Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

@Magnus87:

 

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg "plussknappen" kan ha nytte på forumet. Det kan skape et mer ryddig forum (mindre one-linere som: enig, bra skrevet, osv), men likevel bidra til at innlegg får en postiv tilbakemelding slik mange av de virkelig fortjener. Positiv respons er noe, som de fleste vokser på. Og; det er jo noe som kan påvirke kvaliteten på forumet i fremtiden.

Man kan være enig i mye av det som blir skrevet i et innlegg, et morsomt innlegg (humor), eller at man synes f.eks et "reisebrev" var god lesning, og da kan "plussknappen" brukes uten at tråden dør ut av masse "one linere".

 

Personangrep føler jeg at det skal være moderator sin jobb å fjerne, uten at forumister skal slenge ut med minuser.

Ser likevel helt klart poenget ditt på dette området.

 

Håper virkelig ikke det blir slik at grupperingene på forumet kun gir + til de forumistene de liker best.
.... Eller motsatt, som er en vel så stor fare med et slikt system :)
Link to comment
Share on other sites

QFT? Hva er det?

 

Forøvrig: Helt enig med Magnus, dette med plussknappen kan gjøre at folk blir favorisert ovenfor andre, uten å engang lese innleggene. Men det er såklart helt rett som Vieira04 sier, at det også kan misbrukes den andre veien, om ikke mer. Jeg ser helst knappen vekk, men står fortsatt på det at jeg ikke syns plussknappen gagner forumet noe særlig mer enn minusknappen.

Edited by MikL02
Link to comment
Share on other sites

Forstår at man kan prøve noe nytt, men synes det er merkelig om det ikke er tatt noe strategi/tatt det opp til debatt, på hvordan disse ekstra-tjenestene kan påvirke forumet.

 

Jeg prøver meg igjen..Som sagt så ble denne funksjonen med som en del av standarden ved oppgradering. Det var med andre ord ikke et bevisst valg at den skulle være med.

 

Når det så gjelder den videre utviklingen rundt dette, så får vi se da i en prøveperiode hvordan dette påvirker forumet. Da kan dere komme med tilbakemeldinger (akkurat slik som dere gjør nå), så får vi oppsummere.

Link to comment
Share on other sites

QFT? Hva er det?

 

Forøvrig: Helt enig med Magnus, dette med plussknappen kan gjøre at folk blir favorisert ovenfor andre, uten å engang lese innleggene. Men det er såklart helt rett som Vieira04 sier, at det også kan misbrukes den andre veien, om ikke mer. Jeg ser helst knappen vekk, men står fortsatt på det at jeg ikke syns plussknappen gagner forumet noe særlig mer enn minusknappen.

QUOTED FOR TRUTH

Used on internet forums when quoting someone with similar views as yours.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=qft

 

Det er med andre ord en måte å si at man er enig uten noen form for begrunnelse eller bidrag. Litt som å trykke pluss med andre ord :)

Link to comment
Share on other sites

Ny post :P

 

Sliter med å få satt opp et "profilbilde" på profilen min, da bildene jeg laster opp blir omgjort til et bilde av et ark som er revet i to, om dere skjønner. :P sliter med å forklare, men det betyr iallfall at bildefilen er feil eller noe, men jeg laster opp bildet i riktig format. Andre som har problemet, og eventuelt en løsning på det? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har forumet fungert en liten periode med pluss og minus-knapp, og jeg sliter fortsatt med å se tanken bak prosjektet.

 

De innleggene man får minus på, vil man (iallefall jeg) gjerne få info på hvorfor. Er jeg alene om dette?

Vi har mange ulike meninger og ulike tanker, og da vil man jo gjerne diskutere eller lese hva andre mener om det samme temaet. Det er vel strengt tatt hovedgrunnen for at jeg bruker tid her.

Og; det er jo bare positivt å ha forskjellige meninger og tanker bak de ulike områdene som omhandler klubben. Da vil forumet fortsette å leve videre, og man får sett ting fra andre sider av saken. Noe jeg synes er viktig og lærerikt.

 

Er det mange som benytter seg av disse knappene, istedenfor å skrive om sine meninger og tanker? Har man noe oversikt over dette, eller er det helt fritt frem. Ser man noen klare tegn på misbruk, eller at disse alternativene gir færre innlegg (altså; mindre diskusjon og argumentasjon) fra enkelte forumister?

Hvordan måler man om dette er noe som fungerer bedre/dårligere, enn om man ikke har disse alternativene? (retningslinjene er fortsatt pri1)

 

For min del, så synes jeg fortsatt at denne muligheten med minus-knapp, tar vekk poenget på et diskusjonsforum.

