Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Det burde også være mulig å kunne skjule innlegg fra enkeltdebattanter. På denne måten slipper jeg og andre som ikke orker å lese side opp og side ned med kritikk og klaging etter hver kamp

 

Dette er fullt mulig. Er ikke sikker på hvordan man gjør det, men prøv å les litt inne på kontrollpanelet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner qoutingen.

Syntes det var litt spenstig me de.

Og så var det lettere å følge dabattene.

Men skjønner også hvor de ikke skal være der.

Denne støtter jeg. Savner quotingen veldig mye. Det kunne dengang være nok å lese en post, og da fikk du med deg hele debatten. Nå må du scrolle veldig mye mer for å "holde tråden" i tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitt forslag er å få inn Even som administrator igjen. Om jeg så måtte betale for det. All respekt for Internettansvarlig, men jeg merket stor forskjell på den lille tiden han var admin. Jeg vet hva han drev på med, og noen av hans planer, og jeg vet at forumet vil bli mye bedre hvis vi får han tilbake i teamet. ;)

Link to comment
Share on other sites

I følge retningslinjer på forumet:

4. Opprettelse av tråder

Tråder som opprettes bør være temabaserte. Det er ønskelig at en oppretter tråder som er aktuelle. Heller flere tråder med ulike tema om samme spiller, enn en generell tråd per spiller som inneholder for mange sider. Bruk likevel søkefunksjonen for å finne svar på ting du lurer på. Moderatorer vil være ansvarlige for å flytte tråder under eksisterende dersom det oppstår dobbelttråder om samme tema. En skal slippe å være redd for å opprette en ny tråd!

Unntaket for overnevnte er kampforumet. Der ønsker vi å holde diskusjonen rundt hver kamp under den aktuelle kamptråden. Disse trådene opprettes etter samme format som tidligere kamptråder.

 

5. Poster

Tilstreb å gi informasjon i posten du legger til. Med dette menes at vi ønsker å unngå poster som "hehe", "nice" og enkeltord som gir lite nytte. Gjentatte overtredelse av dette kan føre til utestengelse fra forumet.

 

6. Persondiskusjoner

Det skal diskuteres sak og ikke person. Bruk meldsingssystemet for å kontakt personen, eller ta kontakt med administrator/moderator dersom du har en klage. Brudd på dette kan føre til utestengelse.

 

Generelt

Retningslinjene skal fungere som regler for hvordan vi i ønsker at folk skal opptre på forumet. Dersom administrator/moderator vurderer det slik at en skribent bryter disse, så kan det føre til utestengelse fra forumet i en periode. Ved gjentatte brudd kan det føre til at skribenten blir slettet fra forumet. Ved grov personsjikane, rasisme eller alvorlig graverende innlegg vil en også kunne miste sitt medlemsskap i Arsenal Norway. Sletting fra forumet og fjerning av medlemsskap må skje via administrator.

 

Moderatorer av forumet tar sine egne beslutninger, og disse er endelige! Kun ved tilfeller der det er utvist grov feilvurderiing/feiltolking av situasjonen vil dette kunne overstyres av administrator.

 

Vi ønsker det skal være stor takhøyde for diskusjon på forumet. At folk har forskjellige meninger, og heftige diskusjoner skal tolereres så lenge det blir gjort i.h.h.t. retningslinjene.

Lykke til med bruken av forumet, og UP THE ARSENAL!

 

 

Hva om jeg som bruker mener at det er mye drittslenging av enkelte spillere uten mening i mange tråder. Skal jeg kontakte vedkommende, eller skal jeg sende sak til Mod for å høre hva man kan gjøre videre?

 

Jeg vil ikke være en sytepave, men ønsker at forumet skal bli best mulig. Det er fortsatt en del oppgulp uten mening i enkelte tråder, og det er dette jeg begynner å bli lei av å lese. Det forekommer ganske ofte, og jeg tar tak i dette for å høre hva man kan gjøre. (om man kan gjøre noe)

Alle skal få lov til å mene akkurat hva man vil, men burde det ikke bli strengere på forumet for å kreve litt dybde? Kommer det kun dritt, uten noen nye argumenter på et saklig nivå, er det noe som går under forumets retningslinjer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke være en sytepave, men ønsker at forumet skal bli best mulig. Det er fortsatt en del oppgulp uten mening i enkelte tråder, og det er dette jeg begynner å bli lei av å lese. Det forekommer ganske ofte, og jeg tar tak i dette for å høre hva man kan gjøre. (om man kan gjøre noe)

 

Folk blir lei av forskjellige ting. Personlig er jeg virkelig lei slik syting som du bedriver her og som du har bedrevet i andre tråder.

