Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

Jeg hadde håpet at dette skulle settes punktum for i dag, men den gang ei. Tydeligvis har påtalemyndighetene gått igjennom saken og bestemte seg i dag for at man vil gå til retten og be om ytterligere varetektsfengsling av van Persie i morgen. Ikke vet jeg om det betyr at man faktisk har noe på van Persie - men hadde det overhodet ikke vært noen som helst grunn til å tro at noe hadde foregått, så hadde man vel heller ikke gått videre med saken.

 

Da er det bare å håpe at retten ikke er enig i at det er noe poeng i å etterforske saken videre. Men mener påtalemyndighetene at det er grunn nok til dette, så er jeg redd de får medhold.

 

Uansett om det ikke blir noe mer ut av dette, så tviler jeg på om van Persie med dette har scoret særlig med nye  plusspoeng hos Wenger - som vi vet ikke liker denne slags saker. Jeg tror med andre ord at van Persie nå kan ha sørget for å havne litt lenger unna førstelaget enn han var på vei til å bli.

 

Robin van Persie må jobbe nok hardt for å komme ordentlig "inn i varmen" igjen - men tiden leger vel alle sår.. inntil en viss grense.

11886[/snapback]

 

 

Hvis han er uskyldig tror jeg ikke Wenger laster han for det.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Er han uskyldig betyr jo dette ingenting for Persie, Wenger eller Arsenal, skulle han derimot være skyldig håper jeg at vi aldri noen gang mer ser han i Arsenal trøye.

 

Inntill motsatte er bevist er Persie uskyldig.

 

Truls

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene
Van Persie må sitte i varetekt i 14 nye dagar, bestemt ein domstol i Nederland nettopp. Ikkje bra.....

11922[/snapback]

 

Blir spennende å se hvordan Wenger håndterer situasjonen. Det blir for tynt dersom vi mister VanPersie. Uansett blir det knyttet veldig usikkerhet rundt framtida til vår unge spiss. Spørs om ikke Wenger må ta situasjonen i betraktning når det gjelder planlegging av spillerinkjøp de nærmeste ukene.

 

Dette er forbanna ergelig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tro på at denne saken føyer seg inn i rekken av falske voldektsanklager som har vært de siste årene mot fotballspillere. Det virker som det er mange der ute som prøver å tjene seg noen kroner ved å anklage fotballspillere for voldtekter.

 

Og det virker som de også vet hvilke spillere de skal gå etter. Hvis man ser på flere av situasjonene som har vært de siste årene, så er det anklager mot spillere som har litt frynsete rykte utenfor banen. Leicester-spillerne som ble anklaget i Spania, var ikke akkurat kjent for å være mors beste barn. Pennant og Morris har jo også sin historie med tanke på utenomsportslige ting. Nå var ikke Pennant anklaget for voldtekt, men han var likevel innblandet i situasjonen.

 

Men det som bekymrer meg litt, er at det er flere Arsenal-spillere som har havnet i denne situasjonen de senere år. Først var det han på juniorlaget, som jeg ikke husker navnet på. Han ble faktisk dømt for voldekt. Etter den situasjonen, så har både Pennant, Stack og van Persie blitt innblandet i slike situasjoner.

 

Er profesjonelle fotballspillere et alt for lett bytte for "gold diggers"???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tro på at denne saken føyer seg inn i rekken av falske voldektsanklager som har vært de siste årene mot fotballspillere. Det virker som det er mange der ute som prøver å tjene seg noen kroner ved å anklage fotballspillere for voldtekter.

 

Og det virker som de også vet hvilke spillere de skal gå etter. Hvis man ser på flere av situasjonene som har vært de siste årene, så er det anklager mot spillere som har litt frynsete rykte utenfor banen. Leicester-spillerne som ble anklaget i Spania, var ikke akkurat kjent for å være mors beste barn. Pennant og Morris har jo også sin historie med tanke på utenomsportslige ting. Nå var ikke Pennant anklaget for voldtekt, men han var likevel innblandet i situasjonen.

