Jump to content

Trenger Arsenal en ny keeper?


AnabOle

Ny keeper?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Trenger Arsenal en ny keeper? Debatten rundt Almunia har pågått en lang stund nå, og jeg ønsker å se hva brukerne av gunners.no mener om Arsenals sisteskanse. Resultatet skal selvfølgelig sendes til AW og det påvirker 100% sikkert hans valg av keeper i kampene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal var for dårlige foran begge mål og hadde tre store svakheter. Wenger har adressert en og en halv av dem. Han har dumpet Toure og ertattet han med Vermaelen, han har dumpet Adebayor, men IKKE erstattet han (med f.eks. Huntelaar) og han har IKKE dumpet Almunia.

 

Så ja, en sisteskanse som gjør mer enn å stå i mål og forøvrig er kjekk og grei er helt klart på sin plass. Han er ikke av et kaliber som er nødvendig for å gi klubben ekstra poeng i forhold til konkurrentene. Han gjør utrolig mye rare valg. Han er god en mot en og han er reaksjonssterk på strek. Han har begrenset rekkevidde og i feltet er han i det store og hele en risiko - både med det han gjør og ikke minst det han ikke gjør. Så kan en hevde at han er blitt bedre på igangsettinger. Javel, men det er ikke i nærheten av å veie opp minusene.

 

Kampen i dag har ikke endret mitt syn på dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lo litt for meg selv da jeg leste poll-spørsmålet feil. Jeg trodde det sto "Er Almunia god nok til å spille fotball?".

 

Det er han iallfall, men han er dessverre ikke Arsenals trøye nummer 1 verdig. Han har hatt sjansen til å imponere lenge nå - og det gjør han faktisk fra tid til annen, men det har dessverre ikke vist seg å være nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært noen fan av Almunia, men har lenge hatt tro på at Fabianski (jeg vet han er skadet) kan utvikle seg til bli en klassekeeper. Jeg ønsker å se Fabianski i mål over en periode når han kommer i form igjen for å se om han kan bli mer stabil i sine prestasjoner. Hvis ja, så er det mannen å satse på. Hvis nei bør vi kjøpe en ny keeper. Jeg vil bare avslutte med at jeg ikke hører til de som ønsker å kjøpe/selge spillere til stadighet. Jeg støtter i all hovedsak Wengers konservative strategi på transfermarkedet.

Link to comment
Share on other sites

har alltid støttet Almunia og ment at han er god nok, men etter mye rart i seriestarten, og straffen i dag, må jeg nok desverre innse at JA vi trenger en ny keeper/la Fabianski få sjangsen når han kommer tilbake..

 

håper Almunia kommer tilbake og beviser at jeg tar feil

Link to comment
Share on other sites

har alltid støttet Almunia og ment at han er god nok, men etter mye rart i seriestarten, og straffen i dag, må jeg nok desverre innse at JA vi trenger en ny keeper/la Fabianski få sjangsen når han kommer tilbake..

 

håper Almunia kommer tilbake og beviser at jeg tar feil

 

Føler akkurat det samme som deg.

 

Har beskyttet Almunia og det er ingen tvil om at han er en god keeper, men vi ser i dag at Almunia ikke er av samme kaliber som de andre keeperne i verdens beste klubber (vi skal jo liksom høre til i denne kategorien).

 

I fjor var et av de store problemene våre at vi var svake på dødballer. Wenger kjøpte Vermaelen og solgte Tourè, vi har nå en veldig hodesterk bakrefirer (unntatt Clichy), men fortsatt slipper vi inn drittmål. Hvorfor? Vel i dag var Almunia grunnen, samt Diaby. Var det dårlig kommunikasjon mellom Diaby og Almunia som gjorde at Diaby ikke klarte å bestemme seg i situasjonen som førte til selvmålet? Ikke vet jeg, men straffesituasjonen er KUN Almunia sin skyld.

 

Får vi inn Akinfeev eller en keeper av lignende kaliber så har vi en ordentlig keeper bak stengene, og jeg håper Wenger nå innser, som jeg har innsett, at Almunia ikke er en keeper som er god nok for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

håper Almunia kommer tilbake og beviser at jeg tar feil

 

Det er alltid mitt utgangspunkt når jeg kritiserer egne spillere, jeg håper alltid jeg tar feil. Jeg hadde blitt kjempeglad om Walcott, Djourou, Almunia m.fl. hadde motbevist mine påstander til gangs.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...