Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Mener at det blir mye mer oversiktlig, og ikke motstatt.

 

Nå sa vell jeg i det sitatet du valgte å kopiere og svare på "Og dele opp kamptråden i to deler vil for meg bli mer uoversiktlig...", altså at jeg personlig synes/tror det blir mer uoversiktlig med det forslaget du skisserer enn hva vi har i dag. At du har en annen oppfatning og tanke er for meg helt greit og jeg respekterer det, og det bør du også ha ovenfor de andre som ikke deler din mening bare så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor man måtte bruke "jøde-versjonen".. kunne enkelt og greit bare skrevet "nesten skyter ingen mann av hesten". Forøvrig syntes jeg dette ikke er antisemitistisk, men jeg kan skjønne at enkelte reagerer på bruk av ord som dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nå vet jeg ikke om denne @GunnersNorge accounten på twitter er offisiell, men om den er det så synes jeg det er kjedelig at dere bak den bruker kontoen til å komme med personlige utbrudd under kampene og ellers. Jeg bruker den for å få oppdateringer av hva som skjer på gunners.no og Arsenal generelt, ikke for å lese hva forskjellige personer i Arsenal Norway mener. Det får dere ta på deres egne brukere.

 

Sånn ellers kommer det mye bra fra den kanten.

Link to comment
Share on other sites

Utbrudd ble veldig feil å si, men det jeg først og fremst reagerte på er denne; "Nå må vi våkne gutter! Santos, begynne å bruke hue!! #ArseNor". Slik jeg ser det så skal man kunne forbinde denne brukeren med Arsenal Norway, og da blir slike tweets litt uheldig. Har ellers sett litt her og der, men ikke noe jeg gidda å reagere på tidligere. Skal den tweete om hendelser under kampene så føler jeg det er nok med å opplyse om stillingen og hvem som scoret. Gjerne hvordan også.

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert ingen overraskelse at jeg tar opp dette da kamptrådene er mitt hjertebarn her på forumet. Derfor ber jeg om å ikke bli skutt rett ned for å ta opp dette temaet atter en gang.

 

Kamptråden i dag er et trist skue. 56 innlegg etter en av sesongens viktigste kamper. Null tegn på lidenskap. Det har blitt argumentert med at separering av kamptråder/innføring av chat vil dyrke og fremme de gode diskusjonene. Nå skal jeg ikke trekke noen konklusjoner på grunnlag av dagens kamptråd, men det ser veldig stusselig ut med tanke på diskusjoner. Oversiktlig er det, men det er fordi ingen skriver der. Jeg er veldig spent på å høre hva vieira04 har å si om dagens kamptråd (mener jeg ikke å kaste brannfakkel og fyre opp gamle stridigheter mellom oss, men ønsker kun en meningsutveksling fra foregangspersonen for å endre kamptrådene). Er det slik du ønsker det? Foreløpig ser hypotesene dine om økt diskusjon ut til å mangle validitet. Dersom de neste tre ligakampene blir preget av like liten aktivitet som i dag så kan man begynne å trekke konklusjoner.

Så vil jeg gjerne høre hva massene her inne mener? Er chatten en løsning dere ønsker å beholde eller er det flere enn meg som liker og foretrekker kamptrådene?

Jeg syns det er veldig synd med denne utviklingen. Jeg er kanskje sær, men jeg liker å lese de om igjen og om igjen (forbehold om godt resultat) for å gjenoppleve nedturene og oppturene fra kampen. Mulig jeg har et noe spesielt forhold til kamptrådene men det er nå slik det en gang er.

 

Hensikten med dette innlegget er i bunn og grunn å lodde stemningen for chatten. Hvis det viser seg at jeg står alene om mitt synspunktet så skal jeg forsøke å holde fred. Dersom jeg nå taler massenes sak er jeg klar til å brette opp ermene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kanskje sær, men jeg liker å lese de om igjen og om igjen (forbehold om godt resultat) for å gjenoppleve nedturene og oppturene fra kampen. Mulig jeg har et noe spesielt forhold til kamptrådene men det er nå slik det en gang er.