 

Utenom dette; er jeg meget fornøyd med forumet, og det virker som om det er en generell god stemning her for tiden :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, det var gode tilbakemeldinger.

Mulig mod-teamet ikke har hatt noen diskusjon eller evaluering på disse områdene underveis, men da får man iallefall gi en tilbakemelding på det.

 

Minusknappen visste jeg ville bli brukt av enkelte, så det var ikke uventet.

Link to comment
Share on other sites

At folk fortsatt sutrer om minusknappen, det fatter ikke jeg!

 

Den gangen du virkelig gidder å lese hva andre skriver og hvorfor de skriver det, så kan også du klare å se forskjellige sider av en sak. Du drar konklusjoner for din egen del, og legger ord i andre sin munn. Du har jo skrevet flere ganger at mine innlegg er lange uten mening, så; hvorfor gidder du å lese de? (du må jo ha lest de, for å sette minus......)

 

Akkurat som du i ny og ne kommer med oppstøt, om at enkelte på dette forumet er for å begrense ytringsfriheten. Mange forumister forklarte med enkle ord i den debatten som var, om at det var aldri snakk om røre ytringsfrihet, men å bremse litt ordlyd/ordspråk i enkelte innlegg. Altså; at alt ikke skal være lov av ord og beskrivelser, siden det er et offentlig forum for supporterklubben til Arsenal. Vi har et ansvar.

Likevel har du kommet med dette flere ganger etterpå, at enkelte er imot ytringsfrihet.

Nå drar du dette som om jeg (og Wilshere...) sutrer, om at det er en minusknapp på et diskusjonsforum.

 

Hva er problemet ditt?

Kan du ikke akseptere, at noen mener noe annet enn deg?

Kan du ikke akseptere, at jeg mener en slik knapp ikke er med på å utveksle meninger og tanker (ytringer) på dette forumet?

Kan du ikke akspetere, at jeg ville vite litt om hva mod-teamet (og forumet generelt) har av tanker, erfaringer, og meninger etter en periode med dette systemet?

 

Noen har knapt skrevet et innlegg, men stadig inne å legger på noen minus og pluss. Og at den minus-knappen blir brukt som et barnslig skjold på de man ikke liker, den sansynligheten er ganske stor......

Hva gir en slik deltakelse et diskusjonsforum?

 

Ifølge de "oppdaterte retningslinjene" med denne tjenesten, så har "theLegend" skrevet:

 

I forbindelse med vårt "nye" forum, så har vi fått en ny funksjon, "tommel opp/ned". For at denne ikke skal misbrukes eller benyttes på feil måte, så har vi i moderatorteamet utarbeidet noen retningslinjer, for hvordan man skal bruke denne funksjonen

 

•Funskjonen skal kun brukes for å rose gode innlegg, ikke fordi man er enig eller uening.

 

•Tommel ned skal kun brukes om innlegget er mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening

 

Det finnes flere innlegg, som jeg nekter å tro har fått tommel ned/minusknapp med denne "oppskriften" på knappen.

 

Det er farlig å ta opp noe, for da kan man bli satt i den ene båsen etter den andre på dette forumet.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Den gangen du virkelig gidder å lese hva andre skriver og hvorfor de skriver det, så kan også du klare å se forskjellige sider av en sak.

 

Jeg gidder å lese hva folk skriver og hvorfor de skriver kommer som regel fram av innlegget. Jeg kan se forskjellige sider av samme sak, det betyr ikke at jeg ikke kan ta stilling til en sak allikvel.

 

Du drar konklusjoner for din egen del, og legger ord i andre sin munn.

 

Selvfølgelig drar jeg konklusjoner for egen del, hva er egentlig alternativet? Dra konklusjoner for andres del???? Jeg er ikke enig i at jeg har lagt ord i andres munn, men noen ganger er man genuint uenig. Hvis du med å legge ord i andres munn mener å konkludere med noen annet basert på samme opplysninger, så har jeg sikkert gjort det fra tid til annen.

 

La oss lage et tenkt eksempel. Arsenal dominerer borte mot Manu og på corner stiger Diaby til værs og header ballen utagbart inn i eget mål. Hvis noen på forumet skriver;

 

1. Jævla hjernedøde idiot, håper Wenger kvitter seg meg deg snarest!

2. Jævla nigger, håper Wenger kvitter seg meg deg snarest!

3. Det var en uheldig involvering av Diaby, men husk at vi vinner og taper sammen. Go gunners!

 

Jeg ville ikke hatt problemer med formulering nr 1 og 3, men nr 2 bør etter mitt syn forbys. Jeg er altså for sensur jeg også.

 

Basert på våre tidligere debatter så vil jeg anta at du er for å forby formulering 1 og 2, altså for mer sensur enn det jeg vil ha. Stemmer ikke dette vieira04?

