Jump to content

FIFA 10


Daggy

Recommended Posts

Like sikkert som høsten kommer krypende, kommer det alltid et nytt FIFA spill. Og igår ble demoen tilgjengelig

på Xbox Live og PS Store. Og jeg fikk et positivt inntrykk. Ingen ekstreme forandringer i år, de har bare polert

spillet med mange nye små forbedringer. Noe av det jeg likte best, var at man nå kan velge å ta frispark

raskt. Slik at kontringen ikke stopper opp. Det har jeg savnet lenge, fordi så lenge man lagde et frispark under

en overgang, måtte spillet bytte skjermbildet til frispark modus, og dermed var alle spillerne på riktig side.

Dette er nå historie, og godt er det!

 

Hva er deres inntrykk?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Er spent på om de klarer å fortsette fremgangen de hadde i fjor med å utvikle spillet i enda større grad. Var ikke ofte tåpelig feil fikk håndkontrollene til å fly veggimellom.

 

Spilte selv Fifa fra 98 serien til 2003, etter den begynte jeg å spille PES frem til i fjor hvor jeg personlig mener Fifa slo til med et lite rykk foran PES. Spørsmålet er hvem som tar seieren i år...

 

Nå var det ikke meningen å gjøre dette om til en FIFA vs PES tråd, så hvis noen vil ta den diskusjonen får vi ta å lage en ny tråd.

 

PS, har ikke fått spilt demoen selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vurder å bestille fra Elkjøp og får disse alternativene:

 

Postpakke 79,-

Brevpost 0,-

 

Noen som har erfaring med den slags bestilling, og som kan anbefale hva jeg bør velge?

 

Takk på forhånd

 

Jeg plerier alltid å kjøpe og sende spill som brevpost. Det pleier å gå bra.

 

Er det noen som spiller Fifa på Wii, her?

Link to comment
Share on other sites

Vurder å bestille fra Elkjøp og får disse alternativene:

 

Postpakke 79,-

Brevpost 0,-

 

Noen som har erfaring med den slags bestilling, og som kan anbefale hva jeg bør velge?

 

Takk på forhånd

Fikk NFS Shift med brevpost fra Ekjøp igår. Meget rask leveranse ;)

Link to comment
Share on other sites

Vurder å bestille fra Elkjøp og får disse alternativene:

 

Postpakke 79,-

Brevpost 0,-

 

Noen som har erfaring med den slags bestilling, og som kan anbefale hva jeg bør velge?

 

Takk på forhånd

 

Vet ikke helt med Elkjøp, men når jeg bestiller fra Absoluttspill.no så bruker de brevpost, og da får jeg vanligvis spillet en dag før release. Uansett så er brevpost opp til 350g, og bruker vel like lang tid som en postpakke før den når deg, altså lønner det seg å ta brevpost når det gjelder min erfaring ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 24 2009, 04:39 PM) 177622[/snapback]

Vet ikke helt med Elkjøp, men når jeg bestiller fra Absoluttspill.no så bruker de brevpost, og da får jeg vanligvis spillet en dag før release. Uansett så er brevpost opp til 350g, og bruker vel like lang tid som en postpakke før den når deg, altså lønner det seg å ta brevpost når det gjelder min erfaring :)

 

Den ene store forskjellen på brev og pakke er rett og slett at du får sporing på pakka. Det kan være en fordel om det blir borte, sendes det i et brev er det større sjangs for at du ikke finner det igjen. Men det er sjeldent et problem, jeg har vært borti veldig forsinkede pakker, men de har aldri blitt borte.

 

Så jeg ville gått for brev, jeg bestiller også brevpost fra absoluttspill, men det er kun 1 time fra her jeg bor så da er det ikke så stor sjangs for at det blir borte... :)

Link to comment
Share on other sites

Bestilte fra play.com for £39 inkludert frakt! Jeg er spent på når jeg faktisk får pakken, men det er ingen krise om jeg får pakken noen dager etter release dato.