 

Men det som bekymrer meg litt, er at det er flere Arsenal-spillere som har havnet i denne situasjonen de senere år. Først var det han på juniorlaget, som jeg ikke husker navnet på. Han ble faktisk dømt for voldekt. Etter den situasjonen, så har både Pennant, Stack og van Persie blitt innblandet i slike situasjoner.

 

Er profesjonelle fotballspillere et alt for lett bytte for "gold diggers"???

11947[/snapback]

 

 

De er nok lette bytter ja.....Nå skal det sies at kun Marcus Artry har blitt dømt, og det for 10 år.

Link to comment
Share on other sites

Det er uansett ikke til å komme utenom at det er visse "typer" som alltid blir innblandet i slike skandaler. Du ville aldri sett Thierry Henry blitt tiltalt for voldtekt. Ei heller Dennis Bergkamp. Ei heller Kolo Touré. Det er alltid dem med et litt dårlig rykte fra før som klarer å rote seg borti bråk, være seg voldtektsanklager, fyllekjøring, slossing, you name it.

 

Tilfeldig? Neppe.

 

Nettopp derfor klarer jeg ikke se på van Persie som et "helt uskyldig offer" i denne saken. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp han som har rotet seg opp i dette. Han har utvist dårlig dømmekraft, vært på steder han ikke skulle vært, med mennesker han ikke skulle vært sammen med og gjort ting han ikke skulle gjort.

 

Det er nettopp dette som er poenget mitt når jeg sier at denne saken ikke vil falle Wenger lett for brystet, uavhengig av om van Persie blir frifunnet. Det samme var tilfellet med Pennant. Ingen av skandalene hans var isolert sett spesielt ille, men det dannet seg et mønster. Pennant klarte ikke å bli kvitt sitt frynsete rykte. Og det ser det ikke ut som om van Persie klarer heller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra..Hvorfor er det alltid Arsenal spillere som havner i slike situasjoner? :ph34r:

11838[/snapback]

 

 

Arsenals unggutter har kanskje vært litt for mye i klammeri i det siste, men å påstå at det er bare vi som har det slik blir galt!

Ta en titt på ManU. Keane, Rio, og ikke minst Rooney!!! Bråkmakere som virkelig overgår ALT på vårt lag hvis man ser bort fra den påståtte episoden med RvP!

11841[/snapback]

altså litt klameri må vi da tåle. men jeg vil fremheve en spiller som har holdt seg spesielt godt i skinnet. Det er Fabregas. Jeg er imponerende. Jeg tror han kan bli en av tidenes beste midtbanespillere.... jeg mener det seriøst. Han bor hos en gammel mor sammen med Senderos, og lever som en gangske normal ungdom. imponerende

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene
Det er uansett ikke til å komme utenom at det er visse "typer" som alltid blir innblandet i slike skandaler. Du ville aldri sett Thierry Henry blitt tiltalt for voldtekt. Ei heller Dennis Bergkamp. Ei heller Kolo Touré. Det er alltid dem med et litt dårlig rykte fra før som klarer å rote seg borti bråk, være seg voldtektsanklager, fyllekjøring, slossing, you name it.

 

Tilfeldig? Neppe.

 

Nettopp derfor klarer jeg ikke se på van Persie som et "helt uskyldig offer" i denne saken. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp han som har rotet seg opp i dette. Han har utvist dårlig dømmekraft, vært på steder han ikke skulle vært, med mennesker han ikke skulle vært sammen med og gjort ting han ikke skulle gjort.

 

Det er nettopp dette som er poenget mitt når jeg sier at denne saken ikke vil falle Wenger lett for brystet, uavhengig av om van Persie blir frifunnet. Det samme var tilfellet med Pennant. Ingen av skandalene hans var isolert sett spesielt ille, men det dannet seg et mønster. Pennant klarte ikke å bli kvitt sitt frynsete rykte. Og det ser det ikke ut som om van Persie klarer heller.