 

Du har jo skrevet flere ganger at mine innlegg er lange uten mening, så; hvorfor gidder du å lese de? (du må jo ha lest de, for å sette minus......)

 

Jeg leser absolutt alle innlegg her på forumet, selv om temaer som ikke interesser meg det granne. Ergo, leser jeg dine innlegg også. De fleste er heller intetsigende, men innimellom skriver du riktig så gode innlegg. Det er ikke slik at jeg går inn å klikker minus på deg fordi det er deg. Jeg har gitt deg noen minuser, men også noen plusser når jeg syns du har hatt gode innlegg

 

Akkurat som du i ny og ne kommer med oppstøt, om at enkelte på dette forumet er for å begrense ytringsfriheten. Mange forumister forklarte med enkle ord i den debatten som var, om at det var aldri snakk om røre ytringsfrihet, men å bremse litt ordlyd/ordspråk i enkelte innlegg. Altså; at alt ikke skal være lov av ord og beskrivelser, siden det er et offentlig forum for supporterklubben til Arsenal. Vi har et ansvar.Likevel har du kommet med dette flere ganger etterpå, at enkelte er imot ytringsfrihet.

 

Jeg mener du med dette ønsker å begrense ytringsfriheten. Disse rare begrunnelsene du kommer med for å forklare/bortforklare at vil hindre ytringer uten at det skal kalles å begrense ytringsfriheten er etter mitt syn et meget godt eksempel på mange ord lite innhold som jeg har kritisert deg for flere ganger. Se forøvrig det jeg skrev over om Diaby.

 

Nå drar du dette som om jeg (og Wilshere...) sutrer, om at det er en minusknapp på et diskusjonsforum.

 

Jeg skriver jeg syns du sutrer fordi jeg syns du sutrer. Du har skrevet mange, lange og for det meste intetsigende innlegg om hvorfor det er så bra med plussknappen og minusknappen er så forferdelig. Det har ikke Wilshere gjort etter det jeg kan huske. Forts i neste innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hva er problemet ditt?

 

He he, mine problemer er nok alt for omfattende til å diskutere på et åpent forum B)

 

Kan du ikke akseptere, at noen mener noe annet enn deg?

 

Jo, det kan jeg. Du vil nekte folk å bruke minusknappen, jeg vil ikke nekte noen dette. Akkurat som du vil forby flere typer formuleringer enn meg.

 

Kan du ikke akseptere, at jeg mener en slik knapp ikke er med på å utveksle meninger og tanker (ytringer) på dette forumet?
Jeg har ingen problemer med å akseptere at du ikke liker minusknappen, men jeg klarer ikke å akseptere at andre som liker minusknappen skal nektes å bruken den fordi moderatorene fjerner denne muligheten basert på din vedvarende sutring.
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke akspetere, at jeg ville vite litt om hva mod-teamet (og forumet generelt) har av tanker, erfaringer, og meninger etter en periode med dette systemet?
Joda, og derfor deler jeg mine meninger med deg og alle andre. Moderatorteamet for svare for seg selv hvis de skulle ønske det.

 

Noen har knapt skrevet et innlegg, men stadig inne å legger på noen minus og pluss. Og at den minus-knappen blir brukt som et barnslig skjold på de man ikke liker, den sansynligheten er ganske stor......

Hva gir en slik deltakelse et diskusjonsforum?

 

Jeg lurer veldig på hvordan du har funnet ut at noen knapt skriver, men kun trykker på minuser og plusser? Hva er dine kilder? Jeg kunne så absolutt være tilbøyelig til å tro at du dikter opp dette argumentet...

 

Det er farlig å ta opp noe, for da kan man bli satt i den ene båsen etter den andre på dette forumet.

 

Jeg er uenig i at det er farlig.

Link to comment
Share on other sites

Minusknappen er kun en sutrefunksjon og forholdsvis unødvendig å ha på et diskusjonsforum. Det er kun Arsenalsupportere på dette forumet og alle er interessert i at klubben skal lykkes uansett hvor idiotisk man føler at meningen til andre er. Selv om man er uening i løsningen så er målet bestandig det samme, ikke glem det!

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

1. Jævla hjernedøde idiot, håper Wenger kvitter seg meg deg snarest!

2. Jævla nigger, håper Wenger kvitter seg meg deg snarest!

3. Det var en uheldig involvering av Diaby, men husk at vi vinner og taper sammen. Go gunners!

 

Jeg ville ikke hatt problemer med formulering nr 1 og 3, men nr 2 bør etter mitt syn forbys. Jeg er altså for sensur jeg også.