 

Play er bra, men for £39 må du betale moms og fortolling inn til Norge. Blir fort dyrt, og tar litt tid. For ting under 200 NOK, så kan play anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at Song kun har 74 i overall?

stemmer det

 

Song har faktisk 79 hvis du setter han som CDM, 80 som midtstopper. Dog har han 74 som CM.

 

Clichy har forøvrig 80 som LB, men 83 som LWB, så det lønner seg å endre litt på formasjonen :)

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å endre på formasjonene. Overallen legger til ferdighetene for den posisjonenen han er på, men han blir ikke en dårligere spiller på CM. Setter du Clichy på spiss vil han sikkert ha 50 i overall, dette fordi ferdighetene hans ikke er egnet til spiss.

 

Klikk dere heller inn på spillerne og sjekk hva de har på ferdighetene, det er det som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å endre på formasjonene. Overallen legger til ferdighetene for den posisjonenen han er på, men han blir ikke en dårligere spiller på CM. Setter du Clichy på spiss vil han sikkert ha 50 i overall, dette fordi ferdighetene hans ikke er egnet til spiss.

 

Klikk dere heller inn på spillerne og sjekk hva de har på ferdighetene, det er det som gjelder.

 

Selvfølgelig har de samme ferdigheter, men Song er mest optimal som en DCM med tanke på hvilke ferdigheter han har, og burde derfor være plassert lenger bak i banen. Selvfølgelig fungerer han bra på CM også, men hvis man flytter han lenger bak i banen ligger han bedre egnet til for å beskytte den bakre fireren.

 

Dytter man også opp Clichy samtidig som man justerer opp hvor mye han skal bidra offensivt kommer han fortere opp i banen når man angriper. Altså kommer han mer til rette for sine attributer, og overallen hans stiger som en indikator på hvor han passer best på banen. Setter man Fabregas som ving vil han fortsatt være Fabregas, men akkurat som på ekte vil han ikke fungere optimalt på banen som ving.

 

Så tull å endre på formasjonen? Nei det er det ikke, jo flere spillere som spiller i sine naturlige posisjoner, jo høyere kjemi (chemistry) vil laget ha.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte ikke Song som anker på FIFA09 før nå helt mot slutten og fant ut at jeg hadde gått glipp av noe. Han fungerer faktisk utmerket, har det som trengs og gjør akkurat det jeg trenger. Så jeg tror nok han fungerer også på FIFA10, jeg gleder meg må få kommet meg til byen for å handle i nær framtid!

Link to comment
Share on other sites

EvenA, jeg mener personlig han faktisk var genial som anker på 09. Sterk i kroppen, noe som gjorde han god å ha i hodedueller, rimelig rask og flink til å posisjonere seg(noe han er blitt i virkeligheten også).

 

Så, uansett om det blir Fifa10 eller PES10 jeg kommer til å spille mest er jeg rimelig sikker på at Song blir mitt midtbaneanker når jeg spiller med Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Spillet er meget solid. Song er god, Van Persie skyter enda hardere, og tar

nå like lange tilløp som han gjør i virkeligheten under frispark. Ellers sliter Arshavin i duellene, han er så liten! Syns kanskje Walcott kunne vært enda raskere..

 

Men har ikke mange kampeners erfaring enda!

Link to comment
Share on other sites

Spillet er meget solid. Song er god, Van Persie skyter enda hardere, og tar

nå like lange tilløp som han gjør i virkeligheten under frispark. Ellers sliter Arshavin i duellene, han er så liten! Syns kanskje Walcott kunne vært enda raskere..

 

Men har ikke mange kampeners erfaring enda!

 

Enig i dette.. Ofte blir spillere som Walcott og Arshavin enkle bytter for tyngre forsvarsspillere.. Jeg ville likte det om deres styrker var mer tydelige.. Sånn som det er nå sliter jeg med å løpe fra Lescott med Walcott når jeg spiller mot City.. Ellers virker spillet bra, selv om endringene ikke er så betydelige som jeg hadde trodd...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...