Jump to content

Ligacupen


Mr Chapman

Recommended Posts

Vi får besøk av West Bromwich i tredje runde av Carling Cupen. Regner med at det er grei skuring for unggutta.

Resten av kampene:

 

Manchester City- Fulham

Chelsea - Queens Park Rangers

Bolton - West Ham

Hull -Everton

Leeds - Liverpool

Peterborough -Newcastle

Manchester United- Wolverhampton

Carlisle - Portsmouth

Nottingham - Blackburn

Stoke - Blackpool

Scunthorpe - Port Vale

Preston - Tottenham

Aston Villa - Cardiff

Sunderland - Birmingham

Barnsley - Burnley

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

4.runde: Arsenal - Liverpool!

 

EDIT: Full draw

 

Blackburn v Peterborough

Man City v Scunthorpe

Spurs v Everton

Barnsley v Man Utd

Chelsea v Bolton

Sunderland v Aston Villa

Arsenal v Liverpool

Portsmouth v Stoke

 

 

Jaja, spørs hvordan dette går. Allikevel positivt at det ble hjemmekamp(nok en gang!). Også har vi jo heller ikke Baptista og Aliadiere med oss lengre... :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok en tøff nøtt å knekke. Jeg tror ikke Benitez tar sjansen på å utelate Gerrard og Torres i denne kampen, mens jeg er overbevist om at Wenger ikke tar med noen av de etablerte spillerne.

 

Fordelen med denne kampen er jo at dette er nødt til å bli en TV-kamp :)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut dette kampprogrammet til Pool.

 

Lør 17.10.09 16.00 PL Sunderland Liverpool

Tir 20.10.09 20.45 CL Liverpool Lyon Sky

Søn 25.10.09 15.00 PL Liverpool Manchester U C+Sport1/Sky

Ti/0 27/28.10 21.00 CC Arsenal Liverpool

Lør 31.10.09 16.00 PL Fulham Liverpool

Ons 04.11.09 20.45 CL Lyon Liverpool

 

 

6 kamper på 19 dager, med bortekamper mot Lyon, Fulham, Sunderland (3 veldig sterke hjemmelag) + hjemmekamp mot både United helga før de møter oss, og også en hjemmekamp mpt Lyon 4 nov.

 

Satser på dette kampprogrammet gjør at de hviler sine to ess (ikke at vi ikke kan slå dem likevel!)

Link to comment
Share on other sites

4.runde: Arsenal - Liverpool!

 

EDIT: Full draw

 

Blackburn v Peterborough

Man City v Scunthorpe

Spurs v Everton

Barnsley v Man Utd

Chelsea v Bolton

Sunderland v Aston Villa

Arsenal v Liverpool

Portsmouth v Stoke

Jaja, spørs hvordan dette går. Allikevel positivt at det ble hjemmekamp(nok en gang!). Også har vi jo heller ikke Baptista og Aliadiere med oss lengre... ;)

Siden vi har mistet dem to kan vi jo bare bruke Arshavin, trur han har puttet et mål eller to mot liverpool ;)

Men han får nok ikke spille denne kampen. Men trur vi kan vinne. Liverpool kommer til å spille med litt reserve lag dem også, og våre unge spillere eg i mine øyne mye bedre enn liverpool sine. Det såg vi jo i ungdomscupen ifjor :)

Link to comment
Share on other sites

For å vinne Carling Cup er vi pent nødt til å slå også de antatt beste! Dette var en finfin trekning :)

Kan slå dem i finalen, jo lengre vi kommer jo bedre er det. Og aldri kjekt å trekke en av det 4 store så tidlig. Men fordelen er jo at vi har hjemmebanen, det hadde vi ikke hatt i en finale.

Link to comment
Share on other sites

Kan slå dem i finalen, jo lengre vi kommer jo bedre er det. Og aldri kjekt å trekke en av det 4 store så tidlig. Men fordelen er jo at vi har hjemmebanen, det hadde vi ikke hatt i en finale.

 

Veldig enig i det du sier.. Ville bare få frem at vi ikke kun skal se mørkt på det at vi møter et godt lag :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

høy kvalitet på ligacupen i år, bare PL-klubber tilbake.

 

Hjemmekamp blir vel nøkkelen her. Trekker vi noen av lagene, kanskje med unntak av Portsmouth, bort vil det bli ekstremt vanskelig for de unge spillerene..

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende trekning iallefall. Håper på Pompey eller Rovers. De er nok de vi har størst sjanse for å slå.

 

Er allerede stolt over at de har klart å slå Pool, noe jeg ikke hadde troa på, og alt videre herfra er bare bonus og erfaring i lassevis for de av de yngste som får prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge laget vi møter har samme mentalitet som oss - altså spiller med mye juniorspillere - så er det da vel ingen tvil om at vi skal slå dem? Er vel ikke ett lag i england med samme kvalitet i yngres rekker!

 

Manchester U. og Chelsea satser ungt så tidlig i cupen. Og de i tillegg til de antatt svakeste p'mouth og Blackburn - så har vi god sjanse. Nesten så jeg forventer seier. Eneste lagene som kan stille med sterkt mannskap er Manchester City og Tottenham. De kan bli harde.

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte en tendens til at cuptrekningene fører til flere kamper mot samme lag i samme periode. Ettersom kvartfinalen er 2.12 og vi møter Chelsea i serien 29.11, tipper jeg vi trekker Chelsea...

 

Usikker på hva som vil være en god trekning for oss. De andre topp-lagene vil kanskje kjøre et B-preget mannskap, mens klubber som kun har ligacupen som en reell sjanse til å få en pokal, som Blackburn, Portsmouth og ikke minst Tottenham, vil kunne kjøre på med sitt beste lag.

 

Samtidig så har du alltid prestisjefaktoren i kamper mellom de store managerne, så det skulle ikke forundre meg om vi får se f.eks. en Rooney eller Berbatov på banen hvis vi trekker United.

 

Men som sagt; jeg tipper på en ny duell mellom Senderos og Drogba den 2. desember.

Link to comment
Share on other sites

En ny duell mellom Senderos og Drogba gir meg frysninger nedover ryggen, for da kan jeg bare si at vi må score minst 3 for å gå videre. Jeg sitter her å håper på et gjensyn med Adebayor, men denne gangen på emirates!

Det hadde vært konge å se unggutta kjøre over City og mose dem skikkelig!

Link to comment
Share on other sites

En ny duell mellom Senderos og Drogba gir meg frysninger nedover ryggen, for da kan jeg bare si at vi må score minst 3 for å gå videre. Jeg sitter her å håper på et gjensyn med Adebayor, men denne gangen på emirates!

Det hadde vært konge å se unggutta kjøre over City og mose dem skikkelig!

Gratulerer...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...