Nope, du er ikke alene. Kamptråder som f eks denne"]denne og denne"]denne er fantastiske å lese gjennom i ettertid. Dessverre kommer vi neppe til å oppleve noe lignende her inne igjen.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Nope, du er ikke alene. Kamptråder som f eks denne og denne er fantastiske å lese gjennom i ettertid. Dessverre kommer vi neppe til å oppleve noe lignende her inne igjen.

@zaldor: Det visste jeg ikke. Men da har du ihvertfall fått mitt synspunkt i saken.

 

@Wilshere: Ja det var perfekte illustrasjoner på hvordan kamptråder bør være. Herlig lesning.

Link to comment
Share on other sites

@Verminator5

 

Tar gjerne utfordringen med et svar, siden du tar opp spørsmålet på en seriøs måte.

 

Jeg tror ofte endringer trenger tid, for at det skal fungere i et system. Jeg veit det er flere som ikke har hatt lyst til å engasjere seg, siden innlegg i kamptråder med argumentasjon, tanker, og opplevelser, har druknet i "one-linere". Kanskje også dette gjelder motsatt, men da får man jo evt tilbudet med denne chat-funksjonen...?

 

Jeg har jo kommet med et forslag om at det kunne opprettes egen tråd "under kamp", så kunne jo "alt" blitt stående i ettertid for de som har behov for det..... Er du evt imot det?

 

Hver og en har sitt ansvar, for hva de selv ønsker å gjøre på forumet. Om man ikke vil bruke tid på å argumentere/diskutere får vel være opp til hver enkelt, og da ser jeg ikke problemet med at denne type "chat" har egen kanal (evt egen tråd...) -Du sier jo; at det virker som om det har blitt mer oversiktlig, og der er jeg helt enig med deg.

 

Kan bare snakke for meg selv, men om det er en tråd med 18sider hvor 14 av de består av 1-3ord i hvert innlegg så gir deg meg svært lite. Ikke får jeg oversikt over hvem som skrev hva, og ikke ser jeg noe mening med det. Det blir bare å skumlese og komme meg igjennom, og etterpå husker jeg ikke hvem og hvorfor.

 

Tillater meg å stille spørsmål tilbake:

Hvorfor er det så viktig, at det er kamptråder med X-antall % med følelsesutbrudd uten argumentasjon/diskusjon i kamptråder?

Gir det deg noe bilde og oversikt, over hva enkelte forumister mener, tenker, og synser?

Om det viktig at det skal bli "stående" for alle i ettertid, vil du da være for eller imot en egen kamptråd? (ikke chat...) -Eller er det viktig å ha alt i ett?

 

Jeg tror at dette i fremtiden vil gi mer diskusjon på kampen, men selvfølgelig kan man ikke regne med at trådene vil ha like mange innlegg som tidligere. For; mye av de har jo forsvunnet til chat-kanalen, som noen faktisk er fornøyde med. For meg er lidenskap like mye, når det formuleres mer enn one-linere.

Link to comment
Share on other sites

@Verminator5

 

Tar gjerne utfordringen med et svar, siden du tar opp spørsmålet på en seriøs måte.

 

Jeg tror ofte endringer trenger tid, for at det skal fungere i et system. Jeg veit det er flere som ikke har hatt lyst til å engasjere seg, siden innlegg i kamptråder med argumentasjon, tanker, og opplevelser, har druknet i "one-linere". Kanskje også dette gjelder motsatt, men da får man jo evt tilbudet med denne chat-funksjonen...?

 

Jeg har jo kommet med et forslag om at det kunne opprettes egen tråd "under kamp", så kunne jo "alt" blitt stående i ettertid for de som har behov for det..... Er du evt imot det?

 

Hver og en har sitt ansvar, for hva de selv ønsker å gjøre på forumet. Om man ikke vil bruke tid på å argumentere/diskutere får vel være opp til hver enkelt, og da ser jeg ikke problemet med at denne type "chat" har egen kanal (evt egen tråd...) -Du sier jo; at det virker som om det har blitt mer oversiktlig, og der er jeg helt enig med deg.

