Jump to content

100 mål i EPL s.09/10! Nedtelling.


svein.wilberg@gmail.com

Recommended Posts

Da bikket vi 50% av målet på 50% av tiden med fire nye mål mot Portsmouth i dag. Med dette satte vi ny PL rekord i antall scorede mål etter halvspilt sessong med 51 mål. Den gamle tilhørte United og var på 50.

 

Spilte kamper: 19

Scorte mål: 51

Snitt per spilte kamp: ca 2,68

 

Gjenstående kamper: 19

Gjenstående mål: 49

Snitt per gjenstående kamp: 2,58

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Da ligger vi et mål forran skjema etter halvspilt. Trur det kan blir vanskeligt å slå å klare denne rekorden. Ser ikke for meg at vi skal klare å putte 6 mot Everton enda engang.

 

Sånn trenger det ikke å være. Vi putter selvsagt færre mot Everton, men er da lov å håpe på flere mot Chelsea, Fulham og Sunderland f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ikke vi klarer å holde dette tempoet helt inn, men jeg hadde heller ikke trodd at vi skulle ligge et mål foran skjema ved halvspilt sesong :P

Vanskelig å si. Vi har hatt mange svake lag hjemme. Portsmouth, Wigan, Stoke, Hull, Blackburn. Men når det er sagt har vi ikke hatt Bolton, Burnley, Wolves og West Ham på Emirates. Ut fra motstanderne (hvem vi møter hjemme og hvem vi møter borte) tror jeg Arsenal har ganske lik vår som høst. Vi har spilt borte mot City, Everton, Fulham, Manu og Pool, mens vi til våren må reise til Chelsea, Tottenham, Villa, Birmingham og Stoke.

Så på papiret skal det være mulig å klare 100 mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Da blei det to mål i dag også, og kampen sett under ett er jeg greit fornøyd med resultatet. At det hjelper å skyte oftere har vi sett klare eksempler på denne sessongen. Som Nils Arne Eggen så fint beskrev det, og dette har han greie på også: -Flaks oppstår når mulighetene og forberedelsene møtes. Er litt usikker på hvem som skal krediteres dagens mål og noen av de tidligere som har gått via motspiller, så fint hvis dere kunne hjelpe meg å oppklare det.

 

33: 07.11.09: Ronald Zubar (sm) (Eduardo da Silva?) (28' Wolverhampton Wanderers, B 4-1)

34: 07.11.09: Jody Craddock (sm) (Eduardo da Silva?) (35' Wolverhampton Wanderers, B 4-1)

48: 30.12.09: Eduardo da Silva ( Kaboul (sm)?) (27' Portsmouth, B 4-1)

52: 09.01.10: Denilson Neves (Osman (sm)?)(28' Everton, H 2-2)

53: 09.01.10: Tomas Rosicky (Neill (sm)?) (90' Everton, H 2-2)

 

Spilte kamper: 20

Scorte mål: 53

Snitt per spilte kamp: ca 2,65

 

Gjenstående kamper: 18

Gjenstående mål: 47

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,61

Link to comment
Share on other sites

Begge de målene mot Wolves ble erklært selvmål av Dubious Goals Committe. De avgjør vel også i løpet av denne måneden om de 2 målene i dag og det mot Pompey blir sett på som selvmål eller ikke (Jeg er rimelig sikker på at frisparket mot Pompey blir sett på som selvmål).

Link to comment
Share on other sites

Begge de målene mot Wolves ble erklært selvmål av Dubious Goals Committe. De avgjør vel også i løpet av denne måneden om de 2 målene i dag og det mot Pompey blir sett på som selvmål eller ikke (Jeg er rimelig sikker på at frisparket mot Pompey blir sett på som selvmål).

 

målene i dag blir ikke sett på som selvmål.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var vi på 55. Mot antatt svakere motstand bør vi helst score tre, men to er helt greit. Nå får vi sjansen igjen hjemme allerede på onsdag, så der syntes jeg vi bør putte fire.

 

Spilte kamper: 21

Scorte mål: 55

Snitt per spilte kamp: ca 2,62

 

Gjenstående kamper: 17

Gjenstående mål: 45

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,65

Link to comment
Share on other sites

Da topper vi ligaen av den enkle grunn at vi er mestscorende! Etter å ha ligget under med to mål viser vi klasse og scorer fire. Målene er lagt til og vi ligger hårfint forran skjemaet til 100 igjen. Ha en fortreffelig natt på toppen av tabellen alle sammen.