Link to comment
Share on other sites

Folk blir lei av forskjellige ting. Personlig er jeg virkelig lei slik syting som du bedriver her og som du har bedrevet i andre tråder.

 

Jeg tror det er mange som mener noe, om hvordan ting kan bli bedre. Enten om det gjelder samfunnsmessige ordninger, eller om det skulle være et forum som her.

Man skal ha forskjellige meninger på et forum, ellers hadde det vært et kjedelig sted å debattere i lengden. Man lærer mye av andre synspunkter, så lenge det argumenteres på en saklig måte.

 

Uansett meninger, så tror jeg de fleste ønsker at det skal holdes et greit nivå, på hvordan man utrykker seg og sine meninger. Man vil vel selv bli tatt på alvor?

 

Det jeg synes er et stort minus på dette forumet, er mange innlegg som:

* Ikke har noe argumentasjon, men kun setninger som blir slengt ut i irritasjon/frustrasjon og som ofte er meget negativt ladet. Her har ofte kamptrådene hatt sine dager.

* Det evige jakt på å f.eks kritisere/slenge bemerkninger på en negativ måte på vår keeper Almunia (som er det beste eksempelet), og da gjøres det i alle slags tråder om sjansen byr seg. Nødvendig, humor, eller gir det forumet dårligere kvalitet? Jeg mener det siste, så får hver enkelt føle på hvordan det er å lese dette i ny og ne over mange tråder.

* De stadige negative bemerkningene/kommentarene til med-debattanter, søken etter ny konlfikt?

 

Føler du deg truffet, over min mening, om at man burde kreve mer av innlegg i et forum?

 

Håper det er flere som kan gi sine meninger på om hva de krever av forumet. Er man fornøyd slik det er nå, eller kunne man prøve å begrense litt av disse innleggene uten argumentasjon, seriøsitet, og de stadige bemerkningene på det man ikke liker uansett tråd.

Kan dette være veien til å få mer aktivitet her inne, og at flere kanskje ønsker å dele sine synspunkter om Arsenal FC?

 

Jeg tror det kan være en vei, for et bedre forum.

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er mange som mener noe, om hvordan ting kan bli bedre. Enten om det gjelder samfunnsmessige ordninger, eller om det skulle være et forum som her.

Man skal ha forskjellige meninger på et forum, ellers hadde det vært et kjedelig sted å debattere i lengden. Man lærer mye av andre synspunkter, så lenge det argumenteres på en saklig måte.

 

Uansett meninger, så tror jeg de fleste ønsker at det skal holdes et greit nivå, på hvordan man utrykker seg og sine meninger. Man vil vel selv bli tatt på alvor?

 

Det jeg synes er et stort minus på dette forumet, er mange innlegg som:

* Ikke har noe argumentasjon, men kun setninger som blir slengt ut i irritasjon/frustrasjon og som ofte er meget negativt ladet. Her har ofte kamptrådene hatt sine dager.

* Det evige jakt på å f.eks kritisere/slenge bemerkninger på en negativ måte på vår keeper Almunia (som er det beste eksempelet), og da gjøres det i alle slags tråder om sjansen byr seg. Nødvendig, humor, eller gir det forumet dårligere kvalitet? Jeg mener det siste, så får hver enkelt føle på hvordan det er å lese dette i ny og ne over mange tråder.

* De stadige negative bemerkningene/kommentarene til med-debattanter, søken etter ny konlfikt?

 

Føler du deg truffet, over min mening, om at man burde kreve mer av innlegg i et forum, Tapapa? Siden du er mer lei syting over at jeg mener ting kunne og burde vært bedre........

 

Håper det er flere som kan gi sine meninger på om hva de krever av forumet. Er man fornøyd slik det er nå, eller kunne man prøve å begrense litt av disse innleggene uten argumentasjon, seriøsitet, og de stadige bemerkningene på det man ikke liker uansett tråd.

Kan dette være veien til å få mer aktivitet her inne, og at flere kanskje ønsker å dele sine synspunkter om Arsenal FC?

 

Jeg tror det kan være en vei, for et bedre forum.

 

Gooner

 

 

Her ble det full quote-feil. Siste innlegget er vel det som gjelder :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt dette forumet daglig de siste årene, men den siste tiden har jeg mistet litt av interessen av å være her inne.