 

Basert på våre tidligere debatter så vil jeg anta at du er for å forby formulering 1 og 2, altså for mer sensur enn det jeg vil ha. Stemmer ikke dette vieira04?

 

Basert på språk, så mener jeg at punkt 1 og 2 går over en grense. Det betyr ikke, at jeg mener at det ikke kan kritiseres, og det er her du tråkker feil gang etter gang. Kritiser (med argumentasjon) så mye du vil, men bruk et språk som det offentlige forumet og dets ansvar kan stå inne for. Mener mod-teamet at; Jævla hjernedøde idiot er et greit språk, så må jeg akseptere dette. Kan være uenig, men jeg kan ikke nekte noen (som du tror jeg gjør) om det er en linje forumet står inne for.

 

Fotball er et følelsesladet tema, men forsøk å forumlere deg fornuftig selv om følelsene tar over. (retningslinje 4)

Kan mod-teamet gi litt info på akkurat dette, for det er kanskje flere som har lyst til å vite hvor grensa går?

 

 

Argumenter man for seg, så er alle meninger på alle sider like viktige på et diskusjonsforum. Har jeg noengang skrevet noe annet??

 

Jeg lurer veldig på hvordan du har funnet ut at noen knapt skriver, men kun trykker på minuser og plusser? Hva er dine kilder? Jeg kunne så absolutt være tilbøyelig til å tro at du dikter opp dette argumentet...

Leser man en tråd, så kan man se hvem som også er der. Om det da blir en "minus" sekunder etterpå, så kan man kanskje slå to fluer i en smekk. Spesielt; om det skjer ved flere tilfeller.

Dette er vanskelig å motbevise, så lenge ikke moderatorer kan se hvem man gir minus/pluss til. Du får tro jeg sitter her å dikter opp, det bryr meg lite. Heller ikke uventet.

 

Du vil nekte folk å bruke minusknappen, jeg vil ikke nekte noen dette. Akkurat som du vil forby flere typer formuleringer enn meg

Jeg er imot denne knappen basert på de argumentene jeg har skrevet om før, men jeg kan ikke nekte noen noe som er godkjent. Jeg mener den knappen IKKE gir diskusjonsforumet mer argumentasjon og diskusjon, samt at den kan misbrukes. Er man uenig, så er man altså ute etter å nekte?

Så; om det viser seg at noe kan være bedre for forumet; hva blir det da? Sitter du med fasiten, siden du tar argumentasjon som sutring?

 

Jeg regner med at du har fulgt retningslinjene til disse knappene, og at ingen minus-trykk blir gjennomført uten at det er: mangelfullt, bruker dårlig argumentasjon eller ikke gir mening

 

Du er flink til å bruke beskrivelser, og sutring var som ventet. For meg handler det om mangel på respekt, og langt ifra uventet med tanke på dine ord tidligere....

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Jeg er imot denne knappen basert på de argumentene jeg har skrevet om før, men jeg kan ikke nekte noen noe som er godkjent. Jeg mener den knappen IKKE gir diskusjonsforumet mer argumentasjon og diskusjon, samt at den kan misbrukes. Er man uenig, så er man altså ute etter å nekte?

 

Jeg har ingen problemer med at du misliker knappen, men jeg har problemer med at du vil ha hele knappen fjernet. Du er altså ute etter å nekte andre å bruke knappen, forhåpentligvis lykkes du ikke med det. Resten av ditt veeeeldig lange innlegg orker jeg ikke å bruke tid på å besvare.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med at du misliker knappen, men jeg har problemer med at du vil ha hele knappen fjernet. Du er altså ute etter å nekte andre å bruke knappen, forhåpentligvis lykkes du ikke med det. Resten av ditt veeeeldig lange innlegg orker jeg ikke å bruke tid på å besvare.

 

Så begynn å diskuter HVORFOR du har problemer med mine argumenter mot knappen, og ikke sleng ut dine sedvanlige beskrivelser og uttrykk. Bruk heller knappen, for den sparer tid ;)

Link to comment
Share on other sites

Så begynn å diskuter HVORFOR du har problemer med mine argumenter mot knappen, og ikke sleng ut dine sedvanlige beskrivelser og uttrykk. Bruk heller knappen, for den sparer tid ;)

 

Jeg har svart på det tidligere, du får scrolle bakover så finner du mine argumenter.

Link to comment
Share on other sites

Posted Today, 08:31 AM

 

At folk fortsatt sutrer om minusknappen, det fatter ikke jeg!

 

Dette var ditt første svar, og her har du virkelig god argumentasjon på ditt syn. Ikke sant?

Hadde det ikke kommet flere innlegg, så hadde du neppe kommet med noe argumentasjon.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...