Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

 

 

Den gjorde det uryddig fordi det var lite som rettferdiggjorde det at den ble laget som en egen tråd. I retningslinjene står det følgende:

 

 

 

Jeg opererte ut i fra skjønn og fornudt og står fullt inne for det jeg gjorde, som jeg også må bemerke at var en ekstremt lite drastisk handling.

 

Tøys og vas. En rett og slett absurd handling. Samt maktmisbruk. Men siden det er en fornøyelsens dag i dag, så skal jeg gi pokker i argumentere deg sønder og sammen. For den debatten hadde du tapt. Flat out! Men som sagt, en uhyre tåpelig og lite voksen handling. End of story.

 

Chaz - Proud to be a Gooner, og svært fornøyd med dagens utvikling, i det minste på banen, om enn ikke på forumet.

Link to comment
Share on other sites

 

Tøys og vas. En rett og slett absurd handling. Samt maktmisbruk. Men siden det er en fornøyelsens dag i dag, så skal jeg gi pokker i argumentere deg sønder og sammen. For den debatten hadde du tapt. Flat out! Men som sagt, en uhyre tåpelig og lite voksen handling. End of story.

 

Chaz - Proud to be a Gooner, og svært fornøyd med dagens utvikling, i det minste på banen, om enn ikke på forumet.

 

Neeeei! Jeg så jo frem til denne lille krigen her! IKKE GI DEG CHAZ! DU HAR MIN FULLE STØTTE!

 

Gi meg en C! Gi meg en H! Gi meg en A! Gi meg en Z! Hva blir det? CHAZ! GOOOOOOO CHAZ!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; alle Goonere er lykkelige i dag. Jeg skal ikke ødelegge dagen hverken for deg Zaldor, Tapapa eller Wilshere. At dere ikke har peiling, er en helt annen sak. :D

 

Kom igjen daaa - du ødelegger ingens dag sånn rent resultatmessig - og dessuten vil du glede meg! Jeg er i lykkerus og nyter å lese alle slags fyrrige diskusjoner, og for å være ærlig - denne diskusjonen hadde like mye potensiale som Øyvind Leonhardsen hadde kondis!!!!

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

Da sender jeg en "søknad" til diskusjon, om endring av kamptråder.

 

Èn kamptråd som omhandler før og etter kamp, mens den andre kamptråden blir underveis i kampen.

Da får man diskusjoner før og etter kampslutt i en og samme kamptråd, mens man får de spontane utbruddene (positive/negative), direkte info om hendelser i kampen (offside, kort, skader, mål, bytter, osv, og (chat-innleggene......) i sin egen tråd.

 

Hvorfor?

Jeg mener det både blir mer oversiktlig for forumet, og man sparer tid.

Man får en bedre rød tråd i den diskusjonen som foregår, når man ikke har 25-40 innlegg imellom med korte/lengre spontane utbrudd. Man kan lettere holde en diskusjon igang, og det er lettere å lese meningene i et slikt system. Lettere å få et bilde over debatten, enten om man er aktiv eller som leser.

 

United og Liverpool som har store medlemsmasser på sine forum, velger å dele opp kamptråder i to. Så; det går ann å evt høre: om hvordan de opplever dette som et system, og hvorfor de valgte det?

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Jeg er sterkt imot å ha noen form for samarbeid eller erfaringsutveksling med supportere en av klubber som Manure og Looserpool.

 

Jeg ønsker at eventuelle endringer/forslag til endringer skal være gjenstand for en avstemning her på forumet, og at dette skal kunngjøres på en slik måte at alle får muligheten til å stemme uten å måtte tråle hele forumet for nye tråder til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sterkt imot å ha noen form for samarbeid eller erfaringsutveksling med supportere en av klubber som Manure og Looserpool.

 

Jeg ønsker at eventuelle endringer/forslag til endringer skal være gjenstand for en avstemning her på forumet, og at dette skal kunngjøres på en slik måte at alle får muligheten til å stemme uten å måtte tråle hele forumet for nye tråder til enhver tid.

 

Det kan (som ofte/alltid) være fornuftig å høre hva slags erfaringer andre har, slik at man kan dra inn disse faktorene ved en evt avstemning/et valg. Det kan jo både være faktorer for og mot, og det gir jo mer dybde før man evt selv tar et valg. Du kan jo ta et helt annet valg på ditt grunnlag, selv om andre har postive/negative erfaringer med et slikt system?

Handler jo ikke om å samarbeide...., da har du misforstått.

 

Om internettansvarlig og andre ønsker litt mer info om dette systemet med to kamptråder, enn de argumentene (eller ingen argumentasjon) som dukker opp her av oss; så var det et råd om at andre har et slikt system.

 

Skjer det kunngjøringer og avstemninger i det skjulte her? Lukter korrupt.....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan ikke du skrive i kamptråden som alle andre? Og for en diskusjon...

 

Zaldor gjorde uten tvil det riktige ved å flytte innlegget ditt inn i kamptråden. Ferdig med den saken.

Helt enig i dette, og jeg foretrekker klart kamptrådene i dagens form. Om man bare er interessert i å lese reaksjoner fra etter kampens slutt er det lite jobb å klikke seg frem noen sider og sjekke tidspunktet for den øverste posten på siden.

Edited by Atald
Link to comment
Share on other sites

Bare for å illustrere, så tar jeg tottenham-kampen igår som eksempel:

 

Det er skrevet nesten 300 innlegg, og av disse har ca 130 kommet underveis i kampen.