 

Den evige nedrakkingen på Almunia fortsetter i det samme sporet, og jeg syns man burde klare å sette noen visse begrensninger med dette nå. Det er greit at man har forskjellige meninger om han, og jeg tror de fleste vet nå hva de forskjellige mener. Nå bør man heller fokusere på å forbedre kvaliteten på forumet, og da hjelper det ikke at det samme gnålet fortsetter. Har ikke vært her like mye i det siste, men de gangene jeg er innom og når jeg er inne på forskjellige temaer så dreier det seg om det akkurat samme og det går man faktisk fryktelig lei av.

 

Det fremkommer også mer og mer av krangling mellom de som diskuterer her og det gir så utrolig lite. En ting er at man kan diskutere konstruktivt, men når diskusjonene bare ender opp i krangling som ikke gir noen mening så skjønner jeg ikke vitsen. Sitte her og lese om folk som krangler om tullete ting gir meg faktisk ingenting og det interesserer meg ikke det minste. Jeg er her for å lese om Arsenal og for å lese om andre personers konstruktive meninger om klubben vår.

 

Dette er faktisk et sted for voksne mennesker, men i stedet virker det av og til mer som barnehage-tendenser her inne. Syns moderatorene heller får sette hardt mot hardt og begynne å være mye mer streng her inne. Så får det bare være sånn, hvis man faktisk skal klare å få noen orden på dette.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Frank og Vieira 04 dessverre.

Før var det rett og slett kjekt å være på dette forumet.

Spennende og innholdsrike diskusjoner med saklige argumenter(som regel).

 

Og det er ikke diskusjon eller debattering rundt Almunia. Det er en regelrett nedrakking av spilleren. Og det er det som er problemet med forumet idag.

Det er nesten ikke diskusjon eller spennende debatter lengre med noe innholdsrikt informerende. Det er en regelrett krangling som foregår.

Og det er fritt fram til å slenge dritt om alle som er uenige med et par debattanter blir mer og mer synlig.

 

Jeg merker at interessen blir mindre for min del på dette forumet. Det går på det samme leia hele tiden. Det hadde vært bedre for forumet om vi alle prøvde å få forumet opp på et nivå som gjorde at folk flest syns det 'gir noe' og er faktisk noe du har lyst å lese igjen.

 

Jeg sier som Frank: 'Jeg er her for å lese om Arsenal og for å lese om andre personers konstruktive meninger om klubben vår'.

 

Idag er det dessverre lite av det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke under den oppfatning av at det er så mye drittslenging på forumet som det beskrives her. Derfor oppfordrer jeg igjen alle til å bruke rapporteringsfunksjon. Ingen blir straffet for å rapportere noe moderatorene ikke reagerer negativt på. I går ble et medlem kontaktet som et følge av gjentatte rapporteringer, men uten at moderatorene anså de rapporterte innleggene som regelbrudd. På den måten kan et medlem oppfordres til å endre seg i den retning andre ønsker.

 

Allikevel: Innmeldere og vedlagt tekst fra rapporteringer blir aldri brukt utenfor moderatormiljøet.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Frank og Vieira 04 dessverre.

Før var det rett og slett kjekt å være på dette forumet.

Spennende og innholdsrike diskusjoner med saklige argumenter(som regel).

 

Og det er ikke diskusjon eller debattering rundt Almunia. Det er en regelrett nedrakking av spilleren. Og det er det som er problemet med forumet idag.

Det er nesten ikke diskusjon eller spennende debatter lengre med noe innholdsrikt informerende. Det er en regelrett krangling som foregår.

Og det er fritt fram til å slenge dritt om alle som er uenige med et par debattanter blir mer og mer synlig.

 

Jeg merker at interessen blir mindre for min del på dette forumet. Det går på det samme leia hele tiden. Det hadde vært bedre for forumet om vi alle prøvde å få forumet opp på et nivå som gjorde at folk flest syns det 'gir noe' og er faktisk noe du har lyst å lese igjen.

 

Jeg sier som Frank: 'Jeg er her for å lese om Arsenal og for å lese om andre personers konstruktive meninger om klubben vår'.

 

Idag er det dessverre lite av det.

 

Jeg er delvis enig.

 

Det er til tider for lite diskusjon og for mye krangling selv om litt temperament bare er sunt i diskusjoner.

