Jump to content

I will love it if we beat them!


RockyRocastle

Recommended Posts

Det er to bilder som har festet seg på netthinnen denne sesongen:

 

Arsene Wenger står med armene til siden og blir hetset på Old Trafford, på slutten av en kamp vi burde ha vunnet. Vi tapte.

 

Emanuel Adebayor løper 90 meter for å håne oss, en kamp vi kunne vunnet, men tapte.

 

Alt dette får meg til å tenke på en forbanna Kevin Keegan for noen år tilbake der han tok helt av i et Skyintervju; I will love it if we beat them!

 

 

arsene-wenger-sent-off.jpg

 

 

I dag har jeg det på samme måte, I will love it if we beat them!! Tenk å kunne slå tilbake etter dette, tenk å kunne stilne Old Trafford, tenk å kunne heve pokalen mens Adebayor må ta til takke med smuler! Det hadde vært noe det! Aldri før har jeg hatt mer lyst på et ligamesterskap, aldri vil seieren smake bedre. Ingen sa vi kunne, men vi slo tilbake og vant på vår måte, med våre spillere!

 

Danmark hadde ingen sjanse i 92 EM, Liverpool var parkert til pause mot Milan i CL (0-3 til 3-3), Hellas var en kasteball ingen trodde på 04 EM, ingen trodde på oss da vi entret banen på Anfield for 20 år siden. Poenget mitt er at det har skjedd mer pussige ting i fotball en at vi skal slå tilbake nå og vinne Premier League 2009/2010. Jeg klenger meg til håpet om vi kan eksplodere og vinne mange, mange kamper denne sesongen.

 

Vi har ikke det beste laget, kan allikevel to opplevelser i Manchester trigge noe ingen andre kan matche? Ingen tvil om at talentet er der, men kan vi nå ha fått det ekstra ”boostet” vi trenger for å skaffe den rette lagånden, lysten, motivasjonen og hevngjerrigheten som skal til? Kan vi ha flaksen etter å ha vært uvenner med Fru Fortuna en stund? Kan skadekvoten være full slik at en ellever får satt seg?

 

Det blir mye hvis og dersom, jeg er lite imponert over det jeg har sett så langt av enkelte av våre spillere. Kanskje Wenger burde handlet mer, kanskje Almunia, Diaby og Denilson ikke er gode nok på dette nivået, kanskje er gulldrømmen over i november. Før sesongen så jeg mørkt på det uansett, men det hadde smakt fryktelig godt med en tittel.

 

Jeg tenker det satt en betuttet gjeng ned fra Manchester i går, igjen var vi blitt slått, igjen var det kontroversielt, igjen var det mye følelser. Er det slik at man vokser som menneske med slike opplevelser? Er det slik at en samling mennesker blir mer sammensveiset av å oppleve noe slikt sammen? Er det slik at man nå på mandag løper litt fortere, skyter litt hardere og fokuserer litt mer på oppgavene?

Jeg er fryktelig spent på fremtiden, men en ting vet jeg om lagene fra Manchester;

 

I will love it if we beat them!

Link to comment
Share on other sites

Det er to bilder som har festet seg på netthinnen denne sesongen:

 

Arsene Wenger står med armene til siden og blir hetset på Old Trafford, på slutten av en kamp vi burde ha vunnet. Vi tapte.

 

Emanuel Adebayor løper 90 meter for å håne oss, en kamp vi kunne vunnet, men tapte.

 

I will love it if we beat them!

 

Hvis det finnes snev av rettferdighet i denne verden så vil akkurat dèt, Rocky!!! :-|

 

I dag er den gamle "oss mot resten" følelsen levende i meg igjen. Det er herlig, og det er lenge siden sist. Og det kjennes inderlig godt! Jeg er tilbake som heltids Gooner!!!!! Vi er, vi har alltid vært, og vi vil for alltid være en helt spesiell rase. Derfor er det så inderlig herlig at spillere som Adebayor forsvinner. Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Du er "død" Ade, du kommer til å bli hetset hvor enn du kommer, med unntak av WHL da........ ;)

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

Link to comment
Share on other sites

Det er to bilder som har festet seg på netthinnen denne sesongen:

 

Arsene Wenger står med armene til siden og blir hetset på Old Trafford, på slutten av en kamp vi burde ha vunnet. Vi tapte.

 

Emanuel Adebayor løper 90 meter for å håne oss, en kamp vi kunne vunnet, men tapte.

 

I will love it if we beat them!