11971[/snapback]

 

Dette er jo helt riktig.Hadde jeg fått høre at en ikke navngitt Arsenalspiller var mistenkt for voldtekt, ville VanPersie kronet øverst på "mistanke lista" mi.

 

Uskyldig, kanskje, men ikke tilfeldig at det er vår unge nederlender som sitter i buret. :ph34r:

 

Dersom det skulle vise seg at VanPersie er uksyldig, er det allikevel en stygg ripe i lakken :D

Link to comment
Share on other sites

Det er uansett ikke til å komme utenom at det er visse "typer" som alltid blir innblandet i slike skandaler. Du ville aldri sett Thierry Henry blitt tiltalt for voldtekt. Ei heller Dennis Bergkamp. Ei heller Kolo Touré. Det er alltid dem med et litt dårlig rykte fra før som klarer å rote seg borti bråk, være seg voldtektsanklager, fyllekjøring, slossing, you name it.

 

Tilfeldig? Neppe.

 

Nettopp derfor klarer jeg ikke se på van Persie som et "helt uskyldig offer" i denne saken. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp han som har rotet seg opp i dette. Han har utvist dårlig dømmekraft, vært på steder han ikke skulle vært, med mennesker han ikke skulle vært sammen med og gjort ting han ikke skulle gjort.

 

Det er nettopp dette som er poenget mitt når jeg sier at denne saken ikke vil falle Wenger lett for brystet, uavhengig av om van Persie blir frifunnet. Det samme var tilfellet med Pennant. Ingen av skandalene hans var isolert sett spesielt ille, men det dannet seg et mønster. Pennant klarte ikke å bli kvitt sitt frynsete rykte. Og det ser det ikke ut som om van Persie klarer heller.

11971[/snapback]

 

 

Helt enig. Og det var nettopp det som gjorde at Pennant forsvant. Det

utenom sportslige.

Denne saken kan etter min mening gå hipp som happ, men syns det er

rart at en nygift kar kommer opp i en slik sak. Det forteller litt om VP.

At han har banket på døra både til Wenger og Van Basten og spurt hvorfor

han ikke er på laget sier jo også litt om hans ego.

Jeg får håpe du har rett Kim, men må innrømme at jeg frykter det verste her.

Link to comment
Share on other sites

Neppe tilfeldig at det nettopp er van Persie som skulle få en slik anklage hengende over seg. Håpet er selvsagt at anklagene ikke medfører riktighet. Denne saken har helt klart paralleller til episoden med Paul Dickov & co; lang varetekt munnet ut i absolutt ingen ting. Også den gangen var det ”tvilsomme” jenter som stod for noe av regien.

 

Er spent på hvordan Wenger vil håndtere denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Höstad89_DB10

jeg mener at det bare er "bullshitt" at van Persie har gjort det.. det er non sjuke folk her i verden som bare tenker på å skaffe seg penger og skyr ingen midler.. noe som gjør meg litt små irritert :D

Link to comment
Share on other sites

Siste nytt er vel at Robin van Persie tok med seg denne "Sandra K." opp på hotellrommet sammen med to kamerater, den ene av dem en spiller i nederlansk æresdivisjon (husker ikke navnet i farten), den andre i divisjonen under. Sandra K. er visstnok en nattklubbdanserinne, halvt afrikansk og halvt nederlandsk og har deltatt i missekonkurranser tidligere.

 

Alle de tre guttene involvert hevder at det ikke forekom noen voldtekt, og at det var hun som hadde insistert på å bli med dem på hotellrommet og kommet med diverse "frekke" forslag.

 

Det har visstnok nå vært samtaler hvor man prøver å finne ut av hva status er i saken og hva man gjør videre, samtaler hvor både Dein, Wenger, Arsenals advokater og van Persies advokat har vært involvert. Arsène Wenger insisterer på at klubben skal hjelpe van Persie, og vil uansett utfall av denne saken gi ham en ekstra lang sommerferie (ikke regn med å se ham for mye i pre-season), og oppfølging senere.