Spørsmålet er hvor det er mest forbedringsgrunnlag? I diskusjonen rundt Almunia så har det veldig lenge vært ett godt nivå. Jeg mener i fullt alvor at jeg lenge har gjort det ypperste for å holde en debatt med dybde. Jeg har hatt lange avhandliger om hvorfor jeg synes Almunia er for dårlig. Jeg har nøye forklart når han står feilplassert, hvorfor han står feilplassert og hvor han egentlig burde ha vært plassert og jeg har påpekt det i mange kampsituasjoner. Jeg har også gjentatte ganger vist til hans svakhet i feltet. Jeg har forklart hans bevegelsesmønster og dets ulemper. Jeg mener at jeg opp gjennom årene grundig har dokumentert hvilke begrensninger Almunia har. Og hva har så min opposisjon dokumentert i keeperdebattene? Svaret på det er så godt som ingen ting.

Eksempler på dette kan være: Hvis jeg etter en avhandling om Almunias begrensninger i feltet påpeker at han var på bærtur på ett innlegg i påfølgende kamp kan svaret fra oppposisjonen være: Hvorfor gnåler du om det? det ble jo ikke mål i situasjonen? eller Clichy var jo ikke bedre, det er hans feil at motstanderen fikk lagt inn i det hele tatt. Ikke en eneste gang har opposisjonen sagt at Almunia gjorde rett i å gå ut fordi osv, eller at ja Almunia feilet for en gangsskyld etc.

Det jeg vil fram til er at det er opposisjonen som senker nivået på diskusjonene vedr. almunia, men det vil jo aldri opposisjonen vedkjenne likevel.

 

dessuten synes jeg det i keeperdiskusjonen alt for ofte blir til at jeg diskuterer sak mens andre prøver å arrestere meg framfor å diskutere saklig, slike ting som det fører til en forsuring av forumet.

 

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor folk blir fornærma på Almunias vegne?

 

Og til slutt, humor må alltid være lov og at det går på bekostning av almunia er jo nærmest ett kompliment til han. Han er jo en klovn

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du Ben Elfen bruker "kjegle" og "klovn" på Almunia, og meget sjeldent/aldri gir noe positive tilbakemeldinger uansett hvordan Almunia står, så er vel ikke dette å drive en seriøs debatt? Når du dømmer Almunia uansett, det er jo dette mange har reagert på i Almunia debatten.

Når du stadig vekk kommer med negative bemerkninger (humor for deg) på Almunia, uansett hvilken tråd det er, så skaper heller ikke dette et bilde av en som diskuterer seriøst.

 

Du skriver følgende:

"Jeg mener i fullt alvor at jeg lenge har gjort det ypperste for å holde en debatt med dybde"

Før du skriver:

"Og hva har så min opposisjon dokumentert i keeperdebattene? Svaret på det er så godt som ingen ting."

 

Det er mange som har diskutert med deg om Almunia, og mener du at ingen har argumentert på en seriøs måte i dybde på gode sider/gode kamper hvor Almunia har stått?

 

Du har sikkert god kunnskap om både det ene og det andre, men verden blir litt spesiell om man hele tiden ser til høyre, og ikke får med hva som skjer på venstre side. Hvis man tror verden kun består av dritt eller kun av positive hendelser, så mener jeg at man faktisk må tørre å lukke opp øynene, og åpne sitt sinn. Ting er ikke så ensformet, og slik er det i fotball-verdenen også.

 

"Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng"

Uansett om vi misliker/hater en spiller, så må vi ikke miste bakkekontakten med virkeligheten. Det er noe av det jeg har diskutert med deg tidligere om, og som jeg fortsatt står 100% på. Tørre å se helheten.

 

Alle (er vel ingen som jeg kommer på, som mener noe annet) mener at Almunia er vårt svakeste punkt i laget. Fra det til å evig slakte han uansett, det er der avstanden er stor, og seriøsiteten blir lite skinnende.

 

 

Følger opp med en Frank:

"Jeg er her for å lese om Arsenal og for å lese om andre personers konstruktive meninger om klubben vår"
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med noen av dere.

 

Gunners.no i dag er et forum jeg putter i "enten, eller" kategorien. Det jeg mener med det er at enten så er alle enige, og vi sitter egentlig å utveksler superlativer. Joda, jeg er enig i at vi skal ha det gøy etter seiere, jeg er enig i at vi skal rose spillere når det går bra, men her går det også ei grense, kommer mer inn på det seinere. På den andre siden så har vi de diskusjonene som folk er så uenige at det til slutt ender med at folk tar diskusjonene reint personlige og ting blir lite artig.

