Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Grunnen til Flood Control på posting er vell å unngå botter som skriver en masse dritt, og skader forumet på kort tid. Men i og med at vi har et system her som gjør at vi har aktivering av hvert eneste medlem som kommer inn på forumet, så er det jo slik at man unngår disse bottene uten å ha flood control.

 

Selv så merker jeg lite til denne flood controllen, og jeg føler ikke at den hemmer meg noe spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Mener du undertråder i spillertrådene på en måte? Altså, om jeg trykker meg innpå f.eks Almunia, så vil jeg få tråder å velge mellom i hans spillertråd? Om dette hadde kunne blitt gjenomført, så tror jeg det ville vært en god ide. Som du sier så er det fryktelig rotete når noen starter med en ny diskusjon, mens en gammel pågår.

 

om dette kunne gjennomføres hadde det vært konge, det hadde blitt så mye mer struktur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Arsenal har spikra to treningskamper:

 

Arsenal v SK Sturm Graz

6pm kick-off (UK time)

Wednesday 21st July 2010

UPC-Arena, Graz

 

Arsenal v SC Neusiedl 1919

6pm kick-off (UK time)

Tuesday 27th July 2010

Sportzentrum Neusiedl, Neusiedl am See

 

Er det noen som kan legge ut kamptråder til disse kampene? Kanskje litt tidelig men det er bedre en slik det var i fjor, der det ble lagt ut kamptråder dagen før kamp og sånt.

 

Når det gjelder kamptråder burde det være slik at de blir lagt ut av faste brukere til en fast lengde før kampen?

Om det ikke er noen som har lyst på denne jobben, er det bare å ta kontakt for jeg gjør det med glede.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å lage kamptråder til de treningskampene når som helst. Det har tidligere vært foreslått å gi faste brukere ansvaret for å lage kamptråder, men det har altså ikke blitt noe av. Selv synes jeg det ligger en trygghet i at det er åpent. Det har da sjelden vært et problem at trådene har blitt laget for sent?

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt dumt med at det er åpent er jo det at det kan bli lagt ut flere tråder til en kamp. Jeg mener det hadde vært best om to eller tre brukere hadde fått jobben rundt kamptrådene, disse to eller tre må kommunisere om hvem som legger ut hvem kamper. Når det er flere brukere er det heler ikke så stor fare for at kamptråden ikke bli lagt ut

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Etter de siste dager, så ønsker jeg å komme med forslag på dette forumets fremtid. Vil det ikke være noe, så aksepterer jeg selvsagt det.

Noe må gjøres, det er iallefall min mening. Nå har det vært ganske stor dose av oppgulp og sjikane over lang tid i enkelte tråder, siden forumets retningslinjer tillater dette.

Det er kanskje fremtidige supportere som ankommer forumet i ny og ne, og jeg mener vi skal være forbilder for disse. Leser de hva som skrives i ny og ne her inne, så tror jeg respekten og stoltheten raskt vil forsvinne.

 

 

* Negative kallenavn, burde være forbudt. Dette er ikke å respektere spillerene som spiller for Arsenal FC, men rett og slett til bruk for å sjikanere og latterliggjøre de.

 

* Innlegg uten noe som helst form for argumentasjon i en normal tone, burde bli forbudt. Jeg ser ikke poenget/meningen med å være på et diskusjonsforum, for å slenge ut drit uten mål og mening. Med dette mener jeg f.eks: (ikke tatt virkelige ord, slik at ingen skal føle seg støtt. Obs, sterke ord....)

 

"Jævla møkkamann! Bruk pengene du har tilgjengelig gamle f..., ellers får du pelle deg tilbake til Frankrike"

"Selg den dritten der, er en skam for klubben"

"En skade på X det hadde vært en gledens dag. Tenk om vi slapp å se trynet de neste 6mnd"

 

Dette er et par forslag fra min side, som jeg håper dere tar med videre for diskusjon. Vil forumet bestå av sine regler og de spillerommene for ordbruken som man har nå, så tror jeg desverre strikken vil tøyes og tøyes. Kan virkelig ikke se, at denne måten som man har nå vil få forumet dit det burde vært.

Vi er voksne mennesker, men det holder likevel ikke. Det er beviset over flere år, så kanskje det må strengere regler til for å øke nivået og minske "bråket".