 

Hvis det finnes snev av rettferdighet i denne verden så vil akkurat dèt, Rocky!!! :-|

 

I dag er den gamle "oss mot resten" følelsen levende i meg igjen. Det er herlig, og det er lenge siden sist. Og det kjennes inderlig godt! Jeg er tilbake som heltids Gooner!!!!! Vi er, vi har alltid vært, og vi vil for alltid være en helt spesiell rase. Derfor er det så inderlig herlig at spillere som Adebayor forsvinner. Han har ganske ikke enkelt ikke nok klasse, han er for dum til å være en ekte Gooner. Kolo Toure vil alltid forbli en av oss, men Ade? Ikke nok med at vi pisser på neket, resten av fotball verdenen gjør det også. Du er "død" Ade, du kommer til å bli hetset hvor enn du kommer, med unntak av WHL da........ ;)

 

CHAZ - Proud to be a Gooner! Forever & always!

 

å som jeg er enig med dere! For øvrig ikke så merkelig dersom ade blir godt mottatt på WHL, han er jo omtrent i samme klasse som tottenham. Fotballverdenen for øvrig derimot har ihvertfall såpass anstendighet at de skjønner at Ade er en ynkelig tosk, som fortjener null respekt. At han ikke skjønner selv at hans oppførsel i går vel omtrent er den verste noen gang vist på en engelsk fotballbane er jo ganske så åpenbart, men kanskje ikke så overraskende...? Dette kan fort vise seg å væreen Pyrros-seier for ManC og Adebayor...

Link to comment
Share on other sites

For å ta ett eksempel fra norsk Adeccoliga.

 

Jeg kommer fra Kongsvinger og av naturlige grunner følger jeg dermed KIL tett i tillegg til Arsenal.

I vinteren 06/07 kommer det en kontroversiell overgang. Tore Andreas Gundersen, som var toppscoreren i KIL 2006 med 14 mål, syter seg til en overgang til LSK. Før han ble solgt, gikk både han og faren hans (!) ut i avisa med negative ord om KIL. So much for a local lad.... Over de neste årene blir Gundersen en hatfigur blant supporterklubben på grunn av flere utskjellinger mot KIL i media. Høres dette kjent ut?

 

Uansett. Nå spiller han for "storlaget" Nybergsund/Trysil. I det første oppgjøret, som spilles i Trysil, vinner Nybergsund 3-0. Gundersen scorer 2-0 målet, og i ren Adebayor-stil jubler han foran KIL-supporterne, og i tillegg viser han fingeren til dem. Etter kampen går han ut å slakter supporterne for hvordan de buet på han og kalte han for det "usmakelige" ordet "pappagutt."

 

4 August kommer Nybergsund til Gjemselund. Jeg fulgte den tv-sendte kampen fra sofakroken i spania, og fikk se en utspekulert Gundersen filme seg til straffe, gå opp for å ta den selv, og bomme.

 

Etter dette sender Andreas Moen KIL i føringen 1-0 og KIL vinner til slutt 2-0. Siden har vi ikke hørt noe fra han.

 

Alt jeg har å si er, KARMA IS A BITCH.

 

OG JEG HAR FORTSATT TRUA.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Wenger kan bruke de to siste kampers frutrasjon og snu det til motivasjon og vilje. Vi har kun oss selv å takke, selv om dommerne kanskje ikke gjør saken lett for oss. Tabber bakover og ineffektivtet forover. De siste årene synes jeg vi ikke har vært gode nok til å slå tilbake etter et lei tap. manchester spiller tilnærmet aldri to skikkelig dårlige kamper på rad, og enda sjeldnere ser vi dem tape to på rad. I starten av sesongen synes jeg laget var skikkelig motvert og jobbet for hverandre. Det har ikke vært like mye tilfelle i de to siste kampene.

 

Almunia har ikke overbevist de to siste kampene, men jeg tror han løfter seg. For det nivået han viste i våre to siste bortekamper er ikke godt nok. En av mine yndlinger, Clichy har heller ikke vært på det nivået vi kan vente av han. Til tider noen fine øyeblikk, men det har vært alt for mye slurv. Få opp selvtilliten igjen, for du kan ikke spille med så høy risiko hvis du ikke er i form!

 

Ellers håper jeg Bendtner og van Persie bytter plass. Dansken ser ut til å komme i form, det samme med van Persie. Med rosicky tilbake er det spennende å se hvordan Wenger velger å bruke han.

 

Nå er vi tilbake i posisjonen som kler oss best: Utfordrer og underdog. Framover er det på papiret en del enkle kamper, så jeg håper på fornyet selvtillit og mange poeng. Husk at vi har tapt to meget vanskelige bortekamper, og det er fortsatt mulig å vinne ligaen. På tide å brette opp ermene gjøre seg klar til krig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...