 

Jeg er 110 % med Ben Elfen om at Almunia diskusjonen var bra, inntil et punkt der ting begynte å gå på personangrep da er ikke ting like artig lenger. Absolutt ingen på dette forumet kan si at Ben Elfen kun har skrevet edder og galle om Almunia, og bare sprøyta møkk over situasjonen. Ja, han har vært negativ til Almunia, men hva skal vi med et forum om vi ikke er uenig? Jeg skal være ærlig, jeg har faktisk lært en god del av å lese det Ben Elfen har skrevet. Ting om posisjonering, at han ruser ut for så å trekke seg osv. Jeg etter at jeg har lest dette, så har jeg faktisk blitt enda mer irritert over Almunia. Når det er sagt at Ben Elfen har kommet med mange gode innlegg i Almunia diskusjonen så må det også sies at han har sine svin på skogen, nok om det. Det som er så bra med akkurat denne diskusjonen er at det faktisk var en diskusjon, ikke:

 

Randomnick1: Fabregas var outstanding i dag, håper ikke han går til Barca han blir ufattelig viktig de neste sesongene!

 

Randomnick2: Enig, Randomnick2, det hadde vært forferdelig å mistet Cesc nå.

 

Dette er det faktisk en god del av, og dette ser jeg på som mye værre enn at en og annen kommer med noen sinneutbrudd i kamptrådene. Så det jeg vil si med dette er at vi må prøve å finne et balansepunkt, der vi klarer å få til alle diskusjonene som ekte diskusjoner ikke noe som enten ender i krangel eller koseprat med få ord og lite argumenter.

 

Det blir etter min mening feil å gi Ben Elfen hele skylda for forumets dårlige standard, det er da ikke han skyld! Dette er et kollektivt problem, at det blir noe små krangling imellom de som diskuterer er helt normalt og det må vi bare akseptere, men dette skal rapporteres til moderatorene. Det er ikke vits å klage over moderatorene om man ikke rapporterer når man ser noe man mener er et lovbrudd. Jeg var mod og deretter admin her i 3 måneder eller noe lignende, jeg fikk kanskje inn totalt 5 rapporteringer. Samtidig så fikk moderatore og administratore stryk-karakter av medlemmene. Man har ikke tid til å saumfare forumet en gang i timen, derfor må man rapportere før man i det hele tatt har klagerett! Når vi først er inne på dette, så er det en annen ting som jeg mener ødelegger en god del. Det er også grunnen til at jeg ikke lenger heter "EvenA" og at jeg ikke lenger har tittelen administrator her. Folk tar opp saker i forumet, som egentlig hører til i PMs til moderatorene. Det går ikke ann å ta opp ting som handler om en person foran alle! At enkelte tror de har full kontroll og har makt over alle andre uten å ha noen verv på forumet er også oppsiktsvekkende. Alle disse tingene gjør jobben som moderator og administrator vanskelig. Jeg vil bare minne om at det har gått av 2 personer i ledelsen på forumet på grunn av denne formen for oppførsel på forumet her, det kan hende det er noen flere som burde ta seg i nakken her?

 

Den siste tingen jeg vil ta opp er ordtaket "støtter laget i tykt og tynt". Det vil da si at vi skal støtte gutta uansett hvordan det går, og her er det veldig mye rom for tolking. Noen mener rett og slett at å prate negativt, eller påpeke negative ting ved enkeltspillere gjør at man ikke er lojal imot laget. Jeg vil bare si en ting, det er bullshit! Når du står på stadion, når gutta spiller kamp så skal du stå der stolt og kun støtte laget. Men når du går ut av stadion, gutta leser ikke det du skriver eller hører det du sier så er det selvsagt rom for diskusjon. Det er jo en del av fotballen, at enkeltspillere har svake sider er vell ikke noe nytt? Og man er ikke illojal om man påpeker at flere spillere har mangel på ferdigheter. Vi forventer vell seriegull? Arsenal er vell en klubb som skal vinne noe hver sesong? Joda, det er der vi vil være. Da må det vell være rom for å kritisere trener, spillere og lagledelsen forøvrig. Så lenge det argumenteres skikkelig så er dette en del av fotballen.

 

Dette blei en liten utredning, jeg slenger meg mer enn gjerne inn i denne diskusjonen. Det trengs, men da må det også gjøres noe. Men jeg tror mye kan endre seg om alle sammen tar et kollektivt tak i det hele!

Link to comment
Share on other sites

Fabulous:

Det er vel ingen som har skrevet noe om at Ben Elfen skal ha all skyld over at forumet til tider har dårlig standard/kvalitet?

Jeg har skrevet før til Ben Elfen i denne tråden:

Du har sikkert god kunnskap om både det ene og det andre, men verden blir litt spesiell om man hele tiden ser til høyre, og ikke får med hva som skjer på venstre side.