 

Spilte kamper: 22

Scorte mål: 59

Snitt per spilte kamp: ca 2,68

 

Gjenstående kamper: 16

Gjenstående mål: 41

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,56

Link to comment
Share on other sites

Da topper vi ligaen av den enkle grunn at vi er mestscorende! Etter å ha ligget under med to mål viser vi klasse og scorer fire. Målene er lagt til og vi ligger hårfint forran skjemaet til 100 igjen. Ha en fortreffelig natt på toppen av tabellen alle sammen.

 

Spilte kamper: 22

Scorte mål: 59

Snitt per spilte kamp: ca 2,68

 

Gjenstående kamper: 16

Gjenstående mål: 41

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,56

 

skulle inn og skjekke om denne var blitt oppdatert..

 

nice work :D

 

100 mål og PL trofe, satan det hadde smakt..

 

hadde hvert legendarisk..

 

sist PL trofe ubeseiret, denne gangen med over 100 mål = fin tanke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dagens trøstemål er lagt til. Nydelig spark å ballen av Vermaelen. Den mannen må ha svart belte i ett eller annet? På to kamper har vi scoret ett mål og tapt fem poeng. Nå må vi få opp tempoet igjen da snittet som trengs for å bikke hundre nærmer seg tre mål per kamp.

 

Spilte kamper: 24

Scorte mål: 60

Snitt per spilte kamp: 2,5

 

Gjenstående kamper: 14

Gjenstående mål: 40

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,86

Link to comment
Share on other sites

Dagens trøstemål er lagt til. Nydelig spark å ballen av Vermaelen. Den mannen må ha svart belte i ett eller annet? På to kamper har vi scoret ett mål og tapt fem poeng. Nå må vi få opp tempoet igjen da snittet som trengs for å bikke hundre nærmer seg tre mål per kamp.

 

Spilte kamper: 24

Scorte mål: 60

Snitt per spilte kamp: 2,5

 

Gjenstående kamper: 14

Gjenstående mål: 40

Snitt per gjenstående kamp: ca 2,86

Jeg tror nok scoringsrekorden kan bli slått i år, men ikke av Arsenal.

De tre første hjemmekampene i serien i år har Arsenal vært utrolig dårlige.

Overtidsmål mot Everton, feilaktig utlikning mot Bolton og utspilt av Manu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser litt mørkt ut med tanke på å nå dette målet nå, men dagens 1-0 seier mot Liverpool var ett viktig steg i riktig retning. Samtidig er vi ferdig med kampene mot de fire store, så jeg har fortsatt ett håp om at vi kan klare det.

 

Spilte kamper: 26

Scorte mål: 61

Snitt per spilte kamp: ca. 2,35

 

Gjenstående kamper: 12

Gjenstående mål: 39

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,25

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt var det vel et steg i feil retning :unsure: Et mål i denne kampen gjør jo bare at vi må score enda flere i de gjenværende.

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt var det vel et steg i feil retning :unsure: Et mål i denne kampen gjør jo bare at vi må score enda flere i de gjenværende.

 

Det er matematisk sett helt korekt, men kampen og de andre resultatene bør gjøre underverker for selvtilliten og motivasjonen i laget. Begge deler er nødvendig for at vi skal kunne dra dette i land.

 

Har egentlig aldri hatt noe tro på dette fordi at for mange av målene ble scoret av midtstoppere og midtbanespillere, selv da målene rullet inn.

 

Vel, vi får satse på et rush. Hadde jo vært kanon å klart det da!!

 

Enig med deg i at spissene våre har scoret for lite. De har tilrettelagt mye, men jeg er helt enig i at vi savner den naturlige målscoreren, særlig til de store kampene. På den positive siden har omtrent alle spillerene våre føling med hvordan det er å score, så da er sjansen større for at hvilken som helst av de kan score igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Denne ble oppdatert i seneste laget denne gangen, men nå er det gjort. Ser ikke helt at vi skal klare det, men vi skaper i hvert fall sjanser nok. Og du verden hvor deilig det hadde vært for selvtilliten vår å få ett par kallasseire på rad nå. Vi må vinne de gjenstående kampene for at det skal bli gull og den sikreste måten å gjøre det på er å bøtte inn med mål :D

 

Spilte kamper: 27

Scorte mål: 63

Snitt per spilte kamp: ca. 2,33

 

Gjenstående kamper: 11

Gjenstående mål: 37

Snitt per gjenstående kamp: ca 3,36

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...