 

Ellers, får man satse på at mange av de som ikke aksepterer slik ordbruk og den måten å "debatere på", ønsker å forlate skuta. Da har man iallefall igjen de som mener at forumet fungerer bra, og man minsker sjansen for at "bråk" oppstår pga akkurat disse to "gruppene"

 

Nå har jeg kommet med mine forslag, som Zaldor tipset om at vi kunne gjøre. Riktig kanal er brukt :rolleyes:

Håper på en tilbakemelding uansett, når dette har vært oppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig. De eksemplene du sier er nok å dra det litt for langt, men å bruke navn som Tabbianski og Kjegla i ren frustrasjon er greit i mine øyne. Jeg er en av dem som har klagd en del på Almunia, og det vil jeg også gjøre om andre spillere presterer rævva over tid. Det burde dog slås hardere ned på personangrep, som vi har sett alt for mye til i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig. De eksemplene du sier er nok å dra det litt for langt, men å bruke navn som Tabbianski og Kjegla i ren frustrasjon er greit i mine øyne. Jeg er en av dem som har klagd en del på Almunia, og det vil jeg også gjøre om andre spillere presterer rævva over tid. Det burde dog slås hardere ned på personangrep, som vi har sett alt for mye til i det siste.

 

Om man ikke klarer å la være å skrive f.eks kjegla/tabbianski i ren frustrasjon, så burde man ta seg noen minutter vekk fra skjermen før man skriver. Det er min mening Le Professeur.

Link to comment
Share on other sites

Takk for innlegget, vieira04.

 

Punkt nummer to, som faktisk ikke kan relateres direkte til noen av punktene vi i dag har i retningslinjene, er jeg enig i. Punkt nummer en bør kunne falle inn under et annet punkt når det er snakk om grove tilfeller, men jeg synes ikke vi kategorisk skal forby alle former for kallenavn på spillere. Litt humor bør vel for eksempel være lov?

 

Jeg har bestemt meg for å utarbeide en oppdatert og mer presis versjon av retningslinjene som jeg vil sende til administrator. I mellomtiden ønsker jeg flere innspill fra medlemmene.

Link to comment
Share on other sites

men jeg synes ikke vi kategorisk skal forby alle former for kallenavn på spillere. Litt humor bør vel for eksempel være lov?

 

En ting er å benytte ett kallenavn 1 gang som form for humor med glimt i øyet. Når kallenavnet benyttes i hver eneste diskusjon, er det ikke lenger humor, det er latterliggjøring.

 

Det er selvfølgelig også stor forskjell på kallenavn. Å f. eks gi negativt ladede kallenavn som Tabbianski og kjegla er i mine øyne ikke humor. Da blir det noe helt annet å f. eks kalle Eboue for en klovn, all den tid han har påtatt seg rollen som gjøgler i klubben.

 

Regner med du ser forskjellen på en uttalelse ala "haha, Eboue er som en liten klovn. Så dere hvordan han drev og tøyset under oppvarmingen" sammenlignet med "Så var den jævla kjegla igang igjen, nok engang er han fullstendig håpløs ute i feltet" eller "Nok en jævla tabbe av godeste tabbianski. Dette skjer i hver eneste kamp"

 

Jeg klarer iallefall ikke å se humoren i de to siste eksemplene. Gjør du?

Link to comment
Share on other sites

Regner med du ser forskjellen på en uttalelse ala "haha, Eboue er som en liten klovn. Så dere hvordan han drev og tøyset under oppvarmingen" sammenlignet med "Så var den jævla kjegla igang igjen, nok engang er han fullstendig håpløs ute i feltet" eller "Nok en jævla tabbe av godeste tabbianski. Dette skjer i hver eneste kamp"

 

Jeg klarer iallefall ikke å se humoren i de to siste eksemplene. Gjør du?

 

Det er selvfølgelig sant det du sier, men jeg tenkte det slik at for eksempel "Tabbianski" kunne være morsomt om det ble brukt i riktig sammenheng.

 

Uansett må man alltid bruke skjønn.

Link to comment
Share on other sites

Zaldor:

Humor skal selvfølgelig være mulig på forumet, så alle "kallenavn" i en artig stund, behøver ikke være noe negativt. Forskjellen er om det gjøres med ondskap, eller rett og slett av respekt/glimt i øyet til spilleren :rolleyes:

 

Ellers, ser det ut som du virkelig tar tak i dette Zaldor. Bra jobba!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er innom for å lese på forumet hver dag, men blir mer og mer lei, for hver eneste tråd ender opp i denne samme diskusjonen. Jeg begynner å bli lei og lurer på rett og slett begynne å ikke være her mer. Det er ikke veldig gøy for de som støtter laget 100% og komme inn her å lese om "der bomma kjegla igjen" osv... Det er kjedelig, og håper blir slutt på dette. Syns alle spillerne skal bli kalt med det ordentlige navnet så lenge det er noe negativt. Kallenavn kan være bra av og til det også, for eks det med Eboue, så lenge det er positivt ment og som andre har sagt, med et glimt i øyet.