Ben Elfen har masse å tilføre i debatter, for han har mange viktige poeng og gode kunnskaper.

 

Det jeg er meget uenig med deg Fabulous, er at når en forumist har navn på spillere som "kjegle" og "klovn", og samtidig bruker alle muligheter uansett tråd til å skrive noe negativt, da er det ikke lenger seriøst. Der er vi så langt unna hverandre i meninger om hvordan man argumenterer seriøst, og hvordan man prøver å få til diskusjoner på en saklig måte. Der går grensen til drittslenging, og ikke humor/god kvalitet.

 

Ben Elfen og jeg (+ de aller fleste) har samme mening om at Almunia er lagets svakeste ledd, men forskjellen er at jeg mener Almunia også har hatt en del gode kamper av over 140 kamper. Han har ikke vært stabil fantastisk over tid, men jeg må jo gi han skryt når han faktisk presterer bra og han skal ha skryt på lik linje med alle spillere når han faktisk har viktige redninger som gir oss poeng.

Er ikke dette naturlig?

 

Jeg forstår nå at det ikke skal skrives på forumet hva man mener er tull, useriøst, oppgulp, o.l, så da får jeg sende mod meldinger hver gang jeg føler (min mening) på hva som er useriøst eller drittslenging. Dette kommer jeg til å gjøre fra idag, siden du som tidligere mod mener at vi er for dårlige til å gå via den kanalern dr.

Om mod og jeg er uenig, så har jeg selvfølgelig to valg.

Enten å være her videre å akseptere at slik må det være, eller rett å slett kutte ut å bruke tid her. Og dette blir da opp til meg, og hva jeg føler og mener om forumet gir meg noe igjen, slik man burde kreve på et forum med voksne mennesker.

 

Det er vel ingen som mener at man ikke er lojal ved å være negativ, men det finnes grenser på hvordan man skriver sine innlegg. Argumentere man med hvorfor man mener akkurat det, så kan man for meg gjerne være så negativ man vil. Ordet konstruktivt dukker opp i mitt hode, uansett mening på den ene eller den andre siden.

 

Som jeg skrev tidligere:

verden blir litt spesiell om man hele tiden ser til høyre, og ikke får med hva som skjer på venstre side. Hvis man tror verden kun består av dritt eller kun av positive hendelser, så mener jeg at man faktisk må tørre å lukke opp øynene, og åpne sitt sinn. Ting er ikke så ensformet, og slik er det i fotball-verdenen også.

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Fabulous:

Det er vel ingen som har skrevet noe om at Ben Elfen skal ha all skyld over at forumet til tider har dårlig standard/kvalitet?

Det er ingen som direkte har sagt det, nei. Men det er litt merkelig at Ben Elfen blir nevnt i hver eneste diskusjon som omhandler dette forumets dårlige standard.

 

Det jeg er meget uenig med deg Fabulous, er at når en forumist har navn på spillere som "kjegle" og "klovn", og samtidig bruker alle muligheter uansett tråd til å skrive noe negativt, da er det ikke lenger seriøst. Der er vi så langt unna hverandre i meninger om hvordan man argumenterer seriøst, og hvordan man prøver å få til diskusjoner på en saklig måte. Der går grensen til drittslenging, og ikke humor/god kvalitet.

 

Det jeg sa og mente var at diskusjonen var av et veldig godt kaliber fram til man begynte med drittslenginga.

 

Det er vel ingen som mener at man ikke er lojal ved å være negativ, men det finnes grenser på hvordan man skriver sine innlegg. Argumentere man med hvorfor man mener akkurat det, så kan man for meg gjerne være så negativ man vil. Ordet konstruktivt dukker opp i mitt hode, uansett mening på den ene eller den andre siden.

 

Enig, og Ben Elfen var fram til dritten starta konstruktiv i sin Almunia kritikk.

 

 

Jeg vil presisere her at jeg ikke har tatt noe parti. Jeg føler bare at en diskusjon som skal gjøre forumet bedre ikke må omhandle den ene tråden som omhandler Almunia og Ben Elfen. Det er rett og slett ikke essentielt i arbeidet med å gjøre det forumet her bedre. Vi må alle her ta en del av ansvaret, det ene problemet er at enkelte tråder sklir ut litt, en annen ting er tråder som faktisk er daue, de har ikke noe liv! Det er bare utveksling av superlativer, man bare sier seg enig med hverandre hele tiden. Hvorfor ikke prøve å skape noen diskusjoner? Problemet her på dette forumet, er at om jeg, har en mening om en av spillerne våre, skriver om det så risikerer jeg å få slakt av en gjeng som sitter rundt om kring i Norge fordi de ikke er enige. Her er det problemet vårt er, Almunia-tråden var en god tråd, var. Det vi må gjøre er å bruke starten av den diskusjonen som base for det nye vi må prøve å bygge opp her, for starten var bra. Det som er elendig er at når Ben Elfen finner feil Almunia gjør i omtrent hver kamp, så blir folk irriterte og begynner å diskutere enda mere ampert, og dette utvikler seg.

