vi ikke nødvendigvis nå 100 for å dra i land ett mesterskap. Dette er og blir den mest spennende serieavsluttningen på lenge. Vi trenger bare vinne åtte ligakamper mot antatt svakere motstand så er jeg 99,9% sikkert på at gullet havner hos oss.

 

Spilte kamper: 30

Scorte mål: 71

Snitt per spilte kamp: ca 2,37

 

Gjenstående kamper: 8

Gjenstående mål: 29

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,63

Link to comment
Share on other sites

For fjerde ligakamp på rad scorer vi på overtid og viser at vi er i stand til å avgjøre med små marginer. Da trenger vi ikke nødvendigvis nå 100 for å dra i land ett mesterskap. Dette er og blir den mest spennende serieavsluttningen på lenge. Vi trenger bare vinne åtte ligakamper mot antatt svakere motstand så er jeg 99,9% sikkert på at gullet havner hos oss.

 

Spilte kamper: 30

Scorte mål: 71

Snitt per spilte kamp: ca 2,37

 

Gjenstående kamper: 8

Gjenstående mål: 29

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,63

Begynne å se vanskeligt ut.

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har spilt 30 kamper snakker vi om at man har god statistikk, vi scorer 2,37 mål per kamp og that's it. Det er meget sannsynlig at det vil fortsette slik og dermed skal vi i teorien ende opp med 89-90 mål. Tror absolutt dette kommer til å skje, er tilhenger av slik type statistikk, så det er ihvertfall helt sikkert at vi ikke klarer 100 mål denne sesongen. 89-90 mål blir garantert riktig :P

 

EDIT: Om vi skal følge statistikken vil også Chelsea ende med ett mål mer enn oss. Blir spennende å se om statistikken får rett.

Link to comment
Share on other sites

2-0 med ti mann på banen, strafferedning av Almunia samt foreløpig tabelltopp er jeg meget godt fornøyd med. Gutta er fulle av killerinstinkt og de ser ikke ut til å la motgang gå innpå seg. 7 finaler igjen, -for en sesongavsluttning dette blir!

 

Spilte kamper: 31

Scorte mål: 73

Snitt per spilte kamp: ca 2,35

 

Gjenstående kamper: 7

Gjenstående mål: 27

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,85

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...