 

Dette har nok tæret kraftig på Robin van Persie mentalt, og kommer på toppen av en hektisk innspurt av sesongen hvor han nok allerede var i kjelleren mentalt og hadde godt av en pause.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at det bare er "bullshitt" at van Persie har gjort det.. det er non sjuke folk her i verden som bare tenker på å skaffe seg penger og skyr ingen midler.. noe som gjør meg litt små irritert <_<

12263[/snapback]

Ja, er altfor mange eksempler på at folk skaffer seg penger på andres bekostning. Herregud så mange kyniske og jævlige mennesker som finnes i verden.

Link to comment
Share on other sites

Nett begynt sommarferien veit du, så hamnar han bak lås og slå med brød og vatn. Ikkje særleg bra, eg trur dette vil få innverknad på preseason.

 

Er enig med Dr.Phil i at dette kan få innverknad på hans framtidige karriere uansett om han er skyldig eller ikkje, hvis eg forstod han rett. Det er svært leit for klubben å bli forbunden med slike tilfelle, uansett. Spillere må klare å oppføre seg eksemplarisk utanfor bana også, disse sakene popper bare ikkje fram frå det blå, det har nok skjedd ett eller anna ut på by'n som ho føler ho kan dra nytte av i en anmeldelse. Ho ønsker kanskje ein form for forlik? Ho var i sexindustrien las eg, gjer ikkje saken betre...

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at det bare er "bullshitt" at van Persie har gjort det.. det er non sjuke folk her i verden som bare tenker på å skaffe seg penger og skyr ingen midler.. noe som gjør meg litt små irritert <_<

12263[/snapback]

Ja, er altfor mange eksempler på at folk skaffer seg penger på andres bekostning. Herregud så mange kyniske og jævlige mennesker som finnes i verden.

12305[/snapback]

 

Og hva vet dere om denne saken egentlig? Uttal dere om den slags den dagen dere kjenner fakta. Hva har blitt sagt, gjort og ikke minst hva som er baktanken her er er det ingen av oss som vet. Hvis dere ikke gjør det så kan dere holde kjeft, eller prate i generelle termer. Snakk om å være kyniske...

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra The Times Online:

 

"But Wenger could not have envisaged the absence of Robin van Persie. The Holland forward will appear in court in Rotterdam tomorrow (tirsdag) to answer accusations of rape arising from an incident with a 21-year-old woman in the city two weeks ago.

 

He has been detained behind bars since then and could be charged tomorrow or held in custody for a further 30 days. If he is charged, he must surrender his passport until his trial, a date for which could be several months distant."

 

 

Slik denne saken har utviklet seg, blir jeg ikke overrasket om han blir sittende i varetekt enda lenger. Tvert i mot. Dersom han atpåtil skulle bli tiltalt og må levere inn passet sitt på ubestemt tid, ser det ikke bra ut.

 

Van Persie har visstnok endret vitnemålet sitt og innrømmer nå å ha hatt sex med "Sandra K", så jeg er redd det kommer til å etterforskes enda en god del i denne saken og at van Persie ikke slipper ut med det første.

Link to comment
Share on other sites

Da kan en lure på hvorfor han har endret vitnemålet sitt.

Er det pga at det er en reell voldtekt her, eller er det for

å beskytte ekteskapet sitt.

Dette var uansett en vending som ikke er lovende.

Link to comment
Share on other sites

Vil vel tro at den første forklaringen hans var for å skjerme ekteskapet sitt. Verken han eller oss andre hadde vel egentlig innerst inne sett for oss at denne saken skulle vare så lenge og at det egentlig var noe i den.

 

Reglene for varetekstfengsling i Nederland er åpenbart veldig mye strengere enn i Norge blant annet. Jeg velger fremedeles å tro at Van Persie er uskyldig og at den endrede forklaringen forklares med ekteskapet etc etc. Men spesielt smart var det vel ikke desverre!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...