 

Når det er sagt, så tror jeg nok også Ben Elfen er enig i at Almunia har hatt endel gode kamper. Og at han gjør en god redning en gang i blandt, det bare det at det bør ikke være nødvendig å måtte skryte av en spiller en helg for å gi seg selv retten til å klage på spilleren en annen helg. Vi må ha lov å skrive når det er negative ting, det er litt vanskelig å skape diskusjon ut av entydige positive ting, for da ender vi bare opp med å enten gjenta hverandre eller skrive supre ting uansett.

 

Sier som Drillo sa etter at vi slo Tyskland: "Det er enda mye å jobbe med"

Link to comment
Share on other sites

Fabulous:

Når det er sagt, så tror jeg nok også Ben Elfen er enig i at Almunia har hatt endel gode kamper. Og at han gjør en god redning en gang i blandt, det bare det at det bør ikke være nødvendig å måtte skryte av en spiller en helg for å gi seg selv retten til å klage på spilleren en annen helg. Vi må ha lov å skrive når det er negative ting, det er litt vanskelig å skape diskusjon ut av entydige positive ting, for da ender vi bare opp med å enten gjenta hverandre eller skrive supre ting uansett.

 

Det burde være opplagt at man skal gi ros når noen fortjener ros, og ris når noen fortjener ris. Begge sidene av kritikken skal selvsagt gjøres på en konstruktiv måte.

Jeg har aldri ment at negativitet ikke skal forekomme, men det må argumenteres på en saklig måte.

 

Det at jeg har tatt for meg Ben Elfen, er jo hans stadige negative bemerkninger på Almunia uansett tråd/post, altså ikke KUN Almunia tråden. Det er jo dette jeg er dritt lei, og som jeg har tatt opp her og også etter hva han selv skrev i denne tråden.

 

Ut ifra meninger som:

"Ikke i en eneste kamp som Almunia har stått har han vært grunnen til at vi har fått poeng"
, Det spørs vel om Ben Elfen har en annen mening, enn det du beskriver at han har :angry:

 

 

Men, dette skal ikke være en tråd som du sier omhandler spesielle personer. Jeg holder ditt råd med å gå via mod, om det er noe jeg reagerer på i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært i kontakt med et par moderatorer, og forstår at dette forumet ikke er noe for meg.

Jeg har ikke interesse til å bruke tid for å finne innlegg, som jeg mener har en god dybde og som gir meg noe tilbake. Med dette mener jeg at kritikken eller hyllesten skal være konstruktivt, og saklig.

Noe som jeg trodde burde være pri1 på et forum.

 

Kamptrådene har blitt et sted som er til tider så usaklig med banneord og negativ oppgulp, at det er direkte pinlig ut ifra mine øyne.

Alle skal få lov til å gi sine meninger både positivt eller negativt, men når den seriøse argumentasjonen uteblir, vil dette bare bli en normal standard for fremtiden.

 

Har også forstått det at det skal være takhøyde på forumet, men denne takhøyden er alt for høyt for min del. For meg blir det useriøst når man f.eks kan kalle spillere konstant "kjegle" eller "klovn" utrykk som er negativt ladet, eller denne "humoren" som man kan fare frem med i alle tråder.

For meg er det viktig at alle spillere som kler på seg Arsenal drakta, skal bli behandlet med respekt uansett hvor viktig man er for laget. Å bruke navnet, eller de offisielle kallenavnene som blir gitt til ære for spillerene fra klubbens supportere, burde være helt normal standard for alle som ønsker å diskurere seriøst.

 

(det er ikke Ben Elfen som jeg legger skyld på, dette var kun eksempel av noe av mye)

 

Har ikke tid til å lete frem en god tråd, eller overse alle de konstante innleggene hvor det er null mening. Det gidder jeg fakisk ikke.

 

Dette forumet har rettningslinjer å følge, og de er for meg langt unna, det jeg mener skaper et bedre forum. Både med tanke på seriøsiteten, og muligheten for at flere vil benytte seg av dette forumet i fremtiden på en aktiv måte. Jeg tror det kunne blitt mer aktivitet, om det ble satt større krav for hva som er akseptabel adferd.