Link to comment
Share on other sites

Tråden er nå åpen igjen.

 

Det oppsto en nye saker her før jeg hadde rukket å behandle den forrige ferdig, så jeg så meg nødt til å gjøre det.

 

Nå ble det så mye tull og så mange unødvendige innlegg at jeg bestemte meg for å rydde opp en hel del - ved å rett og slett slette innleggene. Et generelt tips er at man skal bruke rapporteringsfunksjonen i stedet for å kommentere innlegget man reagerer på med et eget innlegg. Det skjer alt for mye at folk legger ut helt unødvendige poster, og det bidrar bare til mer rot og en videre diskusjon av samme sak - dermed også en utvidelse av selve problemet.

 

Vi går tilbake dit vi slapp. Hvordan mener du at vi kan forbedre forumet?

Link to comment
Share on other sites

Tråden er nå åpen igjen.

 

Det oppsto en nye saker her før jeg hadde rukket å behandle den forrige ferdig, så jeg så meg nødt til å gjøre det.

 

Nå ble det så mye tull og så mange unødvendige innlegg at jeg bestemte meg for å rydde opp en hel del - ved å rett og slett slette innleggene. Et generelt tips er at man skal bruke rapporteringsfunksjonen i stedet for å kommentere innlegget man reagerer på med et eget innlegg. Det skjer alt for mye at folk legger ut helt unødvendige poster, og det bidrar bare til mer rot og en videre diskusjon av samme sak - dermed også en utvidelse av selve problemet.

 

Vi går tilbake dit vi slapp. Hvordan mener du at vi kan forbedre forumet?

Jeg ser at du slettet mitt innlegg selv om det ikke brøt noen retningslinjer, sympatisk.

 

Mitt forslag: Lag ett underforum der det kun er lov for de beste goonerne i verden å være, så kan Kim, Vieira04 og Chaz sitte der og skryte av dårlige opptredener.

 

Alternativt kan du bare la det være som det er fordi forumet er helt ok slik det er i dag.

 

BE- soppspiseren

Link to comment
Share on other sites

Tråden er nå åpen igjen.

 

Det oppsto en nye saker her før jeg hadde rukket å behandle den forrige ferdig, så jeg så meg nødt til å gjøre det.

 

Nå ble det så mye tull og så mange unødvendige innlegg at jeg bestemte meg for å rydde opp en hel del - ved å rett og slett slette innleggene. Et generelt tips er at man skal bruke rapporteringsfunksjonen i stedet for å kommentere innlegget man reagerer på med et eget innlegg. Det skjer alt for mye at folk legger ut helt unødvendige poster, og det bidrar bare til mer rot og en videre diskusjon av samme sak - dermed også en utvidelse av selve problemet.

 

Vi går tilbake dit vi slapp. Hvordan mener du at vi kan forbedre forumet?

 

Veldig gledelig at du tar tak i dette! Håper vi blir kvitt all spydigheten og, ikke minst, alle personangrepene som oppstår i alt for mange innlegg i alt for mange tråder.

Den beste måten å forbedre forumet på er vell at vi alle forumister tar et lite oppgjør med oss selv, og kanskje tenker litt over innleggene før vi poster dem. Slike "frustrasjonsinnlegg" vil uansett forekomme, og dette er noe som skjer på alle nettforum, og er vell noe som vi ikke kan gjøre så mye med under kampens hete. Krangel og personangrep derimot bør vi alle holde oss for god til.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst er jeg veldig enig i det Vieira04 sier om kallenavn. Alle her bør være for gode til å kalle Almunia for kjegle, idiot, tulling eller hva enn det skulle være. Jeg syns det virker noe barnslig å måtte ty til sånne uttrykk, om vi ønsker et godt diskusjonsforum så er det gitt at vi må kunne skrive seriøse innlegg. At man da bruker spillerens rette navn, i respekt for at han faktisk spiller for vår klubb bør være det minste vi kan gjøre. Jeg kan ikke se at det på noen som helst måte skal gå utover takhøyden på forumet.

 

Derimot syns jeg det er helt på sitt rette å kunne kritisere egne spillere, og Ben Elfens poster har stort sett vært meget godt begrunnet. Det er ikke det som er problemet, nå er ikke jeg helt sikker på hvem som er de store synderene på kallenavn, og jeg har ikke nevnt Ben Elfen som en problem her sånn at det er sagt...