 

Kan bare snakke for meg selv, men om det er en tråd med 18sider hvor 14 av de består av 1-3ord i hvert innlegg så gir deg meg svært lite. Ikke får jeg oversikt over hvem som skrev hva, og ikke ser jeg noe mening med det. Det blir bare å skumlese og komme meg igjennom, og etterpå husker jeg ikke hvem og hvorfor.

 

Tillater meg å stille spørsmål tilbake:

Hvorfor er det så viktig, at det er kamptråder med X-antall % med følelsesutbrudd uten argumentasjon/diskusjon i kamptråder?

Gir det deg noe bilde og oversikt, over hva enkelte forumister mener, tenker, og synser?

Om det viktig at det skal bli "stående" for alle i ettertid, vil du da være for eller imot en egen kamptråd? (ikke chat...) -Eller er det viktig å ha alt i ett?

 

Jeg tror at dette i fremtiden vil gi mer diskusjon på kampen, men selvfølgelig kan man ikke regne med at trådene vil ha like mange innlegg som tidligere. For; mye av de har jo forsvunnet til chat-kanalen, som noen faktisk er fornøyde med. For meg er lidenskap like mye, når det formuleres mer enn one-linere.

 

Til forslaget om å dele kamptrådene: Ja jeg er i utgangspunktet i mot dette. Det er ikke meningen å bli altfor subjektiv her, men la gå. Jeg syns at kamptråder fylt med mye av "begge deler" gir ett godt bilde av mangfoldet her inne. Jeg syns det er artig med kontraster i innleggene. For mange one-linere blir kjedelig men det blir også med langtekkelige kampreferater og påfølgende diskusjoner. Stikkord: Verminator5 liker mangfold og kontraster og tror separerte kamptråder vil danne forskjellige "samfunnslag" her inne, som jeg ikke syns er sunt eller ønskelig.

 

Dette syns jeg også er med å skape et godt inntrykk av supporterklubben utad som du tidligere har vært veldig opptatt av. For fremtidig rekruttering er nok mangfoldet et godt trekkplaster da det viser at dette forumet er til for alle som holder med Arsenal. Personlig husker jeg tilbake på mine første dager her på forumet for mange, mange versjoner siden. Da følte jeg faktisk prestasjonsangst når jeg skrev mine første innlegg, men når jeg så hvor mye forskjellige innlegg som ble skrevet så forsvant det med en gang.

 

Så til ditt spørsmål: For meg er det ikke noen regel for hvordan distribusjonen av innlegg skal være. Jeg sier ja takk begge deler. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å kaste meg på lange diskusjoner i kamptråder, og har forsåvidt aldri irritert meg over mangel på oversikt. Nå skal det sies at jeg bruker mye tid når jeg først deltar i en diskusjon, så får de som ønsker å være mer tidseffektive så kan jeg muligens forstå behovet.

 

Jeg vil gjerne trekke en liten søndagsmiddag-metafor:

 

En gang i uken samles familien (supportere) til ukas høydepunkt, søndagsmiddagen (fotballkamp). Etter en lang og hard uke er det godt å kunne samles til et måltid (kamp) og utveksle meninger og erfaringer fra den seneste tiden. Det er et viktig øyeblikk for familien (supporterne). På denne måten føler de fortsatt samhold og tilhørighet. Allikevel er det noen som mener at familien (supporterne) bør ha et barnebord (chat/følelsesutbrudd) og et voksenbord (kampreferat/diskusjon). Da får ikke den eldre garde så godt innblikk i hva som skjer i den yngre gardes tanker og motsatt. Harmonien er brutt.

 

Til tross for at vi har forskjellige ønsker og preferanser om kamptrådenes innhold så møtes alle på samme arena for å diskutere det viktigste av alt, Arsenalkamper!

En felles arena der alle kan delta. Det er der jeg står i forhold til kamptrådene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...