 

 

Jeg veit at det er mange meget dyktige supportere her inne med masse kunnskaper på både det ene og det andre, og jeg har hatt glede av mange innlegg. Lært mye, og sett sider fra en annen synsvinkel på områder som omhandler Arsenal FC.

 

Husk at for hver time som går, er det en mindre igjen.

For meg blir det sløsing av tid, når det er så mye tid som går med til å finne gode tråder hvor det er en konstruktiv diskusjon. Bruke tid til å lese dritt (for det er det jeg mener en del av innleggene er her inne), gir meg ikke mye glede.

 

Dette er min mening, og jeg akseptere at andre får mye glede og kunnskaper av å lese/skrive på forumet.

 

Ingen sure miner til noen, for det er regelverket/retningslinjene som er problemet mitt. Det er dette som bestemmer hva som er akseptabelt på innlegg, og de som har makt til å gjøre noe aktivt om de mente det var nødvendig.

 

Vi er alle forskjellige ;)

 

Takk for meg!

Vieira 04

 

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

 

Hva om jeg som bruker mener at det er mye drittslenging av enkelte spillere uten mening i mange tråder. Jeg vil ikke være en sytepave, men ønsker at forumet skal bli best mulig. Det er fortsatt en del oppgulp uten mening i enkelte tråder, og det er dette jeg begynner å bli lei av å lese.

 

Langt på vei enig. Men dette har vært et problem i lang, lang. Spesielt etter mindre bra resultatet kommer det frem en god del pre-pubertalt gnål som man kunne vært skånt for. Enkelte debatanter viser da et modenhetsnivå som til tider er skremmende lavt. Tell heller til ti.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det kunne vært en ide å legge inn ett KUDOS-system eller et slikt Tommel opp / Tommel ned -system som det er på arsenal.com. Vet ikke om forumet blir noe bedre av det da jeg har sett eksempler på at det brukes taktisk og useriøse meninger kan få mye kred hvis folk rotter seg sammen. Men det er da i det minste demokratisk og hvis det fungerer dårlig kan det jo bare fjernes.

 

En annen ting som kunne vært bedre var om alder ble oppgitt under Avataren i profil-feltet på postene. Da vet man i det minste om man diskuterer med en voksen eller ett barn og da blir man kanskje ikke like irritert over alt som skrives. Det kunne enten gjøres ved å oppgi konkret alder eller en aldersgruppe man tilhører.

 

En tredje ting som har fungert veldig bra på porsche-club-norge sitt forum da det skulle gjøres mer seriøst var at man gikk over til å benytte fult navn fremfor nick. Medlemmene ser hele navnet, mens uregistrerte brukere ser fornavn og initialene på mellom og etternavn.

 

Så foreslår jeg at de som har fornuftige ting å si ikke melder seg ut i protest. Det hjelper i hvert fall ikke på kvaliteten her på forumet fremover, selv om det sikkert er fristende når man har fått nok. Da er det kanskje bedre å konfrontere de meningene man irriterer seg over og plukke de i fra hverandre. Det er helt sikkert ikke vanskelig for dere som er flinke til å utrykke dere skriftelig.

Link to comment
Share on other sites

En tredje ting som har fungert veldig bra på porsche-club-norge sitt forum da det skulle gjøres mer seriøst var at man gikk over til å benytte fult navn fremfor nick. Medlemmene ser hele navnet, mens uregistrerte brukere ser fornavn og initialene på mellom og etternavn.

Det er en god ide, men jeg tror forumet vil miste mange brukere hvis de blir tvingt til å skrive under sitt fulle navn. Tror ikke Arsenal Norway har lov til å legge ut personopplysninger fra deres brukere heller, så da må det skje av fri vilje. Men jeg tror at når når man skriver under sitt fulle navn, så blir den generelle tonen bedre.

 

Navn kan bli misbrukt, og jeg har selv lest om alvorlige situasjoner på andre forumer etter at fulle navn ble oppgitt. Enkelte oppgir jo fødselsdatoen i profilen og da vil jeg tro det er mulig å flytte den under avataren.

Link to comment
Share on other sites

Noko må iallfall gjerast.. Vi har mista utrulig mange gode debattantar, og fleire andre har blitt mindre og mindre aktive..

 

Det er tydeleg at anmodningar og oppfordringar ikkje har noko slags verknad, det såg vi jo under kampen igår.. Handling må til, men i kva form?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...