 

Jeg mener at vi alle kan gi forumet et løft ved at vi kan klare å gjøre slike enkle grep som dette, det bør rett og slett ikke være nødvendig med moderering, det handler bare om at alle passer på seg selv.

 

Man skal ikke plage andre,

man skal være grei og snill

og for øvrig kan man gjøre som man vil

 

Syns vi kan prøve å gjøre et felles løft, akkurat som det har blitt gjort i supporterklubben i alle år. Verv eller ei, vi har alle et ansvar for å gjøre dette forumet bra. Vi hadde ikke hatt denne nettsida og ei supporterblekke i Norgestoppen hadde det ikke vært for at alle ga supporterklubben et felles løft ved hjelp av kontigent. Her er det ikke snakk om penger, men rett og slett at alle passe på seg selv, og unngår flåserier og rør i postene sine. Da er det ikke snakk om å fjerne humoristiske innlegg, men rett og slett diskutere seriøst, og ta humoren der det passer seg. Det sier seg selv at det blir bråk om man putter inn noe som man selv føler er humoristisk i en post som er et svar på et innlegg i en noe opphetet debatt, da er det meget mulig at personen i andre enden ikke tar dette humoristisk. Tenker da på Eboue som klovn, Tabbianski etc. Man kan lett misforstå dette i feil sammenheng.

 

Når det er sagt, så er det heller liten vits i å fyre på alle pluggene om dette kommer. Prøv heller å fokusere på det personen prøver å si i innlegget sitt, og overse tullet. Det er godt mulig det inneholder mye bra, også får den personen som har skrevet det, gjøre det enda bedre neste gang ved å droppe tullete kallenavn osv.

 

Ønsker ikke å skape en debatt som fører til krangling, kan vi ikke heller prøve å bli enig om noe? Det er bare dumt å danne klikker her på forumet, vi har alle en ting til felles, Arsenal FC. La oss fokusere på det!

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende så er jeg uenig med deg EvenA

 

Kallenavn er etter mitt syn helt ok. Jeg syns mange av dem er morsomme og folk er til tider veldig kreative når de finner på dem. Det er heller ikke slik at det bare er våre antatt svakeste spillere som får kallenavn. Jeg tror de fleste som har opplevd Bergkamp mener at han er en av de beste spillerne som noensinne har ikledd seg vår drakt. Han fikk ofte kallenavn som Reddkamp og Feigkamp på det gamle forumet. Likeså så syns jeg kallenavn som kjegle for Almunia og Tabbianski for Fabianski både er morsomme og veldig dekkende for det disse to herrene presterte i fjor.

 

Humor er etter mitt syn viktig og folk må få lov til å prøve å være morsomme. Eksempelvis syns jeg samtalene mellom Tusmo og Runcie hvor tusmo på død og liv skulle innlede med å skrive Runcie var veldig underholdene. Andre syns helt sikkert det var barnslig. Jeg syns ikke kommentaren spot on, innertier og amen to that er veldig morsom, men ser at andre bruker den ofte og de underholder hverandre med det, så det derfor bare fint.

 

Jeg ser du slår et slag for saklighet og det er helt greit og til tider flott og lese. Personlig setter jeg veldig stor pris på RP7 sine kamprefleksjoner som alltid er veldig grundige og han får med veldig mange detaljer. Andre derimot skriver lange innlegg i en nøktern tone som etter mitt syn bare er masse ord med minimalt innhold og jeg syns de er kjedelige å lese, men jeg ser at andre setter pris på dem så da er det etter mitt syn bra.

 

Det jeg savner er flere innlegg basert på følelser. For meg er fotball mye følelser og lite fornuft. Jeg setter umåtelig stor pris på sarkastiske og humoristiske innlegg. Og gjerne korte innlegg med brodd. Spesielt i kamptråder bør takhøyden være veldig høy. Jeg syns det er helt greit at en spiller rakkes ned på i det ene øyeblikket for å helteforklares i neste. Slik er det på stadion også. På en av mine turer på Highbury fikk John Hartsom gjennomgå av en gjeng briter i nesten hele kampen. Han var visstnok feit, treig og lat. Han scoret og brått så var han en helt. Jeg ser ikke noe galt i det.

 

Det store problemet på forumet sett med mine briller er at de som skriver nøkternt vil at andre som har en annen måte å uttrykke seg på, skal skrive mer som dem. Jeg sliter med å forstå dette.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...