Jeg synes det fremstår meget rotete, og det er unødvendig å klikke seg frem 4-5-6-7-8-9 sider for å komme til "diskusjonsdelen" etter kampslutt. Jeg aksepterer at mange ønsker å dele spontan glede, sinne, aggresjon, frustrasjon, og lykke, men da skjønner jeg ikke hvorfor ikke chat-delen blir brukt. For; den var da åpen og tilgjengelig igår?

 

Om man ønsker å ha en slik del offentlig, så løser det seg da vitterlig med en egen kamptråd underveis. Da kan alle lese i ettertid, hva slags spontante uttrykk og info (om kort, offside, bytter, o.l) som ble skrevet i disse 90-minuttene.

 

For de som fokuserer mer på vurderinger og diskusjonen både før og etter kampslutt, kan da finne en klarere "rød" tråd i posten for dette..

Nå har jeg forhørt meg med folk idag, som både er aktive (og mindre aktive) innen forumene til Utd og Liverpool. Og; de er fornøyd med måten de håndterer sine kamptråder (selv om det er to ulike versjoner.....).

De mener; at det er lettere å holde diskusjonene igang og det blir mer oversiktlig (ryddig). Ikke bare for den som aktivt skriver og deltar i de ulike debattene i kamptråder, men også for de som leser og er "passive".

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Tror fint du kan lage en ryktetråd på feks Podolski. Grunnen til at tidligere spillertråder ikke vises (i alle fall for meg) er at det automatisk er satt til å vise tråder det har vært aktivitet i de siste 30 dager.

Om du under "Rykter" delen av forumet velger "Custom" i toppmenyen og går på "Time Frame" og her velger "show all" vil du se alle tråder som er startet. Nå har ikke jeg forsøkt å starte noen ny tråd, men antar at dette ikke skal være noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns kamptrådene nå om dagen er veldig bra, og det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg mener det. Jeg finner stor glede i å bla og lese "stemningen" i ettertid. Hvis 130 av 300 innlegg har kommet underveis i kampen, så syns jeg det utgjør en såpass stor andel av kamptråden at jeg ikke syns det bør flyttes!

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer også for å videreføre dagens kamptråd. Om dere behøver en forklaring kan dere bare lese innlegget til Verminator5 over her en gang til - sitter med den samme "gleden" av å lese alle reaksjoner på godt og vondt etter en kamp, selv om det bare er et "JAAAAAAAAAAAAAA!!!!". Og dele opp kamptråden i to deler vil for meg bli mer uoversiktlig siden diskusjoner under kamp ofte fortsetter i dagene som kommer etter, og da må man hoppe mellom trådene for å få med seg innholdet i diskusjonen.

 

Et annet "problem" som jeg ser er mangelen på interesse for å opprette gode kamptråder; så hvis det da skal bli laget to kamptråder for hver kamp - to ganger i uken hele sesongen så sier jeg lykke til med å finne folk som tar på seg den oppgaven.

Link to comment
Share on other sites

Om noen er interresert i min mening så kan jeg ikke se noe galt i at en tråd dekker før, under og etter kamp med de traumer eller stemningssvingninger det måtte medføre, vel og merke så lenge språkbruken er innenfor vettige rammer. Det er vel egentlig her liket ligger begravet, so to speak. Så hvis alle begrenser de mest tåpelige utbruddene burde en tråd fungere helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns kamptrådene nå om dagen er veldig bra, og det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg mener det. Jeg finner stor glede i å bla og lese "stemningen" i ettertid. Hvis 130 av 300 innlegg har kommet underveis i kampen, så syns jeg det utgjør en såpass stor andel av kamptråden at jeg ikke syns det bør flyttes!

Enig. Stemningen er jo en del av det å være supporter, både positiv og negativ. Har ingen problemer med å se verken det ene eller det andre jeg, det viser bare engasjementet som vi ikke klarer å se gjennom pc-skjermene :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også få gåsehud, når jeg leser innlegg etter kamp som blir skrevet i ekstase. Innlegg som viser en lettelse, en glede, og hvor mye det betyr for hver enkelt.

Det er ikke derimot; at jeg får den samme opplevelsen av chat-språket underveis i kamper, som til dels kveler flere av disse trådene.

 

Om det fortsatt er chat tilgjengelig; hvorfor er det så viktig at den ikke brukes til spontane stemningsinnlegg underveis i kampen?

Er det så viktig; at alt skal stå til spott og ære, uansett?

 

49unbeaten:

Og dele opp kamptråden i to deler vil for meg bli mer uoversiktlig siden diskusjoner under kamp ofte fortsetter i dagene som kommer etter, og da må man hoppe mellom trådene for å få med seg innholdet i diskusjonen

 

Diskusjonene foregår før og etter kamp, underveis er det svært lite duskusjonsrelaterte "innlegg". Om man da har sin egen kamptråd underveis (noe man trodde en chat kunne være et godt alternativ for), så kan man få gode diskusjoner i en tråd. En kamptråd; som også blir mer oversiktlig, og det blir lettere å holde diskusjoner igang siden man ikke må bla 3 sider for å finne argumentasjon og meninger om temaet som diskuteres. Mener at det blir mye mer oversiktlig, og ikke motstatt.

 

Nå var det tidligere i denne tråden snakk om retningslinjer, og "rett/galt" med å opprette tråd/flytte post. Hva med retningslinjenen på forumet på nummer 5?

 

5. Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite nytte............

 

Er kamptrådene fredet med tanke på retningslinjene?

Hvorfor har man egentlig åpnet for chat? Og; hvorfor er det så mange som ikke vil bruke den?

 

Tror nok trådene hadde blitt mer oversiktlig enn dagens system, om tankene til Sir John hadde kommet frem. Det hadde kanskje vært en begynnelse, og som kanskje hadde fått flere til å bruke chat........

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...